روايات

رواية اميره الليل الفصل السابع 7 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل الفصل السابع 7 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل الجزء السابع

رواية اميره الليل البارت السابع

رواية اميره الليل الحلقة السابعة

ذهب زياد لتبليغهم انه ليل يريدهم جميعا في امر مهم
وجه كل المحاسبين الا في الشركه
ليل :دلوقتي ي استاذه روان انتي والاستاذ مازن والاستاذ محمود والاستاذه مي المسؤولين قدامي في اختلاس ربع مليون من فلوس السركه اقدر اعرف دا حصل ازاي
روان :مستر ليل حضرتك احنا الفتره الا فاتت انا والاستاذ مازن بقالنا شهرين في الموقع مع المهندسين والعمال هناك
زياد :فعلا ي ليل روان ومازن في الموقع من شهرين ومش بيدخلوا الشركه
ليل: طيب انا دلوقتي مش قدامي غيرك ي مي انتي ومحمود
ازاي يحصل كدا وانتوا الا ماسكين القسم
مي :معرفش ي فندم والله ازاي حصل كدا
محمود :ي ليل بيه انا مع رعد باشا بقالي سنين واستحاله اعمل كدا وحضرتك عارف

 

ليل :طيب اعمل اي انا دلوقتي الا ظاهر قدامي ان فيه اختلاس ربع مليون من فلوس الشركه وانت ي محمود بعيد عن الشبهات انت من ايام ابويا وعمرك ما تخون الشركه
مي :يعني حضرتك تقصد ان انا الا عملت كدا
ليل بحده :اوعي تفكريي اني مختوم علي قفايا لا اصخي انا ليل المنشاوي الا بيتهزله رجاله بشنبات واحسنلك تقولي مين الا حرضك علينا وتقولي وديتي الفلوس دي فين بدل ما اسلمك للمباحث انا وهي تشوف شغلها معاكي
مي :لا خلاص بالله عليك انا هقولك علي كل حاجه بس الا الحبث والمباحث والدتي مالهاش غيري
ليل :يبقي تنطقي احسنلك بدل ما هتلاقي نفسك اتشردتي واتحبستي
مي :هقولك كل الا حصل بس بالله عليك بلاش حبس
ليل :انطقي
مي :في حد كلمني في التلفون ودفعلي 100الف جنيه وقالي اني لازم اسرق ورق من حضرتك وقالي الفلوس الا تقدري عليها تحوليها حوليها وانا خوفت اخد الورق بس والله ما حولت له غير الفلوس بس والله ما عملت كدا غير عشان كنت محتاجه فلوس ضروري عشان علاج امي

 

ليل ببرود :واديكي قطعتي عيشك من هنا ونده علي زياد
زياد :ايوه ي ليل
ليل :النهارده اخر يوم للاستاذه مي ومضيها علي شيكات بالمبلغ الا اتسرق وخلال اسبوع لو الفلوس ما رجعتش تخلي المحامي يقدم الشيكات للنيابه
زياد :تمم ي ليل
مي :بالله عليك بلاش نيابه وانا هحاول ارجعلك فلوس والله كان غصب عني
ليل لزياد :خدها من وشي يلا ي زياد ومضيها علي استقالتها والشيكات
زياد :تمم ي ليل
ليل للموجودين انا اسف ي جماعه اني اتهمت حد فيكوا انا عارف انكوا ثقه بس كان لازم اكشفها كدا لانها كانت هتعمل ومصيبه اكبر بانها تاخد ورق اكبر صفقه مننا تقدروا تتفضلوا
ليل موجها حديثه لزياد بعد ما الكل ما مشي لو كانت اخدت الورق كانت خربت بيتنا عينك عليها ي زياد وراقبهالي كويس انا لازم اعرف مين الا باعتها عشان تخرب وتسرق كدا في الشركه

 

زياد :حاضر ي ليل بس انت مش عارف يعني مين الا باعتها ما اكيد الا باعتها احمد بيه في غيره عايزني افشل واخسر قظامه عايز يشوفني فاشل وبس
ليل ل زياد :دا احتمال بس مش اكيد
زياد :خلاص ي ليل انا هفضل مراقبها لحد ماعرف مين الا وراها
ورن هاتف زياد وطلعت وعد اخته
مشي زياد من مكتب ليل وفضل يكلم وعد شويه وبعدين قفل وراح عسان يبعت حد يراقب مي ويعرف مين الا حرضها علي الشركه
………
عند شهد بتتكلم في التلفون مع منه صحبتها
شهد :تعالي احكيلك بقا اي الا حصل
منه :ي مصايبوا عملتي اي قولي
شهد :جاك كلمني وطلب نتقابل
منه :وعملتي اي بقا

 

شهد: ولا حاجه روحت قابله وطلع عايز يتجوزني
منه :ينهر ابيض ازاي بس هو عبيط ما
شهد :اه والله ي اختي
منه :دا شكله عايز يوحد القطرين هو عبيط ولا اي مايعرفش انك مسمله وان دا ماينفعش
شهد: والله شكله اتجنن او اتهبل
منه :والله ضحكتيني ي شهد وانا ماليش نفس اضحك بس بجد مجنون رسمي
شهد 😂😂😂:اه والله يبنتي
وفضلوا يتكلموا شويه وبعدين شهد قفلت وراحت لبست لبس رياضي ونزلت تجري شويه بليل واخدت الفون معاها والسماعه
……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اميره الليل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى