روايات

رواية القصر المسحور الفصل الحادي عشر 11 بقلم فرحة محمد

رواية القصر المسحور الفصل الحادي عشر 11 بقلم فرحة محمد

رواية القصر المسحور الجزء الحادي عشر

رواية القصر المسحور البارت الحادي عشر

رواية القصر المسحور الحلقة الحادية عشر

عند رهف //
طلعت فونهاا عشاان تشووف حل تاانى
رهف وهى مبرقه من الى شاافته،، كاان مكتوب قدامهاا
ان بدل المفتااح ضااع معتش غير حل وااحد وهو ان تتحوز الوحش واول مااتتجوزه البااب هيتفتح فورا ولوحده لان بدل ضااع معتش رااجع ،، لان الى سرقه اروواح كاانت موجوده عشاان تشتتهاا وتااخد الى عاوزاه وبالفعل نجحت ومعدتش ظااهره تاانى ف مش هتعرف تجيبه منهم
رهف بزعيق وضيقه خلق: خلاص انشاالله عنى مااطلعت خاالص من هناا قاال اتجوز البتااع داا قاال،،، افتح بقاا حراام علييك وفضلت ترزع بغ*ل على البااب لحد ماايديهاا نذ*فت ومع اول نقطه د*م ظهرت،، ظهر الوحش معاهاا (الى هو مرااد)
فضل يقرب منهاا،، وعلى غفله اخدهاا فى حضنه وفى نفس اللحظه كاانوا وصلوا لاوضه
رهف سرحت فى جماال الاوضه، كاانت جميله بشكل لا يوصف، وفيها كل حااجه ممكن الوااحد يحتاجهاا،،

 

 

وكل حااجه مترتبه بنظاام وبشيااكه تااخد العقل
رهف وهى مبهوره: الله ايه الجماال داا
مراد بضيق: دا جماالك ياغبيه،، فرحاانه صح،، بعد مضيعتى المفتاح يااريت تكوونى استريحتى قالها كداا وهو بيعقم ايديهاا الى مجرو*حه
مش حذرنااكى اكترر من مرره حصل ولا محصلش؟؟!
رهف: اضاايقت من كلامه وزقته بعيد عنهاا وقاالت بزعيق اسكت بقاا مش عااوزه اسمع صووتك فااهم
مرااد فضل يقرب منهاا لحد ماالزقت فى الحيطه ومسك ايدهاا جاامد عاارفه ياحلوه صوتك داا لو على علياا تاانى هتبقى حكمتى على نفسك بالموو*ت اناا بحذرك اهوو وقاال بزعيق انتى الى فااهمه واختفى.
رهف بدموع : قعدت على الارض ومسكت ايديهاا،، ياريت تمو*تنى واخلص يااريت، وهناا ظهرلهاا الفاار
الفاار: تؤتؤ متعيطيش داا اكيد مش حل،،
بس مجااش ليه اى رد من رهف ف كمل
عاارفه اناا عاارف انه عصبى شوويه بس مفيش احن منه والله ،، هو بس زهق من الحبسه واللعنه الى علييه عشان كداا بقى بيضاايق من اقل حااجه، وانتى ضيعتى فرصته فى انه يتحرر
ويااريت ضيعتيهاا عليه بس لا، داا عليكى انتى كماان
وبكداا مفيش غير حل وااحد واظن انتى عرفتيه
رهف: مستحيل!! ، مستحيل يحصل ابدااا
الفاار: اناا هسيبك تفكرى واختفى
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

قاالت مستحيل
مرااد: على اسااس اناا الى همو*ت عليهاا اووى ما كلو بسبب غباء حضرتهاا
الفار: مابرااحه عليهاا كداا فى اييه
مرااد: اخرس خاالص واناا عاارف هعمل اييه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند رهف كاانت بتتفرج على الاوضه وجمالهاا
ولفت نظرهاا صوره ليهااا استغربت جداا لما شافتهاا
ولقت كماان بلوره مدوره واول ما لمستهاا ظهرر جواهاا نااس كل داا وهى مستغربه جدااا
والى زااد استغرابهاا لما شاافت نفسهاا بس من كاام سنه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فلاش باااك// قبل وفااه مامتهاا
رهف بدموع وهى قدامهاا شاشه الكمبيوتر: اناا حقيقى خاايفه وقلقاانه جداا،، ياارب ياارب
مامتها: ظهرت ولا لسسه، وفجااه سمعت صويت رهف
نجحت نجحت، الحمد لله ياارب ٩٧٪ قالتهاا رهف وهى بتحضن مامتهاا ،، وفرحاانه بنجاحهاا فى الثانويه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رهف بعد ماافتكرت مامتهاا وتفاصيل اليوم داا
همست ب مامااا 🥺🥺
حركت البلوره مره تاانيه على امل يظهرلهاا حااجه بس قاطعهاا
بتعملى اييه قالهاا فاارس لرهف
رهف: فاارس فيينك كل داا، اناا كنت محتااجه مسااعدتك اووى الفتره الى فاات،، ولسه محتاجااك و…
قاطعهاا فاارس: اتجوزيه ياارهف، مفيش وقت للتفكيرر
رهف؛:….
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

‏الفاار: اوباا اقنعتهاا ازااى
هقولك
فلاش بااك//
فاارس: م احناا صحاب اناا عمرى ماهقولك تعملى حااجه تضرك صح عاايزك تثقى فياا بس، ثقى فياا ياارهف
وبعدين داا لوقت معين بس مش علطول يعنى،، لو سمحتى
عشاان ترجعى لحيااتك الطبيعيه
رهف بتردد: موافقه، بس لوقت محدد زى مااقولت
فاارس للفار
بس ياسيدى اسهل حاجه عملتهاا هى انى اقنعتهاا
وطبعاا كل داا وهى متعرفش ان فاارس هو هو مرااد
قالهاا وهو بيرجع على شكل مراااد
وكماان متعرفش ان اناا عاارف من قبل ماتيجى القصر انهاا جاايه وكنت متاابع اخباارهاا عن طريق البلوره وانهاا الوحيده الى هتقدر تساعدنى بسبب جراتهاا وعدم خوفهاا
الفاار: بس لو عرفت ان فاارس هو هو مرااد وان ضحكناا عليهاا اظن مش هيعجبهاا ابدا ومش هتسكت
مرااد: والله الى تطوله تعمله، وبعدين مضحكتش عليهاا
بالعكس اناا لماا كنت ببقى فاارس كنت بساعدهاا وببقى خاايف عليهاا

 

 

ولماا ببقى مراد بردو ببقى خاايف عليهاا بس غصب عنى بليل بيحصلى حاجااات بسبب اللعنه والى بيقرب منى فى الوقت داا ممكن يتااذى
ومع ذاالك مااذتهااش عشاان بح
وقبل ماايكمل غير كلامه
يلا بسرعه شوف الى المفروض يتعمل عشاان الجوااز خلينهاا نخلص
الفاار:…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية القصر المسحور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى