روايات

رواية جميلتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم نورا فريد

رواية جميلتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم نورا فريد

رواية جميلتي البارت الرابع عشر

رواية جميلتي الجزء الرابع عشر

رواية جميلتي الحلقة الرابعة عشر

اسر بصدمة.. مروان
مروان.. اسر
الدكتورة.. انتوا تعرفوا بعض
مروان .. طبعا ده اص اللى انا فيه
اسر بعصبية.. و انت السبب في كل حاجة حصلت ليا
الدكتورة .. بسسس ايه ها تتخنقو و انا موجودة كمان ده ايه الجبروت ده اتفضلوا اقعدو
و قعدو اسر و مروان
الدكتورة .. بيم انكم ولاد عم ف ها ندردش شوية او زى ما تقولوا كده جلسة جماعية بس بشرط اننا نسمع بعض بهدوء و نركن الزعيق و الغضب على جانب
و بعد شوية
مروان.. شوف اسر بيعمل ايه و اعمل زايو ايه المجموع المقرف ده اشمعنا اسر يجيب ٪٩٠فى يلا يا فاشل
اسر نظر لى مروان.. مين اللي جيب المجموع ده
مروان.. الاستاذ المحترم
اسر.. مروان انا جيب ٨٠٪ بالعافية بس انت عارف امى بتحب تجود من عندها و برضو رمت النتيجة في وشي و قالت فاشل و عمرك ما ها تتغير و انك انت جيب ١٠٠٪ و
مروان.. مين اللي جيب المجموع الخيالى ده
اسر.. فليسوف العيلة
مروان.. مش ها تكلم
الدكتورة.. و بعدين معاكم…..
اسر.. احنا الاتنين
الدكتورة.. انا عايزة اشوف مرتاتكم و اتعرف عليهم
مروان .. ده مستحيل يعرف…. اميرة ممكن تقول عليا مجنون و تشوف غير
الدكتورة.. ما هو طرقتك دى هى اللى ها طفشها و بعدين جميلة و اميرة بين عليهم بنات ناس و متحضرين و فاهمين و اكيد ها يقدرو حالتكم
اسر.. ارجوكي بلاش يعرفوا
الدكتورة.. ها جى على انى صديقت حد فيكم
مروان.. اللى تشوفيه بس بلاش موضوع انهم يعرفو
الدكتورة.. اطمنو محدش ها يعرف
أما في قصر بدران في غرفة اسر
جميلة نايمة على قدم اميرة
جميلة بدموع.. تعرفى نفسي في ايه دلوقتي
اميرة بدموع.. في ايه
جميلة .. نفسي اجري على حضن فيروز زى ما كنت بعمل زمن نفسي اقولها انى خايفه
اميرة .. عارفة الاحساس ده انا نفسي اعمل كده نفسي اقولها انى تعبت هو ليه انا اللى يحصل معايا كده ليه مش بتهني بي اى حاجة
جميلة بدموع.. ياريتني كنت موت معهم في الحادثة يارتني ما اتعلقت بحد فيهم
اميرة.. مكملتش اسبوع ميته و رح اتجوز واحدة زى عايدة اتجوز و عاش حياتو
جميلة.. على الأقل عايش و معاكي
اميرة .. عمره ما كان معايا ولا نسيت انو حرمني من تعلمي بسببها ده غير الضرب و الحبس
جميلة.. انا اللى حيش عمي عني هو و مراتو هو جدي انا مش قادرة اتخيل حياتي من غيره خايفه ل يعمل زى امير و فيروز انا اهلى وحشوني اوى
اميرة.. كان نفسي تكون عايشة و تكون معايا دلوقتي
جميلة قامت و حضنت صديقتها و قعدت تبكي كمان
و في المساء فى سيارة مروان
مروان.. حاسس اني قسيت على اميرة امبارح
اسر.. اخيرا حسيت بغلطك
مروان.. بس هى برضو غلطانة ازاي تخد المفاتيح من غير ما تقولي و كمان و انا نايم
اسر.. يا مروان افهم هى كانت خايفه على اختك واحدة غيرها كانت قالت و انا داخلي ايه لكن هى ساعدتها و فضلت معها
مروان.. طب مانت اتخنقت مع جميلة
اسر.. اه بس مش لدرجة الضرب يا مروان حبيبي دى لو راحت اشتكت لى ابوها ها نقرا عليك الفاتحة و كمان انا كنت بعتبها بهدوء و عرفتها غلطها و متنسش ان العربية دى عزيزة عليا دى دمرتها بس مش لدرجة الضرب ايه بلطجية احنا علشان نعذب بنات الناس معنا لو مش بتحبها طلقها احسن ليك و ليها
مروان.. تصدق ان الكلام معاك زى قلتو
اسر.. يعني عايزني اسقفلك و اقولك برافو يا مروان عملت الصح
مروان.. يعني كنت عايزني اسكوت
اسر.. مش عايزك تعمل حاجة بس تهورك ده ها يوديك في دواهي مش داهية واحدة
مروان.. هو مين فينا اللى ابن عمك انا ولا هى
اسر.. انت بس لازم اقول كلمة الحق ايه اللي الزفته عملتوا فيك ها طلعو على بنت الناس
مروان.. يوه بقا
اسر.. عمرك ما ها تتغير
و بعد شوية وصلوا اسر و مروان القصر و في غرفة اسر
جميلة بهدوء.. حمد الله على السلامة يا اسر
اسر.. الله يسلمك شكلك لسه زعلانه
جميلة.. خالص تصبح على خير
جميلة كانت ها تنام لكن اسر ش**دها ليها و نظروا لبعض
اسر .. ممكن اعرف بتهري مني ليه
جميلة.. لانى عايزة انام ممكن
اسر حط ايديه على وجهها
اسر بهمس.. انا اسف يا جميلتي
و قابل جيبنها جميلة سن*دت راسها على اسر
اسر.. ايه ده
جميلة .. ممكن متتكلمش خليني كده
جميلة..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جميلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى