روايات

رواية تحرش طفله الفصل الخامس عشر 15 بقلم ندى حجازي

رواية تحرش طفله الفصل الخامس عشر 15 بقلم ندى حجازي

رواية تحرش طفله الجزء الخامس عشر

رواية تحرش طفله البارت الخامس عشر

رواية تحرش طفله الحلقة الخامسة عشر

وعد بصتلو بدموع مش عايزه تقف :انا حطيت مخدرات ف البيت وطلبت البوليس يا عمرو
عمرو بزعيق:انتي ازاي تعملي كدا وجبتي الحاجات دي منين اصلا ازاي تقبلي ناس بشكل دا افردي عملو فيكي حاجه انتي اتجننتي
وعد حطت اديها ع ودنها :عذبني طول عمري معذبني ومعذب ماما وسليم وذكره وهو عايش ومرتاح يوم ما ماما رفعت قضيه خسرتها ومافيش حد وقف جنبها وساعدها واحنا اللي عشنا وحسينا
وعد وهي بتحاول تخد نفسها : جدو كان بيقول كلام الناس مبيرحمش كل دا حصل بس علشان كلام الناس ونظرات اللي حواليا بس الناس دول شايفين الحكايه من بعيد مش قربو مش نامو مضروبين مش نامو خايفين
وعد بصتلو:ع الاقل نامو مرتاحين ونامو يا عمرو نامو انا مكونتش بنام علشان كونت بخاف اقوم الاقي نفسي خسرت
عمرو بتفاهم :لازم نقوم ونخد الحاجه من البيت قبل م الحكومه توصل وتخدو
وعد بتوتر :انا مقدرتش اعمل حاجه انا كدبت بس كونت عايزه اعمل كدا بس انا جبانه
عمرو :عملتي اي يا وعد انطقي
وعد :لما كونت فلبيت كونت بخد المخدرات بتاعتو وارميها علشان لما بيخدها بيضرب ماما وسليم لما نقلنا ف شقه سليم لقيت كيس كونت أنا مخبيه منو فجيبي روحت انهارده واديتو ليه وكونت هروح لناس اللي بياخد منهم المخدرات واحطها في البيت بس مش عارفه اعمل كدا مش عارفه

 

 

عمرو :انتي اتجننتي انتي ممكن تودي نفسك في داهيه انتي راحه لناس زي دي برجليكي انتي عارفه هما ممكن يعمل فيكي اي عارفه ممكن المقابل أنهم يدوكي الحاجات دي مش فلوس وبس
وعد:لالالا مش ندمانه لا
انا مش عارفه انا بعيط ليه دلوقتي هو انا بعيط زعل عليه انو كان هيتحبس ولا ندم
عمرو:وعد ربنا موجود وشايف مش احنا اللي هنحاسب يا وعد مش احنا انتي كدا بضيعي نفسك فوقي دا ابوكي مهما عمل ومهما يعمل قدام الناس والدنيا كلها وقدام ربنا ابوكي لكن هو حسابو عند ربنا مش احنا اللي هنحاسب فهماني يا وعد
وعد بهدوء :فاهمه
&&&&&&
مازن :يوسف
يوسف:نعم
مازن :هما مين الناس اللي كانو بيتخانقو دول
يوسف :دول طنط مريم صاحبه ماما من الطفوله وذكره بنتها واللي عرفتو انو محمد كان خطيب ذكره وحصل مشاكل مابينهم بتسال ليه
مازن:لا خالص عادي بعرف بس
يوسف بشك :ماشي انا حدد القاعه انا وساره ع الاسبوع الجي كدا
مازن:انت مستعجل اوي كدا ليه انا لسه مش شبعت من ساره علفكره
يوسف :اي اي اي مستعجل اي بقولك بحبها من وانا عندي 16كفايه كدا حرام والله
مازن فضل يضحك عليه
&&&&

 

 

مريم واقفه قدام بيت طارق ومازن بتوتر
مازن فتح الباب بستغراب :هو مش حضرتك طنط مريم صاحبه طنط روح
مريم بتوتر : ايوا انا هو هو مش دا بيت استاذ طارق
مازن :بابا هو حضرتك تعرفي بابا
مريم :هو استاذ طارق والدك
مازن :اه اتفضلي في المكتب وهنادي لبابا دلوقتي
مريم بتوتر :شكرا جدا
مازن دخل لي طارق وقالو انو في حد مستني في المكتب
طارق دخل واتصدم من مريم
طارق :هو انتي
مريم :ايوا انا اللي خد عيالها منها ووقفت مع جابر اللي كان بيعذب اولادي ليل نهار ويوم مخدهم وبعد حضرتك رجعتني لصفر تاني ورجعتني لي
طارق:صدقيني انا مكونتش اعرف والله مكونت اعرف وقالي أن هو مبطل من خمس شهور ولما سالت الناس قالو بطل فعلا انا كونت بدور عليكي دانا شايل ذنبك وذنب اولادك من زمان اوي
مريم بدموع :لو عايز تساعدني بجد طلقني منو انا اتعذبت انا وولادي كتير اوي
طارق فضل يبصلها
مريم سبتو ومشت
مازن دخل بعد ما مريم طلعت
مازن :بابا انت تعرف طنط مريم منين
طارق بستغراب :انت تعرفها
مازن :مامت يوسف دي تبقا صحبتها
طارق :فكر القضيه اللي قولتلك ندمت اني مسكتها
مازن بتفكير:بتاعت الراجل اللي بيخد مخدرات دا
طارق:ايوا
مازن:مالو لقتهم
طارق :مريم تبقا مرات الراجل دا
مازن بصلو بزهول ….
&&&&&

 

 

بعد يومين
سليم :ازاي كل دا يحصل ومش تكلميني يا ماما ازاي محمد يجي هنا ويتهجم عليكوا وانا اخر من يعلم
مريم بهدوء:خلاص يا سليم يوسف كان هنا وصحبو كمان والدنيا اتحلت وعملنا محضر
ذكره حضنه ندي وبتعيط
سليم قرب من ذكره وقعد قدامها :انا اسف انا اسف اني قصرت في حقك انتي ووعد كان لازم اعرف انو دا مش اب كان لازم اخدكوا من زمان حقك عليا من كل اللي اذوكي يا ذكره
ذكره طلعت من حضن ندي وحضنت سليم وفضلت تعيط اكتر
مره واحده سمعو الباب بيخبط جامد
ندي جريت وفتحتو
دخل طفل عمرو 13سنه ودا بيشتغل مع سليم في الورشه
الطفل:ابله ندي فين أبيه سليم بسرعه
سليم طلع :في اي بتخبط كدا ليه
الطفل :الحكومه عند البيت بتاعكوا القديم وواخدين عم جابر
سليم بص لمريم وذكره
مريم بصتلو وخدد اقرب طرحه ولبستها ونزلت وذكره وراها
سليم واقف مش عارف يعمل اي
ندي قربت منو:روح يا سليم
سليم :مش قادر
ندي :يمكن لما تروح وتشوف في اي ترتاح من الحيره اللي انت فيها دي
سليم واقف ساكت
ندي :انا هاجي معاك يلا
ندي مسكت ايدو وشدتو
&&&&&
ذكره ومريم وصلو ولقو الشرطه خدو جابر خلاص
سليم خدهم وطلعو ع القسم لقو جابر قاعد في الأرض وفي ايدو الحديد
ذكره وقفت قدامو :اول مره اقف قدامك ومش اكون خايفه منك مع أن ساعات كتير بيكون سليم موجود ووعد وماما بس بكون خايفه يمكن لما بعد عنك مبقتش اخاف تفتكر واحد بهدل مراتو ضرب واهانه وابنو زيها وبناتو كان بيتحرش بيهم تفتكر اخرتو هتبقا اي طيب بلاش اخرتو ف الدنيا طيب وفي الاخر ؟
جابر بصصلها ودموعو نازله
ذكره:ليه ليه ياللي كونت المفروض تبقا سندي وقوتي دمرتني واديتني لواحد كان عاوز يدمرني
ليه يا بابا رد عليا ليه
سليم شد ذكره فحضنو وبعدها عنو

 

 

مريم قربت ليه :طول عمري بكره اليوم اللي اتكتبت ع اسمك في جه اليوم اللي حقي وحق ولادي يرجع واشوفك مذلول عشت لواحدك محدش بيحبك وهتموت لواحدك يا جابر هتموت لواحدك طلقني يا جابر طلقني علشان أتنازل عن القضيه اعمل حاجه صح في حياتك لو لمره طلقني يا جابر
جابر بندم :انتي طالق يا مريم طالق
مريم دموعها نازله بفرحه أنها بقت حره وخدد ذكره وطلعت
سليم بصلو:دا مكانك الحقيقي اتمني انو احنا منشفكش تاني
مريم وذكره وسليم طلعو جزء جواهم زعلان ع اللي حصل وجزء مبسوط انو اخيرا خلاص الحدوته بتخلص.
سليم :ماما انتي رفعتي قضيه ع بابا
مريم :محامي تبع روح هو خلاص هيطلع متقلقش انا هتنازل هو خلاص طلقني
سليم بصلها وسكت
فات اسبوع وجه معاد فرح يوسف وساره
ساره واقفه في الفستان وطارق واقف قدامها
طارق :مكونتش اتخيل انك هتطلعي قمر كدا
ساره بدموع:انت أعظم اب ف الدنيا انا مبسوطه ان ربنا رزقني ب اب زي حضرتك
طارق ابتسم وخدها ونزل بيها
عمرو واقف وكان اول مره يشوف ساره من ساعه اخر مره شافها فيها
مازن قرب من عمرو :مكنتش من نصيبك
عمرو بصلو:بلعكس انا مش زعلان انا فرحان جدا ليها
مازن بصلو
عمرو :صدقني انا قلبي مبقاش يدق لساره ساره حبها في قلبي زيها زي اختي الصغير
مازن حضن عمرو
مازن بحب:الدنيا ودت ناس وجابت وانت ثابت من البدايه يا صحبي
&&&&&
سليم :يا ماما هو انا لازم اجي يعني مكونتي خدي ذكره ووعد وروحي
مريم :علشان روح متزعلش وبعدين خلي ندي تشم نفسها شويه بدل ما انت علطول شغل شغل شغل كدا
ندي وهي بتعدل فستانها :قوليلو ونبي يا طنط اصل انا ع اخري
سليم :لا والله ع اخرك ازاي بقا يا ست ندي
وعد شدد مريم وذكره :خليهم يتخانقو شويه وهيدخلو
مريم :يا بنتي ماي
ذكره قطعتها:يا ماما دول قط وفار وبيجو في الاخر سمنه ع عسل ادخلي ادخلي
وعد وذكره ومريم دخلو
مريم :مبروك يا روح زي القمر

 

 

روح بحب :انتي اللي زي القمر يا مريم اخيرا شوفت الفرحه ف عنيكي
مريم حضنتها:شوفت الراحه في عين ولادي يا روح
&&&
مازن واقف بصص لي ذكره من بعيد وطارق قرب عليه
طارق :في اي واقف متنح للبنت بقالك يجي ساعه
مازن بتوتر:انا لا ابدا
طارق :مازن قلبك دق ولا لسه
مازن بتوهان في ذكره :من اول نظره يابابا
طارق بحب :طيب يلا روحلها مستني اي
مازن :تفتكر هتوافق
طارق :طبعا ومتأكد كمان يلا روح
مازن :خايف
طارق:من اي يا مازن روح
مازن:انا من اول يوم شوفتها وفي وفي حاجه غلط وكم
طارق قطعو :سمعت منها
مازن:متكلمتش معاها خالص
طارق:روح يا مازن روح واسمع منها لو لقيت قلبك رايدها متستسلمش وتضيع اللي قلبك دق علشانها
مازن ضحكلو بحب وراح لي ذكره
&&&&
سليم :خلاص خلاص كفايه خناق بس
ندي :انا بردو اللي علطول خناق
سليم بحب :اي القمر دا
ندي بتلف حواليا نفسها:بجد حلوه
سليم بصصلها بهيام :كل اللي اتمنيتو لقيتو فيكي كونتي غريبة ثم صديقة ثم أخت ثم حبيبيه ثم أصبحنا روحًا واحده ثم عشقتك يا ندي
ندي بصلو بحب ودموعها نزلت من الفرحه
&&&&&

 

 

يوسف :من وانا عندي 16سنه بحلم ب اليوم دا
ساره بكسوف :حققت حلمك
يوسف:انتي اكبر حلم فحياتي
ساره :بقيت بحبك
يوسف بصلها بفرحه وحضنها وفضل يرقص بيها
&&&&&&&
مازن راح لي ذكره اللي واقفه لواحدها بره الفرح
مازن:ممكن اتكلم معاكي شويه
ذكره بستغراب:اتفضل
مازن :انا عارف انو مش هينفع ادخل ومش هينفع وقفتنا دي بس انا عاوز اسمع منك
ذكره :تسمع اي
مازن :انتي اكيد عارفاني
ذكره :ايوا صديق يوسف
مازن :انا مش عارف إبداء منين وكمان صعب عليا علشان اول مره اتعامل مع بنت وكدا
ذكره بصلو بستفهام
مازن بتوتر :مين محمد
ذكره من غير اهتمام :كان خطيبي وطلع مش كويس و
مازن قطعها:ذكره انا معجب بيكي
ذكره جت تتكلم مازن قطعها
مازن : لالالالا مش اعجاب انا قلبي دق
ذكره بصتلو وفضلت تضحك عليه
مازن بصلها بهيام وبستفاهم :موافقه اروح لماما مريم
طارق دخل عليهم وقال :مش تعرفني بق ولا اي
مازن بفرحه :ذكره بنت طنط مريم بتاعت القضيه انت اكيد فاكرها
ذكره قامت وقفت اول ما شافت طارق وافتكرت اللي حصل
&&&&

 

 

ذكره:ماما اوعي تسبيني
مريم بدموع :هرجع اخدك تاني خلي بالك من اخواتك يا ذكره عقبال مقوم محامي تاني
طارق قرب منهم وطبطب ع ذكره :يلا يا حبيبتي علشان تروحي مع بابا
ذكره :بس انا مش عاوزه بابا ليه عملت كدا
طارق:ازاي بس بابا بيحبك وهو بطل الحاجات الوحشه دي علشانك انتي
ذكره بأمل :مش هيضربني تاني
طارق:لا هو خلاص بقا كويس صدقيني
ذكره بصت لي مريم :انا بحب ماما ومش عايزه اسبها
طارق بص لي مريم :ارجعي بيتك جوزك محتاجينك
مريم بدموع :انت مش فاهم حاجه مش فاهم حاجه
مريم سبتو ومشت
وطارق طمن ذكره اللي حياتها ادمرت اكتر بعدها
&&&&&
ذكره :فضلت بصالو
وطارق بصلها وافتكر نظرتها ليه يومها
طارق :نفس النظره يا ذكره متغيرتيش
مازن بصلهم وفهم انو ذكره هي البنت اللي طارق كلمة عليها قبل كدا …..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تحرش طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى