روايات

رواية جحيم الشك الفصل الرابع 4 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية جحيم الشك الفصل الرابع 4 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية جحيم الشك الجزء الرابع

رواية جحيم الشك البارت الرابع

رواية جحيم الشك الحلقة الرابعة

احمد انت السبب انت اللي كنت تبعتلي صورها وتحرضني عليه انت اللي شككتني انها هتسبني هي كمان..يا****اتاريك كنت بتخطط عشان تتجوزها مش هسيبك ياعلاء مش لتسمع صرخته بألم..
انتفضت من مكانها عندما سمعت صوت قوي يرتطم بالارض ..
شعرت بسكين تغرز بصدرها نهضت من مكانها ورمت الهاتف بسرعه ودون تفكير تركت منزل علاء وااتجهة الى منزل احمد فتحت الباب وكاان المنزل مليئء بالاوساخ وكأنه مهجور.منذ سنين بحثت عن احمد ولم تجده …
مهاتفات كثره من علاء لكنها لم تجيبه لتتجه الى منزل والدة ..
فتح لها الباب لتنظر الى الارض بحجر فهي مازالت بفستان زفافها..
عادل والد احمد نظر اليها وكان الحزن قد.سيطر عليه..اتفضلي يابنتي.
سمر احمد فين ياعمي هو كويس مش كده..
عادل مش عارف..
سمر مش عارف ازاي هو مش بيجيلك..
عادل والله يابنتي من ساعة ما اطلقتوا وانا معرفش مكانه دورت عليه مالوش اثر حتى الشغل سابه..
بدأ القلق يسيطر عليها اكثر يعني ايه يعني هيكون راح فين..
عادل بغصه مش عارف حتى موبايله مقفول انا خايف عليه اوووي حتى اني بلغت البوليس بقالي تلات شهور لكن محدش عرف مكانه..
لم تعد.قدماها تحملانها جلست على الارض بتيه ودموع هو تتعبان مش كده ..لتكمل بدموع انا السبب انا السبب..
جلس بجانبها الاخر محدش ليه ذنب باللي حصل لاحمد غيري انا اللي ربيته عالشك لحد.مابقى مريض ومش مستوعب هو بيعمل اي..
سمر لكن هو مكنش كده اول جوزنا..
لتنهض. تمسح دموعها انا لازم القيه ياعمي لازم..
احمد.محتاجلي..سمعت صوته كان تعبان ومنهار اوووي..
استطاع عادل اقناعها بايصالها الى منزل والدها بصعوبه وفور وصولها كان علأء ينتظرها هناك..
اسرع اليها بقلق..لكنها تجاهلت الجميع واتجهت الى غرفتها ..
حاول والدها التحدث اليها لكنها لم تتفوه بكلمه ..
حاول علأء محادثتها لكنه لم تكن تجيبها ابدا ليخبره والدها بأن يدعها الى ان تتحسن..
وبالفعل غادر علأء وتركها..
ومع اصرار والدتها اخبرتها بما حدث ..
انهالت عليها مجموعه من المواعظ وتم توبيخها من قبل ووالديها..
والدها انتي هتصدقي واحد.مريض كنتي هتموتي بين اديه
سمر احمد مش بيكدب يابابا هو اه تعبان لكن مش بيكدب وميعرفش يفتري على حد.
والدها لااا واضح انك اتجننتي انتي كمان .
سمر ..
والدها بحده اللي عملتيه ده مع جوزك مش هيتسكت عليه وانتي غلطتي.
واحمدي ربنا ان علاء طلع فاهم وعرف يحنوي الموقف وميعملش مشاكل ..هو فيه عروسه تسيبه جوزه يوم فرحها انتي اكيد اتجننتي..
بهدوء مش عايزاه يابابا مش عيزاه..
انتي فكراها لعب عيال محدش غصبك على الجوازه دي وهترجع بيت جوزك غصب عنك.
ببكاء مش راجعه..
هترجعي ياسمر والا تنسي ان ليكي.اب..
والدت سمر اهدى يابوسمر …
سمر مش عيله وهترجع بيت حوزها هي بس اعصابها تعبانه شويه مش كده يابنتي..
ادرات وجهها بغضب..
اما والدتها اخذت ابيها لتهدئه قليلا..
وبعد اسبوع ذبلت ملامحها واصبحت شاحبه كانت تبحث عن احمد بكل مكان ولم تجد له اثر جلست على المائدة مع والديها تلعب بالطعام ولم تاكل شيء ..
لتتفاجأ بمهاتفه من فتاه تخبرها بمكان احمد
نهضت بسرعه حاول والدها منعها لكنها لم تأبه…
وصلت لتحدى المستشفيات لكنها صدمت بي….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم الشك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى