روايات

رواية جميلتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورا فريد

رواية جميلتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورا فريد

رواية جميلتي الجزء الثالث عشر

رواية جميلتي البارت الثالث عشر

رواية جميلتي الحلقة الثالثة عشر

جميلة و اميرة بصوت واحد.. جنين
اميرة .. طب ينفع نشوفها
الدكتورة.. اكيد بس ابعدوها عن أي ضغط حمد الله على سلامتها عن اذنكم
و ذهبوا لى ليليان اللى حرفيا شبة ميته
ليليان نظرت ليهم و ودت وشها الناحية التانية بحزن
جميلة بدموع.. الف سلامة عليكى
ليليان بدموع.. الله يسلمك
اميرة .. ها تبقي احسن ان شاء الله الدكتورة قالت انكي شوية و تخرجي
ليليان نظرت ليهم.. بتبصلي كده ليه انا عارفه انى غلطت بس غصب عني حبيتو يا جميلة
اميرة بحزن بتحاول تدريه.. مش كل الناس تستاهل قلبنا يا ليليان مش كل حد يقولى بحبك يبقا بيحبني فعلا (و نظرت لى جميلة ) الحب ده لعنة مش لازم نقع فيه
ليليان بدموع.. مروان مبقش طيقني يا جميلة ولا اسر
جميلة حضنت ليليان و قعدت تمسد على شعرها بحنيه و بتبكي معها
و بعد شوية اخيرا خرجت ليليان من المستشفى ذهبت لى غرفتها
و بعد شوية اسر كان واقف قدم السيارة تباعة ( طبعا السيارة كانت مدمرة 😂)
اسر بعصبية.. يرضي مين ده نفسي اعرف مين الحيوان اللى عمل كده فى عربيتي يا حمادة انت يالا
امرك يا اسر بيه
اسر.. العربية امبارح مكنتش كده ممكن افهم حصلها كده ازاي
حمادة بخوف.. ما هو اصل
مروان.. ما تتكلم يا زفت
حمادة.. اصل المدام جميلة و المدام اميرة و الآنسة ليليان خرجوا من ساعتين راجعين و اللى ساقت العربيه مدام جميلة
مروان بعصبية.. اميرة اميرة
اسر.. انا رايى اننا نروح الشغل احسن ما جدي يسود عشيتنا و بعدين نبقا نشوفلهم حل يلا يا مروان
مروان.. يلا …. بتعمل ايه
اسر.. يعني اتعذب في المواصلات و ابن عمي موجود و بعدين اشمعنا انت عربيتك سليمة
مروان.. اسر انا على اخري و العفاريت الدنيا بتطنطت في وشي ف انجز
أما في قصر بدران في غرفة ليليان
ليليان.. قولت مش عايزة
اميرة .. لا مانتى لازم تاكلي لا تموتي
ليليان.. اكيد انتى الفرحة مش سيعكي و انتى شايفني واقعة افرحي
اميرة بهدوء.. ليه بتقولي كده و افرح فيكي ليه ضرتي مثلا و انا مش عارفه
ليليان.. لانكى بتكرهني
اميرة .. انا مش بكرهك ولا عمري فكرت في اذيتك انا اللى نفسي اعرف انتى بتكرهني انا و جميلة ليه ….. هو انتى كنتى عارفه بى اللى حصل لينا يا ليليان
ليليان بدموع.. اه وعملت كده علشان مين علشان واحدة متستاهلش كنت بقول عليها اختى بس غدرت بيا بعتني بى ارخص تمن طالعت كانت زقه عليا اوهمني انو بيحبني لحد ما وقعت في الحفرة اللى حفرها ليا دمرتني زى ما عملت مع اسر و مروان موتت احلى ما فيهم كانوا اكتر من الاخوات دلوقتي بقو اعداء بسببها ده غير اللى عيلة الكريمة اللى عملوا فيهم زمن بسبب المقارنة بقوا بيعلو على بعض و بقو بالشكل ده
و تمسك ليليان ايد اميرة برجاء.. ممكن ما تسبيش مروان مروان محتاجلك متخليش عنه هو والله العظيم بيحبك بس خايف ل تعملي زى شاهندة و تكونى واخدة بديل زى ما هي عملت بلاش تخسريه هو لو مكنش بيحبك مكنش يحاول كتير لحد ما يوصلك
اميرة بدموع.. انا مش بلعب على مروان زى ما انتي فاهمه انا بحاول اساعدو بس انا تعبت من قسوته
ليليان بابتسامة.. بس انتوا الاتنين قدها ونص انا عارفه انكم تقدرو
أما في الشركة في مكتب اسر
مروان.. مبداي الواد ده مش ها رحمو و ها يفضل محبوس صحيح عرفت مين اللي كان بيتصل بيك
اسر.. الغربية ان الرقم باطل يتصل
مروان.. انا عملت زى ما قولت و عرفت صاحبة الرقم تبقا مين و ساكنه فين هى تبقا العروسه الهاربة
اسر بصدمة.. فاطمة
أما عند فاطمة في منزلها
فاطمة بصرخ .. اااااه
محمد و هو بيمسكها من شعرها.. بتسرقنييي يا زباله
فاطمة.. كنت تعبانة و محتاجه اكشف
محمد و هو بيضربها على وشها.. تتصلي تعبانة تتصلي و تذتاذني منى تذتاذني مش تاخدي منك لى نفسك
فاطمة.. انا اسفة
محمد.. و انا ها عمل ايه بى اسفك الله اعلم انتى
فاطمة.. انت بتشككك فيا يا محمد
محمد.. طبعا لازم اشك فيكي مانتى هربتي من بيت اهلك مش بعيدة تكوني نزلتي علشان تقبلي حبيب القلب
فاطمة بى انهيار.. انت اتجننت يا محمد
محمد .. اخرسي يا رخي**صة انا كان مالى و مال الجوازة السوده دى اتفه عليكى
و ذهب محمد و رزع الباب بغضب
طب و جميلة
اسر و هو نايم على الكنبة.. بحبها اوي صحيح ان مشوفتهش غير يوم جوازنا لكن حبيتها
الدكتورة.. قصدك حبيت شكلها و براءتها و حنيتها عليكى
اسر بعصبية .. انا بحب جميلة و مفيش اي حاجة تقول غير كده
الدكتورة.. اسرر
اسر بصدمة.. مروان
مروان بصدمة.. اسر
رايكم بصراحة في البارت ده انا بحاول اسرع الأحداث رايكم في حيات فاطمة يا تري اسر و مروان ها يتغيرو ولا مفيش امل
رايكم بصراحة
رايكم يهمني
يا جماعة احنا بنتقدم ولا بنرجع ممكن تتفاعلوا شوية مع الرواية بليز

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جميلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى