روايات

رواية انت قدري الفصل الثالث 3 بقلم نورا فريد

رواية انت قدري الفصل الثالث 3 بقلم نورا فريد

رواية انت قدري الجزء الثالث

رواية انت قدري البارت الثالث

رواية انت قدري الحلقة الثالثة

عاصم.. معلش كنت بعمل حاجة
ماسة.. والله اااانت عارف شكلي كان ازاي قدام الناس بسببك عارف يعني ايه عريس يسيب عروسته يوم الفرررررح متخيل الناس كلامهم عني ايه
عاصم .. مااااسه … فى حد جديد دخل عيلتي
الام ..حد مين
عاصم بثبات.. اتفضلى يا رفيف
و دخلت رفيف القصر
رفيف.. مساء الخير
ماسة بصدمة.. اانتي
رفيف بهدوء.. حضرتك تعرفني
ماسة بتوتر.. ها يعني … ا لا لا اعرفك منين
ماسة نظرت لى عاصم.. ماشى يا عاصم ماشى
الام .. مين دى يا عاصم
عاصم.. مراتي يا امي
رفيف نظرت لى عاصم بدهشة
الام بعصبية و زعيق.. نعم مراتك ازاي انت عايز تجنني اومال ماسة دى تبقا ايه
عاصم.. سبق و قولت ان مستحيل اخلي ماسة دى ام لى بنتي
الام .. صح تقوم جيب واحدة من الشارع و تخليها مراتك و تربي حفيديتي و يعلم ها تعمل ايه فى بنتك
رفيف .. هو انت متجوز
عاصم.. اظن ان عارف مصلحة بنتى فين و ماسة دى مفيش اي حاجة تثبت انها تصلح تكون ام ليا بنتى
عاصم.. سعادة وري رفيف هانم اوضتها اطلعي معها يا رفيف
و راحت رفيف على فوق
ماسة بصرخ .. بقاااا تسبنيييي انا علشان خاطر البتاعة دىىىى انااااا
عاصم.. لم تتكلمي عن مراتي يبقا تتكلمي بى ادب و متنسيش نفسك و اصلك
ماسة.. ها تندم يا عاصم
عاصم ببرود .. ها ندم الساعة كام
و مشيت ماسة و كل واحد راح غرفته و في غرفة رفيف
رفيف .. هو انا سمعت صح
عاصم.. بصي انا طالب منك خدمة انا الحقيقة كنت متجوز و مراتي الله يرحمها انا مستحيل اتجوز بعدها و خصوصا لو واحدة زى ماسة دى انتى ها تمثلي انكي مراتي
رفيف بهدوء.. أيوة بس ليه
عاصم.. ها تعرفي بعدين كندة بنتي عايزك تخدي بالك منها و ده امر
رفيف.. اوكي
عاصم.. البيت بيتك و متخفيش طول ما انا معاكي ها فضل معاكي لحد ما تخفي و تفتكري كل حاجة و ترجعي لى اهلك
رفيف.. شكرا يا عاصم
عاصم.. ممم هو مفيش على لسانك غير شكرا
رفيف.. اومال اقول ايه
عاصم.. العفو يا ستي… تصبحي على خير
رفيف.. و انت من اهل الخير يا ا
عاصم التفت ليها
رفيف.. و انت من اهل الخير يا عاصم
عاصم.. أيوة كده
أما في منزل ماسة …. ماسة بتكسر كل حاجة قدمها بعصبي و غل
ماسة.. بقا يسبني انا علشان دى دى علشان صوفيا اااااااع كل حاجة ورايا ورايا هى عايزززة مني ايه….. دقيقه واحده هى ازاي عايشة حمزة قالي انو مش ها يسبها غير و هى في قبرها
فلاش
ماسة.. ممم نص**ابة بس مش زيك على الاقل
صوفيا ( اللى هى رفيف) .. انتى عارفه كويسة جدا انى بتهبب في الزفت ده مش بى مزاجي
مشهد تانى
ماسة.. اهد بس يا حمزة صوفيا مش قصدها هى اعصابها تعبانة و مش فى وعي*ها
صوفيا بصرخ ( رفيف) لاااااااا انا اعصبي كويسة و وعي كويس جدا لى اللي بقوله أنا بطلت خلاص
حمزة.. سامعة
صوفيا بعصبية.. اسمعوو انتوا الاتنين با*ر مش غايرة تانى يعني توبتتتت عن الزفت ده غون مش ها غن*ي ولا ها رق*ص تمممم سامع يا حمزززززة
و تنظر صوفيا ( رفيف) لى ماسة
صوفيا.. و انتى لو مرجعتيش عن الطريق اللي ماشية فيه ها روح لى اللى بتحاولي تخدي فلوسه و اقوله عن كللل اللعيبك
حمزة.. انا ها وريكي
صوفيا.. اطلعووو بررررة بررررة
باك
ماسة بحقد.. لو حمزة معرفش يخلص منك انا ها مح*يكي من على وش الارض
يا تري ماسه ها تعمل ايه و يا تري حمزة عايش ولا مات

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انت قدري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!