روايات

رواية انتقام صفية الفصل الخامس 5 بقلم أمل شعبان

رواية انتقام صفية الفصل الخامس 5 بقلم أمل شعبان

رواية انتقام صفية البارت الخامس

رواية انتقام صفية الجزء الخامس

رواية انتقام
رواية انتقام

رواية انتقام صفية الحلقة الخامسة

منعم مش عارف والله يا بنتي ده كل اللي عارفه….
طيب ما حدش يعرف مين الراجل اللي غلط معاها….. منعم هي قالت راجل من عيله الدهشوري …..
الدهشوري انا سمعت الاسم ده في لسه كنت رايحه اقول وهو اسمه ايه الراجل قطعني صوت عم صالح السواق………
صالح انتي بتعملي ايه هنا وانت يا مخبول قلتلها ايه …….
بصتله بقرف وانا متعصبه قلتله انت بتكلمه كده ليه.
صالح بقولك ايه يا ست هانم احنا ناس غلابه ومعانا عيال عاوزين نربيها ملناش دعوه بحوارات البلد اتفضلي شوفي انتي رايحه فين……..
ماشيه ودماغ عماله تجيب وتودي معقول في روح ترجع تنتقم بعد ما تموت ازاي و حتى لو كان في
انا دخلي ايه بالموضوع ده شكلها تجنن
سمعت صوت تليفوني بيرن الو يا هند
هند مال صوتك يا ريم …
تعبانه اوي يا هند ما تعرفيش ايه اللي حصللي….
هند اهدي يا ريم مالك كل ده عشان قعدتلك يومين في البلد بتعيطي 😂😂….
يا هند ما تهزريش انتي ما تعرفيش ايه اللي حصله…
هند حصلك ايه يا ريم الجاموسه نطحتك😂😂😂
جاموسه ايه يا هند انا شفت عفريته من ساعه ما سافرت لغايه دلوقتي بتظهرلي ….
هند عفريته ايه شكل جو البلد اثر عليك😂😂😂
بقلم امل شعبان
تصدق انا غلطانه يا هند اللي انا بحكيلك حاجه يلا باي….
هند استني استني بهزر معاكي يا ريم مالك…..
ما انا بكلمك وانتي بتتريقي عليا واخده كلامي هزار..
هند يعني انتي عايزه تقولي لي انك شفت عفريته بجد لا بتهزري يا ريم….
ريم اهزر ايه يا هند ……
هند احكيلي طيب ايه اللي حصل
ريم ده كل اللي حصل معايا غير دلوقتي……
هند انا خفت طب ايه رايك ترجعي القاهره تاني
ريم ما انا كنت مفكره في الحل ده بكره فاتح ماما في الموضوع ده اللي انا هرجع القاهره ……
هند هقفل معاكي يا ريم وبالليل هكلمك يا روحي….
ماشي يا هند……
باي
العربيه نزلت من اول الطريق كملت مشي لجوه
وانا ماشيه لقيت شخص ماشي ورايا بالعربيه عمال يزمر. بيب بيب بيب بيب بيب
عدلت وشي وزعقت بصوت عالي في ايه ما الطريق واسعه اهي
وقف العربيه ونزل
بصيتله انت تاني
فارس ايوه انا تاني يا ام لسان طويل …..
ما تحترم نفسك يا بني ادم انت ….
فارس بص لريم وقرب منها خطوتين اللي ما احترمتش نفسي هتعملي ايه يا ام لسان طويل…….
لسه كنت رايحه اشتمه افتكرت كلام خالتي صفيه قالتلي مش عاوزين مشاكل بصيتلي بقرف قلتله بني ادم مستفز ومشيتش روحت على البيت دخلت من الباب اللي وراني ببص حواليها لحد يشوفني لقيت فوزيه في وشي اتخضيت
بقلم امل شعبان
فوزيه تعملي ايه بره يا ريم….
ولا حاجه ياعمتي فوزيه بس جالي فضولي اشوف الباب ده بيوصل على فين ….
فوزيه ما شفتكيش يعني وانتي نازله من فوق …
ازاي يا عمتي فوزيه انا لسه نازله دلوقتي يمكن ما خدتيش بالك.
فوزيه ماشي يلا خش جوه. ….
بقلم امل شعبان انتقام صفيه ..
بصيتلي بصه مريبه جدا خفت منها طلعت جاريه على اوضتي فوق
قفلت الباب وانا خايفه انا ناقصاك يا فوزيه انتي كمان.
سمعت صوت ماما بتنادي عليا نزلت جري
في حاجه ولا ايه يا ماما……
سلمى تعالي اقعدي معانا ما تقعديش لوحدك فوق…
حاضر يا ماما
قعدت وكان في ستات كتير قاعده جايين يا عزو …
فضلت قاعده حسيت بالملل بس اللي هون عليا كان الستات عمالين يرغوا وكل واحده حكت قصه حياتها لقيت خالتي حنان جايه عليا قعده جنبي
حنان مالك يا ريم سرحانه فيها…..
لا يا خالتي مش سرحانه ولا حاجه بس مركزه في الكلام بتاع الستات دول شايفه الست اللي قاعده هناك دي اهلي جوزها ظلموها الست اللي قاعده جنبيها مرات ابنها تشتمها وتضربها …..
حنان انتي لسه شفت حاجه يا ريم عندنا هنا في البلد الستات مش بتخرج غير في الفرح او العزاء
ما بيصدقوا يتلموا يفضل يحكوا اللي في قلبهم الو
ريم فعلا عندك حق يا خالتي
وعدى الوقت والناس مشيت ماما طلعت نامت
وانا كنت قاعده مع خالتي حنان
حنان تصبح على خير يا ريم
دخلت خالتي حنان نامت. انا كنت طالعه لقيت فوزيه بتنادي عليا
نعم يا عمتي فوزيه ….
فوزيه تعالي شيلي شيكاره التبن معايا يا ريم هندخلها للجاموسه جوه …
بصراحه استغربت في الوقت ده كان خالي مصطفى هو اللي بيحط اكله الجاموسه استغربت كلها ماشي
دخلنا الشيكاره التبني جوه في الزريبه …
فوزيه خدي شويه التبن حطيهم للجاموسه دي يا ريم
حاضر يا عمتي خدت التبن ورايحه احط للجاموسه
لقيت حبل اتلف على رقبتي حد بيحاول يخنقني انا مش قادره اخد نفسي وعماله افرفض بايدي حاولت اقام لغايه ما وقعت على الارض بصي لقيت عمتي فوزيه جت من فوقيه وحط ايدها الاتنين على رقبتي وحاولي تخنقني وانا عمال اقاوم مش قادره كنت حاسه كاني روحي هتطلع
فوزيه موت يا بنت العار موتي موتي
فجاه لقيت فوزيه شلت ايديها من على رقبته وصرخت بصوت عالي وهي عماله تقول ما تموتنيش وعماله تصرخ انا ما كنتش فاهمه ليه
بقلم امل شعبان
كنت بحاول اقوم حاولت اعدل نفسي
بصيت على فوزيه وانا عماله اخذ نفسي بص ناحيته وعماله تقول ما تموتنيش مستغربه منها هي ليه بتقول كده. سمعت زي الصوت زوم ونفير جاي من ورايا ببص ورايا لقيت الست واقفه ورايا. بس كان شكلها يرعب اكتر كانت عينيها اتقلبت سوداء وشها اسود وهي عماله تطلع زي صوت نوفير وزفير
عدت من جنبي وهي متجهه على فوزيه
فوزيه طلعت تجري على الباب تخرج
الباب اتقفل اوي فوزيه لقيتها اترفعت لفوق واتنطرت على الحيطه وقعت على الارض فوزيه
الست متجهه ناحيتها فوزيه كانت بتحاول تقوم
فوزيه اترفعت من على الارض والست جذبتها اليها
ست صرخت صوت غريب اوي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام صفية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى