روايات

رواية انتي من اتمنا الفصل الثامن 8 بقلم شروق خالد

رواية انتي من اتمنا الفصل الثامن 8 بقلم شروق خالد

رواية انتي من اتمنا الجزء الثامن

رواية انتي من اتمنا البارت الثامن

رواية انتي من اتمنا الحلقة الثامنة

الاب وهو يفتح مالك في حاجه حصلت للعيال ولا الفارس في ايه يا بنتي ما لك انت ليه جايه كده انطقي ساكته ليه

نهى…. وهي تبعدوا عن الباب تدخل بغضب ابعدوا عني وما حد يسالني في ايه بسبوني في اللي انا فيه مش عايزه اسمع صوت حد مفهوم وتفتح باب الغرفه وتقفلها بغضب شديد يعني انا بعد ما اعمل ده كله يرجعه الفلوس اللي تعبت عليها عشان خاطر اجيبها ولا الثاني يقول لي ايه قال يقول لي مااليش صالح بك بعد ما اخذ نصيبه والله كلكم ياربيكم يكون ما بقاش اسمي نهي اربيكم كلكم يا كلاب
———————-
فارس هي كانت بتعمل ايه هنا يا حسن وايه اللي جابها مش انا رميتها بره جاءت ليه

حسن.. هي جاءت يا بابا بتدور على الفلوس كانت عايزه تاخذها وتمشي

اسماء.. احنا يا بابا مش عايزين نشوفوها ثاني كفايه اللي حصل لنا منها لغايه كده

الاب.. يعني هي مش ساله علي اللي عملته ولا جاي عشان خاطر عيالها كانت بس عشان تاخذ الفلوس وتمشي ايه يا قلبها دي ده قلبي ابليسك كان حن شويه على اللي عملته في ملك

حسن… مش مهم يا بابا احنا دلوقت هنفكروا في ماما وهنسيبها عمته احنا لازم ندور على عمته بسرعه محدش عارف اللي اخذها ده يعمل فيها حاجه

فارس… وهو حزين انا رحت له يا ابني بس قال ان هي هربت هو اخذ مني الفلوس وانا قلت له عايز اختي بس هي مش موجوده عنده ربنا يستر مش عارف رحت فين

حسن.. الحمد لله اهم حاجه ان هي مشت من عنده المهم دلوقت ان احنا ما متطمئنين ان هي مشت من عند الراجل ده

انا خائفه قوي يا داده ممكن يعرفني اللي اسمه اسد ده ده ممكن يموتني فيه انتم ما شفتوش عمليه في انا بس كنت بحاول اهرب منه وعربيه هي دي الوحيده اللي لقيتها في وشي انا لقيت عربيته في وشي ودخلت فيها وكنت عايزه اهرب منها من اول مره كان عربيه بس انت شفت ايه اللي حصل فييا داده ما اقدرش اعمل كده وافرض عرفني انا

الداده.. وهي تبكي وتنظر الى حفيدها شايفه يا بنت بعينك انا بنت ماتت وسابت ليا طفل الصغير ده وانت يا بنتي ما عندكيش مكان تروحين وانا معيش حد يراعي الطفل ده انا ست كبيره في ايه رايك انت من النهارده تكوني ابنك وهي وفاء كانت دائما بتلبس النقاب مش بتقلع محدش عرف شكلها وانت زيها البسي النقاب وما تقلعهوش محدش يا بنت هيعرفك اسمعي الكلام الله يرضى عليك يا بنتي دلوقت لو سبتيني هتروحي فين معكيش مكان ولا ترجعي لاخوك ومرات اخوك ومرات اخوك اكيد

هترجع تبيعك تاني واحمدي ربك انك وقعتي مع ايد باشا ده طيب اوب

ملك وهي خايفه بس انا خائفه قوي يا داده ده ممكن لو عارفني ان انا هيقول علي حاجه ثاني غير اللي انت شفتيه امبارح قال علي ايه

الداده نعمه.. وهي تطبطب عليها اهدي يا بنتي وارمي حملك على الله ويلا

الداده.. وهي تمسك ملك والطفل على كتفها وتلبس ملك نقاب وتدخل بها الفيلا

محمد…. حمد لله على السلامه يا داده وعلى سلامه بنتك

الداده…. عينها تدمع على وفاه ابنتها الله يسلمك يا باشا بس بعد اذنك ممكن بنتي تقعد معي هنا في الفيلا تساعدني في الخدمه لحد جوزها ما يرجع من السفر انا خائفه اسيبها لوحدها في الشقه يحصل لها حاجه وهي لسه والده

محمد…. بس بنتك معها طفل صغير ازاي هاساعدك في الخدمه

ملك.. بسرعه لا ما تخافش يا بيه انا هاساعدها على قد ما اقدر بس ارجوك خليني قاعده معكم انا خايفه ما اقعد لي وحدي وما حدش قاعد معي في البيت لحد بس ما جوزي يرجع وانا هامشي

اسد ينزل من الاعلى

ملك وهي تنظر اليه بخوف وتستخبى في دادا

محمد… تمام يا داده ادخلي بها وريها الاوضه اللي هتستريح فيها وانت حضري لنا الفطار

ملك وهي تمشي خلف الداده نعمه بالراحه وتغيب وتنظر الى اسد وهي خايفه منه
اسد.. وهو ينظر علي باستغراب من فوق لتحت مين دي

الاب… دي وفاء بنت الداده هتفضل معها كم يوم عشان خاطر جوزها ما قعدتش معه في البيت

اسد.. ليه حد قلها ان هنا دار رعاية
تسمع ملك وتمشي في صمط

اسد..ينظر اليها ويبتسم ده هتحلو اوي بس الصبر

……..في يوم جديد …….

ملك وهي تقوم في الساعه 4:00 صباحا وتنزل الى تحت تدخل مطبخ وتجهز الفطار وتروق المطبخ وتروق البيت تحت جهز كل شيء وتذهب مره اخرى على غرفتها وتجلس على السرير وتضع الولد على رجلها تغني له بصوت باكي حزين تقوم نعمه على صوتها مالك يا ملك يا بنتي

ملك.. وهي تمسح دموعها بسرعه ابدا يا ماما ما فيش حاجه انا بس افتكرت اخويا واشتقت له قوي ونفسي اشوفه واكلمك
ونعمه.. اهدئي يا بنتي وكل حاجه ولها حل واكيد في يوم من الايام ربنا ان شاء الله هيجمعك باخوك وهيظهر في حياتك وهتاخذي حقك من كل احد ظلمك في الدنيا ديت
ملك.. ممكن بعد اذنك انا هروح مشوار ضروري
نعمه.. بس
ملك.. مش هتاخر عليكي

اسد.. يخرج من البيت ويذهب الي الشركه في الطريق

ملك.. تذهب الي المنطقه التي تسكن فيها وتقف تحت العماره التي يسكن فيها اخوها وتجلس علي الرصيف

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتي من اتمنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى