روايات

رواية الملاك الحزين الفصل الأول 1 بقلم منة سامح

رواية الملاك الحزين الفصل الأول 1 بقلم منة سامح

رواية الملاك الحزين الجزء الأول

رواية الملاك الحزين البارت الأول

رواية الملاك الحزين
رواية الملاك الحزين

رواية الملاك الحزين الحلقة الأولى

 

_دكتور ماما كويسة صح

دكتور بحزن:البقاء لله

ملاك بصدمة وصريح:دكتوووور انت بتقول اي ماما كويسة دكتور متهزرش ماما عايشة ومش هتسبني دكتوور متهزرش ماما كويسة صح

نزل رأسه باسي وحزن

ملاك بدموع وكسرة :د ده بجد ..ااااه ماماااااااااا…قالتها بصرخة وجع وحزن

______________________________________________

“اعرفكوا بنفسي انا ملاك 22 عندي اخ واخت توأمي ..والي حصل حادثة كان اختي واخويا وماما عملوا حادثة قبل سنتين اختي وماما دخلوا في غيبوبة واخويا سافر والي حصل ده كان الدكتور بيقولي أنه ماما م*اتت “

_______بعد خمس شهور

حميدة بحزن وحنية:هتفضلي كدة يابنتي حابسة نفسك صدقيني هي راحت للاحسن خمس شهور وانتي علي الحال ده بصي شكلك بقي باهت ازاي

ملاك بصتلها بدموع وكسرة:اااه ياتيتا مش قادرة مش قااادرة

حميدة بدموع محبوسة خدتها في حضنها جامد وقالت بحنية:هي راحت للاحسن صدقيني شوفي هي بنتي اهو مش هقولك مزعلتش لا دي حتة مني بس انا لما ازعل واحبس نفسي هي هترجع مثلا مش في ايدينا حاجة ياحبيبتي غير أننا ندعيلها ادعيلها يابنتي ادعيلها

ملاك بصتلها بدموع ووجع:كارما هتفوق ولا هتسبني بردوا

حميدة بحنية وحزن:هتفوق وتبقي معاكي ياحبيبتي هتفوق صدقيني بس انتي ادعيلها .

ملاك بصتلها ومسحت دموعها وحضنتها :انا بحبك اوي اوي ياتيتا بحبك اوي

حميدة :وانا بحبك ياروحي….يلا بقي علشان تفطري

ملاك :تمم هلبس واجي

حميدة باستها بحب وحزن وخرجت

“وانا قمت وقفت في المراية قد اي انا بقيت باهتة قد اي بقي الكسرة والوجع الي فيا بقي باين ..يارب “لبست وخرجت لقيت تيتا قاعدة مستنياني مليش غيرها دي وكلت معاها

حميدة بهدوء:كلمتي اخوكي

ملاك بحزن ظاهر ودموع محبوسة:مش عارفة اوصله من ساعت الي حصل

حميدة اتنهدت بحزن علي حالتها وسكتت

حميدة وهي بتغير الموضوع:انتي لابسة لي هتخرجي

ملاك بهدوء:امم هرجع شغلي وخروج اشوف كارما

حميدة بحب:ربنا معاكي ياحبيبتي

ملاك قامت وباست رأسها وقالت بابتسامة:عايزة حاجة ياحبيبتي

حميدة بحب:عايزة سلامتك ..متتاخريش

خرجت ملاك واتنهدت حميدة بحزن شديد علي حالة ملاك

________________

خرجت ملاك وركبت عربيتها واتجهت علي معرضها

دخلت ملاك وهي بتحاول تظهر القوة ووتخبي كسرتها بابتسامة :صباح الخير

بصدمة:صباح النور

_ده بجد ملاك هانم

ملاك بضحك علي شكلهم:اي ياجماعة شوفتوا عفريت ..عاملين اي

حسام بابتسامة:احنا بخير ياملاك انتي اي اخبارك

ملاك بابتسامة خفيفة:انا تمام ..الشغل إخباره اي

حسام بغرور:طالما انا موجود كل حاجة تحت السيطرة

ملاك :اووومال …وضحكوا …والله وحشتني ياحسام وحشتوني كلكم

وعدا الوقت بين سلامات ملاك للموظفين

“حسام هو صديق ملاك واخواتها من الطفولة وهي بتعتبره اخته وهو كذالك أهله متوفيين وبيعتبر حميدة وملاك واخواتها أهله”

…………….

حسام بابتسامة:ها بقي ياستي انتي كويسة

ملاك اتنهدت بحزن ووجع:تؤ مش كويسة بس اعمل اي الحياااه

حسام بحب:كل هيعدي صدقيني وهترجعي احسن من الاول

ملاك :ولا مرجعش …واكملت :انا جعانة

حسام بضحك:طفسة من يومك ..هطلب اكل تتطلبي اي

ملاك :عايزة بيتزا وكريب و شيبسي وبيبسي وماشيملوا وشيكولاتة واتنين ميكس و….

حسام :ايي حيلك حيلك هو انا قاعد علي بنك اي كل ده يخربيتك

ملاك :يابني دول ولا حاجة مش كفاية بقالك مدة مدفعتش حاجة ليا يبقي تدفعهم دلوقتي …وبعيون حادة:اطلب

حسام بضحك:تمم ياهبلة

طلب حسام الاكل …وكلوا تحت هزارهم مع بعض

_ ملاك هانم في حد عايز يقبلك

ملاك باستغراب:مين يعني

_انا ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية الملاك الحزين)  

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى