روايات

رواية بنات ليلى الفصل السادس 6 بقلم أسماء السيد

رواية بنات ليلى الفصل السادس 6 بقلم أسماء السيد

رواية بنات ليلى الجزء السادس

رواية بنات ليلى البارت السادس

بنات ليلى
بنات ليلى

رواية بنات ليلى الحلقة السادسة

يوسف مسك ايد ريم وهي بترفعها
يوسف : انتي هتعملي ايه انتي اتهبلتي ولا ايه شكلك اصلا مش محترمه
جاءت خيريه
خيريه : في ايه يا واد يا احمد اذيك يا دكتور اخبارك ايه
يوسف بتأفف : الحمدلله يا خاله خيريه
وتركتهم ريم وذهبت مسرعه
يوسف بيلتفت هي راحت فين ده
يوسف : خدي ابنك يا خاله خيريه انا هستأذن انا بقي
خيريه : اذنك معاك يا دكتور ابقي عدي علينا اشرب شاي
يوسف : أن شاء الله
وذهب يوسف الي طريقه
يوسف وهو يحدث نفسه : اه لو كانت فضلت شويه بالله ما كنت هخلي فيها حته سليمه انسانه مستفزه
★★★★★★★★★
تاني يوم
عمر : صباح الخير يا امي
روح : يسعد صباحك يا بشمهندس
عمر : امال فين ابوي مش شايفه عاد
روح : ابوك راح المركز بيقدي حبه مصالح وهيعاود بسرعه
عمر : طب يا امي انا رايح اسكندريه واحتمال أغيب يومين ولا تلاته ابقي قولي لأبوي
روح : ليه يا ولدي رايح تعمل ايه
عمر بكذب : رايح عند احمد يا امي محتاجين ضروري
روح : طالما صاحبك احمد محتاجك روحله يا ولدي ده انتوا عشره عمر والعشره متهونش إلا علي ولاد الحرام
عمر محاولة منه لإنهاء الحوار : هو يوسف فين يا امي
روح : يوسف اخوك نايم مش عارفة ماله
عمر : انا هطلع اشوفه عما تحضريلنا الفطار
روح : حاضر يا ضانيا
طلع عمر ليوسف يشوفه ماله
عمر يقيد النور اوم يالا يا دكتور في عينين مستنينك
يوسف لا حياة لمن تنادي
عمر : يوسف قوم ياله ويوسف مبيرودش
عمر قرب منه يشوفه لقاه مولع خالص
عمر : يا طلعت يا طلعت
روح : في ايه يا ولدي
عمر : نادي يا امي علي طلعت بس
طلعت : نعم يا بشمهندس امر جنابك
عمر : تطلع تنادي الدكتور محمد فاروق تقوله يجيلي حالا بسرعه أمشي
طلعت : حاضر
روح طلعت لعمر
روح : في ايه يا عمر ماله اخوك
عمر : تعبان شويه يا امي
روح : ولدي ماله يا عمر
عمر : هاتي بس شويه مايه يا امي
روح ذهبت واحضرت له الماء
روح بحزن : اتفضل يا ولدي المايه
دخل طلعت وهو ينادي يا بشمهندس الدكتور محمد واقف برا
عمر : موقفه برا ليه دخله علي طول
طلعت : تعالي اتفضل يا دكتور محمد
محمد : خير يا عمر في ايه
عمر بحزن : يوسف حرارته مرتفعه اوي
محمد : تمام اتفضلي يا حاجه روح انتي وطلعت برا عما اكشف عليه
روح خرجت برا الغرفه وقعدت تبكي وتقولي ولدي اه يا ضانيا يا كبد امك يا بني وتبكي بدموع
في الغرفه
عمر : ها يا محمد
محمد : انا هكتبله علي خافض للحرارة مفعوله عالي بس هيفضل نايم فتره طويله خد الرشته اهي خلي طلعت يجيبها انا هستأذن انا
عمر : اذنك معاك يا محمد
روح : اخوك عامل ايه
عمر : دور سخنيه بس يا امي
روح : طب انا هخش اقعد عنده
عمر : ماشي
تليفون عمر رن
الشخص : طلعت من عندك و لا لأ يا باشا
عمر : مش هطلع دلوقتي يومين تلاته وهاجي
الشخص : خلاص يا باشا سجل العنوان وانا هنزل اشوف لي شغل انا جبتلك اللي انت عايزه
عمر : خلاص ماشي ابقي عدي عليا عشان تاخد بقيت حسابك
الشخص: حبيبي يا باشا
اغلق عمر التليفون ودخل الي أخيه
عمر : تعالي يا امي نخرج ونسيبه يفضل نايم
روح : خلاص يا بني اتصل علي ابوك يعاود
عمر : سيبه يا امي متقلقهوش وجهزي اكل عشان لما يوسف يقوم
روح : حاضر يا ولدي
بعد فتره من الزمن فاق يوسف وكان جنبه عمر بيقرأ كالعاده كتاب
يوسف بكلام متقطع : عا يز ااااش. رب
عمر وقد فهم : حاضر يا بطل
أسند عمر أخيه لكي يشرب الماء
يوسف بخمول : ايه اللي حصل
عمر بابتسامه : محصلش حاجه انت كنت سخن شويه انت حاسس بإيه دلوقتي
يوسف : حاسس اني جسمي كله متكسر و عايز انام تاني
عمر : لأ اوعي تنام تاني غير لما اجبلك تاكل
يوسف : ماشي
عمر نزل لأمه وكان ابيه جاء
عمر : يا امي جهزي اكل ليوسف صحي
وطلع مره اخرى لأخيه
روح : من عنيا يا ضانيا
جلال : انا هطلع اقعد معاه عما تجيب الاكل يا ام عمر
روح : حاضر يا ابو عمر
طلع الحاج جلال لإبنه
جلال : اخبارك يا بطل
يوسف بتعب : الحمد لله كويس يا والدي
دخلت الحاجه روح بصانيه سلامتك يا ننا عيني من جوا
يوسف : الله يسلمك يا امي
عمر : هاتي يا امي عنك
واخذ عمر الصانيه هأكلك انا يا دكتور
يوسف : لأ عادي انا هعرف اكل بنفسي
عمر : والله ما يحصل
جلال : ربنا يخليكوا لبعض ويطرح فيكوا البركه
روح : انا عايزه اجوزكوا بقي
عمر : شوف بقي كلامك امك
روح : نفسي اجوزكوا انتوا الاتنين كان امنيه حياتي تاخدوا بنات عمكوا بس هما فين ده الارض زي ما تكون انشقت وبلعتهم
عمر : هنلاقيهم أن شاء الله يا امي هنلاقيهم
روح : هنلاقيهم فين بعد كل ده
عمر : والله انا بدور وهلاقيهم أن شاء الله
يوسف : كفايه اكل كده عايز انام شويه
عمر : حاضر يا لا يا حاج يالا يا حاجه نقعد تحت
روح : يالا يا ابني
وجلسوا تحت
ويمر يومين حتي تماثل يوسف الشفاء وكان اخوه عمر يلازمه طيله وقته
عمر : انا هروح اسكندريه يا امي النهارده هطلع دلوقتي يعني
يوسف : ليه يا اخويا
عمر : عايزني في كم حوار كده
يوسف : اجي معاك
عمر : لأ خليك ده حوار هقضيه في ثانيه وهاجي
يوسف : تروح وتيجي وبالسلامه
ذهب عمر بالقطر لبعد المسافه
عمر هو في القطار
ياه لو الطريق ده بخلص واوصلك يا شهد اخيرا هوصلك بعد الفتره ده كلها
★★★★★★★★★★★★★★
وصل عمر اسكندريه في صباح اليوم التالي
وذهب الي العنوان الذي دله عليه الشخص الذي امره بملاحقه شهد وكان العنوان في احد عشوائيات اسكندريه
عمر : اخيرا هنلتقي
وصل عمر الي الشقه
عمر يطرق الباب
شهد : حد فيكوا يفتح الباب
رغد : حاضر انا هفتح
رغد ببإبتسامه : ايوه حضرتك عايز مين
عمر بنظر لرغد : ممكن تناديلي حد اكبر منك يا شاطره
رغد : ليه هو انا مش كبيره ولا ايه
شهد : بتتكلمي مع مين يا رغد
رغد : البسي حجابك وتعالي شوفي مين
شهد انصدمت عند رؤيه عمر
عمر : ممكن اخش
شهد : للأسف لأ روحي يا رغد صحي ستك وقولي لأخواتك أن عندنا ضيف
رغد : حاضر
رغد : ستي اصحي يالا
الحاجه ناديه : في ايه يا زقرده
رغد : كلمي شهد ضروري
الحاجه ناديه : حاضر قومت اهو في ايه يا شهد وقفه احداكي ليه
شهد : ضيف يا ستي يخش ولا ميخشش
الحاجه ناديه : دخليه يا بتي
شهد بزهق : اتفضل في الصاله لا مؤخذه المكان مش قد المقام
عمر ببإبتسامه : لأ عادي انتي عارفاني يا ستي
الحاجه ناديه : بشبه عليك يا ولدي
عمر : انا عمر بن جلال الدمنهوري
الحاجه ناديه : ابن روح امك اميره وقد الدنيا
شهد بزعيق : وجاي ليه يا بن الدمنهوري
عمر : اجي ارجعكوا يا شهد
علي صوت زعيق شهد
طلعت هنا ورهف ورغد
هنا : في ايه يا شهد ومين الاستاذ
عمر : انا عمر جلال الدمنهوري
شهد بزعيق : هنا خشي جوا انتي واخواتك
هنا : حاضر
شهد : ارجع مطرح ما كنت يا دكتور احنا مش هنرجع
عمر : لأ هترجعوا وكمان معايا
شهد : اتفضل يا دكتور من غير مطرود مذ فاضين
الحاجه ناديه : بس بقي انت وهي مش عاملين ليا قيمه خالص قومي يا شهد حضري لإبن عمك لقمه يا اكلها وبعدها نتكلم
شهد : حاضر يا ستي
الحاجه ناديه : قولي يا ولدي انت عايز ايه وبهداوه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات ليلى)

‫5 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!