روايات

رواية الموقع المجهول الفصل الثالث 3 بقلم هاجر حسين

رواية الموقع المجهول الفصل الثالث 3 بقلم هاجر حسين

رواية الموقع المجهول الجزء الثالث

رواية الموقع المجهول البارت الثالث

رواية الموقع المجهول
رواية الموقع المجهول

رواية الموقع المجهول الحلقة الثالثة

عز/معتز عايز قوات حالا والطب الشرعي النفق في حاجه مش طبيعيه وانهارده انا لازم اعرف النفق ده في اي
نادره/هنعمل اي دلوقتي
عز/انا مش هستني لحد اما القوات تيجي انا هنزل النفق
نادره/انا هنزل معاك
عز/لا مينفعش اعرض حياتك للخطر خليكي هنا
نادره/انا رجلي علي رجلك ونازله معاك انت عايز تسبني هنا افرض حد جيه خدني انا كمان انا نزله معاك
عز ونادره نزلو النفق ومشيو فيه من اوله لأخره ورجعو تاني وبرضو مفيش حاجه
نادره/يعني اي اومال ازي العربيه اختفت ٣ساعات ورجعت ظهرت تاني
عز/انا هتجنن
فجأة عز بيخبط بأيده علي الحيطه و الحيطه بتفتح منها فاتحه بتكون واقفه عليها نادره بظبط
نادره بتقع والفتحه بترجع تتقفل بسرعه تاني
عزبيحاول يخبط تاني في الحيطه والفاتحه اللي في الارض مبتتفتحش
نادره نزلت تحت ولقت طريق طويل وفضلت ماشيه فيه
وفجأة حد بيغمي عيونها وبيخدوها
نادره/انتو مين عايزين مني اي
العصابه بيشيلو اللي علي عيون نادره
نادره بتلاقي قصادها رجل وست شكلهم غريب وحركاتهم مش طبيعية ومهوسين بالوقت
نادره/انتو مين
الست/متتكلميش غير لما نقولك

 

 

الست /حبيبي نخليها تتكلم شويه ونعرفها احنا مين
الرجل/لما الساعه تيجي 1بظبط هنخليها تتكلم
نادره لحظت ان الرجل والست ناس مش طبيعيه وكأنهم مرضي نفسين
الساعه جت واحده بظبط فجأة الست والراجل بيضحكو ضحك هيستيري
الست/انا اللي اتكلم انا اللي اقول
نادره/انتو مجانين انتو بتتسلو بقتل الناس
الرجل سمع كلمة انتو مجانين وراح مقرب من نادرة وضربها قلم
الرجل/وهو بيحرك دماغو بطريقه هيستريه ايوه احنا اللى بنقتل الناس وكل واحد بطريقه شكل وانتي كمان هنقتلك ونختار طريقة موتك دلوقتي
الرجل والست جابو كتاب فيه طرق موت مختلفه
وقعد هو ومراته يختارو طريقه موت ل نادرة
نادرة عماله بتصوت ان حد ينقذها
معتز/القوات وصلت يافندم
عز /بسرعه فجرو الارض دي
معتز/عز بيه انت بتقول اي ده نفق عام
عز/اعمل اللي بطلبو منك العصابه اللي بتقتل الناس المقر بتاعهم تحت الارض والبنت وقعت تحت
معتز والفرقه ابتدو يفجرو اول النفق عشان ينزلو تحت
الرجل والست المجانين فتحو ستاره كانت قصاد نادره بظبط
نادره انصدمت من المنظر اللي شفته
كمية حشرات من كل نوع وشكل وكل نوع في صندوق لوحده
الست خدت نادره حطتها في بانيو والرجل جاب صندوق مليان حشرات وراح رميها علي نادره
نادرة عماله بتصوت
معتز/عز بيه في صوت صريخ جاي من الباب ده
عز/اكسرو الباب بسرعه
الرجل جاب فاس ورايح يفصل راس نادره عن جسمها ولسه هينزل بالفاس
عز راح ضربو بالنار في دماغو والشرطه دخلت خدت الست
وابتدء الطب الشرعي والشرطه يرفعو بصمات ويتحفظو علي كل ادات جريمه كانو بيستعملوها
عز خرج نادره من البانيو
نادره مسكت في عز وبقت حاضنه وخايفه
عز شال نادرة وطلع بيها من النفق ونادره لسه حضنه عز
عز حط نادره في العربيه
معتز/عز بيه هنعمل اي في الست دي
عز بيقرب منها بيلقيها عماله تعمل حركات غريبه استحاله حد عاقل او حتي مريض نفسي يعمل كده وعز لسه هيتكلم
اللوء المنشاوي جيه
المنشاوي/برافو عليك ياعز قدرت تحل القضيه
معتز/سيادة اللوء هنعمل اي في الست
المنشاوي/الست تتحول علي مستشفى الامراض العقليه

 

 

والقضيه تتقفل خلاص
عز/سيادة اللوء ازاي القضيه تتقفل
المنشاوي/ القضيه اتحلت ياعز بعدين ياريت متتأخرش علي البيت ولدتك مانمتش من امبارح عايزه تطمن عليك
عز/حاضر يابابا قصدي ياسيادة اللوء
المنشاوي/انا فخور بيك يابني
عز ساب المنشاوي وراح يوصل نادره البيت
عز طلع ب نادرة البيت
عز/انتي عايشه لوحدك
نادرة/ايوه اهلي متوفين
عز/انا اسف
نادرة/لا عادي متشكرا انك انقذت حياتي
عز/ساب نادرة ونزل وهو في العربيه بيشم ريحة الچاكت لسه ريحة نادرة فيه بيشم ريحته وبيبتسم
عز وصل البيت
المنشاوي/اهلا اهلا بالبطل
عز/بطل ازاي انا حاسس ان في حاجه غلط
المنشاوي/قصدك اي
عز /قصدي ان ازاي اتنين مجانين هيقتلو طب حتي لو قتلو اكيد او ماهيحسو ان في شرطه كانو هيهربو
المنشاوي/اديك قولت مجانين
عز/مهو عشان مجانين انا مستغرب ازاي عملو كل ده
المنشاوي/القضيه اتقفلت خلاص انتبه لحياتك بقا وبترقياتك اللي جيه
عز بيشوف ولدته وبيطلع فوق في الاوضه وبيعمل تليفون
عز / دكتور المشرحه
عز/انا جيلك دلوقتي
دكتور المشرحه/اكيد ياعز بيه
عز نزل وراح المشرحه
دكتور المشرحه لو مكنتش جيت كنت انا اللي هجيلك
دكتور المشرحه/كل الجثث اللي ماتت كانت مقتوله
عز/يعني اي كانت مقتوله
دكتور المشرحه/يعني قبل ال3ساعات اللي بتلاقو فيها الجثه،
الجثه اصلا ميته قبليها ب3ساعات غير ال3ساعات التانين
عز/ازاي والست كانت ركبه العربيه وشوفتها بعيني وهي سايقه العربيه وداخله النفق
عز وهو هيتجنن

 

 

ازاي هي ميته اصلا وازاي كانت ركبه العربيه وداخله النفق
دكتور المشرحه/انا لسه في رجل من الرجاله اللي ماتت متشرحش لو في جديد هعرفك
عز ساب الدكتور وماشي
الساعه 3بليل
دكتور المشرحه/عز بيه انا اكتشفت حاجه مهمه جدا لازم تعرفها
عز/اجيلك دلوقتي
دكتور المشرحه/لا انا هجيلك بكره في المكتب
عز/اتفقنا
تاني يوم الصبح عز في المكتب
عز/معتز اعمل تليفون للمشرحه شوفلي الدكتور اتأخر ليه
معتز/عز بيه الدكتور
عز/ماله
معتز/لقو مقتول في المشرحه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الموقع المجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى