روايات

رواية بعت نفسي الفصل المائة وعشرون 120 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الفصل المائة وعشرون 120 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الجزء المائة وعشرون

رواية بعت نفسي البارت المائة وعشرون

رواية بعت نفسي الحلقة المائة وعشرون

وصلوا الجامعة
**أدهم مش حاوصيكي يا مليكة
**مليكه خلاص فهمت الدرس ماحدش حا يعرف أننا مطلقين
**أدهم شاطره،
واستنيني حاجي أخدك ونطلع تتغدا بره مع أولاد
**مليكه ضحكت آه أنت عايز تأكد لي الناس إني متجوزه ومخلفة كمان
**أدهم بي ضحك مخلفة 3 بكده نقفل علينا الابواب كلها مع السلامة
مشي ومليكه فضلت تحمد ربنا على النعمة التي هي فيها من ساعة ما طلقها أدهم وهي حاسة بي ارتياح، فضيع كا أن حبل المشنقة فك من عليها
في السجن بعد ما كامليا اعترفت بكل حاجة عصمت كانت حاتتجنن حرفيا من غباء بنتها
راحت الحمام اول ما طلعت لاقت ستات ووسطهم غاده
**غادة كارتك أتحرق والبوص استغني عن خدماتك بعد ما بنتك سلمتك بحبل المشنقة بس احنا مش حانستنا المحكمة حانفذ دلوقتي
يلا يا ستات
مسكوا عصمت قبل ما تنطق بي أي حرف ضربوها واخدو سلك حطوه على عنقها لحد ما روحها، فارقت جسدها والسلك ذبح رقبتها بقت كلها دم
كامليا كانت رايحة الحمام هو دا المكان اللي بتقابل أمها اول ما دخلت شافت الستات وأمها دم فضلت تصرخ غاده كان عندها مطوه طعنتها كذا طعنه في بطنها
**غادة دا انتقامي مني ليكي إنك اخدت حبيبي أدهم ودي علشان غباءك و اعترفتي علينا
في القصر كانت العيلة كلها متجمعة بيتغدو ومعاهم مليكه وأولاد
لحد ما تليفون أدهم رن
رد على التليفون ووجهوا كان شاحب لدرجة ماحدش قدر يكمل أكل
ادهم سكت وفضل يبص عليهم ومش عارف يقول أية
**مليكه في أية ؟؟
**أدهم يا دادا خودي أولاد الجنينة يكملوا أكل هناك
اول ما أولاد طلعوا
**ادهم عصمت الله يرحمها اتقتلت في السجن و كامليا بين الحياة والموت في المستشفى أكيد بعد اعترافها انتقموا منهم
**عمار إن الله وإن إليه راجعون
**أحمد طريق الشر هي دي نهايته
**أكرم يعني أهلها اللي فضلت طول عمرها تدافع عنهم قتلوها ؟؟
**فارس دول مافيا
مليكة كانت بتعيط
**صفيه أدهم يا بني إكرام الميت دفنه ومهما كان دي عمتك لازم تعمل عزا يليق بي عيله الشرقاوي
**كوثر عين العقل يا صفية
فعلا عملوا عزا كبير حضر فيه سيف و اولادو ومراتو
حتى لو هو زعلان من أكرم وأدهم علشان سجنوا بنتو بس ما فوتش الواجب
في وسط العزا تم القبض علي أدهم بتهمة تحريض ستات على قتل عصمت وكامليا ومصطفي اللي لاقوه ميت في شقتو
مليكه لما شافت أدهم اتقبض عليه أغمي عليها
العزا خلص بسرعة
والكل أتحرك على قسم الشرطة ومليكه كانت معاهم دخلوا مكتب لحد ما جابو أدهم اول ما شاف مليكه راح حضنها قدام الكل، وهما انسحبوا من المكتب
**أدهم ياه مليكه بينك وبين ربنا آية؟؟ إن حقك يرجع فاكره أنا دخلتك القسم، وبعد 10 سنين أنا دخلتو مقبوض عليا وأنا مظلوم، وبعد عنها والله مظلوم يا مليكة أوعي تصدقي إن عملت كده
**مليكه أنا عارفة إنك معملتش كده مش محتاج تقولي
**أدهم ولادي أمانة عندك خلي بالك من ملك
**مليكه بعد إذنك عايزة اخد ملك وازور كامليا البنت لازم تشوف أمها وتعرف أنها تعبانة وماتخلتش عنها هي تلعب وتضحك الله أعلم لما بتحط رأسها على المخدة بتفكر في إيه
**أدهم اعملي اللي شايفاه صح طلعت مليكه، ودخل فارس وأكرم وعمار وأحمد يشوفوا مع أدهم يتصرفوا ازاي اما غادة كانت قاعدة ومبسوطة أنها اخدت حقها منهم وكمان من أدهم اللي حرضت الستات أنهم يتهموه وهي اللي أدت أوامر الرجالة علشان يقتلوا مصطفى ويدخل أدهم بتهمة قتل علشان الشرف، وتبقي القضية لابساه هي جوه بس عندها ناس تساعدها مقابل أنها تسكت لأنها عندها ملفات وفيديوهات كثيرة وحتى لو قتلوها في حد معاه نسخة لو حصل ليها حاجة
ثاني يوم
مليكه اخدت ملك المستشفى
**مليكه حبيبتي أنا عارفة إنك خايفه تسألي علي ماما علشان أنا وبابي مانزعلش عايزة اقولك مامي بتحبك اوي اوي وهي تعبانة أوي وأنت هنا علشان تزوريها ولازم تقولي ليها ماما أنا بحبك ملك كانت ساكتة ومش فاهمة دخلتها مليكه العناية المركزة ملك اول ما شافت أمها ابتدت تعيط وراحت حضنتها.
بمساعدة مليكه علشان الأجهزة
فضلت مليكه كل يوم بتاخد ملك المستشفى
بعد أسبوعين
مليكه اخدت ملك المستشفى وطلبت منها تكلمها
**ملك وهي حاتسمعني ؟
**مليكه أيوه حاتسمعك قوليلها كل حاجة في قلبك قوليلها إنك بتحبيها أوي وأنك مش زعلانة منها فعلا ملك ابتدت تعبر عن اللي جواها بي براءة طفولية بعد وقت مليكه لاحظت أن كامليا بتتحرك راحت بسرعة ندهت الدكتور
طلعت هي ومليكه بره، ودخل الدكتور كشف عليها، وقال إنها أبدت تفوق
تاني يوم
راحة مليكه مع ملك
كامليا، فرحت لما شافت بنتها
**ملك مامي أنا فرحانة إنك بقيتي كويسه
**كامليا وهي بتحاول تطلع صوتها بحبك يا ملك أنا آسفة
**ملك مامي أنا كمان بحبك طنط مليكه كويسه أوي مش وحشة
**كامليا بصت علي مليكه
بنتي أمانة عندك أنا آسفة
**مليكه أن أشاء الله تقومي بي السلامة
**مليكه أدهم فين؟؟
**مليكة للأسف اتهموه إنو هو اللي عمل كده ومحجوز
**كامليا مش هو دي غادة ماما عاملة إيه؟
**مليكه ماحبتش تقول ليها حاجة أهدي علشان ماتتعبيش
**ملك مامي طنط مليكه كل يوم بتجيبني عندك أكلمك كنت بتسمعيني؟
مليكه طلعت تشوف الدكتور،
وكان الضابط بره الدكتور بلغو إنو ممكن ياخد أقوالها
طلعت ملك ومليكه،
ورجعوا القصر
الضابط آخد أقوالها وهي قالت اللي شافته وسمعت من غادة
بس للأسف ماقدرتش تستحمل موت أمها لما بلغها الضابط دخلت في حالة تصعب على أي حد فضلت تعيط
علي بليل جات صباح تشوفها،
ودخلت عندها لاقتها كا أنها مغيبة بس بتتكلم مع نفسها
**كامليا يا رب سامحني استغفر الله العظيم يا رب ارحمني يا رب اقبل توبتي يارب أنا خايفه منك استغفر الله
**صباح يا رب اقبل توبتها يارب ماتعدبهاش
صباحاً من حالتها عرفت أنها بتطلعها الروح
**كامليا أنا خايفه
سامحوني
**صباح شهدي يا بنتي قولي ورايا
كامليا بصت عليها وشها شاحب وجنب شفايها مياه بيضه
**صباح اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله
**كامليا بصوت مش قادر يطلع
شهدت وفضلت فاتحة عينيها و بؤها صباح خافت من المنظر لما شافت الدم طالع من بوها راحت ندهت الدكتور
**الدكتور البقاء الله
صباح اتصدمت وفضلت تعيط وصممت هي اللي تغسلها
أكرم وفارس وصلوا اللي قتل مصطفى وطلع البواب حد اتفق معاه
في ممرضة كانت عند رحيم في غرفة وهو لسه مش فايق؛ بسبب الدوا
بس سمعهم
**الممرضة يا حرام عيله الشرقاوي اخدو عين بنتو الكبيرة ماتت مقتولة وحفيدته لسه طالعه روحها وحفيده في السجن
نص ساعة وطلعت روحو
خبر موت كامليا ورحيم في اليوم نفسه زلزل القصر
حالة حزن كانت شديدة جدا على الكل الضابط حسام طلع أدهم على مسؤوليته قبل ما تخلص الإجراءات كلها علشان يحضر الدفن والعزاء
أدهم حالته كانت سيئة جدا على فراق جدو خاصة لما راح يزورو في المستشفى، ويشوفوا لي اخر مرة
كان في انهيار تام جدا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بعت نفسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى