روايات

رواية جحيم الشك الفصل الخامس 5 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية جحيم الشك الفصل الخامس 5 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية جحيم الشك الجزء الخامس

رواية جحيم الشك البارت الخامس

رواية جحيم الشك الحلقة الخامسة

في مكان بعيد عن جميع معارف احمد كان يستلقي على سرير صغير وهناك فتاه لطيفه تعطيه حقنه بذراعه وبابتسامه خلصنا..
حاسس بإيه مش احسن..
احمد كان بيبصلها باستغراب انتي بتعملي كده ليه..
احسان ليه هو انا زعلتك بحاجه..
احمد لا ابدا لكن اكيد في سبب ورى اهتمامك ده..
ابعدت احسان نظرها عنه بحرج مفيش بس حبيت اساعدك.
احمد بس كده..
اه قالت كلماتها وابتعدت عنه ويلاا بقى خف بسرعه عشان ترجع لابوك وشغلك.
احمد تفتكري اعرف ارجع زي زمان
احسان هترجع زي زمان واحسن..
احمد وسمر..
احسان انت لسه بتفكر بيها..
احمد..
انت بتحبها يااحمد.
احمد بحبها لكنها كسرتني جرحتني لما جريت ورى كلامهم وسابتني واتخلت عني وخلتني صيده سهله ليهم..
احسان اكيد هيتعاقبوا ربنا مش بيسيب حق حد..ابوها وعلاء هيتعاقبوا.وعينك هتشوف
احمد تفتكري..
احسان بثقه انا متأكده من ده..
احمد انتي ايجابية دائما..
احسام منا لازم اكون كده والا هخسر بالدنيا دي..
احمد زي ماخسرت انا.
احسان لا انت مخسرتش…انت كنت ضحيه..
احمد عشان كنت ضعيف..
احسان محدش فينا مش ضعيف..كلنا عندنا نقطه ضعف بحياتنا ولما تبقى حياتنا مكشوفة للناس اقرب الناس يستغلها..
احمد انت طيبه اوووي..
بابتسامه خجوله انا هعملك اكل..لتغادر وتضع يدها على قلبها بحب فقد وقعت بحبه ((هي ممرضه تعرفت عليه بالمستشفى التي تعمل بها وعندما علمت بقصته تعاطفت معه وهذا التعاطف مع الوقت تحول لحب لذلك اخرجته من المشفى واتت به إلى منزلها الصغير..فهي تعيش لوحدها مع والدتها المقعدة))
*************
سمر بانفعال يعني اي مالوش اثر بالمستشفى ..
مدير المشفى للأسف يامدام هو غادر المشفى ومنعرفش راح فين..
جلست بصدمه وتذكرت رقم الممرضه حاولت الاتصال بها لكن رقمها خارج النطاق..
لتنهض من مكانها تجر أذيال الخيبة..
عادت للمنزل لتسمع صراخ والدها على الهاتف يعني اي هرب من المشفى انا مش منبه عليكم تراقبوه ومايخرجش من المشفى لحد ما سمر وعلأء يسافروا شهر العسل..
……
احنا دخلناه المشفى عشان نخلص منه تقوموا تضيعوا كل تعبنا…عالفاضي
………
اقفل اقفل وحسابي معك بعدين..
…….
والدها لا علاء انا هبلغه..
اغلق الهاتف واتصل بعلاء واخبره بما حدث وهروب احمد من المشفى لتسقط حقيبتها من يدها بصدمه التفت والدها ليجدها تناظره بصدمه
سمر بدموع وانهيار انت عملت كده… ليه يابابا ليه. ..
والدها…..
**********
احمد احسان فين..
والدة احسان طلعت تجيب شويه حجات..
احمد ميعرفش ليه حس بالضيق ليه ماقالتلي انا اطلع اجيبلها اللي عايزاه..
والدة احسان بنتي معتمده على روحها طول عمرها من غير راجل..
لتسمع طرقات قوية على الباب وصوت رجال تهدد افتحووا الباب ..افتحوا..يا*****..وكان جيرانهم..
فتح احمد الباب في اي..
احد الرجال اي البجاحه دي وكمان انت اللي تفتح الباب..
احسان اتت مسرعه في اي ياعم عبدالله اي اللي حصل..
عبد الله اللي حصل انك جايبه راجل غريب عالبيت خلاص معدناش نعرف الحرام..
احسان بغصه حرام ايه ياعمي اي اللي بتقوله..
احد الجيران الراجل ده بيعمل اي باللليل عندكم بالبيت..
احمد بهدوء اي رايك الراجل بيعمل ايه ببيته..
عبد الله بيته..
احمد ايووا احسان مراتي..
احسان..
والدتها…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم الشك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى