روايات

رواية الكوبرا والصقر الجزء الثاني الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شيماء

رواية الكوبرا والصقر الجزء الثاني الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شيماء

رواية الكوبرا والصقر الجزء الثاني البارت الثالث والعشرون

رواية الكوبرا والصقر الجزء الثاني الجزء الثالث والعشرون

رواية الكوبرا والصقر الجزء الثاني
رواية الكوبرا والصقر الجزء الثاني

رواية الكوبرا والصقر الجزء الثاني الحلقة الثالثة والعشرون

كنزي خرجت عشان تشوف الحاله
كنزي دخلت لقت ولد صغير قاعد بيعيط من الوجع
كنزي بخضه: مالك ياحبيبي في اي بيوجعك
الطفل: بطني بتوجعني جامد
كنزي بطيبه: ماتخفش هنعمل حاجه صغنونه ومش هسكون في اي وجع بس احنا نقول اي
الطفل بإنشغال ونسي موضوع بطنه: اي
كنزي بمرح: نقول يارب اتفقنا
الطفل بجديه وصوت عالي: يارب
كنزي: برافو عليك يلا تعالا نام هنا
كنزي كانت بتتعامل بكل رقه وحنيه مع الاطفال وكل هذا كان يحدث امام الزين
كنزي خصلت شغلها
وقومت الطفل: ها قولي بقا لسه في وجع
الطفل ببراءه: لا مشي
كنزي بضحك: ومش هيجي تاني ان شاءلله
الطفل: خلاص لو جه تاني انا هقول لبابا يجبني هنا عندك عشان يمشي بسرعه
كنزي بإبتسامه: فين بابا
الطفل: قاعد اهو
كنزي لفت ليه عشان تشوفه لقته قاعد بكل هيبه وغرور
زين ببرود: يلا ياحبيبي عشان نمشي
الطفل بحزن: انا مش عوز امشي انا عوز اقعد مع طنط دي
زين كان هيكلم بس كنزي اتكلمت
كنزي: اسمي كنزي بلاش طنط دي انا لسه صغنونه وانت اسمك اي بقا
الطفل بفرحه: اسمي وسام
كنزي: واو اسم جميل عندك كام سنه
وسام بحماس: عندي خمس سنين
كنزي بضحك: لسه صغنن
وسام بغضب طفولي: انا مش صغير بابا علطول بيقولي كده
كنزي بضحك: طيب فيها اي انا كمان صغنونه
الطفل: لا انتي حلوه اوي
كنزي برفع حاجب: انت بتعاكسني بقا
وسام بضحك: ايوا
زين كان بيتابع الحوار وهوا مبسوط مش عارف ليه
زين فاق: وسام يلا عشان عندي شغل
وسام بحزن: ماشي يلا ومشي وقبل مايخرج من الباب جري علي كنزي
كنزي بحب لهذا الطفل خدته في حضنها
وسام: هاجي اشوفك تاني
كنزي بحب: وانا هستناك
_____________♡
جودي بعد المحاضره ماخلصت وجاسر خرج خرجت بسرعه
جودي برقه: دكتور جاسر
جاسر: نعم
جودي بإحراج: احم انا اسفه
جاسر بخث: اسفه علي اي انتي عملتي حاجه
جودي بغيظ: علي الطريقه الي كلمت حضرتك بيها النهارده الصبح
جاسر مستمتع بتوترها: اممم وجايه تتاسفي بس عشان طلعت الدكتور مش كده
جودي بتوتر: لا ابدٱ بس عشان انت الدكتور وليك احترامك
جاسر استغل ان مافيش حد شايفهم وقرب منها وهمس في ودنها: مش لايق عليكي التوتر ده وغمزلها ومشي
جودي واقفه مصدومه
انچي: مالك يابت واقفه متنحه كده ليه
جودي فاقت من صدمتها: كنتي بتقولي اي
انچي: لا انتي في الباي باي خالص
جودي: بس يايت ويلا عشان نروح
انچي بحزن: لا كفايه كده مش هقعد كل يوم عندكم انا هروح بيتي
جودي بغضب: ياستي انتي مالك حد اشتكلك وبعدين انتي عوزه تقعدي لوحدك يعني
انچي: لا بس كده كتير
جودي بحب: انچي انتي اختي وماما وبابا ماعندهمش اي مانع تفضلي معانا
انچي: لا برضو روح بيتي
جودي كانت لسه هترد فونها رن جودي: الو
نور: ايوا ياجودي انتي فين
جودي: انا في الجامعه لسه مخلصه المحاضره دلوقتي
نور بحب: طيب يلا تعالي انتي وانچي
جودي بضيق: مش عوزه تجي معايا
نور: طيب هي فين عوزه اكلمها
جودي اديت فون لانچي
شويه
جودي: ها
انچي بحب: هروح معاكي
جودي: اشطا عليكي يانور يلا بينا
ومشو
_______________♡
حور مسكت الفون وكلمت البنات في مكالمه جماعيه
حور: الو
نور: عاملين اي يابنات وحشتوني جدا
جنه بضحك: هوا احنا خلاص علي كده مش هنشوف بعض تاني
هايدي: بالله مايحصل لازم نشوف بعض
حور: كده كده ماما ناهد جت النهارده وقالت انكم لازم تجو نقضي اليوم مع بعض بكره
هايدي بمرح: اشطا خلاص انا هاجي عشان ماما ناهد وحشتني اوي
نور: وانا كمان من غير كلام
مريم بحزن: معلش يابنات انا مش هعرف اجي انا هكلمها في الفون واسلم عليها
جنه بضيق: بطلي رخامه بقا احنا بقلنا كتير ماقعدناش مع بعض
حور بغموض: مريم ابقي تعالي وانا هتصرف
مريم بتوتر: هتصرفي في اي
حور: في الي انتي مش هتجي عشانه
مريم بدموع: انتي كنتي عارفه
حور بثقه: اكيد انا عارفه كل واحد بيفكر في اي ودماغه ماشيه ازاي
نور: هوا الكلام علي اي
هايدي: والنبي ياختي نا اعرف
حور بحده: في ظرف ثانيه تخرجو من المكالمه
وفعلٱ جنه وهايدي ونور قفلو
مريم بعياط: اعمل اي ياحور ده ليث لو عرف مش بعيد يقتله فيها مش هستحمل ابني يقتل جوزي
حور بحزن عليها: اطمني انا هتصرف اما ليث سبي انا هتصرف
_______________♡
ليلي: عصام
عصام بحب: قلب عصام
ليلي بكسوف: كنت عوزه اطلب منك طلب
عصام بإهتمام: طلب اي
ليلي: يعني رمضان قرب كل سنه وانت طيب كنت عوزه نروح نقضي رمضان في بيت المزرعه
عصام بضيق: ليه
ليلي بسرعه: عادي نغير جو وانت عارف الجو هناك حلو
عصام بحب: خلاص ياحبيبي الي انتي عوزه
وفضلو يكلمو وحاسر دخل
جاسر بحب: السلام عليكم
ليلي وعصام: وعليكم السلام
ليلي بحب: ادخل غير هدومك وانا هروح احضرلك الاكل
جاسر بتعب: لا ماما خليكي انا هدخل اناام
ليلي بحزم: تاكل الاول وبعدين نام وقامت
عصام بحب: ها طمني عليك عامل اي في شغلك
جاسر: الحمدلله يابابا
عصام: جهز نفسك اخر الاسبوع هنروح نقعد اجازه رمضان في المزرعه
جاسر: ليه
عصام: امك عوزه كده
جاسر هز راسه بهدوء: طيب بعد اذنك هقوم ارتاح
عصام بحب: ماشي قوم
_____________♡
ناهد: يعني انتي بقيتي في الشرطه ذي امك وابوكي
كيان بغرور مصتنع: طبعٱ
ناهد بضحك: وانتي ياكنزي
كنزي بمرح: لا انا قولت اغير بقا وبقيت دكتوره
حسن بفخر: الله اكبر
آدم كان داخل وباين عليه الغضب
ناهد: آدم تعالا مالك يابني في اي
آدم بغضب: انا مش عارف اعمل اي مع حور
حسن: اهدا يابني هي عملت اي
آدم: مش بتسمع الكلام
ناهد: ليه عملت اي
آدم: قولتلها كام مره سيبي الشغل وهي مصممه تعرض حياتها للخطر
حسن بجديه: انت اتجوزتها وانت عارف انها شورطيه وانها شغلها ده حاجه كبيره عندها ومستحيل تسيبه
آدم بغضب: يعني اي
ناهد بهدوء: يعني لازم تتقبل الوضع ده
كيان بضيق: بابا انت حبيت ماما وهي ظابط شورطه صح بلاش تجي دلوقتي تقولها بلاش تشتغلي
آدم سابهم وطلع بغضب
كنزي: ربنا يستر
حسن بضحك: لا لا هما كده من زمان
كيان بضحك: بس دلوقتي الوضع اختلف احنا هلاص كلها شويه ونتجوز ونجبلهم احفاد كمان
ناهد بحب: يارب اشوف ولادكم ياحبايبي
_____________♡
محمد بعصبيه: يعني في ام الشغل من الصبح ولما ارجع مالقيش اكل
هايدي بدموع: والله كنت بعمل الاكل بس باظ مني
محمد بضيق: اكل انا اي دلوقتي
غيث ببرود: عادي يابابا ممكن نروح ناكل في مطعم
هايدي بضحك: بالله الواد ده بيفهم
محمد كان لسه هيزعق
غيث بغضب: بابا بلاش تزعق لماما
محمد بعصبيه: انا ازعق ذي ما انا عايز مش مراتي
غيث بسخريه: هي عشان مراتك تزعق ليها
هايدي: خلاص بقا ادخلو يلا اجهزو وانا كمان عشان نروح ناكل في اي مطعم
غيث قرب من امه وبسها من خدها: حاضر يادودو
محمد بغيظ: ولا بلاش تدلع مراتي
غيث بإستفزاز: امي بقا وانا حر
هايدي بضحك: خلاص بقا يلا بينا وكل واحد دخل يجهز
____________♡
فرحه بصوت عالي: ماما انتي ياست الحبايب انا جعانه
ليث بغضب: صوتك ياجزمه
فرحه بصوت واطي: مش تقولي انه هنا
مريم بضحك: احسن عشان تتكلمي ذي الناس
فرحه بمرح: طب اي بقول جعانه
ليث بحب: ادخلي ياختي البسي هنروح ناكل بره
فرحه بضحك: عليا الطلاق انت احسن اخ في الدنيا
ليث بضحك: هطلقي مين بقا خالد
فرحه بضحك: ياعم انا بهزر ده انا مهصدق اتجوزه
ليث برفع حاجب: بتقولي اي
فرحه بسرعه: بقول هقوم البس بسرعه وجريت
ليث ضحك عليها لان الكل عارف حب خالد وفرحه من وهما صغيرين
ليث: يلا يماما قوني البسي عشان تروحي معنا
مريم بحب: لا ياحبيبي روح انت واختك وانا هفضل هنا
ليث برفض: لا يمكن لازم تجي معانا
مريم: طب وابوك لما يجي
ليث بغضب مكتوم: يلا ياماما لو سمحتي
مريم بشك: في اي
ليث بغموض: مافيش حاجه
مريم بجديه: ليث في اي انا امك يعني اعرف لو في حاجه ولا لا
ليث بهدوء: بعدين ياماما
فرحه خرجت وهي لبسه: يلا ياقووم انا لبست
ليث: طيب يالمضه يلا
فرحه: اي ده ماما نش رايحه معانا
مريم: لا ياحبيبتي روحي انتي واخوكي
______________♡
وسام بزهق: بابا انا عوز اخرج
زين بحنيه: حبيبي انت كلت
المربيه: لا يامستر زين مش راضي ياكل
زين بص لوسام
وسام ببراءه: هاكل بس بشرط
زين بضحك: اشرط ياعم
وسام: اروح عن الدكتوره كنزي
زين: ماشي خلص الاكل بتاعك كله واحنا هنروح عند الدكتوره
جاسر: السلام عليكم
زين: اهلٱ اي يابني كل الغيبه دي
جاسر بضحك: ياعم غيبه اي انا كنت معاك اول امبارح
زين بضحك: صح بس وحشتني ياجدع
جاسر بضحك: المهم ماما قالتلي اجي اقولك تجهز نفسك انت ووسام
زين: ليه
جاسر: هنروح نقضي رمضان في بيت المزرعه
زين: معلش اعتذرلها انا عندي شغل كتير
جاسر بضحك: لا انت عارف ليلي كلمها انت بقا انا ماليش دعوه
______________♡

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الكوبرا والصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!