روايات

رواية المتعة الحرام الجزء الثالث الفصل الرابع 4 بقلم عادل عبدالله

رواية المتعة الحرام الجزء الثالث الفصل الرابع 4 بقلم عادل عبدالله

رواية المتعة الحرام الجزء الثالث الجزء الرابع

رواية المتعة الحرام الجزء الثالث البارت الرابع

رواية المتعة الحرام الجزء الثالث
رواية المتعة الحرام الجزء الثالث

رواية المتعة الحرام الجزء الثالث الحلقة الرابعة

الحلقة ٤
: مش احنا اتفقنا البارح اننا هنتقابل النهاردة ؟؟
: ايوه ، ما انا قاعدة اهو مستنياك .
: طيب انا طالع حالا ، بس خلي بالك من باب شقتنا علشان سهام .
ضحكت شاهي اوي وقالت : حاضر .
طلع سامي في الاسانسير ودخل الي شقتها بسرعة .
بمجرد أن دخل شقتها شعر بالروعة !!! جو رومانسي خيالي !!!
كانت لابسه لانجيري اخر دلع وكأنها عروسة يوم زفافها ، وميكاب وبيرفن ، وقافلة الستاير والاضاءة خفيفة وموسيقي هادية بصوت منخفض .
الجو كان رومانسي أخر حاجة !!
استمر اللقاء مثل اليوم السابق ايضا حوالي ٥ ساعات ، ولكن تلك الساعات كانت اجمل من اليوم السابق له .
وقبل نزول سامي اقتربت منه شاهي وتعلقت في رقبته وقالت له : انا بحبك اوي يا سمسم .
: وانا كمان بحبك اوي يا قلب سمسم .
: اوعي تبعد عني يا حبيبي .
: ابعد عنك ازاي يا قلبي !! ده انا مش بحبك بس ، ده انا بموت فيكي .
: هنتقابل بكره يا حبببي ؟
: بكره !!!
: ايوه بكره .
: انا من يومين مش بروح الشغل !! مش هينفع بكره كمان اغيب عن الشغل !!
: يبقي انت مش بتحبني وبتضحك عليا !!
: لا يا قلبي ، ده انا حبيتك اوي ونفسي نبقي مع بعض علطول .
: يبقي نتقابل بكره .
: نتقابل بس نشوف وقت تاني لأني لازم اروح الشغل بكره .
: انا اهم ولا الشغل ؟؟
: انتي طبعا ، لكن معلش نحاول نشوف وقت تاني .
: وقت تاني أمتي ؟
: معرفش ، شوفي الوقت المناسب بالنسبالك امتي ؟
: مفيش الا في الساعة اللي بعد رجوعك من شغلك وقبل رجوع نشأت .
: ياريت ، تمام حلو اوي .
: لكن الولاد هعمل فيهم ايه ؟
: حاولي تنيميهم في الوقت ده .
: طيب هحاول .
: اخرجي انتي الاول وشوفي اذا كانت سهام فتحة الباب ولا لأ .
خرج سامي من شقتها وخرج من العمارة وذهب و جلس في كافية حتي موعد عودته المعتادة من عمله .
اصبح سامي دائم الاتصال بها عبر الواتس بينما سهام كانت مشغولة مع ابنائها ولكنها بدأت تلاحظ عليه انشغاله الدائم بهاتفهه !!
في اليوم التالي نزل سامي الي عمله في نفس الموعد و بمجرد خروجه من الاسانسبر وجد شاهي امامه !!
: صباح الهنا والسعادة علي عيونك يا حبيبتي .
: صباح الفل يا حبيبي ، رايح الشغل دلوقتي ؟؟
: ايوه .
: تعرف ان انت وحشتني اوي .
: وانتي كمان .
: بلاش تمشي و تعالي نطلع فوق ؟؟
: لا مش هينفع علشان الشغل زي ما قولتلك ، انا هحاول ارجع بدري من الشغل وأجيلك علطول زي ما اتفقنا .
: ماشي يا حبيبي بس اوعي تتأخر عليا .
: طبعا مش هتأخر ، تعالي بقي هقولك حاجة .
: قول .
: لأ تعالي هقولك في الاسانسير ، مش هينفع هنا .
وبعد دقيقتين سامي قالها : لا كده مش هينفع ، تعالي نطلع فوق .
ضحكت شاهي وعلقت عينيها به بنظرة مثيرة وقالت له : مش انا قولتلك من الاول .
طلعا سويا الي شقتها ولم يذهب سامي الي عمله لليوم الثالث !!
وحين جاء موعد ذهاب شاهي لحضانة ابنائها قالت لسامي : يلا بقي يا حبيبي انزل علشان اروح اجيب الولاد من الحضانة .
: لسه مش شبعت منك .
: معلش يا حبيبي احنا بنتقابل كل يوم .
: طيب انا هقعد هنا ، وانتي هاتي الولاد دخليهم اوضتهم وتعالي نقفل الاوضة علينا انا وانتي .
ضحكت شاهي : انت مجنون !! لا طبعا مش هينفع ، يلا بقي علشان الولاد زمانهم خرجوا من الحضانة .
وفجأة رن جرس الباب !!!!
حين نظرت شاهي من العين السحرية للباب قالت بارتباك شديد
: دي سهام مراتك !!!
سامي ارتبك وقالها : وهنعمل ايه دلوقتي ؟
: ادخل انت جوه دلوقتي لما اشوفها عايزة ايه .
دخل سامي الغرفة واغلق بابها وفتحت شاهي باب الشقة لسهام .
سهام : انتي فين يا شوشو من كام يوم وانتي مش باينة ليه ؟!!
شاهي : انا تعبانة ولما الولاد بينزلوا الصبح بنام لحد ميعاد رجوعهم من الحضانة وانزل اجيبهم وانام تاني ، دا انا حتي اتأخرت عليهم النهاردة .
سهام : انا قلقت عليكي لما اختفيتي فجأة كده !!
شاهي : متشكرة يا حبيبتي ربنا يخليكي ليا .
: مالك يا شوشو انتي تعبانه من حاجة ؟ وشك احمر اوي وشكلك زي ما تكوني متوترة زيادة عن اللزوم !!
: ايوه يا حبيبتي ، مش بقولك اني تعبانه من كام يوم .
: ومتوترة كده ليه ؟
: علشان اتأخرت عن الولاد في الحضانة .
سهام : انتي هتنزلي دلوقتي تجيبي الاولاد ؟
: ايوه ، مش هقدر اتأخر عليهم اكتر من كده .
: طيب يلا ننزل سوا ، انا كمان عايزة اشتري شوية طلبات .
اضطرت شاهي تنزل مع سهام وتركت سامي وحده في المنزل !!
سامي كان داخل الغرفة ومرعوب ان سهام تشك في وجوده !!
بعد نزول شاهي وسهام انتظر سامي لدقائق قليلة حتي يخرجوا من العمارة ثم خرج من شقة شاهي بترقب خوفا من ان يفاجئ بسهام أمامه !!
نزل ببطئ مترقبا خوفا من أن تراه سهام حتي خرج من العمارة وذهب الي كافية ليقضي فيه بعض الوقت حتي موعد عودته من عمله !!
اثناء جلوسه جاء اتصال من احد الزملاء في العمل …
: انت فين يا سامي ؟ غايب من ٣ ايام ليه ؟
: تعبان شوية ومش قادر انزل للشغل .
: المدير سأل عليك البارح والنهاردة سأل عليك تاني .
: انا بكره جاي الشغل وال٣ ايام اعملهم اجازة مرضية .
: طيب اعمل حسابك لازم تيجي بكره لأن المدير هيحطك في دماغه انت عارف انه مش بيحب الغياب كتير .
: ماشي خلاص انا جاي بكره الشغل .
سامي كلم شاهي في الفون وقالها : عملتي ايه يا حبيبتي مع سهام ؟
: مراتك دي !!!
: مالها ؟
: قعدت تحقق معايا وتسألني مش ظاهرة ليه ؟؟؟ و مالك مرتبكة ليه ؟؟؟ واسئلة كتير مش لها لازمة !!
ضحك سامي وقالها بسخرية : بتحبك يا شوشو .
: لا يا حبيبي مش عاوزاها تحبني ، كفاية انت بتحبني .
: طبعا يا حبيبتي بحبك وبموت فيكي كمان .
: وانت مش خوفت انها تمسكك عندي ؟؟
: اكيد طبعا .
: ولو كانت مراتك مسكتك عندي كنت هتعمل ايه يا سامي ؟
: اكيد كنا هنتطلق .
: وانت بتحبها للدرجادي ومش عايز تطلقها ؟؟
: مش مسألة حب ، لكن الخوف الأكبر من الفضيحة ، وكمان علشان الاولاد .
: طيب ابقي خلي بالك بقي كويس بعد كده .
: حاضر يا قلبي ، المهم زمايلي في الشغل اتصلوا بيا وبكره لازم اروح الشغل .
: يا خسارة !!
: ليه ؟
: هتوحشني اوي .
: وانتي كمان .
: تعرف اني من حبي فيك بستني كل يوم الوقت يعدي علشان انام وأصحي الصبح ونتقابل !!
: للدرجادي بتحبيني ؟؟
: ايوه يا حبيبي بحبك اوي ، انت مش عارف ولا ايه ؟
: طيب بكره هنتقابل بس في الميعاد اللي قولتلك عليه ، بعد رجوعي من الشغل وقبل رجوع جوزك .
: ماشي يا حبببي ، اتفقنا .
في اليوم التالي ذهب سامي الي عمله وقام مديره بتوبيخه وتحذيره بسبب احتياج العمل له خلال هذه الفترة وحذره من تكرار غيابه عن العمل !!!
وبعد ان قضي سامي يوم عصيب في العمل عاد الي المنزل .
واثناء عودته قام بالاتصال بشاهي ..
: ايوه يا حبيبتي بتعملي ايه ؟
: قاعدة مستنياك ، بلاش تتأخر علشان الوقت .
: وولادك فين ؟
: نايمين من ربع ساعة ، بس انا خايفة اوي .
: متخافيش ، عشر دقايق وهكون عندك ، بس خلي بالك من سهام .
: حاضر يا سامي ، متتأخرش علشان خاطري .
: حاضر يا روحي ، دقايق وهكون عندك .
وبعد اقل من ربع ساعة اتصل بشاهي وقالها : انا طالع في الاسانسير ، شوفي سهام لتاخد بالها !!
: الولاد نايمين ، وسهام قافله الباب ، يلا بسرعة نشأت باقي له ساعة وييجي .
: طيب افتحي الباب انا خارج من الاسانسير .
دخل سامي الي شقة شاهي سريعا ودخلا غرفتها واغلقا الباب .
شاهي : انا خايفة اوي .
: من ايه يا قلبي ؟
: خايفة الولاد يصحوا او نشأت ييجي قبل انت ما تمشي !!!
: طيب يلا بقي مش عايزين نضيع الوقت في الخوف .
وبعد مرور قليل من الوقت فوجئت شاهي وسامي بمن يطرق باب الغرفة !!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي :  اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المتعة الحرام الجزء الثالث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى