روايات

رواية بين يدي الوحش الفصل العاشر 10 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الفصل العاشر 10 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الجزء العاشر

رواية بين يدي الوحش البارت العاشر

بين يدي الوحش
بين يدي الوحش

رواية بين يدي الوحش الحلقة العاشرة

بعد وقت من الحديث والكلام والهزار بين اسر ونور ذهب اسر الي الكافترية ليشرب فنجان من القهوة ويترك نور تنام قليلا من الوقت ولكن وهو في طرقة المستشفى استذكر انة نسئ هاتفة في العرفة فقال
اسر: يادي النيلة البت دي بتكلم معاها بنسئ حياااتي
ذهب اسر الي الغرفة ولكن صدم من هول المنظر فوجد شخص يضع حقنة في المحلول المتواصل في يد نور فركض نحوة ولكن قبل ان يمسكة نط من نافذة المستشفى فركض ناحية نور وخلع المحلول من يديها ثم اخذ يهزها بلهفة وخوف:نور نور فوقي انتي كويسه
فتحت نور عينيها بفزع:في اي يا اسر مالك اي حصلك احتضنها اسر بقوة كاد ان يكسر ضلوعها من شدة قوتة
نور بالم وخنقة:اسر الجرح تعبني تركها اسر وهو ينظر علي الجرح بلهفة:حقك عليا في حاجه وجعاكي انادي الدكتور
نور:لا انا كويسه اي الي حصل ومالك كنت بتصحيني كدة لي اسودت عيون اسر بشدة لدرجة ارعبت نور
اسر بحدة:مفيش نامي نامت نور من شدة التعب خرج اسر من الغرفة وذهب الي مكتب المدير ضرب الباب بقدمة وقال بغضب:ازاي واحد يدخل المستشفى ويحاول يقتل مراتي ومحدش يحس انت معين امن علي باب المستشفى ولا بهايم
المدير بخوف:اتفضل انت يا اسر باشا استريح وانا هعرف مين عمل كدة
اسر:هاتلي كاميرات المستشفى فورا
المدير وهو يذهب بسرعه:حاضر دقايق ويكون عندك
ذهب المدير وبعد دقائق بالفعل احضر شرئط الكاميرا الي اسر وجد الشخص يركب عربية اخذ الارقام من عليها وضغط علي عدة ازرار ثواني واتاة الرد
اسر بغضب وحدة:هبعتلك رقم عربية تجبلي صحبها علي المخزن بسرعة
الشخص:تحت امرك يا اسر باشا اغلق اسر الهاتف ثم نظر الي المدير الذي يموت من الرعب والخوف
اسر:الامن يترفد وتجيب ناس جديده تكون صاحية

 

 

 

المدير:تحت امرك يافندم ذهب اسر الي غرفة نور ونظر عليها وجدها نائمة قبلها علي جبينها وتركها ثم اتصل بالحراس ثواني واتاة الرد اسر:عاوز اتنين في مستشفى******** يقفو علي باب اوضت مراتي عشر دقايق ويكونو عندي ثم اغلق الهاتف دون سماع رد الاخر استنظر امام الغرفة حتي اتي الحراس ووقفو علي الغرفة غادر اسر وذهب الي القصر لينعم بحمام دافئ وينام قليلا فهو لم ينام منذ امس وصل القصر وترجل من السيارة ثم دخل القصر فوجد سعدية في استقبالة:اسر باشا احضرلك الغداء
اسر بهدوء:لا شكرا مش عاوز اتفضلي انتي ذهبت سعدية الي عملها وهو ذهب الي غرفتة ولكن وجد مازن ينادي علية:اسر حمدلله على السلامة امال فين نور مجتش لي
اسر بغيرة:وانت عاوز نور في اي وبتسال لي
مازن باستغراب:في اي يا اسر وبعدين اي حكايه نور
اسر ببرد:نور هتبقي مراتي
مازن بصدمة:اي مراتك
اسر:اة مراتي ملكش دعوه بيها بقا ثم صعد الي الغرفة تاركا مازن في صدمة من تصروفات اخية صعد اسر الي اعلي ودخل غرفتة ثم دخل ياخذ حمام دافئ وخرج ذهب الي السرير واخذ يفكر في نور الي ان غضي في ثبات عميق
༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
اما في مكان مجهول وفي بيت مهجور يجلس علي ويتحدث مع جدة:اعمل اي انا يعني جية في اخر لحظه
الجد:منا لو كنت باعت راجل كان زمانة خلص
علي بسخريه:خلاص ابعت الراجل وسيبك مني
الجد:اتكلم عدل بدل مجتم رقبتك ولكن قبل ان يد علي جدة وجد اشخاص يكسرون الباب فسقط الهاتف من يدة وقال بخوف:انتو مين وعاوزين ولكن قبل ان يتحدث وضع شخص علي انفة منديل مخدر حتي اغشي علية ثم قام بحملة واخذة وغادر
الجد:علي علي روحت فين يابن المركوب انت
( ابن المركوب اي بس غنيلو اغنيه سلم علي الشهداء اللي معاك😂😂😂😂😂😂😂😂)
༺༺༺༺༺༺༻༻༺༺༻༻
اما مازن كان يجلس يفكر في اخية ولكن اتاة اتصل فتح الهاتف:في اي حصل حاجه
الحارس:ايوة الراجل راح قدم بلاغ في القسم

 

 

 

نهض مازن بسرعة: طيب اقفل وانا هتصرف ثم اغلق الهاتف وركب سيارتة وذهب بسرعة الي بيت ندي وبعد مرور وقت تررجل منها هو وشخص اخر صعد الي الاعلي ودق الباب فتحت ندي ثم افسحت الطريق لهم
مازن:اتفضل يا مولانا
ندي:اي دا مين هيتجوز
مازن وهو يجلس جانب المازون ومعاة اتين من الحراس:انا الي هتجوز
ندي بدموع تحاول مدارتها:وطيب وانا مالي جاي لي
مازن:هتعرفي بعدين يالا يا مولانا ابدا
المازون:قول يا ابني ورايا **************
مازن:تمام****************
المازون:قولي يا عروسة ورايا
ندي وهي نظر حولها:فين العروسة
مازن بعصبية: اخلصي قولي
ندي بخوف:حاضر اقول اي
المازون:قولي ورايا **************
ندي بدهشة:حاضر**********
المازون:بارفاء والبانين ان شاءلله السلام عليكم ذهب المازون والحراس اغلق مازن الباب وذهب واحتضن ندي ندي بكسوف:مازن انت بتعمل اي
مازن بخبث:اي بحضن مراتي
ندي بكسوف:بطل قلة ادب اي الي حصل دلوقتي دا
مازن بتنهيدة: هفهمك ثم حكي لها علي ما فعلة والدها
ندي بدموع:شكرا بجد انت عملت كل دا علشاني
مازن بحب وهو يقبل يديها:لا عملت كدة علشان بحبك
ندي بصدمة:اي
مازن بضحك:بحبك اي مش سامعه قام بحملها واخذ يلف بهااا بحبببببببببببببك يا اغلي ماااا ليا والله بحبك
ندي بضحك وخجل: وانا كمان بحبك اووووي
مازن وهو يغمز لها:طيب اي

 

 

 

ندي بعدم فهم:اي
مازن:مفيش اي حاجه كدة لحبيبك
ندي:حاجه زي اي
مازن:تعالي انا هقولك ثم حملها الي الغرفة ووضعها علي السرير وقبل راسها
ندي وهي تضربة:علي فكرة انت قليل الادب ابعد
مازن:انتي لسة شفتي قلت ادب تعالي بس
ندي:مازن
مازن:مازن خارج عن الخدمة دلوقتي
ضحكت ندي بقوة ثم اغلقت السائر الحمراء 😊😊
(عيب يا بت منك ليها سيبي الناس في حالها😂😂)
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
فاقت نور علي صوت حركة ففتحت عينها وجدت شخص وقبل ان تصرخ كمم فمها فوقعت مغشيا عليها فقام بحملها وذهب من المستشفى ثم قام بوضعهاا في السيارة ثم امسك هاتفة وضغط علي رقم ثواني واتاة الرد
الشخص١:ها عملت اي
الشخص٢:كلو تمام هي معايا
الشخص١:برافو عليا هتهالي بسرعة

 

 

 

الشخص٢:فلوسي فين
الشخص١:هديك كل حاجه بس هتها وتعالي
الشخص٢:تمام ثم اغلق الهاتق وهو يقول بغل:اخيرا بقيتي معايا
ياتري مين دا الي خطفها
ياتري علي اسر هيعمل معاة اي واي مسيرة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بين يدي الوحش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى