روايات

رواية بنت الأسد الفصل الأول 1 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الفصل الأول 1 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الجزء الأول

رواية بنت الأسد البارت الأول

رواية بنت الأسد الحلقة الأولى

اسد بصراخ: احمد حاااااسب
احمد لسه بيلف عشان يشوف في اي لكن العربيه صدمته
اسد بصدمه: احمد
احمد بضعف: اسد
اسد بصراخ: حد يطلب الاسعاف بسرعه
احمد بضعف: اسد خلي بالك من اهلي امي واختي امانه في رقبتك يا اسد
اسد بحزن: لا انت هتقوم وهتبقا كويس وتخلي بالك من اهلك
احمد بضعف: لا يا اسد خلاص انا وقتي خلص لحد كده امي واختي يا اسد سلام ياصحبي
اسد بصدمه: احمد احمد
وكان احمد انتقل الي ربه وترك هذه الدنيا
________

 

 

ملاك بطفوله: ماما هوا احمد هيجي امتا
عفاف بحب: هيجي النهارده هوا قالي انا هجي عشان اشوف ملاك
ملاك: بجد ياماما وهيجبلي شوكولاته
عفاف بحب: احسن شوكولاته لاحسن ملاك في الدنيا
ملاك بطفوله: انا احسن ملاك في الدنيا
عفاف: طبعٱ ياقلبي احسن ملاك في الكون كله
يلا بقا ادخي نامي شويه
ملاك: حاضر
عفاف بقلق: ربنا يستر
_________
يوسف: مالك يا اسد في اي
اسد بجمود: احمد عمل حادثه
يوسف بخضه: اي وحصله حاجه
اسد بجمود: مات
يوسف بحزن: شد حيلك يا اسد انا عارف انه اقرب واحد ليك البقاء لله طب وامه واخته سبهم لمين دي اخته لسه طفله عندها خمس سنين
اسد بجمود: هما مسؤليتي من النهارده
يوسف: طيب لما تعوزني كلمني سلام ياصحبي
اسد يتذكر الماضي

 

 

اسد بطفوله: ماما هوا بابا هيجي امتا
نرمين بحب: زمانه جي ياحبيبي
اسد بطفوله: ويجبلي معاه حاجه حلوه
نرمين بحب: ايوا انت عارف بابا بيحبك قد اي
اسد بطفوله: طيب انا هروح استنا في الجنينه وخرج
نرمين بقلق: يارب احفظلي عيلتي
وجلها فون
نرمين: الو
الشخص: ~~~~~~
نرمين بصدمه: انت بتقول اي
الشخص: ~~~~~~
نرمين بصراخ: لا سيد لا ووقعت في الارض
اسد بخوف: ماما مامااااا
وبعد قليل جاء عمه سليم
سليم بقلق: في اي يا اسد
اسد بخوف: ماما ياعمو مش بترد عليا
سليم بقلق شال نرمين وراح المستشفى واسد معاه
الدكتور: للاسف الصدمه كانت شديده اوي عليها البقاء لله
سليم بحزن: لا حول ولاقوة الابالله
وفونه رن ورد
سليم بحزن: الو
الشخص: ~~~~~~~
سليم بصدمه: ازاي
الشخص: ~~~~~~~
سليم: لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم
سليم بحب: اسد ياحبيبي
اسد: نعم ياعمو
سليم: حبيبي تجي تقعد معايا في البيت انا ويوسف وطنط حنان
اسد بطفوله: طيب وماما وبابا

 

 

سليم بحزن: لا ياحبيبي ماما وبابا فوق عند ربنا
اسد: يعني اي ياعمو
سليم: تعالا ياحبيبي معايا وانا افهمك
وفاق اسد من ذكرياته
________
ملاك بعياط: ماما انا عوزه احمد
عفاف بخضه: مالك ياحببتي بتعيطي ليه
ملاك بدموع: انا عوزه لحمد عوزه يجبلي شوكولاته
عفاف بقلق: يارب استر حسه اني في حاجه
_________
الشخص بكره: ذي ماقتلت سيد الجبالي لازم اقتل سليم الجبالي
البنت: سمعت انه سيد عنده ولد
الشخص بحقد: اسد. اسد سيد الجبالي
البنت: اوه عندي فضول اني اشوفه
الشخص: لازم تشوفيه عشان ده هيكون هدفنا مش عوز حد غيري في السوق
__________
اسد: يلا يا يوسف عشان نروح لاهل احمد
يوسف: طيب ياباشا هطلع اغير واجي
اسد: انجز بس
سليم: رايحين فين ياشباب
اسد بحب: رايحين عند ام واحد صاحبي
سليم: طيب انا هطلع ارتاح شويه
بعد شويه نزل يوسف
يوسف: يلا يا اسد
وراحو البيت عند احمد وخبطو فتحت عفاف
عفاف: اهلٱ يابني اتفضلو
اسد: ازيك يا امي
عفاف: بخير الحمدلله انت عامل اي
اسد بحزن: الحمدلله
عفاف: مالك ياحبيبي شكل زعلان
اسد بحزن: احمد يا امي
عفاف بقلق: ماله احمد
اسد مقدرش يتكلم
يوسف: احمد تعيشي انتي يا امي
عفاف بصراخ: ابني

 

 

ملاك خرجت علي صوت امها
ملاك بطفوله: في اي ياماما
نظر اسد الي ذالك الملاك رغم صغر سنها لكنها جميله جدا
(نوصف ملاك بقا هي بنت ذات الخمس اعوام عيونها رمادي بشرتها شديده البياض شعرها يصل الي اسفل ظهرها لونه احمر ناري يوجد بيه موج البحر شفايفها حمره مثل حبات الكريز)
فاق اسد من توهانه وقال لنفسه: اما لسه طفله وكده امال لما تكبر هتكون عامله ازاي
ملاك بدموع: ماما هوا احمد لسه ماجاش انا عوزه شومولاته
اسد بحنيه: شالها اسمك اي
ملاك ببراءه: ملاك
اسد: اسمك حلو ياملاك
ملاك ببراءة: ايوا عشان انا حلوه
اسد: بجد طيب كنتي عوزه اي من احمد
ملاك بطفوله: شوكولاته وحاجات حلوه
اسد: بس كده اي رايك انا اجبهم
ملاك: لا احمد حبيبي هوا الي هيجيب
اسد بضيق: طيب ممكن انا اكون حبيبك ذي احمد واجبلك حاجات حلوه
ملاك بطفوله: هسال احمد
يوسف: اسد الحق كانت عفاف وقعت من طولها
اسد: يلا شلها عشان نوديها المستشفى وماسبش ملاك من ايده
___________
حنان: اسد فين ياسليم
سليم: اسد ويوسف راحو عند واحد صاحبهم
حنان: كنت عوزه اسد في موضوع
سليم: اي جبتله عروسه
حنان: ايوا عوزه اطمن عليه بقا
سليم بحب : ياحبيبي اسد مش بيفكر في الجواز دلوقتي
حنان: امال هيفكر امتا
سليم: سيبيه براحته بكره يحب وهوا بنفسه هيجي يقولك جوزيني
_________
في المستشفى
الدكتور: هي حالتها وحشه جدا
اسد بجمود: يعني اي

 

 

الدكتور: ادعولها تقوم بالسلامة هي هتفضل هنا لحد ماحالتها تستقر
يوسف: طب والبنت دي هنعمل فيها اي
اسد: هاخدها معايا طبعٱ مش هسبها ودفع حساب المستشفى واخد ملاك ورجع البيت
ملاك ببراءة: هوا احنا فين
اسد بإبتسامة اول مره تظهر لهذه الطفله: احنا هنا في بيتي اي رايك فيه
ملاك ببراءة: حلو بس انا جعانه
اسد بحب: بس كده احلي اكل لاحي ملاك في الدنيا
وطلب اكل
حنان: مين دي يا اسد
اسد: دي ملاك
حنان: ملاك مين
اسد:_______

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى