روايات

رواية جمعهم الحب الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم أبطال الروايات

رواية جمعهم الحب الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم أبطال الروايات

رواية جمعهم الحب الجزء الرابع والثلاثون

رواية جمعهم الحب البارت الرابع والثلاثون

جمعهم الحب
جمعهم الحب

رواية جمعهم الحب الحلقة الرابعة والثلاثون

قصي: اكيد هيلاحظوا غيابنا وممكن يجي حد عشان ياخدنا.
قدس فجاءة بصراخ هستيري:النور قطع…قصييي ارجوك خرجنييي من هنااا
قصي بفزع وهو يهديها:طب اهدي مفيش حاجة انا هنا معاك
قدس بضعف:قصي انا مبحبش الضلمة ع عايزة ا اخرج
قصي بخوف عليها:ركزي معايا وهنلاقي حـــ
لكن تقاطعه وهي تفقد الوعي بين يديه
قصي وهو يحتضنها:لالالالاا مش وقتك خالص …قدس ياقدددس …اعمللل اييييييي….ثم اكمل بصراخ احنااا هنااااا يابهايممم حد يفتحلنااااااااا
بعد زعيق دام لمدة ربع ساعة دون جدوي
قصي بتعب:اعمل اي يارب…قدس عشان خاطرري فوقي بقي كفاية
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند الامن خارج الشركة
أمن1:هو انت سامع صوت الزعيق دا ولا انا بس
أمن2؛هو في فعلا صوت زعيق بس مش عارف منين ….ثم اكمل بفزع مستر قصي والأنسة قدس مخرجوش تعالي نروح نشوفهم بسرعههههه
أمن1:تمام يلا بسرعهههه
واتجهوا الي الداخل
في الداخل
أمن2 بزعيق:مستررر قصي….. أنسة قدس
قصي بأمل:احنااا هنااا في البدرومممم
وبعد فترة كان قصي يتجه الي الخارج ب قدس وهي بين يديه
في الفيلا
مريم بقلق:قصي وقدس اتاخروا اوووي انا خايفة جدا
حسام بمحاولة تهدئتها:اهدي ياقلبي زمانهم جايين
مريم بخوف:حسام عشان خاطري رن عليهم شوفهم فين
حسام:حاضر يروحي
حسام:الو ياقصي انت فين
قصي بتوتر:انا في الطريق ياعمي
حسام بقلق:في حاجة عندكوا؟؟قدس كويسة
قصي بتوتر:الصراحة قدس معايا بس فاقدة الوعي
حسام بصدمة:ايه!!اي اللي حصل وانتو فين وازاي حصلها كدا
مريم بدموع:بنتي مالها ياحسام فيهاا اي ارجوك قولييي
حسام وهو يضمها:هتكون كويسة ياقلبي
حسام لقصي:انتو فينن
قصي:انا خلاص قدام الفيلا اهو..سلام
بعد قليل
قصي كان يحمل قدس بين يديه ويدلف الي الفيلا
مريم بدموع:حصلها اييي ياقصي ..رد عليا في اييي
قصي وهو يدلف الي الغرفة:استني طب هفوقها واحكيلكوا
بعد ان افاقها
قدس بخوف:ماماا
مريم وهي تقوم باحتضانها :انا هنا ياقلبي اهدي
قدس:كنتتت خايفة اوووي
مريم:من اي ياقلبي ..اي اللي حصلها ياقصي
قصي بهدوء:(حكالهم اللي حصل)
ندي بضحك:حبيبتتت قلببب عمتو الخوافة ياناس
ريناد بتريقة:ماهي طالعة لعمتها بتخاف من الضلمة
ندي بغيظ:تفوو عليكي…لازم الفضايح يعنيي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في اليوم التالي:
استيقظت جويريه علي صوت والدتها.
ريناد: اصحي ي بومه الساعه واحده النهارده معزومين عند خالتك ضحي ف بيتهم الجديد.
جويريه بكسل: ماشي اطفي النور وانتي طالعه.
رسناد بعصيبه: انا رايحه عندهم دلوقتي والله ي بنت الكلب لو ما لقيتك جيتي ورايا كمان ساعه هموتك.
سليم من خلفها: بنت الكلب!
ريناد بفزع: اللهم سكنهم مساكنهم انت جيت امتي ومنين.
سليم: من اول ما كنتي بتشتمي ابوها الراجل المحترم.
ريناد وهي تحاولان تعدل موقفها: اكيد محتر م وعسول وزي القمر ي سوليي.
سليم وهو يحك ذقنه: مقبوله منك ي عسل انتي.
جويريه بتعجب: الله الله اي ده ي هنام ف اوضتي وقدام سريري ثم تصرخ يلاا بقاا اطلعوا واقفلوا النور.
ريناد: زي ما قولتك كمان ساعه الاقيكي قدامي.
عند ضحي:
حور: مامي مامي.
ضحي: اي ي اخرة صبري.
حور: انا عايزة اروح مع سيف القسيم تاني ده كان حلو اوي كان ناس سرسج كتيير اويي وسيف جابلي ايسكريم.
ضحي: اسمه قسم ي حيلة امك وبعدين هتفضلي تروحي وتيجي القسم كده كتير خلاص كانت مره المكان ده مش حلو ليكي ي حبيبتي.
حور: يوووه مااشي.
ندي: ما تخليها تروح ي ضحي فيي ايي ده حتي الواد ابني المز معاها وكمان شكلها زعلت وزهقت من القعده ف البيت.
ضحي ب قلة حيلة: خلاص خليها.
حور: ويييي انتي احليي مامي فالعاالم كلهه.
ثم تنطلق.
في هذا الوقت تصل ريناد.
مريم: ماشيه علي قشر بيض كل ده فالكريق دول خطوتين.
ريناد: اتنيلي كنت بصحي الجاموسه البلدي الي عندي ف البيت.
ندي: والله البت جور دي فاهمه الحياة صح قاعده ف البيت ولا شغله ولا مشغله.
جوري من خلفها: قوليلها ي خالتو.
ريناد: اخرسي ي بنت الجزمه مسمعش نفسك.
جويريه وهي تدلف للداخل: والله مانا قاعده معاكم.
تدلف الي غرفه المعيشه تجد تميم يجلس ب مفرده يشغل جهاز الحاسوب ويعمل عليه قررت ان تأتي من خلفه وتفزعه.
حسناً واحد..اثنين…ثلاثـ….
لم تكمل العد حيث قاطعها تميم.
تميم: Don’t try (متحاوليش)
جويريه: يوووه انت عرفت ازاي ده انا مطلعتش صوت.
تميم: في هنا عقلل…ثم يشير الي رأسه.
جويريه: لا انا عندي بطيخ مش عقل….وبعدين انت بتعمل اي.
تميم: بكمل باقي شغلي اونلاين لحد ما ينقلوا الشركه ل هنا.
جويريه بفهم: هممم…..كلهم مشغولين بعيد عنك يعني مثلا عندك سيف وعمر في القسم ومعاهم حور وفريده في الدرس وقد وقصي في الشركه والوليه امي وخالاتي الحرابيق قاعدين برا.
تميم بعدم فهم: What mean of حرابيق؟(يعني اي).
جويريه: لما تكبر هبقي اقولك.
عند حور وسيف.
سيف: انا عندي شغل مهم اقعد في المكتب واوعي تتحركي.
حور: ماشي.
ذهب سيف لعمله ال”مهم” وترك حور وحدها تشعر بالملل.
بعد قليل من الوقت.
حور: اففف الفون فصل اعمل انا ايي ومش معايا شاحن.
تذهب لتفتش ف اشياء سيف علي امل ان تجد شاحن للهاتف.
كان سيف في طريقه لمكتبه.
لكن صدم حين فتح باب المكتب.
سيف: ######
______________________________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جمعهم الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى