روايات

رواية تحرش طفله الفصل السادس عشر 16 بقلم ندى حجازي

رواية تحرش طفله الفصل السادس عشر 16 بقلم ندى حجازي

رواية تحرش طفله الجزء السادس عشر

رواية تحرش طفله البارت السادس عشر

رواية تحرش طفله الحلقة السادسة عشر

طارق :نفس النظره يا ذكره متغيرتيش
مازن بصلهم وفهم انو ذكره هي البنت اللي طارق كلمه عليها قبل كدا
ذكره واقفه مصدومه
مازن :اقدملك يا ستي احسن حد ف الدنيا بابا
طارق :انتي كويسه يا ذكره
ذكره :لا مش كويسه من ساعه مخدني من ماما ووديتني لي بابا تاني كونت طفله بتمسك في اي امل علشان ابوها يتغير وانت اديتها الامل دا بس كل دا كان كدب طلع اسوء من الاول
طارق :ذكره يا بنتي اسمعيني
ذكره بعصبيه :انا مش بنت حد وافقت ع قضيه دمرت حياتي وحياه اختي وامي واخويا رجعنا لي تاني بعد ما صدقنا بعدنا بس بعد مرجعنا اي اللي حصل مجتش ع الضرب والاهانه بس لا دا بداء يتحرش بيا وب اختي وانت السبب
مازن بص لي طارق وذكره بصدمه

 

 

ذكره:انت السبب علشان رجعتنا انت السبب علشان كل مره كان بيحاول افتكر كلمتك بابا هيبطل كل حاجه وحشه علشانكوا بابا اتغير هو فعلا اتغير بس للاوحش هو فعلا بيحبنا بس مش احنا لا جسمنا انا مش مسامحك ع اللي عشنا دا كله
بصت لمازن :اعتقد بعد ما سمعت كل دا اكيد رايك اتغير وانا مش عايزه اسمع رايك علشان انا مش موافقه
ذكره مشت وسبتهم
مريم كانت مراقبه كل دا من بعيد وقربت من طارق
طارق :والله لو كونت اعرف انو كل دا هيحصل كونت عمري ممسكت القضيه دي صدقيني
مريم بتفهم :انا هفهمها هي بس أعصابها تعبانه شويه انا لازم ألحقها بعد ازنك
&&&&&
عمرو بيبص لوعد بنبهار من فستانها
وعد بخضه :انت ورايا ورايا اهرب منك فين
عمرو :بتعملي اي هنا
وعد :مامت العريس صحبه ماما فكان لازم اجي وانت
عمرو :صاحب ساره ومازن
وعد :اوكي
عمرو :حلو اوي عليكي الفستان ليه مش بتلبسي علطول
وعد :مبحبش البسهم
عمرو :ليه
وعد :ميخصكش
عمرو :اوكي هيخصني بعدين
وعد بصتلو بستفهام
عمرو قرب ليها وهمس :عقبالنا
عمرو علي صوتو :انا لازم امشي بق سلااام
وعد واقفه مصدومه وفرحانه
&&&&&

 

 

مريم :ذكره اقفي عندك بقالي ساعه ماشيه وراكي اي
ذكره:ماما سبيني انا عاوزه اروح
مريم :هنروح انا وانتي وهكلم سليم يجيب وعد وندي ويحصلونا
ذكره :طيب
مريم :تعرفي مازن منين
ذكره :معرفهوش
مريم :اومال كونتي واقفه معاه ليه
ذكره :شكلو معجب بيا بس بعد اللي سمعو عني اكيد غير رايو
مريم :ليه يعني
ذكره بصتلها:بجد يا ماما انتي بتسالي ليه
مريم :بصي يا ذكره دي مش النهايه حتي لو هو خلاص غير رايو يبقا مش من نصيبك
ذكره :زي محمد كدا
مريم :ذكره اسمعيني محمد مكنش شبهك من الاول كان شبه جابر موضوع محمد اتقفل وخلاص مازن عرف كل حاجه عن محمد وجابر وكل حاجه يعني احنا مش هنخدعو وانتي مافكيش حاجه يا ذكره اه جابر كان
مريم غمضت عينها وقالت بصعوبه :بيتحرش بيكي بس مش اغتصبك وعرفتي تحافظي ع نفسك أفضلي فخوره بنفسك يا ذكره علشان انتي ووعد قدرتو تحافظو ع نفسكوا كونتوا خايفين مني تقولو ليا ومصدقش بس كان لازم تعرفيني يا ذكره حتي لو صدقت أو مصدقتش كان لازم اعرف لو مصدقتش كونتي تروحي لحد تاني وتقوليلو وتوجهي يا ذكره ومتسكتيش ع حقك ابدا حتي لو انا مصدقتش انتي مسكتيش اوعي يا ذكره تسكتي ع الغلط تاني كل لما تسكتي كل لما الغلط يكبر ولما يكبر ساعتها محدش فدنيا هيخسر غيرك فهمتي يا ذكره
ذكره بدموع :فهمت فهمت يا ماما
&&&&&
بعد ما الفرح خلص سليم خد ندي ووعد وروحو وطارق خرج مع مازن
طارق:لسه عند رايك ولا غيرتو
مازن :مش عارف

 

 

طارق :ذكره حفظت ع نفسها
مازن بصلو :مامتها حكت ليا كل حاجه لما كانت عندي
مازن :بس انا م
طارق قطعو :ذكره اتعذبت كتير اوي وانا كونت سبب من الأسباب انها تتعذب كدا بس كل حاجه مكتوبه انت عرفت يا مازن هتقدر تصونها وتعوضها اهلا وسهلا هاجي معاك ونتقدملها مش هتقدر يبقا تسبها للي يقدرها
ويحافظ عليها مش تخدها تكمل حياتها جحيم …
عده يومين وكل واحد ملهي في حياتو يوسف وساره اللي حياتهم ماشيه كويس مازن اللي ذكره مرحتش عن بالو وعامل يفكر طارق اللي لسه شايل ذنب ذكره ومريم ووعد
عمرو ووعد اللي متكلموش من اخر مره غير كلام فشغل بس
سليم اللي بيعمل كل حاجه يقدر عليها علشان يتجوز ندي
&&&&&
مازن :بابا انا فكرت
طارق:والرد
مازن :مكنش اعجاب بس دا كان حب لاول مره فحياتي فكرت ولقيت ذكره اكتر واحده تحافظ ع نفسها وع بيتها
طارق :خلاص يبقا نكلم
مازن قطعو:لا ما انا كلمت سليم اخوها وعرفتو أننا جاين بليل
طارق بضحكه:كمان لحقت تفكر وتكلمهم كل دا في يومين
مازن :حاسس انو في حاجه ناقصه مش عايز اسبها لتفكيرها مش عايز اسبها لواحدها تاني طلع الحب دا أعظم شئ ف الحياه يا بابا
طارق :انهارده اتاكد أن انا ربيت صح….
فات اسبوع بعد ما ذكره اخيرا وافقت في مكان ع بحر اسكندريه
مازن بيلبس ذكره الشبكه
مازن بصلها بحب وقرب منها :جعلنيني اعشقك فوق العشق عشقين
ذكره بصالو بحب
&&&&&
وعد حضنه مريم

 

 

وعد :شكلهم حلو اوي يا ماما
مريم :اخيرا ارتاحتي يا ذكره
&&&
سليم: بعد شهر بظبط اخيرا هتكون في بيت واحد
ندي :وعدني ووفيت ب وعدك يا سليم كونت ومازلت أعظم اختياراتي.
&&&&&
وعد واقفه بعيد وبصلهم بحب وعمرو جي عليها
وعد :هو انت وارايا ورايا ارحمني مش عارفه اخد نفسي
عمرو :والله انا جي لصاحبي
وعد بصتلو
عمرو :شكلي كدا ادبست فيكي
وعد : نعم
عمرو قرب منها بحب وهمس :متيجي ابقا انا عوضك وانتي عوضي
وعد واقفه بصلو بحب هي كانت بتحبو من البدايه بس بتهرب من مشاعرها
عمرو :لقيت نفسي بحبك
وعد بتوتر:حتي بعد معرفت حكايتي

 

 

عمرو :انا بحبك علشان انتي كونتي بطلت الحكايه كونتي قويه من البدايه ومازلتي قويه يا وعد..
خلصت الحدوته…..
كانت الحياه ومازالت صعبه قصه من البدايه حقيقيه وليست من وحي الخيال كلام الناس مبيخلص. الخوف بيضيع حقوق بيضيع مستقبل الخوف من المواجهه غلط الصح المواجهه مره واتنين وتلاته بدون استسلام
“لا تستسلمي عزيزتي أنها الحياه حربآ”

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تحرش طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى