روايات

رواية انتقام حياة الفصل السادس 6 بقلم رودينا محمد

رواية انتقام حياة الفصل السادس 6 بقلم رودينا محمد

رواية انتقام حياة الجزء السادس

رواية انتقام حياة البارت السادس

رواية انتقام حياة الحلقة السادسة

وهم للذهاب ولكنه جاأه اتصال من شخص مجهول
( عيييييب ما ينفعش نتصنت على المكالمة نسيبه يتكلم براحته🤓)
……………………………………
أما عند حياة
حياة : انت احمدي ربنا أنه ما طردتكيش
سارة : آه والله يا بت يا حياة الحمدلله انها عدت على خير
حياة: مش ملاحظة حاجة غريبة يا سارة
سارة : ايه هي يا حياة
حياة : خلاص خلاص
سارة : ماشي ياختشي يلا كل واحد يروح على بيته
حياة : يلا سلام
سارة : سلام
وذهبت حياة إلى بيتها
………………………………….
ام عند امير
أمير وقد أنهى كل محاضراته وذهب مع صديقه مازن
أمير : مازن
لم يحب عليه مازن لإن باله كان منشغل
أمير : مازن يا مازن
ثم قال :مااااااااااااااااااازن
اتفزع مازن وقال : ايه ايه هنعمل حادثة يخرابيييي😳😳🫨
أمير وهو يضحك : مالك يا نجم سرحان يعني من ساعت ما شوفت البنت الي مع زينب
مازن: مين! انا! لا لا لا انت بتقول ايه يا عم انت
أمير بضحك: كما تدين تدان 😂😁
مازن: تصدق عندك حق
أمير : يلا سلام احنا خلاص وصلنا
مازن : ايييه ازاي
ونظر من شباك السيارة فوجد أنه واقف عند عمارة سكنية التي يسكن بها أمير
(مازن ساكن في العمارة السكنية الي جنب امير🤓)
مازن: ياااه هو احنا وصلنا بسرعة كدة
أمير : ولا سرعة ولا حاجة انت كنت سرحان بالبنت الي شوفتها
مازن: آه انا اكتر حاجة بتعجبني فيك يا امير انك بتفهمني في ثانية
أمير: عيب عليك دا انا امير😎😉
مازن بضحكة: طب انزل يلا من العربية انت ما زهقتش
أمير : اخص عليك انت زهقت مني ماشي يا مازن
ونزل أمير وهو يصتنع الحزن
مازن وهو يجري وراه: أمير يا أمير بس استنى انا والله ما كنش قصدي حاجة استنى بس يا أمير
وقد دخل أمير إلى العمارة و بعدها بثواني دخل مازن
مازن : انت فين يا ا
أمير : بخخخ
مازن نط من مكانه وقاله : هااا خضتني يا أمير بقى انت عامل مقلب فيا
أمير : آه عشان بعد كدة تظبط لسانك
مازن بضحكة : انت محسسني انك اكبر مني
أمير : منا فعلا اكبر منك
مازن: يسلام يا عبد السلام ودا ازاي أن شاءالله
أمير :بص انت مولود 7/2 وأنا مولود 7/1 فأصبح كدة انا اكبر منك بيوم😎😎😎
مازن: هو انت عشان مولود قبل مني بيوم يبقى هتذلني🙄🧐😠🤨
أمير : آه 😁😁
مازن : طيب يا سيدي متشكرين
أمير : العفو على ايه يا ابني
مازن : يووووه انت هتذلني😠
أمير : انا مكنش قدي حاجة وبعدين الي على رأسه بطحة بيحسس عليها
مازن وامير ظلا يضحكان وبعدين كل واحد راح على بيته
…………………………………….
ام عند عدي
فقد أنهى مكالمته
وجلس على الكرسي و هو يقول بداخله: يخربيتي دا انا كنت هودي نفسي في ستين داهية
الشخص الي فخياله: قصدك في داهيات الستينات
عدي : خرب بيتك منك لله انت ايه الي جابك هنا هاااا😡
الشخص الي فخياله: انا لقيت الكلام هيحلو فقلت آجي اعد معاك
ودخل قصي إلى المكتب فوجد عدي يكلم نفسه وظل يراقبه وعدي لم يلاحظ ذلك
عدي: انت ياض يا غتت انت ملكش دعوة بيا
الشخص الي فخياله: هاا ليه كدة دا حتى انا بساعدك
عدي : آه بأمارة لما خليت شكلي عرة ادام الموظفين
قصي : انت يلا مش هتبطل تكلم نفسك كدة
عدي : وربنا ما عارف الشخص الغتت هو الي بينط كدة فجأة كدة من نفسه اعمل انا ايه🙂🙂
قصي : اعمل محشي وبعدين افرد مثلا مثلا سارة شافتك كدة هتعمل ايه
عدي: هو مش بينط اصلا غير لما تيجي سيرة سارة🙂🙂🙂
قصي : اصلا!!!🙂🙂🙂
عدي : اصلا🙂🙂
…………………………………….
ام في فرنسا
مارك وهو يجري مكالمة هاتفية :Comment ça, il a resserré la garde ? Es-tu stupide ? Je t’ai dit que je voulais entendre la nouvelle de sa mort au cours de cette année
(الترجمة:ماذا تعني أنه شدد الحراسة هل انت غبي لقد قلت لك اريد أن أسمع خبر موته خلال هذه السنة )
الرجل:Monsieur, je ne sais pas, mais il a resserré sa garde et je ne sais pas quoi faire, mais laissez-moi le temps. Je vais le tuer, monsieur. Veuillez vous calmer.
(الترجمة :سيدي لا اعرف لكنه شدد حراسته ولا اعرف ماذا افعل ولكن امهلني سوف اقتله يا سيدي ارجوك اهدأ)
مارك:D’accord, mais notez que cette année est sur le point de se terminer. Je vous ai envoyé le 08/05/2023, et nous sommes maintenant le 19/03/2024. Si vous ne pouvez pas le tuer le 08/05/2024, je vous tuerai. Je vous ai donné un délai très suffisant.
(الترجمة:حسنا ولكن لاحظ أن هذه السنة قربت أن تنتهي فأنا ارسلتك من 8/5/2023 ونحن الآن في 3/19/2024 إن لم تستطع أن تقتله في 8/5/2024 سوف اقتلك لقد أعطيتك مهلة كافية جدا لك)
الرجل بخوف :Oui, monsieur, ne vous inquiétez pas. Nous avons obtenu beaucoup d’informations sur lui. Ne vous inquiétez pas, monsieur. Vous entendrez bientôt la nouvelle de son décès. Soyez patient.
( الترجمة:حاضر سيدي لا تقلق لقد وصلنا الى معلومات كثيرة عنه لا تقلق يا سيدي سوف تسمع خبر موته في القريب ارجوك تمهل )
مارك :Écoutez une dernière fois je vous le dirai, si je n’apprends pas la nouvelle de sa mort dans le délai que je vous ai fixé, je vous tuerai, et vous savez très bien qui est Mark Joseph.
(الترجمة :اسمع لآخر مرة سأقولها لك أن لم اسمع خبر موته في المدة التي حددتها لك سوف اقتلك وانت تعرف جيدا من هو مارك جوسيف )
الرجل بخوف شديد:Eh bien, monsieur, ne vous inquiétez pas, je vais vous faire entendre la nouvelle du décès d’Uday Al-Sawy de la famille Al-Siyoufi. Ne vous inquiétez pas, il semble que l’heure de sa mort soit proche.
( الترجمة:ح حسنا سيدي ارجوك لا تقلق انا سأجعلك تسمع خبر موت عدي الصاوي من عائلة السيوفي لا تقلق يبدو أن موعد هلاكه قريب)
اغلق مارك الهاتف في وجهه
……………………………………..
ام عند حياة
فقد وصلت إلى منزلها ودخلت وقالت: السلام عليكم يا اهل الدار
فاطيما : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته خير يا بنتي اي الي جابك بدري كدة اوعي لا يكون المدير طردك
حياة بصدمة: يا نصبتي انت بتقولي ليه يا ماما😳 عموما يا ماما المدير خلانا نمشي بدري عشان كان فيه اجتماع النهاردة
فاطيما : آه الحمدلله كنت بحسب انك انطردتي
حياة : لا يماما ما تقلقيش انا عايزة ادخل انااااام
فاطيما ادخلي يا حبيبتي نامي
دخلت حياة وبدلت ملابسها ثم غطت في نوم عميق
…………………………………….
ام عند سارة
فدخلت وقالت : السلام عليكم يا اهل الدار
ام سارة: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
سارة : ازيك يا امي عاملة ايه
ام سارة بحنان : كويسة يا عمري الحمدلله ❤️
سارة : يدوم يا رب 🤲
ودخلت سارة إلى غرفتها وغطت هي أيضا في نوم عميق
……………………………………..
ام عند امير
فقد كان في غرفته فهو وصل قبل حياة
وكان يدرس بجد لكي يحصل على أعلى الدرجات وبعد أن انتهى نظر إلى الساعة وقال ينهر ابيض الساعة 10 اما ادخل انام بقا
……………………………………
وصباح جديد يمر على ابطالنا
🩷🩷🩷🩷🩷🩷🩷🩷
عند حياة قامت بصلاة الفجر وقرأت القرآن وتجهزت وكانت الساعة 7 صباحا وذهبت إلى العمل هي وامير
وعندما كانا يمشيان مع بعضهما رأت حياة عدي وكان قد متوجه الى الشركة
ولكن كان امير لا يبدو على ما يرام وفجأة لاحظ شيء جعله متوجه نحو عدي بسرعة
أمير : حاااااااااسب

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام حياة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى