روايات

رواية بين يدي الوحش الفصل الخامس عشر 15 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الفصل الخامس عشر 15 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الجزء الخامس عشر

رواية بين يدي الوحش البارت الخامس عشر

بين يدي الوحش
بين يدي الوحش

رواية بين يدي الوحش الحلقة الخامسة عشر

وصل اسر الي الشركة ودخل والقي تحية الصباح علي الموظفين الموظفين متنحين فااسر الوحش يلقي الصباح
اسر مرة تانية:صباح الخير
الموظفين بدهشة وصمت:ــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسر بصوت عالي:في اي انا بقول صباح الخير
الموظفين:صباح النور يا فندم
ذهب اسر الي مكتبة وهو يبتسم لمن يراة دخل مكتبة واغلق الباب خلفة
الموظفين:الحقو الوحش بيضحك
السكرتيرة بسرحان:وبيبتسم كمان ضحكتة تجنن
اسر بصوت عالي:ريهام
ريهام السكرتيره:ربنا يستر اخدت الملف ودخلت بسرعه
اسر:فين الملف
ريهام:اهو يا اسر باشا
اسر وهو ينظر الي منظرها فكانت ترتدي ملابس تكشف اكتر مما تستر وتضع المكياج فكانت بشعة جدا
اسر:انتي شغالة في مكان محترم لبسك يتغير
ريهام بدلع:حاضر با فندم تؤمر بحاجه تانية
اسر بحدة:لااا بررة
خرجت ريهام بسرعة واخذاسر يتفحص الملف امامة وبعد اتصل اسر بي ريهام
اسر:مازن جية
ريهاام:لا لسة يا فندم
اسر:طيب اول اما يجي خلية يعدي علية
ريهاام:حاضر يافندم

 

 

 

اغلق اسر الهاتف ورجع راسة للوراء واستذكر نور وضحكتها اخذ هاتفة واتصل بها ولكنة تذكر ان لا يوجد لديها هاتف فاتصل باحد حراسة ثواني واتاة الرد
اسر:انت يا زفت
الحارس:امرك يا باشا
اسر:تجيب تجيب فون ايفون وتودية لنور هانم القصر
الحارس:تحت امرك
قفل اسر الهاتق وركز اسر في الملف دخل مازن مرة واحدة
مازن:عمم العيال وحشني
اسر:انت في الشركه يا حيوان
مازن:احمم انا اسفة عامل اى
اسر:اتاخرت لي هاااا
مازن:مشكلة كدا حصلت الصبح
اسر بقلق:في اي احكي
قص علية مازن ما حدث من وليد والد ندي وبعد وقت
مازن:بس دا كل الي حصل
اسر:طيب الراجل دا لو جية تاني كلمني في وقتها
مازن:لي هتعمل اي
اسر:ملكش دعوه كلمني بس
مازن بتنهيدة وهو يقف:حاضر هروح انا بقا عشان ورايا شغل كتيررررر
اسر:يالا روح
ذهب مازن الي المكتب وتحدث مع ندي ليطمئن عليها
مازن:اي يا حبيبتي انتي كويسة
ندي:انا كويسه متخفش انت اخبارك اي
مازن:انا تعبان اوووي
ندي بخضة:في اي مالك حاسس باي
مازن:انتي بعدك بيتعبني
ندي بغضب:علي فكره انت خضتني وانا مخصماك
مازن:خلاص وانا هصلحك
ندي:طيب اقفل يا خفيف علشان اعمل الغداء
مازن:طيب خلي بالك من نفسك مع السلامه
ندي:حاضر وانت كمان خلي بالك من نفسك مع السلامه
اغلق مازن الخط واخذ يركز في الاوراق التي امامة

 

 

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في مكان اخر يجلس وليد وهو يقول بغيظ وغضب
وليد:يا بنت الكلب انا تعملي فيا كدة ماشي انا تطلعيني من المولد بلا حمص لاااا مش انا الي اطلع بلوشي مش كفاية ربيتك وانتي مش بنتي كمان مطلعتش من وراكي بحاجه وروحتي اتجوزتي واحد غني وعايشة فعز وانا هعيش كدة طول عمرررري لااا انا مش هسكت هاخد حقي ماشي يا ندي انا هوريكي مش هخليكي تتهني يوم واحد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عند نور كانت في المطبخ تحضر الغداء وهي تغني وترقص من الفرحة
نور:ضمني بعيونك حسسني بحبك ليا قرب نور ليلااا في اجل اي في الدنيا غير اني في حضنك اعيش
كان صوتها رائع ولكن قطع غنائها صوت الباب ذهبت وفتحت الباب وجدتتة الحارس
نور:في حاجه اسر جرالة حاجه
الحارس:لا يا هانم بس اسر باشا بعتلك التليفون دا وجواة شريحة وشغال وكل حاجه علشان يكلم حضرتك
نور بفرحة:شكرا شكرا جدا
الحارس:تؤمري بحاجه تانية
نور وهي تضم الهاتف لحضنها:لا اتفضل
ذهب الحارس واغلقت نور الباب وضمت الفون واخذت ترقص ولكن وجدت احد يرن علي الهاتف فردت
نور:سلام عليكم
اسر:وعليكم السلام ورحمةالله وبركاته عامله اي
نور بفرحة:الحمدلله وانت اخبارك اي
اسر بابتسامه:الحمدلله بخير عجبك الفون
نور بفرحة:تحفة اووووي بس شكلة غالي موووت
اسر:مفيش حاجه تغلي عليكي هااا بتعملي اي
نور:بعمل الغداء
قام اسر من علي الكرسي: وتعملي لي الغذاء وانتي تعبانه
نور:انا مش تعبانه انا كويسه
اسر:نور اسمعي الكلام انت خلصتي الاكل
نور:لا كنت لسة هعمل
اسر:طيب خلاص جهزي نفسك علي الساعة ٤ نتغداء برة
نور بفرحة:بجد يا اسر
اسر:ايوة بجد يانور يالا سبيني اخلص الشغل بسرعة عشان اجي واخدك ونتغداء
نور:طيب بس متتاخرش وخلي بالك من نفسك باي
اسر:حاضر وانتي كمان خلي بالك من نفسك سلام
اغلق اسر مع نور الهاتف واخذ يضحك علي طفولتها وبرئتها ثم امسك الملف حتي لا يتاخر علي نووور
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 

 

 

اما نور فصعدت الي الاعلي حتي تري ما الذي ترتدي فتحت الدولاب فوجدت مجموعة فساتين واحضرت منهم فستان اسود بكم شفاق بيلمع اكثر من رائع وجزمه سوداء تحفة ثم دخلت الي المرحاض واخدت دش وبعد وقت خرجت ولبست الفستان واطلقت لشعرها العنان ووضعت القليل من المكياج مثل الكحل والروج والمسكرة ورسمت عينيها بالايلينر فكانت مثل حرية البحر نظرت في الساعة وجدتها ٤ووجدت اسر يرن عليها
نور:اي يا اسر انا نزلة اهو
اسر:طيب يالا بسرعة
نور:حاضر اخدت نور شنتطها وهبطت الي الاسفل ثم الي خارج القصر وذهبت الي اسر ما ان رئها اسر حتي صدم من هذة انها حورية متل القمر في تمامة
نور:اسررررر في اي
فاق اسر وذهب نحوها:انتي الي في اي
نور باستغراب:انا مفيش حاجه مالي
اسر وهو يهمس في اذنها:زي القمر
نور بكسوف:بجد حلوة
اسر:جدا يالا وذهب وفتح لها باب السيارة ودخلت وذهب هو الي مقعد السائق وانطلق بالسبارة الي احد المطاعم الراقية وصل اسر بعد قليل من الوقت وهبط من السيارة واخذ يد نور في يدة ودخل المطعم خطفت نور انفاس كل من في المطعم فكانت شديده الجمال
نظر لهم اسر بغيرة وغضب فاخاف كل من في المحل فهم يعرفون اسر جيداااا انة الملقب (بالوحش)
ازاح اسر الكرسي لتجلس نور ثم جلس هو وجاء اليهم الجارثون:تؤمر باية يا اسر باشا
اسر:عاوزة اي يانور
نور:مش عارفه اختار علي ذوقك
اسر بضحك:بس كدة من عنيا
اختار اسر طعام الغداء وذهب الجرثون لاحضار الطلبات
اسر بتلاعب: الاسود هياكل من حتة
نور بكسوف: بس يا اسر بقا
اسر: هو انا اتكلمت انا بقول انك حلو لا حلوة موووت
نور: بطل بقا كلامك ده انا بتكسف
اسر: خلاص انتي هتموتي كدة من الكسوف بس لازم نشوف حل
نور بعد فهم: حل لاية
اسر: للكسوف بس لما نروح
صمتت نور وهي وجهها احمر بشدة من نظرات اسر لها

 

 

 

 

احضر الندال الطعام وجلس يتناول الطعام كل من اسر ونور
اسر وهو ياكل:اعملي حسابك هنتفسح بكرة
نور:بجد فين
اسر: هتعرفي بكرة يالا كلي اكلت نور وقدو وقت مليان فرح وسعاده ثم رجعو الي القصر وهو يمسك يدها في سعادة ثم صعدو الي الغرفة واخذها في حضنة ونام كل منهم في سعادة
ياتري هل تدوم تلك السعادة ولا اي
ياتري ماذا يفعل وليد في ندي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بين يدي الوحش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى