روايات

رواية جنت عاصي الفصل السابع 7 بقلم شروق خالد

رواية جنت عاصي الفصل السابع 7 بقلم شروق خالد

رواية جنت عاصي الجزء السابع

رواية جنت عاصي البارت السابع

رواية جنت عاصي الحلقة السابعة

تخلصي وسيبك من المجنونه دي دي مش وراها حاجه وهتجنني بعملها اللي بتعملها دي اخلصي وخلي اليوم ده يعدي على خير انا نفسي اعيش واشوف مين اللي هيتدبس فيك يا ساره يا بنت

ساره وهي يضحك عليها ده اكيد امه ده عياله ده يوم الهنا ويوم المنى لما انا اكون مراته وهيجي يوم واقول لك يا امي ادي هو اللي كنت بتقولي عليه المجنون بتاعي

وهي ترفع يديها الى السماء فوت امري ليك يا رب

الجميع وهم يقفوا بالسياره جنب منزل عبد الله ينزل الاب ويدخل المنزل يلا يا اخويا متاخر كده عايزين نلحق اليوم من اوله هي هم البنات لسه ما جبتوش ولا ايه

تخرج الام بسرعه سناء وهي تضحك لا يا ابني خلص وديني نازلين اهو تركب الام والاب مع عبد الله ونعمه في السياره الاخرى في السياره الثانيه

انزل بسرعه جنى وساره افتحي الباب بتاع السياره

وهو ينظر في المرايه متعصب جدا وينظر الى زياد ويرجع ينظر اليها مره اخرى ويمسك علبه المناديل ويرميها عليها امسحه اللي في وشكم ايه اللي انتم عاملينه ده حد قال لكم ان احنا رايحين كباريه اخلصوا وفضوا مش عايز اشوف الاشكال دي تاني حطينا على وشكم انتم الاثنين

وهي تنظر اليه بحب وتمسك علبه المناديل ايه في عصا واحنا حاطين ايه ضحكات بسيطه زينا زي اي بنت بتحطه

غضب اول مره واخر مره عايزكم تشوفوا حاطين الاشكال دي الاشكال دي تبقى بيتكم بس وبالقصحه في اوضه النوم بس بتاعتكم وبس احنا هنا في الصعيد مش في مصر ومش اي حاجه تشوفوها تقلدوها يا ريت تفهموا كويس

زياد وهو ينظر كتابه ولا يهدي اهتمام لاي حد واضغط على يده من طريقه التعصب عاصي على جنى

انا وهي تنظر اليه في المرايه وتمسك علبه المناديل وتخرج منديل وتمسح وشها باضغط وتدمع عينيها

اوف منك يا عاصي ايه اليوم ده انا مش عارفه ازاي الشبكه ليه معانا وانت ليه جاي معانا اساسا انا وزياد رايحين نجيبوا الشبكه بتاعتنا ايه اللزوم انك انت تيجي معانا اساسا عيل رزل ورخم

وتمسح وشها وتمسح دموعها بسرعه قبل ما حد يشوفها

ساره وهي تغمز اختها شفتي بيغير عليا ازاي عايز اشوف محطه اي حاجه في وشي حبيبي يغير عليا شايف الحب بعمايله

بغضب واقول لك ايه اخرسي عشان انا اليوم عقدني فيه من اوله اللي بتتمناه اي بنت بسببه هو كرهته

عاصي وهو يسوق السياره ويغيب وينظر اليهم في الخلف وهي جنى لو تعرفي بطيبته حب انت بتعملي فيا ايه امال وانت حاطه المكياج يا جنى يبقى انت كده ناويه على جناني انا ممكن اقتل اي حد يشوفك بالمنظر ده انا بتجنن لما بفكر اني زياد اخويا لم احب المنظر ده بس لنا كلام تاني لما يبقى في بيتنا وهعرف اربيك على طريقه الخاصه

تبقى في السياره بجوار محل الذهب وينزل عاصي وزياد وجنى وساره والاب والام والجامعه يدخلوا الى محل الذهب عاصي وهو يطلب من الصايغ ان يحضر اجمل المصل المسوغات اللي عنده ويختار لها

جنى وهي تنظر اليه بغضب ومردت بيختلي ليه حاجتي انا المفروض حتى اختارها انا وزياد ليه هو داخل في كل حاجه وتنظر الى ساره وترفع كتفها ممكن افهم هو ليه بيختار لي انا مش يروح يترزق له في اي مكان هو ليه بيختار الحاجه بتاعتي انا وزياد مناقش شويه ويختار الدبله لزياده كمان

وهو يمسك الدبله وينظر اليها بحب ويطلب من الضايع ان يكتب عليها اسم جنى

جني وهي تنظر للساره مش قلت لك ان هو كمان هيختار الدبله انا نفسي افهم هو ليه دخل في كل حاجه كده

يخد عاصي الدهب ويدفع التمن وبعودة مره اخره الي السياره

جني. تنظر الي ذياد مالك يا ذياد انت مش فرحان ولا ايه

ذياد …يبتسم بحزن لا مين قال كده ده انا طاير من الفرحه

عاصي. بغصب يلا ولا تفضلوا اليوم كله كده مش هيحصل

ساره..سيبهم اكيد..يقولو حاجه مهمه انتي ليه مضيق كده

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنت عاصي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!