روايات

رواية بديل زوجي الفصل الثاني 2 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية بديل زوجي الفصل الثاني 2 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية بديل زوجي الجزء الثاني

رواية بديل زوجي البارت الثاني

رواية بديل زوجي الحلقة الثانية

صدم لجزء من الثانيه عندما وجد والدت زوجته جوري بسريره تتقرب منه بجرأه…قبل ان يتدارك الامر ويتمالك نفسه
الهام بهمس وهي تتجرأ اكثر وحشنيي وحشني ياعمروو
عمرو محاولا مجارتها وانتي اكتر..
الهام ياعمري انا عارفه انك متستغناش عني بس اعمل ايه جوري طول الوقت لازقه فيك..
عمرو بتهرب ههي ممكن تجي دلوقتي..على فكره
الهام متجاهلة كلماته والآخر بدأ يضعف امامها امرأة اربعينية تعرف ماذا تفعل جيدا لتتلاعب بغرائز الشخص الذي معها ..
عمرو بهمس اخر محاولة منه لايقافها مممينفعش اللي نعمله هنا دلوقتي حد.يخش علينا..
الهام كلهم ناموا متخفش وانا قاقله الباب..انا عارفه انك تعبان بس انت سبلي نفسك وهترجع زي الاول واحسن..
عمرو خارت قواه امامها وضعفت عزيمته لايقافها ((( هاني السائق الخاص بعمرو شاب لم يلمس امرأة قط حتى الفتاه التي احبها وخطبها لم يحاول التقرب منها لانه ارادها بالحلال)))
اغمض عينيه باستسلام واندمج معها..حتى انتفض على طرقات جوري الهادئه للباب..
جوري برقه عمروا حبيبي انت قافل الباب ليه..
انتفض الاثنان شعرت الهام بالتوتر هنعمل ايه..
تنهد عمرو وههو ياخذ انفاسه بسرعه وارتدى ثيابه واشار لالهام ان تختبئ خلف الباب..
وفتح الباب..
جوري باستغراب مالك ياحبيبي بتنهج كده ليه..
عمرو ككنت بالعب رياضه عشان اعرف انام…
وضع يده خلف كتفها لاول مره ومشى بها للداخل واشار لالهام بالمغادره. وغادرت.وهي تشير اليه بان يتصل بها…
شعرت جوري بالسعاده من قربه منها…وهو يحيط كتفها بذراعه..احاطت هي ايضا خصره
جوري عمرو.حبيبي انت كويس..
عمرو اه كويس انتي لسه صاحيه..ليه
جوري بصراحه معرفتش انام..
عمرو ليه في حاجه شغلاكي..
جوري بحرج انت لازم تزور دكتور نفسي ياعمرو مينفعش تفضل كده..
عمرو….(((كان هاني يعلم جيدا ماتقصده لكنه لايعاني من شيء هو فقط لايريد فعل اي شيء يندم عليه والسبب خلف كتمانه هويته الحقيقيه يعود لسر سنعرفه فيما بعد..ولم يكن يتخيل بان ياتي اليوم الذي سيكون به مع حوري بغرفة واحده وعلى سرير واحده … جوري حلم كل رجل بهذه الحياه رقيقه طيبه هادئه بشوشه تحب فعل الخير دائما والدها يمتلك مجموعه من الشركات التي ورثتها عنه وسلمتها لزوجها عمرو بعد ان وقعت بحبه وتزووجته..))
عمرو بمجارات حاضر شوفي الوقت اللي يناسبك وهنروح للدكتور..
جوري بحماس بجد ياعمرو..
عمرو ايوووا يلاا بقى روحي نامي عشان ترتاحي..
جوري….
عمرو في حاجه تاني..
جوري بخجل عايزه انام في حضنك ..
شعر بنبضات قلبه تزداد ماهذه الليله التي لن تنتهي ابدا..اولا الام وثانيا الابنه
جوري بحرج لو هضايقك همشي..
عمرو لا ابدا تعالي..لترتمي بين احضانه وتغط بالنوم العميق والاخر لم ينم بقى يراقبها وبداخله اسألة كثيره٠
اولها واهمها كيف لأم ان تفعل ذلك بابنتها..
اتى الصباح واستيقضت جوري ولم تجد عمرو بجانبها عبست بضيق ثم نظرت الى الشرفه لتجده يجلس هناك اسرعت اليه وقبلة وجنته صباح الخير ياحبيبي .
عمرو صباح الخير..
جوري جاست بجانبه واحتضنته عامل ايه اانهارده ..
عمرو بتهرب الحمدلله هنروح الدكتور دلوقتي .
جوري نظرت اليه بحب لا عندنا مشوار الاول وبعد.كده نروح للدكتور..
عمرو مشوار ايه..
جوري هتعرف لما نروح هروح اجهز بسرعه مش هتأخر..
وبعد مرور ساعتين .
هاني يعرف هذا المكان جيدا انها منطقته ومنزله التي يسكن به..
سأل بارتباك احنا بنعمل ايه هنا..
جوري ده بيت السواق بتاعك الله يرحمه انا كنت مشغوله معاك ومعرفتش اعدي عليهم واخد بخطرهم واديلهم اللي فيه النصيب..
ابتلع لعابه بتوتر وهي تقترب من الباب وخرجت والدته التي كبرت بسرعه بسبب فراقه والحزن قد سيطر عليها..
لم يستطيع تمالك نفسه احتضنها و ا وقبل يدها ورأسها ودموعه تنهمر دون شعور.
.منه مع صدمة جوري ووالدته..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بديل زوجي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى