روايات

رواية تزوجت العمدة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم سارة خالد

رواية تزوجت العمدة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم سارة خالد

رواية تزوجت العمدة الجزء التاسع والعشرون

رواية تزوجت العمدة البارت التاسع والعشرون

تزوجت العمدة

رواية تزوجت العمدة الحلقة التاسعة والعشرون

فارس….غبية
عدي….مالها
فارس….بتقول هترجع هنا
عدي….نعم هي لحقت توصل اصلا وتاخد نفسها اي البت دي
فارس….مش عارف
عدي….مانت غبي قاعد تقولها دي مراتي وافضي ليها وبتاع
فارس….مكنتش أعرف أنها هتقول هنزل فكرت هتقول تمام ربنا يسعدك مثلا وتنسي حكايتنا لكن دي لا
عدي….ههههه طبيعي لا بس متقلقش مش هتعمل حاجة
فارس….الوضع مختلف ي عدي
عدي….إزاي
فارس….دلوقتي غزل فاقدة الذاكرة يعني ممكن تصدق اي حد مش شايف جات مع مين
عدي….هنجيب حارس جديد نحطه مراقب لغزل واختها إيه رأيك
فارس….ازاي
عدي…يعني نستغل الحوار وتقول ل ابوك هجيب حارس مخصوص ل غزل ومتطلعش ف اي حته غير معاه
فارس….تمام ثم قاطعهم رنين هاتف فارس وجده والده
فارس…الو يابوي
مهران…..عرفت حاجة يولدي
فارس….اه يابوي

 

مهران بلهفة….فين
فارس….شمس اخدتها عند وحدة صحبتها هعرف المكان واروح اجيبها
مهران…..اوعي تلمسها تجيبها سليمة ومفهاش خدش سامع
فارس….تمام يابوي ماليش دعوة بيها سلام ثم أغلق
عدي….ايه
فارس….مفيش بيقولي ملمسهاش مفكرني هضربها
عدي….اممم ابوك مدلعها
فارس….معتبرها بنته ياخويا
عدي….طب كويس والله
فارس…..اخرس انت
عدي….عنيا
جاء المساء
في فيلا مهران
مهران…..اتأخرو لييه اكده
عفاف…..هو فارس الي هيجبها
مهران….ايوة
عفاف….طيب
مهران…..يارب يكون لاقها مش عارف اودي وشي منه فين
عفاف…..ليه يحج
مهران….معرفتش احافظ علي مراته وهي دلوقتي مسئولة مني وكانت ف بيتي
عفاف….ده دلع بنات وانت الي مدلعها يحج هي عاوزه الي زي فارس يكسر رقبتها

 

مهران….ما كفاية الي عمله فيها ي عفاف
عفاف…..خلاص خليه يعاود البيت علشان تخاف تطلع ف غيابه ومتعملش الي عملته ده تاني
مهران بنفي…..يعاود لع
عفاف بخبث….وه انت مش شايف كيف هي كانت خايفة عليه وكمان هو بقي يكلمها بحنيه من بعد الي حصلها جاي انت تفرقهم يحج اخس عليك
مهران….اعمل ايه يعني ي عفاف أبنك الي عصبي يعمل حاجة تاني ف البت تروح فيها
عفاف….مين قال بس جرب ومش هتندم دول ممكن يقربو اكتر
مهران….افكر
عفاف….فكر يحج فكر
ف شقة فارس
فاقت شمس ثم من بعدها غزل
شمس…..اي ده هو احنا نمنا هنا
غزل….اه رأسي
شمس…..انتي مأخديش الدوا النهاردة
غزل….خلاص عادي ي شمس هي الساعة كام
شمس…..الفون جوزك واخده ياختي

 

غزل….طب يلا نطلع ثم خرجو من الغرفة
عدي….اخيرا صحيتو
غزل….احم هو ابو فارس متصلش
عدي…. اتصل
غزل….قال ايه
فارس من خلفها….بعدين يلا علشان هنوصلكم
غزل….طيب ثم خرجو
في السيارة
غزل….انا خايفة
نظر لها فارس من مرأة السيارة….متخفيش مفيش حاجة
غزل….بباك أكيد زعل مني
فارس….ابقي صالحيه
غزل….ماشي
فارس…..هبلة
بعد وقت قصير وصلو الفيلا
ابراهيم…..اهم جم ومعاهم غزل هانم
‏محمود تركه وذهب لهم كي يطمئن علي غزل ويغيظ فارس…..كنتي فين ي غزل انتي كويسة
‏غزل…..ا ان
‏فارس بمقاطعه…..وانت مالك اخرك تقولها حمدلله على السلامة ي هانم بس سااامع
‏محمود بغيظ…..حمدلله على السلامة
‏عدي بأستفزاز…..ي غزل هانم
‏غزل….خلاص مش لازم يلا ندخل ثم تركتهم وذهبت

 

نظر ‏فارس إلي محمود وقال….خلي بالك انا بعديلك كتير هااا وقربت تجيب اخرك معايا ثم تركه ودخل الفيلا
مهران…..غزل انتي كويسة ي بتي
غزل….انا كويسة الحمد لله
مهران….كده يابتي تمشي من غير ما تعرفيني
غزل…..انا اسفة بس حضرتك مكنتش هتوافق
مهران…..وموافقش ليه كنت هخلي محمود او ابراهيم يوصلك
غزل….بس انت قولتلي
فارس بمقاطعة….روحي ارتاحي ي غزل
غزل…..بس
فارس….مبسش يلا اطلعي ارتاحي ولو عوزتي حاجة اتصلي بيا
غزل….حاضر
فارس….يلا سلام
ذهبت غزل له واحتضنته
عفاف بهمس….شايف يحج
مهران…..شايف ي عفاف شايف أبنك لو سحرلها مكنتش هتعمل اكده
غزل…..سلام خلي بالك من نفسك
فارس بأبتسامة……ماشي وانتي كمان خلي بالك من نفسك وخدي الدوا
غزل…حاضر
فارس….باي
مهران بتردد….استني ي فارس
فارس…..نعم يابوي
مهران….رايح فين

 

فارس…..رايح شقتي
مهران….لع خلاص مفيش مرواح خليك مع مراتك
غزل بفرحة…..بجد ي عمي
مهران….بجد ي بتي يلا اطلعو اوضتكم
نظر فارس إلي عدي وغمز له
عدي…..يخربيت دماغك يلا
غزل….يلا ي فارس
فارس…..جاي هقول لعدي حاجة
غزل…. تمام
فارس….مالك مصدوم
عدي….من دماغك ي كبير
فارس…هههه امي ليها دور خلي بالك
عدي….ازاي
فارس…..اتصلت بيها وقولتلها كلام تقوله ل ابويا واهو أثر
عدي…..ههههه اشطااا ياعم
فارس….يلا طالع انا يلا ي غزل
غزل…..حاضر لحظة شمس هتقعدي صح
شمس… لا انا همشي بقي
غزل….ليه
شمس…جوزك يخلي باله منك
غزل….خليكي ي شمس
فارس….ي غزل
مهران….خليكي ي بتي غزل برضو هتحتاجك فارس مش هيفضل جمبها علطول
عفاف….نامي ف اوضة الضيوف النهاردة هو ف اوضة بس فيها تراب هخلي عنيات توضبها وابقي اقعدي فيها
شمس….لا ملوش لازمة
فارس….غزززل
مهران….اطلعي لجوزك
غزل…..حاضر ثم صعدت

 

عدي بمزح……وانا بقي هنام فين
مهران….علي بيتك
عدي….وه ليه كده بتطردني
مهران….اه شمس حجزت الاوضة خلاص
عدي…..اممم ماشي ياعمي انا اصلا مبرتحش عندكم
مهران….ههههه طب تصبح علي خير
عدي….وانتو من أهل الخير سلام ثم رحل
في غرفة فارس وغزل
غزل….نورت الأوضة بتاعتك
فارس….بنورك
غزل…..طيب هاخد دوش واجيلك
فارس….ماشي
بعد نصف ساعة خرجت غزل من الحمام
فارس…..نص ساعة ليه ف الحمام
غزل….عادي
فارس….طيب ثم دخل الحمام وخرج بعد خمس دقائق وجد هاتفه يرن بأسم جنات ولم يجد غزل بالغرفة
خرج الي البلكونة ليتحدث….. الو عايزة ايه
جنات…. بتتكلم معايا بالطريقة دي ليه
فارس….وانتي مالك اتكلم زي مانا عاوز اخلصي قولي عاوزة ايه
جنات….انت
فارس….نعم
جنات….ايه اطرشيت بقووول عاوزاك انت
فارس….اتعدلي معايا احسلك وبطلي هبل
جنات…..هبل ليه انت بتحبني انا مش هي وانا الي دخلت حياتك قبلها
فارس….ماضي
جنات…نخليه حاضر ومستقبل

 

فارس….مش ناقص جنانك انا
جنات….حبي ليك وتمسكي بيك مسميه جنان
فارس….انا بقيت متجوز ي جنات خلاص
جنات….قابلة اكون التانية
فارس…..انتي بتتكلمي بجد
جنات….ايوة مدام هكون معاك قابلة بكل حاجة
فارس…..بس ابويا مش هيوافق
جنات….مش مهم ابوك نتجوز ونحطه قدام الامر الواقع
فارس….لا طبعا هيحرمني من العمودية
جنات….مش مهم ي فارس عمودية ايه
فارس….فكرك العمودية بس دا ممكن يحرمني من الورث وكل حاجة واتجوزك بقي انا وبعدين اشحت صح
جنات….هتبني نفسك من الأول
فارس….خلاص ي جنات احنا مش من نصيب بعض
جنات….يعني ايه ي فارس
فارس….يعني خلاص شوفي حياتك
جنات….هي غزل هانم لما نسيت عوضتك وحبيتها ولا ايه دي تلاقيها بتمثل علشان تحبها وف الاخر تكسرك وتنتقم منك وتهرب مع حبيبها
فارس….ماشي ثم أغلق
جنات….تمام ي فارس والله لاربيك هوريك ازاي اول ما تلاقي البديل تسيبني بعد الحب ده انا هوريك
فارس بتفكير…..معقوله تكون بتمثل بجد بس عدي قال إنها ناسية فعلا

 

غزل من خلفه…..بتكلم مين
فارس….مفيش
غزل….ازاي مفيش
فارس….عادي ده عدي كان بيرزل
غزل…اممم طب يلا علشان تنام
كاد ان ينام لكن جاءت ف باله خطة ليكشف غزل…..غزل
غزل….نعم
فارس بخبث…..انا عاوزك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت العمدة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى