روايات

رواية انا الخائن الفصل الثامن 8 بقلم نور الشامي

رواية انا الخائن الفصل الثامن 8 بقلم نور الشامي

رواية انا الخائن الجزء الثامن

رواية انا الخائن البارت الثامن

رواية انا الخائن الحلقة الثامنة

نظر الجميع اليهم بصدمه ثم تحدث والد رحيم بلهفه:
تسمم؟! تسمم ازاي يا حكيم اي ال بتجوله دا طيب وابني عامل اي دلوجتي
الطبيب:
احنا بنحاول نسيطر علي الوضع ادعوله
نظر زافر الي ليالي بغضب ثم اقترب منها وتحدث:
انتي ال عملتي اكده صوح.. انتي ال سممتي اخوي
ليالي بصدمه:
والله ابدا اي ال بتجوله دا جسما بالله ما عملت حاجه
سهي بغضب:
اوماال مين ال عمل… مين ال عمل اكده
فريده ببكاء:
حرام عليكي يا طنط تعملي في بابا اكده
تيمور بدموع:
انتي شريره زي الست التانيه العجوزه تعالي يا فريده متزعليش
القي الصغير كلماته ثم مسك يد فريده وجلسوا بجانب بعض فتحدثت ليالي بدموع:
صدجوني والله ما عملت حاجه انا بريئه معملتش حاجه
الطبيب بضيق:
انا كده هبلغ البوليس مدام فيه شبهه جنائيه بس عايزه اعرفكم حاجه التحاليل اثبتت ان السم ال في جسمه دا هو بياخده بقاله اكتر من ست شهور بس واضح انه بقاله فتره مخدوش هو سم بطيئ ومفعوله بيجي بعد مده طويله ومش بيبان غير بعد فحوصات دقيقه
نظر الجميع اليه بصدمه ثم تحدث والد ظافر بغضب:
رباب.. اكيد هي ال كات بتعمل اكده.. دا كانت شيطانه بجا خدت ابننا مننا وكمان كانت عايزه تجتله
ليالي بصدمه:
رباب؟!
نظر ظافر بغضب ثم ذهب من المستشفي وهو يتوعد لبدريه فلحقته ليالي وبعد فتره عند بدريه كانت جالسه علي السفره تأكل بضيق حتي انتفضت من مكانها فجأه عندما وجدت ظافر يدخل وخلفه حراسه وتحدث:
كمان ليكي نفس تاكلي.. انتوا اي شياطين.. كنتي جايبه حيه علي الدنيا… ربنا يجحمها مكان ما هي موجوده
بدريه بتوتر:
في اي عاد.. اي ال حوصل
نظر ظافر اليها بغضب ثم ركل السفره والقاها جميعها علي الارض وتحدث بغضب:
بنتك الو ** ال كانت بتدي لاخوي سم.. احتا عرفنا كل حاجه وهو هيتعالج وهيبجي زين بس جسما بالله لهخليكي تندمي علي الساعه ال قررتوا فيها تدخلوا حياتنا
القي ظافر كلماتها ثم اشار للحرس الذين انتشروا في البيت واخذوا ملابسها وجميع متعلقاتها والقوها من شباب الغرفه ثم اقترب منها ظافر ومسك يديها وسحبها والقاها خارج الشقه وتحدث:
روحي اجعدي في الشارع بجا… من انهارده انا ال هخربلك حاياتك كلها
بدريه بدموع:
صدجني انا مكنتش اعرف حاجه ولا بنتي عملت حاجه انت مين جالك ان هي ال عملت اكده
ظافر بغضب:
علشان مفيش حد معندوش اصل ومش متربي اكده غيرها ربنا ينتجم منكم كلكم.. يلا بره واعملي خسابك ان اي مكان هتكوني موجوده فيه هولع فيه بجاز وسخ
بدريه بدموع:
ليالي جوليلوا انتي… جوليلي يدخلني البيت يا بنتي مش دي شجتك
نظرت ليالي اليها بأستحقار ثم تحدثت:
انتي تستاهلي كل حاجه بت حصلك… حسبي الله ونعم وكيل فيكي
القت ليالي كلماتها ثم ذهبت وفي المساء في المستشفي كانت ليالي جالسه بجانب رحيم الممدد علي فراش المستشفي فاقد وعيه تماما فمسكت يده وهي تتحدث ببكاء مردفه:
والله ما كنت اعرف كل دا.. مكنتش اعرف اني مصاحبه شيطانه مش بني ادمه.. جوم بالله عليك بلاش تخلي شرههم هو ال ينتصر… ياريتك كنت سمعت كلام اهلك وبعدت عنها وعننا كلنا.. ياريتك ما شوفتها ولا حبيتها ولا اتجوزتها ياريتك ما كنت عرفتها من الاصل
القت ليالي كلماتها وهي تبكي بشده وتمسك يده فدخل ظافر وتحدث بحده:
اطلعي بره انا خلاص مبجيتش امن لاي حد يعرف الافعي ظي… اطلعي بره
ليالي ببكاء:
انا عايزه اجعد معاه يا ظافر انامرته ولازم اكون معاه
ظافر بسخريه:
مرته؟! انتي ناسيه اتجوزتوا ازاي انا مش بثق فيكي يلا جومي اطلعي بره انا محترم انك مرت اخوي لحد دلوجتي ومش عايز اتعدي حدودي معاكي فجومي احسن
نظرت ليالي اليه ببكاء ثم خرجت من الغرفه وفي يوم جديد كان تميم يمسك يد فريده وهم يختبئون من الجميع حتي فتحوا باب الغرفه ودخلوا واقتربوا من رحيم فنظرت فريده اليه ببكاء وتحدثت :
بابا.. جوم انت تعبان ليه اكده جوم بالله عليك.. طيب بص جوم وانا مش هطلب منك مصروف اسبوع… لع مش هطلب خالص بس جوم بالله عليك
اقترب تميم منه اكثر وقبله علي وجهه وتحدث بدموع مردفا:
بابا… جوم هو انت تعبت ليه انا كنت بدور عليك كتير جوي ولما اعرف مكانك تتعب.. انا بحبك جوي اصحي بالله عليك و
لم يكمل تميم كلماته حتي وجد يد رحيم تتحرك فتحدث بلهفه :
فريده شوفتي ايد بابا اتحركت اهي انا شوفتها والله
نظرت فريده الي يد والدها ثم مسكتها وتحدثت ببكاء:
بابا يلا جوم بجا… علشان خاطري
كان تميم وفريده يتحدثون حتي دخلت ليالي صدفه وتحدثت:
انتوا اي ال جابكم اهنيه
تميم بحده.:
انني شريره امشي من اهنيه انتي عايزه تجتلي بابا
فريده بعصبيه:
ايوه انا كنت فاكراكي طيبه بس طلعتي شريره
نظرت ليالي اليهم بدموع وجاءت لتتحدث ولكن قاطعها صوت رخيم الضعيف وهو يتحدث:
فريده… فريده
اقتربت ليالي منه بلهفه ثم تحدثت بسعاده:
رحيم انت تتكلم.. رحيم انت كويس صوح اتكلم تاني بالله عليك
تميم بدموع:
بابا انت كويس
نظر رحيم الي تميم بتعب ثم تحدث:
انا كويس… متخافش مفيش راجل يعيط مش انا جولتلك اوعي تعيط
فريده بدموع:
بابا انا مش هزعلك تاني ولا هجولك هات مصروف ولا تفسحني ولا اي حاجه المهم تبجي كويس بس
ابتسم رحيم ثم مسك يد صغيرته وتحدث:
اطلبي ال انتي عايزاه يا عيوني انا كويس طول ما انا شايفك كويسه
اقتربت فريده منه ثم احتضنته بشده فمسك رحيم يد تميم وتحدث مردفا:.
خليت بالك من اختك وانا تعبان ولا لع
تميم بابتسامه:
عملت كل ال جولتلي عليه وخليت بالي منها حتي اسألها
ابتسم رحيم وسحبه اليه واحتضنه وبعد مرور اسبوع تقريبا كان رخيم يستند علي ظافر حتي يحلس علي الفراش فتحدث عمه بابتسامه:
حمد لله علي سلامتك يا بطل
رحيم بحزن :
انا اسف…. اسف علشان بسبب اختياري الغلط دمرت حياتكم كلها بس صدجوني انا كنت غبي جوي وجتها
تنهدت والدته بحزن ثم اقتربت منه واحتضنته وهي تتحدث بدموع:
منها لله يا ابني… انا خصيمتها ليوم الدين كانت عايزه تاخدك مني وتحرق جلبي عليك حسبي الله ونعم وكيل تعرف انا هدبح.. هدبخ واوزع علي كل الناس الغلابه حلاوه رجوعك ليا بالسلامه
ابتسم والده ثم تحدث:
ايوه هندبح وانهارده لازم الناس كلها تاخد لحمه وكمان فلوس هو احنا عندنا كان رحيم هو واحد بس
ابتسم عمه تحدث:
انا ال هدبح بنفسي.. الف حمد لله علي سلامتك يا ابني وربنا يبعد عنك اي شر
رحيم بابتسامه:
ربنا يخليك ليا ياري يا عمي
ابتسم الجنيع ثم خرجوا من الغرفه فاقتربت ليالي منه وهي تحمل العصير ثم تذوقته وتحدثت:
انا شربت منه اهه الاول علشان تتأكد انه زين.. اشرب بجا انت كمان علشان الحكيم جال لازم تاكل وتشرب عصاير كتير
اخذ رحيم العصير ثم تحدث:
ليه…. اتجوزتيني ليه اي السبب ال خلاكي تعملي كل دا علشان تتجوزيني
نظرت ليالي اليه بتوتر ثم تحدثت:
علشان فريده… علشان عايوه اعيش مع فريده انا هنزل اعملك واكل
القت ليالي كلماتها وجاءت لتذهب ولكن مسك رحيم يديها وتحدث:
استني بلاش تهربي علشان خلاص مبجاش فيه مجال للهروب جوليلي في اي بالظبط الا تكوني بتحبيني
نظرت ليالي اليه بتوتر ولم تستطع ان تتفوه بأي شئ ولكن هل فعلا هي تحبه ام هذه مشاعر طائشه فجاءت لتتحدث ولكن قاطعها صوت رنين هاتف رحيم الذي اجاب ولكنه انصدم عندما سمع المتصل فاغلق الخط وهو ينظر الي ليالي بصدمه مردفا:
تميم ابني بجد وو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا الخائن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى