روايات

رواية بنت الأسد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الجزء الثاني والعشرون

رواية بنت الأسد البارت الثاني والعشرون

رواية بنت الأسد الحلقة الثانية والعشرون

اسد بهدوء: يلا ياملاك

ملاك بتحدي: لا مش هروح معاك

اسد بعصبيه: يعني اي

ملاك بصوت عالي: يعني مش هروح معاك افهم بقا انا مش عوزه انزل البيبي ده

اسد: تمام وانا مش عوزه والقرار في ايدك يا انا يا هوا

ياالله لقد وضعها في قرار صعب جدٱ فهوا حب عمرها وهذا ابنها قطعه منها

ملاك بصدمه: انت بتخيرني بينك وبينه

 

 

 

 

 

اسد ببرود: في ايدك انتي الاختيار

ملاك بقوه: وانا مش هنزله

اسد بصدمه: يعني اي

ملاك بحزن: يعني الي سمعته مش هنزل البيبي ده

اسد بجمود: خلاص الي انتي عوزاه

____________

مريم: الو ايوا يالوكا انتي فين

ملاك: انا لبست وجايه اهو

ملاك نزلت عشان تروح الجماعه

 

 

 

 

 

وكان في نفس الوقت يستعد اسد للخروج

ويوسف ايضٱ

ملاك: صباح الخير ياجماعه

الجميع: صباح الخير

حنان رايحه الجامعه

ملاك: ايوا

سليم: طب والحمل

ملاك: ماتخفش انا هبقا كويسه

حنان: يوسف ممكن توصل ملاك

كل هذا يحدث ادام اسد الي هيموت من الخوف عليها وعلي الي في بطنها في النهايه هذا ابنه وقطعه منه

اسد كان نفسه يقوم وياخدها في حضنه

يوسف: يلا يا لوكا

ملاك: يلا

 

 

 

 

 

يوسف: ياريت لو في اي حاجه كلمني وانا اجيلك

ملاك: طيب يلا

في الجامعه

مريم: لوكا وحشاني اوي

ملاك: وانتي كمان طمنيني عليكي

مريم بحزن: كويسه

ملاك بخضه: اي الي في وشك ده حد ضربك ولا اي

مريم بدموع: جوز عمتي مد ايده عليا

ملاك بشهقه: نهاره اسود ازاي وعمتك كانت فين

 

 

 

 

 

مريم بسخريه: علي اساس انها هدافع عني هما بيعملو كده عوزني اتجوز سامر ابنهم

ملاك بحزن: ما انا قولتلك سيبك منهم وتعالي نعيش انا وانتي في شقتي القديمه

مريم: مش هيسبوني في حالي وممكن وقتها فعلٱ هيجوزني ليه بالعافيه

احمد كان ماشي جنبهم وسمع كل حاجه

احمد بعصبيه شديده: مريم اعملي حسابك انك مش هتروح ليهم تاني

مريم بحزن: امال اروح فين يا دكتور

احمد بسرعه: هتجي معايا

ملاك: ازاي يادكتور

احمد: ملاك انا بحب مريم وعوز اتجوزها

ملاك بفرحه لرفيقه عمرها: وانا موافقه من اني شكل في كتيره ماعرفهاش وغمزت لمريم

مريم بخجل: هبقا اقولك كل حاجه بعد المحاضره

احمد: وانا هبقا اخدكم عند المأذون عشان اكتب علي مريم

 

 

 

 

 

 

ملاك: خلاص ماشي

___________

عند ميرا الباب خبط والام فتحت

يوسف: ازيك ياطنط

الام: اهلٱ يابني

يوسف: امال فين ميرا

الام: بتجهز نفسها اتفضل يابني

يوسف: تسلميلي ياست الكل

الام: تعرف يا يوسف انا حبيتك اوي ذي ابني

يوسف بحب: وانا كمان ياست الكل والله

ميرا: السلام عليكم

يوسف بصلها بإعجاب: وعليكم السلام

 

 

 

 

 

الام: خلي بالك منها يايوسف

يوسف: دي في عيني

ميرا بخجل: طب يلا

يوسف اخدها ونزلو

يوسف: هنروح الاول نختار فستان وبعد كده نشوف هنعمل اي

ميرا: اي رايك نروح نقضي اليوم مع مامتك

يوسف بفرحه: يعني انتي ماعندكيش مانع

ميرا بحب: ياحبيبي مامتك هي مامتي

يوسف بعشق: كنتي فين من زمان ربنا يخليكي ليا

ميرا بحب: ويخليك ليا

 

 

 

 

 

 

ومشيو

___________

عند خالد بقا

سالم قال كل حاجه واعترف علي اكس بسبعدها اتقتل

هشام بغضب: ازاي واحد يتقتل وهوا في ايدينا

خالد: والله يافندم ماعرفش ازاي احنا كنا مشددين عليه الحراسه

هشام بغضب: كلم اسد حالٱ الموضوع ده لازم يخلص بسرعه

خالد: حاضر يافندم عن اذنك

هشام: اتفضل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى