روايات

رواية بريئه أحيت قلب الشيطان الفصل الثالث عشر 13 بقلم ولاء ابراهيم

رواية بريئه أحيت قلب الشيطان الفصل الثالث عشر 13 بقلم ولاء ابراهيم

رواية بريئه أحيت قلب الشيطان البارت الثالث عشر

رواية بريئه أحيت قلب الشيطان الجزء الثالث عشر

رواية بريئه أحيت قلب الشيطان
رواية بريئه أحيت قلب الشيطان

رواية بريئه أحيت قلب الشيطان الحلقة الثالثة عشر

هـماي: لا مهم أعـرف انا مراتگ ياصقر.
صـقر بهـدوء: شغـل ياهماي شغل.
هـماي دخلت الغـرفه من غيـر گلام.
صـقـر مـع نفـسه: ياريت تسامحيني علي الـ هعمله فيـگ ِ بس لازم أخلـص في أسـرع وقـت.
بـعد 5سـاعات وهـما في الـطريق
هـماي: صـقر انا شايفه عـربيه ماشيه ورانا من اول مامشينا.
صقر وهو ينظر وراءه: انتي فاهمه غلط .
هماي: فعلاً لانهم مشيو من طريق تاني.
صـقـر: انـزلي إحـنا وصـلنا.
ذهـبو ناحية هذا البيت ليس گبير لـگنه بسيط للغايه وشگله تحفه جداً وليه جنينه من برا گده مليانه ورود وأشـجار وبسيط وألوانُ هاديه فيه ثلاثه غرف واحده اوضه نوم وأطـفال
وواحده إضافي ومطبخ وحمام وصاله وأنتـريه ومفروشه وجاهزه.
هماي وهي تنظر إلـي الجنينه: الله جميله اووي الجنينه دي.
صـقر مبسوط بفرحتها وإبتسم علي طفولتها.
هماي وهي تتفحص المنزل وإسـتغربت ازااي المنزل مترتب ونضيف گده گأن أحد يعيش فيه.
هماي بإسـتغراب: هو في حد گان عايش هنا

 

 

 

صـقـر: أبويا وأمي گانو عايشين هـنا.
هـماي: اماال هما فين؟؟
صـقر: الله يـرحمهم.
همااي بحزن: الله يـرحمهم.
صـقر: انا هـطلع اجيب شويه حاجات گده مش هتأخـر.
هماي بالرغم الخوف التي بداخـلها: اممم م مااشي بس بالله عليگ ماتتأخر.
صـقر حضنها وبـحب وقبلها من رأسها: اوعدگ مش هتأخر…
صـقر بعد مابعد عن الـطريق اخرج الفون من جيبه ورن علي أحد
.
صـقر بغضب: حضرتگ مش لازم تبعت گلابگ ورايا.
شخص: تؤتؤ تؤتؤ طب ايه العصبيه دي بس انا بس گنت بأمنگ عشان الخطر.
صـقر: انت الخطر بنفسه يابـوص
شخص: طب گويس انگ عاارف، وعارف گمان إنگ طولت اووي والمفروض بقا العمليه تخلـص.
صـقر بغمـوض: مش هنفذ حاجه غيـر اما أشـوف اخواتي الأول سالمين انت فااهم.
البوص اتوتـر: اااگيد طلباتگ اوامـر؟
صـقر حس بتوتره وشگ: انت مخبي حاجه
المجهول.: هـ…. هخبي إيه ولا حاجه واخوتگ هتشوفهم قـريب جداً بس وقتها تنفذ علي طول.
صـقر: تمام

 

 

 

بـعد ساعه تقـريبا
صـقر رجع البيت وبينادي علي همااي ملقااش رد فسمع صـوت جاي من المطبخ رحل إلي ناحية الـصوت وإتصدم لماا شااف هماي أمامه وهي لابسه بيجامه طفوليه وجميله اووي عليها گانت بتتدندن مع نفسها وهي بتعمل الأگل ومش منتبهه لـِ صـقر
صـقر حضنها من ورا: الـقمر بيـعمل إيه.
هماي ببعض الخجل: صـقر انت انت جيت إمتي.
صـقر: لـسه دلوقتي وبعدها أردف عندما لفها ناحيته.: قوليلي بقا الهدوم دي لاقيتها فين؟
هماي: لاقـيتهم في الدولاب وبعصبيه: انت گنت بتجيب بنات هنا ياصـقر.
صـقر إسـتغرب: بنات انا…. وقاطعته عندما قالت ببعض الغـيره: اه اه اعترف انگ گنت بتجيب بنات گنت بتخوني ونا علي ذمتگ ياصقر ياعيب الشو ياعيب الشـو ونا بقولگ هي نضيفه گده ليه اتاري بتجيب البنات هنا اعترف اعترف..
صـقر بصدمه: بت انتي بتخترعِ من عندگ ايه القصه في گده وبعدين انا راجل ولياا خصوصيات
هماي بغضب رفعت حاجبها : قصدگ رغبات؟
صـقر بمشاگسـه قربها منه: انتي غـيرانه؟؟
هماي: انا… لا لا خالص وبعدين أغيـر من إيه… لا لا خالص بس بس عندي گرامتي ومبحبش حد يشارگني في جوزي وده حـرام انک تبص لواحده تانيه وانت متجوز…

 

 

صـقر إقـترب منـها: جـوزگ هااا
هماي بتوتر: صـقر
صـقر وهو يقرب وجهه من وجهاا: يـ عيونه..
هماي: مش شامم حاجه.
صـقر بعدما إستعاد: تصدقي في ريحه غريبه گده انتي شامه.
هماي وهي بترفع أنفها: ااه…. يالهوووي
صـقر: ايه في ايه…
هماي وهي علي وشگ البگاء: الـطبخه الـطبخه اتحرقت وبعدها نظرت لصقر بشررر: انت السبب
صقر ببراءه: انا عملتي ايه؟
هماي بشلل: لا ولا حاجه حضرتگ…
صـقر شدها من ايديها: بتعملي اگل ليه اصلا انا جايب معايا أگـل
هماي: وطالما جايب بتخليني اتعب نفسي ليه هاا… المهم جايب بيتزا.
صـقر هز رأسه
هماي: طب طب هي فين؟
صـقر: جوه هتلاقيها ع الگرسي.

 

 

بعد وقــت
هماي: هو انت عندگ اخوات ياصقر؟
صـقر: ايه الـ عرفگ .
هماي: أصل لقيت صور لـيگم متعلقه
صـقر: امممم
هماي: هـما عايشين هنا.
صـقر: گانو عايشين بس
هماي بإستغراب: بس ايه.
صـقر نـظر إلي هماي وقال: انا هقـولگ گل حاجه بس اوعدينـي انگ هتفضلي معايا للأبد
هماي بدون تفگير مسگت إيده: اوعدگ اوعدگ ياصقـر اني هفضل معاگ وهنقف ضد اي حاجه.
صـقر إبتسـم بـحب لهذه الفتاه التي وقع في عـشقها من اول نـظرة منـها يالله گم أعشقگ يافتاتي .
صـقر مسگ إيديها جامد وغمض عينه واتنهد وقال بشـرود: إسـمعيني…..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
*ولـقد احببته مهما طـال الـزمان بيننا*
شادي وهـو يـمسگ إيد نورسين ويـجري وسـط الغابات حتي لاتلحـق به العصـابه
نـورسين وهي تمسگ بطنها وتلهث: انا انا معتش قادره يااشادي تعبت تعبت اووي احنا بقالنا اكتر من ساعه بنجري.
شادي وهو يمسگ وجهها بين گفيه: انا اسف ع وصلتگ للمرحله دي بس لازم نجري أکتر عشان نهرب.. قبل قبل مايمسگونا.

 

 

نورسين بحب: هنهرب ياشادي هنهرب وهنعيش مع بعض للأبد مستحيل اسيبگ. ومسگت إيده من جديد.
وظلو يجـروا حتي وصـلو إلي الـطريق الـعام.
شادي: خليگِ هنا هاجيب عربيه وآجي.
نورسين هزت رأسـها.
بـعد قليل
شادي وأخـييراً وقـف عـربيه لـگن قبل أن يـنادي لـنورسين إنـصدم…
شادي بقـلق: نـ نورسين نووور
نـورسين بخوف: إلحقـني يـ ياشادي؟….
رجال جابـر مااسگينهاا من إيديها جامد وشخص حاطط المسدس في رأسـها وجابـر واقـف قدامهم بششرر.
شادي ذهب ناحية نورسين ولـگن قبل مايلمسها
جابر بشرر: اتحرگ ناحيتها بس وهنقتلها.
شادي رجع خطوه لورا بخوف عليها.
قال شادي بغضب: انت عايز إيه مننا؟ وبتعمل گده ليه دي بنتگ يااخي ارحمنااا بقا وابعد عننا.
جـابر بششر: ملگاش الحق انگ تسأل انا عايز إيـه…. ثم نظر إلي نورسين بحقد صفعها علي وجهها بقـوه : بقاا إنتي بتهربي مني يابنت الگـ*ـلب….

 

 

شـادي شااف گده مقدرش يتحمل وضرب جاابر باللبوگس في وشه: بتمد إيـدگ عليها ليه وظل يـضربه… ليه ليه..
رجال جابر مسگه شادي وبعدوه وظل يضربو فيه لحد مااجاب آخـره ومش قاادر يقاوم لأن العدد گبير.. والـگثـرة تغلب القوه… ونـورسين ظلت تنحب وتبگي گثيراً وتنااجي ربهاا لعله يستجاب لـگن لا أحـد يسمعها علي الـطريق لأنهم منعو أحد يتدخل وأخـذو نورسين في الـسياره وذهبو.
ام هذا الشاادي المتألم؟ ليس لجرحه الـظااهري، لـگن الـجرح الداخلي بقلـبه لقـد أخـذه حبيبته من أمامه اخذوهاا من أمام عينيه بقـوه وهو في حاله لا يـرثي بها ظـل هـگذا منذ دقـائق؟
حتي نـزل احد من سيارته وذهب ناحيته وأخـذه لـِ أحد المستشفيات الـقريبه من هذه الـمنطقه الـغريبه…
في السياره لقد وجد صـوت أنوثي جذااب للغايه وهي تقول للسائق بخووف: لازم نلحقه قبل ماايمووت مافيش نبض نهائي… بـسرعه يااعم محمود..
*لـيس الـطريق لـمن سـبق، إنما الطريق لـمن صـدق♥*
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ”
*أعـيش الـربيع بنـظرة عينيگ*
*وأشـم الـعبيـر من روحگ*
*وأبصـر الجمال بعيونگ*
طـارق وقد رجـع الي رشده
شـمس وقد خجلت وإحـمرت وجنتـيها من گثرة الخجل الشديد…
البنت بـشگ: مالگو گده وبعدها قالت بـمرح: مش ععارفه انتو معملتوش اللحظه الـ گنت منتظراها عاملين زي أبطال الروايات الـ بقرأهاا..

 

 

شـمس بلهفه: اي.ده انتي بتحبي الروايات.
البنت: بحبهاا جداً جداً….
شـمس بفـرحه: انتي إسمگ إيه وعندگ گام سنه..
البنت: انا إسـمي إيه وعندي 15سنه.
شـمس: يـطول عمرگ يايويو
طارق: نورتينا ياقمر.
أيـه: شـگراً ياعـموا…
طارق فتح بوقه: عـمو مين هو انا باين ان گبير گده
شمس ضحگت: جدا جداً..
أيـه: طيب همشي أنا وهبقا أجيلگ تاني ياقمر إشطاا.
شمس بضحگ: إشـطا…
بعد قليل…
شمـس: بقولگ يـا طارق.
طارق وهو منشغل بفونه: امممم.
شـمس: هنمشي إمتـي.
طارق بإنتباه: بـكره انتي جااهزه.
شمس بحمااس: جااهزه طبعاً
طارق تلفونه رن ففتح الخط وبصدمه لما سمع الـطرف التاني.
طارق بذهووول: صـقر اخـوياا..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بريئه أحيت قلب الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى