روايات

رواية جبروت اخت زوجي الفصل الرابع 4 بقلم مصطفى جابر

رواية جبروت اخت زوجي الفصل الرابع 4 بقلم مصطفى جابر

رواية جبروت اخت زوجي البارت الرابع

رواية جبروت اخت زوجي الجزء الرابع

رواية جبروت اخت زوجي
رواية جبروت اخت زوجي

رواية جبروت اخت زوجي الحلقة الرابعة

حنان بسخرية: اهلا بمرات اخويا .
حور ببرود: اصطبحنا عالصبح بتعملي اي وفين محمد
حنان بخبث: اي ده هو مقلكيش مش محمد راح يتجوز اصله عرف انه مراته كدابه ومستحيل تخلف .
حور بصدمة…. يتجوز عليا ؟
حنان بمكر: اه يتجوز عليكي وانا اللي نقيت ليه العروسة كمان.
حور بعدم تصديق: انتي بتكدبي عرفتي منين اني مش هخلف.
حنان بمكر: الدكتوره اللي انتي روحتي ليها صحبتي الروح بالروح وقالتلي انك روحتي ليها من كام يوم وحللتي وحوار انك تخلي ده عندك ضعيف اووي.
حور بحزن: بس انا باخد علاج وباذن الله هخلف وبعدين محمد مستحيل يعمل كدا.
حنان بضحك: هو فعلا مستحيل يعمل كدا لانه لسه معرفش وانا ضحكت عليكي هو خرج لاصحابه بس تعالي نتكلم سوو ونحسبها تفتكري انه في راجل يقبل يكمل حياته من غير خلفه.
حور بصت لها بدموع…
حنان : وفري دموعك انا مش هقوله دلوقتي بس بشرط تسمعي كلامي في كل حاجه.
حور بدموع: موافقة بس محمد ميعرفش.
حنان بمكر: تمام يالله اطلعي هاتي لي من عندك كام جلبية جديدة كدا مع مصروف البيت اللي محمد بيسيبه لك عشان عاوزة اشتري حاجات ليا.
حور بصدمة: طب لو سالني انا خلصت الفلوس في ايه اقوله اي وبعدين ما انتي بتاخدي منه فلوس بردو.
حنان ببرود: هنبدء نجادل اهو.
حور بخوف: خلاص هطلع.
طلعت حور ودموعها علي خدها….
حنان بمكر: ايوا كدا.
تليفونها رن…
حنان بخبث: ازيك يا مريم.
مريم بضحك: كدا انا عملت اللي عليا بس خدي بالك لازم تحطي ليها الحبوب.
حنان: متخفيش كله هيبقا تمم وانا هبعت لك فلوسك لحد عندك.
مريم بطمع: ماشي.
حنان قفلت معها بخبث….
فلاااااااااش باااااااااااااااكككك.
حور كانت واقفه بتطبخ وبتكلم امها في التليفون: ايه يا ماما.
امها: ايه مفيش اي حاجه جاية في السكة.
حور بضحك: يا ماما هو انا لحقت.
امها : اه ياختي لحقتي اعملي حسابك بليل هاخدك ونكشف عند الدكتور.
حور : خلاص يا ماما انا في دكتوره قريبة من هنا والكل بيشكر فيها هروح لها عشان تطمني بس احنا مش مستعجلين.
امها: ماشي وابقي طمنيني قالت لك ايه.
حور بابتسامة: حاضر..
حنان كانت واقفه بتسمعهم بخبث: حلو اوي دا.
باااااااكككك.
عند حور..
محمد بحنان: اي يا حبيبتي مالك.
حور بحزن: مفيش حاجه هو انا ممكن اسالك سؤال.
محمد بحب: انتي تؤمري.
حور بحزن: انت ممكن تسبني في يوم او تتجوز عليا.
محمد بضحك: ههههه اي خلاكي تقولي كده وبعدين حد يبقا معه القمر دا كله ويسيبه.
حور بابتسامة الم: ممكن يا محمد.
محمد بهدؤء: حوري انا بحبك ومقدرش ابعد عنك ف بلاش الفكرة دي عشان مش تزعلي نفسك.
حور حضنته وقعدت تعيط: انا اسفه بس انا مخبيه عنك حاجه.
محمد باستغراب: حاجه ايه.
حور بدموع بعدت عنه: خايفه اقولك.
محمد بهدؤء: للدرجة دي انا اخوف وبعدين مش انا جوزك وحبيبك وسندك تخافي مني.
حور بدموع: هقولك ويلي يحصل يحصل.
محمد بهدؤء: وانا سامعك.
حور حكت له علي كل حاجه…
محمد بص لها بجمود…
حور بخوف من نظرته: سكت ليه.
محمد بص لها بصة طويلة وسابها ونزل…
حور بدموع: هيطلقني خلاص انا ليه قولت له ليه…
محمد نزل ببرود: حنااااان.
حنان: ايه بتزعق ليه.
محمد بهدؤء: جهزي نفسك.
حنان باستغراب: ليه.
محمد: عشان الفرح.
حور كانت وقفه علي السلم دموعها نزلت بانهيار…
حنان زغرطت: الف مبروك يا حبيبي هتتجوز مين.
محمد ببرود: مش انا اللي هتجوز انتي اللي هتتجوزي.
حنان وحور اتصدموا وو….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جبروت اخت زوجي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى