روايات

رواية بنت الأسد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الجزء الحادي والعشرون

رواية بنت الأسد البارت الحادي والعشرون

رواية بنت الأسد الحلقة الحادية والعشرون

تسريع في الاحداث

مر شهران علي ابطالما كل منهم غارق في حبه وحنانه الي الاخر

حنان: مالك ياملاك

ملاك بدوخه: مش عارفه ياماما بس حسه بدوخه من امبارح

حنان بإهتمام: طيب وحسه بايه تاني

ملاك: حسه ان معدتي مقلوبه

حنان بفرحه: الف مبروك ياحببتي انتي حامل

ملاك بعدم تصديق: اي الكلام ده ياماما كده من غير كشف

حنان: حببتي الاعراض دي اعراض حمل اسالني انا

 

 

 

 

 

 

ملاك بفرحه: انتي عارفه ياماما ده لو بجد اسد هيكون اسعد واحد في الدنيا

حنان: ربنا يسعدكم يارب

ملاك: طيب هبعت حد يجبلي اختبار حمل واتاكد قبل ما اسد يجي

حنان: ماشي ياحببتي روحي

وبعد شويه ملاك كانت تمسك الاختبار في ايديها وهي لا تصدق هل صحيح هي حامل تحمل قطعه من حب عمرها

اسد وصل البيت

اسد وكله شوق الي ملاكه: ملاك فين ياماما

 

 

 

 

 

حنان: طب سلم عليا الاول ولا ملاك نستك امك

يوسف: مابقاش عنده وقت لينا بقا وقته كله لملاك صح وغمزله

اسد: يخربيت فقرك يابني بلاش قر ابوس ايدك

حنان بضحك: ملاك فوق اطلعلها

اسد: طب سلام وطار علي فوق

دخل عند ملاك

اسد بهوس: ملاكي انتي فين

ملاك جت من وراه: انا هنا ياحبيبي

اسد اخدها في حضنه: وحشتني اوي

 

 

 

 

 

ملاك بخجل: اسد كنت عوزه اقولك علي حاجه

اسد بكل حب: قولي ياملاكي

ملاك قربت عليه وضمته ليها وشبت عشان هي قصيره وهمست في ودنه

ملاك بهمس: انا حامل

اسد تعبير وشه اتغير خالص واتحول وبعد عن ملاك

اسد بعصبيه:________

_________

يوسف: امتا بقا تكون معايا في بيتي

ميرا: هانت كلها اسبوع

 

 

 

 

 

يوسف بحب: مستني بفارغ الصبر

ميرا: ربنا يخليك ليا

يوسف: ويخليكي ليا قوليلي بقا

ميرا: اي ياحبيبي

يوسف: بصي ياستي انا عندي فيلا بتاعتي لوحدي وجناح ليا في فيلا عند بابا تحبي نقعد فين

ميرا بسرعه: في الجناح ياحبيبي

يوسف بسعاده: بجد يعني مش عندك اي مانع اننا نقعد مع بابا وماما

 

 

 

 

 

ميرا بحب: يوسف دول اهلي ذي ما هما اهلك بظبط وانا عمري ماهبعدك عنهم

يوسف بعشق: بموتي العاقله ربنا يخليكي ليا

ميرا بضحك: طب اي انا جعانه

يوسف: ابو شكلك بوظتي اللحظه

ميرا بضحك: يعني افضل جعانه كده

يوسف بضيق: لا ياختي كلي وطلب اكل

_______________

ابتسام: قومي يابت اعملي البيت قبل ماتغروي عاي الكليه

مريم بحزن: حاضر ياعمتو

ابن عمتها سامر: مش ناويه تحني بقا خليني اشكلك من ام المرمطه دي

 

 

 

 

 

مريم: لا يا سامر ريح نفسك المرمطه دي اخون عليا منك

سامر: يابت فكري بس

مريم: قولتلك لا انت اي مش بتفهم

ابتسام بكره: ياختي مالك شايفه نفسك علي الواد ليه

مريم بضيق: انا قايمه اعمل الي ورايا عشان اغور علي الجامعه

جوز عمتها صابر: بت يامريم حضري الفطار

مريم بعصبيه: انا هقوم اروق الشقه خلي حد يعمل الفطار

صابر بغضب: انتي بتعالي صوتك وضربها بالقلم

بنت عمتها نهي: خلاص يابابا انا الي هعمل الفطار سبها بقا

 

 

 

 

 

صابر بضيق: انا مش عارف البلوه دي جت علينا منين

ابتسام: قدرنا الاسود انها تكون بنت اخويا وتقعد عندي بعد ما مات

نهي بطيبه: خلاص بثا ياماما هوا في اي مالكم بيعا علي الصبح

سامر بعصبيه: بت انتي اسكتي خالص انتي مالك اصلٱ

نهي بزعيق: دي بنت خالي وانا مش هسمح لحد انه يإذيها

ابتسام بحقد: نهي حببتي مالكيش دعوه بالاشكال المعفنه دي

مريم بهدوء: شكرٱ ياعمتو وقامت روقت ومشيت علي جامعتها

_____________

 

 

 

 

 

اسد بعصبيه: انتي بتقولي اي

ملاك بإستغراب: بقولك انا حامل

اسد بهدوء: ملاك الطفل ده لازم ينزل

(بووووم انا ماحدش يتوقعني)

ملاك بصدمه: اي انت بتقول اي

اسد بهدوء: ذي ماسمعتي

ملاك بقوه: وانا مش هعمل كده ومش هنزل البيبي ده

اسد: مش بمزاجك

 

 

 

 

 

ملاك بصراخ: لا مش بمزاجك انت انا مش هنزل ابني انا فاهم حني لو هخسرك

اسد بصدمه: حتي لو هتخسريني

ملاك ببرود: ايوا

اسد بغضب: الي انا قولت عليه يتنفذ

ملاك بتحدي: لا مش هيتعمل

وسابته وخرجت

اسد: هي ليه متمسكه بيه اوي كده

تحت عند ملاك

حنان: ها قولتي لاسد انك حامل

ملاك بحزن: ايوا لس هوا مش عوزه وقااي نزليه

حنان بخضه: اي هي وصلت لكده

 

 

 

 

ملاك بدموع: ايوا

اسد نزل واتكلم بكل حزم

اسد بحزم: ملاك __________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى