روايات

رواية تملك عاشق الفصل السادس عشر 16 بقلم مي السوهاجي

رواية تملك عاشق الفصل السادس عشر 16 بقلم مي السوهاجي

رواية تملك عاشق الجزء السادس عشر

رواية تملك عاشق البارت السادس عشر

رواية تملك عاشق الحلقة السادسة عشر

مر يومان
زياد:برضو مغلق
فهد:الغايب حجته معاه
زياد:شوفت اهيي بقالها يومين وهي لسه مجتش
فهد:انت اش عرفك فيها ايه
زياد بحنق:هيكون فيها ايه يعني
فهد:يمكن امها تعبت ولا حاجه
زياد:طب ما تتصل بعمو محمد
فهد:مبيرودش ابن الـــ……..
دلف البواب لتتهلل اسارير زياد هل عادت مي
البواب:في واحد بره يابيه وعايز حضرتك ادخله
فهد بستغراب:دخله…اما نشوف مين دا كمان
دلف ذاك الرجل ذو البذله السوداء ونظارته ذو الماركه المعروفه وساعته الذي ما ان تراه يمكنك ان تعرف انها باهظه الزمن منظره بأكمله يوحي انه فاحش الثراء ليرمقه فهد وزياد بنظرات مندهشه
صافحهم باحترام شديد ادهش فهد بدرجه كبيرره
فهد وهو يتفحصه:ايوه حضرتك كنت عايزني
الرجل:انا ايمن حماد……الي حكتلك عني انسه عايده بنت حضرتك
نظر زياد لجده فهو لا يفهم شئ
فهد:اه انت…..عايز ايه
&&&&&&&&&
في احدي شركات محمد السوهاجي
ضرب علي مكتبه بغضب وهو يردد
محمد بلا وعي:ايمن شوكت حماد….(ضرب بيده الاشياء الذي توجد علي المكتب ليبقا مكانها علي الارض)انا عملتله ايه داا انا جوز اخته هو بيعمل فيا كده ليه (وضرب مره اخري علي المكتب)
دلف ابراهيم السكرتير الخاص لمحمد
ابراهيم:هنعمل ايه يافندم مبقاش عندنا سيوله عشان نغطي خساير المناقصه الاخيره
محمد:اعمل اي حاجه…..ارفد عمال خد قرض من البنك اي حاجه اتصرف
ابراهيم:مهو يافندم البنوك كلها رافضه تتعامل معانا بسبب اننا بنقع ومعندناش حاجه نسدد بيها
محمد:اتصرف يا ابراهيم
ابراهيم:طب هو احنا ممكن نقول لحما حضرتك يمكن……
محمد:لااا طبعاا انت اتجننت مستحيل
ابراهيم:هحاول اتصرف يافندم
وذهب وترك محمد غير واعي بما يفعله ربما يقوده الامر للجنون لا احد يعلم
&&&&&&&&
طرقت علي الباب مره اخري بتعب فهي بهذه الغرفه منذ ان جاءت
مي بتعب:افتحولي الباب (واكملت ببكاء)حرام عليكم عايزه اروح
لا رد
مي ببكاء:طلعوني من هناا (واكملت بصراخ)زيااااااااااد (وهدءت قليلا فقلبها يبدو انه لن يتحمل ما سيحدث به)زياد تعالا خدني انت وحشتني
وبكت بشده
اما بالاسفل كانت الخادمه تبكي بحسره علي هذه الفتاه ذات الاهل معدومي الرحمه لتردد بشفقه
الخادمه:ياريت كان بأيدي حاجه اعملها يابنتي
اما هبه كانت في الحديقه مجتمعه مع اصدقائها تناقش معهم اشياء جديده بخصوص الندوه المقبله
هبه:الست لازم تاخد حقوقها كامله…..مينفعش الاهل يتحكموا فيها……مينفعش الاهل يخدو بالمظاهر لازم يسبوها لاختيرها هي حره المرأه خلقت حره وهتفضل حره لازم الندوه الجايه الناس كلها تسمعها لازم يحضرها اكبر عدد من الصحفيين لازم يعرفو ان البنت مينفعش حد يتحكم فيها وانها مسؤله عن قرارتها
هز الجميع رأسه بأيجاب وهو يري انها مثال الام المثاليه والمرأه العظيمه😒
&&&&&&&&
في سرايا السوهاجي
فهد:بنات الصعيد كلها قودامك ملقتش غير بنتي
ايمن بتنهد:انا بحبها ياعمي صدقني انا مش فاهم حضرتك ليه مش عايز تجوزهاني
فهد:عشان مش فاهمك ولا فاهم حبك صراحه
ايمن:مش فاهم ايه ما انا شرحت لحضرتك كل حاجه
فهد:بتحب واحده من ايام ما كانت متجوزه….يعني بتحب واحده متجوزه وبتحاول تكلمها وتبعدها عن جوزها
ايمن بسرعه:لااا ولله مش كده انا بحبها ولما طلبت منها اجي اقابل والدها قالتلي انها متجوزه فسبتها وبعدت عنها بس مقدرتش فبقيت اراقبها من بعيد لما عرفت انها اطلقت كلمتها وطلبت اقابل والدها بس هي موافقتش عشان كلام الناس صدقني انا عجباني اخلاق بنتك بقالي اكتر من 5 من وهي في الكليه وانا بحبها براقبها وبس وعايزها في الحلال ابقا غلطت
فهد بقتناع قليلا:طيب احنا هنفكر في الموضوع ونرد عليك
ايمن وهو يعطيه الكارت الخاص به:دا تليفوني اتصل علي تليفون وانا صدقني هبقاا مستني ردك اتصل في اي وقت هرد عليك
امسك فهد الكارت واعطاه ليزياد ونهض يودع ايمن الذي صافحه بأحترام شديد وذهب مع زياد الذي اوصله الي البوابه وصافحه مره اخري بأحترام شديد وذهب وعاد زياد الي فهد
زياد:هو انت هتوافق
فهد:مش عارف….تفتكر هو كويس
زياد:مش عارف بس باين عليه محترم بس هو ايه فعلاا الي هيخليه يستني واحده 3 سنين غير انه فعلا بيحبها
فهد:ولله عندك حق يلاا دلوقتي نشوف موضوع المستشفي ومجموعه المهندسين الي هيشتغلوا فيها وبعدين نشوف موضوع الراجل داا
&&&&&&&
في المطبخ
كانت نورا تمسك بالهاتف وتتحدث الي اخيها
نورا:ممكن افهم ليه اجلت كتب الكتاب
وائل:يعني انتي عايزه تفهميني انك قعدتي سنتين تحبي في سي نوار علي ما كتبتو الكتاب وعايزاني انا اكتب الكتاب علي واحده شافتنين مره ولا اتنين
نورا:ملكش دعوه بياا انا ونوار المهم انت
وائل:ولله ما انتي متطلبيش مني اعمل حاجه انتي شخصياا معملتيهاش
نورا:بطل لماضه هتفضل صغير كده علي طول
وائل:يلهووووي صغيرر ايه انا هما 27 سنه الي حيلتي الدور والباقي علي ام 40 سنه
نورا بشهقه:اناا يا وائل
وائل:هو انا قولت حاجه انتي الي بتقولي الي علي راسه بطحه
نورا:انا فين و30 فين
وائل بضحك:يخربيتك فصلتيني
نورا بحزم:تصدق انا غلطانه غور شوف هتتجوز فريده ازاي
واغلقت الخط ليصبح وجهه مليئ بالحمره من الضحك اما نورا
نورا وهي تلوي فمها:قال 40 قال
دلف نورا فجأه الي المطبخ ونظر لنورا بستغراب ووضع يده علي رأسها
نوار:ايه ياحببتي انتي تعبانه بتكلمي نفسك ليه
نورا بحزن:شوف الواد وائل الحيوان بيقول عندي 40 سنه
نوار:طب ما انتي عندك 40 سنه فعلاا انتي نسيتي
وكزته نورا في صدره وذهب وتركت المطبخ
نوار وهي يجري خلفها:خلاص يانورا انتي عندك 20 سنه ياروحي متبقيش قفوشه
لتضحك عايده والخادمه علي مناوشات ذلك الثنائى المضحك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تملك عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!