روايات

رواية جمعهم الحب الفصل الخامس عشر 15 بقلم أبطال الروايات

رواية جمعهم الحب الفصل الخامس عشر 15 بقلم أبطال الروايات

رواية جمعهم الحب الجزء الخامس عشر

رواية جمعهم الحب البارت الخامس عشر

جمعهم الحب
جمعهم الحب

رواية جمعهم الحب الحلقة الخامسة عشر

ريناد:اععععع اععععع
ندي بخضة:في اي يابنت المجانين
ريناد بمرح:هتجوووووووززز لولولولولوليييييي
مريم:ياشيخة منك لله قطعتي خلف البتتتت
ريناد:معلش معلش حقكوا عليا اعااااا مش مصدقة
محمد وهو يدلف الغرفة:في اي يابنت المتخلفة الواد قاعد برا يقول علينا معرفناش نربيكي
ريناد بصدمة:احييييه محمد متهزرش هو قاعد برا وانا عمال اصرخ واولول طيبببب مش تقولولي اعاااا اهييي اهييييي
محمد وهو يكتم بقها:برضو بنت الحلوفة بتزعق …عليا النعمة ياريناد لو سمعت نفس اهلك لاجي اكتمه خالص
ندي بضحك :مشش قادررررة خلاص سبها هتموت في ايددككككك
ريناد وهي تفك نفسها:اوعي ياغبي نفسي اتكتم كنت همممووووت ….يلا اطلع برا سبني اجهزز
خرج وسابهم
خارج الغرفة
سليم باحترام:ياعمي انا جاي وطالب ايد بنتك وكل طلبات حضرتك اوامر
ابو ريناد:والله يابني انا نفسي ارفضك بس مش عشان انت متنفعش لبنتي لا عشان بنتي اللي متنفعش ليك انت ابن ناس ومتربي دي بنت كلب عليا النعمة ماشافت تربية وهتجبلك مصايب مع طوب الارض وانت مش حملها
سليم بضحك:لا ياعمي انا عايزها بمصايبها انا هربيهالك متقلقش
ابو ريناد:يابني والله انا خايف عليك من السلعوة بنتي دي امبارح كانت ماسكة في ابن عم حسن البقال عشان مكنش معاه فكة يديها نص جنية الباقي
سليم بضحك شديد:مشششش قادررر المهم انت رايك اي موافق
ابو ريناد:لا انت لو موافق خودها انا موافق من بدري
سليم:يبقي خلاص علي بركة الله نقرأ الفاتحة والاسبوع الجاي الخطوبة وكتب الكتاب
ريناد وهي تخرج من الغرفة:من من من تلك الممصوصة …احم احم سوري قصدي مين دي اللي كتب كتابها الاسبوع الجاي
سليم:انتي طبعا
ريناد؛لا طبعا مش موافقة
حبيبة:لا وافقي ارجوكي انا مش عارفة انا هستحملك ازاي لحد الاسبوع الجاي اصلا
ريناد:يااااه علي حب الاهل عمري ماجربته ماشاء الله …ومين قالك ياختي اني هروح معاه بعد كتب الكتاب دا انا رجعالك تاني
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في اليوم التاني
عند ضحي.
ضحي: صباح الخيييير
والدتها: صباح النور يحبيبتي.
ضحي: مشفتيش انتي امبارح ريناد واللي عملته مع العريس البت معفرته.
والدتها: وانتي هتقوليلي.
يطرق الباب.
ضحي وهي تلبس الخمار: حاااااضر.
فتحت الباب لتتفاجئ ب محمد.
محمد: اي هتنحي كده كتير اش حال اني خطيبك مش ماشيين فالحرام يعني.
ضحي: ششش انت بتقول اي بس.
محمد: يعني مش هدخل؟
ضحي: لا لا اتفضل.
والدت ضحي: ميين يضحي.
ضحي: ده محمد يماما.
محمد: ازيك ي طنط.
والدتها: الحمدلله بخير ياحبيبي
محمد: اسف لو جيت منغير معاد…..بس عايز نتكلم ف موضوع مهم.
والدتها: اتفضل اقعد يبني
محمد: منغير لف كتير انا عايز اعجل ف معاد فرحي انا وضحي بقالنا كتير كده ونا جاهز وضحي جاهزه.
ضحي: لا انا مش موافقه!
ينظر لها محمد بصدمةو وتعجب
والدتها: لي يضحي هو في حاجه.
ضحي: لا يماما انا حاسه انه لسه بدري اوي ونا مش عامله حسابي ع السرعه دي ع الاقل سنه خطوبه
محمد: وانتي شايفه اني مش قد المسؤليه مثلا….انا كنت بحاول اعملك كل حاجه بسرعه عشان بس نبقي مع بعض فالحلال قدام ربنا….لي يضحي
ضحي:محمد بجد انت مش هتقدر تفهمني انا عايزة وقت احاول اتعود
محمد: ماشي يضحي انتي حره هستأذن انا بقا.
يمشي محمد و هو لو يتوقع رد فعل ضحي
لاكن ضحي كانت تفكر هل احزنته فعلا؟!…..هي تحبه حقا لاكن هي خائفه الحياة ليس بهذه السهوله ان تترك اهلها المتعلقه بيهم هكذا بكل سهوله!؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مجموعتهم ف”الواتساب”
ريناد: يعيااااال.
مريم: اي ي بومه.
ريناد: طبعا مكنتوش هتخلصوا مني بالسهوله دي الخطوبه الاسبوع الجاي منغير كتب كتاب.
ندي: مبارك يحلوفه.
ريناد: الله يبارك فيكي يارب ويسترك امييين ياارب.
روما: خلصينا يست الشحاته عايزه اي؟
ريناد: يعني دي فيها ذكاء يبنت الذكيه انتي وهي عايزة ننزل مع بعض نجهز للخطوبه.
روما: اشطا هقول لضحي مش عارفه هي قافله لي من الصبح ونبقي نتقابل بليل.
الجميع: خلصااانه.
_______________________________
واخيرا الساعه ال6 مساء
تجمعت الفتيات.
ريناد: وييي متحمسههه يعيااال.
ندي:خلاص يحلوفه اخرصي.
مريم: طب يلا اتحركوا قبل ما تعملنا فضيحه.
كان هناك من يراقبهم لاكن لم يلاحظوا ابدا.
مجهول1: الو يباشا كل تمام وماشي علي حسب الخطه.
شخص2:طيب حلو نفذ
مجهول1: اخطفهم كلهم ولا الهدف بس؟
مجهول2بغضب:انت غبي لييه قولنا عايزين نكسر حسام يبقي اخته ومراته بسسس
مجهول1بخوف:اوامرك ياباشا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند الفتيات.
كانوا قد انتهوا من التسوق.
ندي: كان يوم حلو اوي ياريت يتكرر.
مريم:اه فعلا ….بتتتت ياروماااا…هما مالهم مشيوا بسرعة كدا لييه ولا احنا سرحنا
ندي ورات اربع رجال ملسمين من سياره يمسكوا بها هي ومريم
ندي بصراخ:اعااااا ضحيييييي وفقدت الوعي هي ومريم
ريناد :ضحييي الحقييي في حد بيخطف ندي ومريم
روما:طب الحقي رني بسرعة بحسام ولا فهددد بسرعة ياريناد
ريناد باحراج:معيش رصيد امي كلمت بيه خالتي الصبح
روما بصراخ:يخربيت اهلكك انتي وامك العيال بتموت وتقوليلي خالتي …رني ياضحي انتي سيبك من بنت الكلب دي
ضحي :حاضر حاضر..بتصل اهووو
*لقد نفذ رصيدكم
ضحي :روما اتصلي انتي انا رصيدي خلص
روما بصويت:احيييه عليا هتموتوني خلصتي فيننننننن اعاااااا
ضحي:والله لسه شاحنة كارت الصبح بس كنت مستلفة
روما:اخرسيييي انتي بتحكي اي غوروا من وشي انتو الاتنين انا هرن
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حسام وفهد
فهد:هو انتي لغيت الشراكة مع زياد السيوفي
حسام:ايوة معجبنيش الديزاين وغير كدا اكبر عدو لينا في السوق عايز يعمل معانا شراكة مش غريبة
فهد:اهه فع…لاكن قطعه اتصال
حسام:اي دا روما بترن
فهد :طب رود وافتح الاسبيكر ليكون في حاجة
حسام تمام …وفتح
روما ببكاء:حسام الحقنا ندي ومريم اتخطفوا ومش عارفين نعمللل اي
حسام بصدمة:انتي بتقولييي ايييي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جمعهم الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى