روايات

رواية الم الرحيق الفصل السابع 7 بقلم سمية عبدالسلام

رواية الم الرحيق الفصل السابع 7 بقلم سمية عبدالسلام

رواية الم الرحيق البارت السابع

رواية الم الرحيق الجزء السابع

رواية الم الرحيق
رواية الم الرحيق

رواية الم الرحيق الحلقة السابعة

في مكتب ياسر الدسوقي
الباب خبط
ياسر من الداخل _ادخل
_السلام عليكم
ياسر بفرحة_اهلا اهلا، ليك وحشة ياراجل، انا مش مصدق نفسي حمزة الصواف هنا في مكتبي!!
حمزة_وحشتني ياياسر والله
ياسر_يابني منا قلتلك سيبك من شغلك في الداخلية وتعالى اشتغل معايا
حمزة_مستحيل،يابني انا اتخلقت عشان اكون ظابط.
ياسر_طب عامل ايه في الشغل؟
حمزه بتنهيدة _ماسك قضية جديدة.هيا صعبة بس بعون الله هجيبه.
ياسر_مين ده؟
حمزة_الشيطان الاسود
ياسر_بلاش ياحمزه انت تمسك القضية دي
حمزه_بلاش ايه،انت مش واثق في قدرات صحبك ولا ايه؟ دنا حمزه الصواف يعني مفيش قضية امسكها ومحلهاش.
ياسر_يابني انا خايف عليك ده الشيطان الاسود مش اي حد
حمزه بهزار_والله لو الشيطان الاحمر بذات نفسه هجيبه يعني هجيبه.
ياسر_طب قولي مش هتعرف تعديلي الشحنه الجديدة من المينا عشان الجمارك؟انت تقريباً مفيش حتة مخدمتش فيها.
حمزه_بص ياياسر صحوبيتنا حاجة والشغل حاجة وان اعمل كده ده يبقا ضد شغلي وضد مبادئي،اسف ياصحبي.
ياسر بخبث_تمام ياحمزه.
حمزه_تعالى هنا ال سمعته ده صح؟
ياسر بعدم اهتمام _سمعت ايه؟
حمزه_سمعت انك هتعمل صفقة كبيرة اوي مع آدم البنهاوي.
ياسر بغرور_اه صح،اي الغريب في كده؟
حمزه_الغريبة واحد زي آدم البنهاوي عنده فلوس لو فضلنا نحرقها لسنه الجاية مش هتخلص وكمان دي صفقة عربيات بعيدة عن شغله،والاهم من ده كله انك بتكرهه.
ياسر بغل_واي يعني آدم البنهاوي منا ياسر الدسوقي برضو،وانا عامل الصفقة دي مش عشان بحبه،انا هنتقم منه.
حمزه_يابني حرام عليك انت مش مكفيك اللي عملته في اخته انا نفسي اعرف بتكرهه كده ليه؟
ياسر_بقلك فكك بقا منه،في حتة سهرة النهاردة انما ايه، هتيجي؟
حمزة_لأياعم انا مليش في الكلام ده.
ياسر_انت حر
—————————–__________________
حمزة الصواف ظابط في الداخلية عنده 29 سنة نفس سن ياسر،هوا ياسر كانو جيران،الاتنين صحاب بس مختلفين عن بعض جداً،حمزه بيحب شغله جداً وشاطر فيه،لون بشرته قمحاوي طويل،شخص جاد ومبيضحكش طول مهوا في الشغل انما هوا دمه خفيف،وكل الظباط اللي بيدربهم بيحبوه جداً وبيعتبروه اخ ليهم
_________________~_______________~
في القصر
كانو قاعدين،دادة فاطمة،واية،ونسرين كانت بتقلد ايمان وشوية وتقلد آدم وهما بيضحكو
فاطمة بضحك_الله يحظك يانسرين يابنتي احنا مضحكناش كده من سنة تقريباً من وقت اللي حصل
وبعدين كملت_احم قصدي يعني مليتي البيت ضحك بدل الكأبة ال هوا كان فيه.
نسرين خدت بالها ان في حاجة هيا متعرفهاش كانت لسه هتسألها بس دخل عليهم عم حسن وكان معاه شنط كتير اوي.
نسرين راحت عنده وقالت_شايل كل ده لوحدك؟
حسن_آدم باشا منبه محدش من الحرس يدخل القصر وهوا مش موجود.
نسرين خدت الشنط وراحت عند اية ودادة فاطمة.
ايمان جت وشافت الشنط _ايه الشنط دي كلها ياعم حسن؟
حسن_آدم باشا بعتهم لست نسرين وقلي اوصلهم ليها.
نسرين بفرحة_الحاجات دي ليا انا؟!!!
وبدأت تشوف الشنط وهيا فرحانة.
ايمان كانت بتبصلها بغل وسبتهم ودخلت اوضتها.
نسرين _طب سموو عليكو انا بقا
فاطمة بهزار_كده هتبعينا عشان خاطر شنط؟
نسرين _لأ طبعا….انا ابعكم ببلاش
فاطمة مسكة الشبشب وجريت ورا نسرين
نسرين خدت الشنط وجريت علي فوق.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في اوضة ايمان
ايمان وهيا بتكلم نفسها _ليه ده يحصل؟ المفروض انا ال اتجوزه مش هيا، انا ال بحبه مش هيا دي واحدة احنا منعرفهاش، دنا كنت بحلم باليوم اللي هبقا فيه مراتك يا آدم، بحبك من واحنا عيال صغيرة وحبك كان بيكبر في قلبي يوم عن يوم تيجي هيا وتخطفك مني، وكملت بحقد_انا هوريها مين ايمان البنهاوي، ولازم اخليها تغور من هنا.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اما عند نسرين
كانت بتقيس اللبس كان تقريباً جايب كل حاجة هيا ممكن تحتاجها،كان ذوقه جميل في اللبس،بس استغربت ازاي عرف مقاسها.
________________~________________~
في الشركة
عمر دخل مكتب آدم وقال _قالولي انك عايزني،خير يا بيبي
آدم رفع حاجبه =يعني داخل من غير استأذن وكمان بيبي طب تعالي ف حضن البيبي.
آدم بيقوم من علي الكرسي وبيشمر كم القميص ورايح نحية عمر
عمر جري واستخبى ورا الكرسي _استهدى بالله كده. اي ال حصل لده كله؟
آدم =حصل اني اتدبست في الجوازة بسببك وبسبب افكارك الهباب
عمر _وانا مالي يالمبي انت اللي مبتعرفش تتصرف.
آدم بنظرة مخيفة=مين ده ال مش بيعرف يتصرف؟
عمر بسرعة_انا والله انا
آدم وهوا بيقرب اكتر
عمر_انت هتتحول ولا ايه؟….اي ده ياسر باشا
آدم بص وراه ملقيش حد بص تاني نحية عمر ملقهوش ضحك علي صحبه ورجع كمل شغل…بس تلفونه رن كانت داده فاطمة
آدم= الو يادادة
=احم…انا نسرين مش دادة
آدم بتحفظ=ايوة يا انسة نسرين في حاجة حصلت؟
نسرين بأحراج=شكراً علي اللبس والحاجات ال جبتها
آدم=العفو
نسرين=ذوق حضرتك جميل اوي
آدم بثقة=عارف ده ايه الجديد؟
نسرين في نفسها =يخربيت الغرور
وبعدين قالت=تمام انا بس برن عشان اشكرك
وقفلت السكة.
______________~__________________~
عدا خمس ايام تحديداً يوم كتب الكتاب
كانت حالة عم مصطفي بتسوء اكتر واكتر،شهد مبتخرجش برا اوضتها،اما عند نسرين البيت مخلاش من هزارها،اية وفاطمة حبوها والجد اتعلق بيها اوي معادا ايمان اللي كانت بتكرهها اكتر واكتر.
______________~__________________~

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الم الرحيق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!