روايات

رواية اهداني الله بك الفصل الخامس 5 بقلم رحمة محمد

رواية اهداني الله بك الفصل الخامس 5 بقلم رحمة محمد

رواية اهداني الله بك الجزء الخامس

رواية اهداني الله بك البارت الخامس

رواية اهداني الله بك الحلقة الخامسة

شدني من شعري وكف نزل علي وشي وكان بيقول بتخونيني ياالٓاء
انا بتخونيني يابنت***وبستغفليني ياله ياواطيه ديه اخرتها مفكره نفسك متجوزه كيس جوافه
كل كلمه كان بيقولها كان بيضر، بني فيها وانا بصر، خ و الكلام اللي بيقوله انا مش مستوعباه
وانا مرميه علي الارض وبضر، ب شوفتها كانت واقفه وبتضحك ورافعه حاجبها وبتقوله
شايف يامحمد مراتك اللي بتحبها اللي المفروض صيناك والمفروض هي شرفك وعرضك بتكلم شاب وبتخرج معاه
ده انا شوفتها كذا مره وهي نازله بتتسحب ومبتقوليش راحه فين انا وريتك الشات ربيها انت بقا
وانا بضر، ب كده ولسه هو شغال شتيمه* فيا شوفت مريم كانت جت وشيفاني وابوها نازل ضر، ب فيا
كانت بتعيط وجايه تجري عليا الحربايه مسكتها وقالت لها
بس يامريم سيبي بابا يربي ماما لانها محتاجه تربيه
الست هانم امك بتكلم شاب
قال بعصبيه حسيت انو مش في واعيه
الٓاء انتي طالق
جسمي اتشل مبقتش حاسه بنفسي قبل ما عيني تغمض
رفعت ايدي بالعافيه وشاورت لمريم انها تيجي
جريت علطول وجت في حضني
وانا عيني مشفتش غير الضلمه
ماما ماما فتحي عينك عشان خاطري ماما
بابا ونبي خليها تفتح عنيها
تعالي يامريم
ديه جزاتها خليها كده
لا يابابا انا عوزه ماما انت هتسبها كده مرميه علي الارض
متخافيش يامريم محصلهاش حاجه ديه اغمي عليا بس
سيبها يامحمد انا هاخدها وهننزل عشان ابعدها عن اجواء البيت
اتكلم بانفعال وعصبيه
تعاليييي معايااا انتي كمان
بلعت ريقي
في اي يامحمد
خد نفس عميق وقال
مش قصدي ازعق فيكم تعالوا معايا اوديكوا اي حته في طريقي
لا انا مش هتحرك من غير ماما
انت وحش يابابا ليه عملت كده في ماما
كانت هيضربها بس مسك نفسه في اخر ثانيه
مريمممم اهدي بطلي عياط امك محصلهاش حاجه
وبالفعل نزلوا
……………….
في الصباح
بدات افتح عيني وبحاول احرك نفسي بس مش قادره وجع متملك جسمي
بدات افتكر كل اللي حصل امبارح والجمله اللي بتتكر في دماغي
الآء انتي طالق
طلقني بعد ٦سنين يطلقني
حاولت اتحرك بصعوبه لحد ما وقفت علي رجلي
بقيت بدور علي مريم مش لاقياها او بالاصح مش لاقيه حد
سبوني مرميه وخدوا بنتي
بعد ساعه عياط
معرفش بعيط علي انو طلقني ولا علي اتهامي بالباطل وعلي علي بنتي اللي معرفش فين ولا علي حبي اللي صدق اني ممكن اكلم راجل غيره ولا علي حياتي اللي اتشقلبت
في اللحظه ديه مسحت دموعي وكل ماافتكر اللي حصل بجد بقرف منه هو والشيطانه اللي معاه
بس استوقفني حاجه
شات ازاي ورته الشات
شات اي اصلا
بدات ابحت علي اليوتيوب هل ممكن حد يتكلم واكنه انا اللي بتكلم من رقمي
ايوه ممكن اه منك ياعقربه انتي السبب
اتكلمت بعياط
و.. والله قلبي كان حاسس انها مش هتسبني في حالي
الباب خبط
دوست علي تعب جسمي وقومت فتحت
مريم بنتي
حضنتها وكنت بشم ريحتها اللي ردتلي الروح
حماتي كانت بتعيط وهي شايفه وشي وارم من كتر الضر، ب وبوقي متعور
منه لله حسبي الله ونعم الوكيل فيه
انا مش مسمحاه علي اللي هو عمله فيكي
قلبي غضبان عليه
حضنتها وفضيت كل الدموع والكلام اللي في قلبي
اتكلمت بانهيار وصوت متقطع
طلقني ياطنط صدق اني بخونه وطلقني مسمعنيش حتي ضر، بني ضر، ب انا جسمي كله واجعني مش قادره انا زهقت من العيشه ديه اااااه يارب خدني بقا انا تعبت
خرجتني من حضنها متقوليش كده ياالآء بعد الشر
وبنتك ديه اي ملهاش حق عليكي
بصيت علي مريم اللي خدت ركن بعيد وفضلت حاطه وشها بين رجليها وبتعيط
مريم تعالي ياحبيبتي اقعدي علي رجلي
جريت عندي
وقعدت علي رجلي وحضنتني
وفضلت بعيط انا وهي
ماما انا بكرهه بابا هو وحش اوي عشان ضر، بك كده
اتكلمت وانا حضنها وبملس علي شعرها وبعيط
لا يامريم بابا كويس والله كويس
بس
انفجرت في العياط
بصيت لحماتي وقولت
معرفش اي اللي غيره ياطنط هو كان كويس والله
والله كان بيحبني معرفش اي اللي خلا قلبه اسود كده وجحود انا قلبي واجعني اوي ياطنط سبني وهو عارف اني مليش غيره في الحياه بعد مو، ت اهلي
قعدت مريم علي الكنبه وقومت جريت معرفش ازاي محستش بوجع جسمي او رجلي
فتحت الدولاب وبدات الم هدومي انا مريم
يابنتي بتعملي اي بس
اتكلمت وانا مكمله حط هدومي في الشنطه
همشي ياطنط مش هو طلقني
ابقي قوليله يبعت ورقه طلاقي علي العنوان اللي هبعتهوله
اتكلمت حماتي بدموع
هتروحي فين يابنتي
طب تعالي عندي
طنط هي مريم جت عندك ازاي
جت العقربه سوزي
جابتها امبارح بليل ومشيت معرفش راحت في اني مصيبه
ماشي
تعالي يامريم اغيرلك هدومك
لبسنا هدومنا وخدت الشنطه ولسه هتحرك
الباب فتح
راحه فين
ماشيه
اتكلم بعصبيه
سيبي الزفت الشنطه ديه من ايدك
انت فيك حاجه يامحمد انت نسيت انك طلقتني
لا منستش ياخاينه
طلقنا باطل
اتصدمت من كلامه
اي ليه
اصلا طلقنا كان باطل لاني كنت متعصب ومش مدرك انا بقول اي
اوعي تفكري انك هتعيشي كصاحبه بيت لا ده انا هخليكي خدامه
وانا اي اللي يجبرني اعيش خدامه عندك وعند مراتك
اتكلم بتحذير وزعيق
لو فكرتي تعتبي باب البيت ده انسي انك تشوفي بنتك
مسكت ايد مريم جامد
انت بتقول اي انت عارف انت بتقول اي ديه بنتي مفيش اي شخص يقدر ياخدها مني
مسك دراعي جامد
انا اقدر
ادخلت حماتي وضربته قلم علي وشه وتفت علي وشه
اتفو علي ديه تربيه
انا مكسوفه اقول عليك ابني
انت ازاي تصدق كده في مراتك واحده بقالك سنه متجوازها بتصدقها وبتكذب مراتك ام بنتك وحتي مسمعتهاش
ياخساره البطن اللي شالتك
بصت ليا وقالت
انا هقف معاكي ياالآء لو عوزه تطلقني من الواد ده انا هكون معاكي
حضنت مريم وفضلت بصاله
خوفت اقول اني هخلعه لاني عارفه محمد يعملها ويحرمني من بنتي باي طريقه
العقربه عامته خالص مبقاش عارف يفرق بين الحقيقه والكذب
قولت لحماتي وانا عيني في عينه
انا هفضل في بيتي ياطنط بس هفضل عشان بنتي
قولتله
انا بكرهك يامحمد عمري مكنت اتخيل انو هيجي يوم وهقولك كده وهكرهك كده
قلبي وجعني
بتكرهني حسيت بزعل لما قالتلي كده
ماشي يالٓاء خليكي فاكره انو انتي اللي عملتي فينا كده
خرج ورزع الباب
وحماتي سلمت عليا ومشيت
وانا نيمت مريم وفضلت بقول بسخريه
انا اللي عملت فينا كده
جيه بليل ومحمد قال للشيطانه تقولي انو هيبات في الشغل
دخلت اوضتها والباب كان مفتوح
كنت بعدي من قدام اوضتها عشان ادخل المطبخ
وسمعتها وهي بتضحك وبتقول………… يتبع
والله البارت طويل بقا
رايكم في تصرف محمد
وتصرف الٓاء
وهل حسيتوا الكلام يعني هل تأثرتوا
توقعتكوا للي جاي ورايكم في البارت
و ممكن والله واعلم من اول البارت الجاي نبدا في حياه مريم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اهداني الله بك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى