روايات

رواية بحر امالي الفصل العاشر 10 بقلم نور عبدالغني

رواية بحر امالي الفصل العاشر 10 بقلم نور عبدالغني

رواية بحر امالي الجزء العاشر

رواية بحر امالي البارت العاشر

بحر امالي
بحر امالي

رواية بحر امالي الحلقة العاشرة

احمد بص ي فهد كيان تبقي مش اختك تبقي بنت خالتك اخت مامتك التؤام
يعني كيان تبقي بنت خالتك أما بالنسبة للي اخد فلوس ابو كيان دا يبقي عمها
اسمه (سمير محمد النشاوي )واخد كل الثروه بالغصب وسافر انجلترا وكمان ………
فهد ما تكمل ي احمد
احمد مش قادر بس هدي اعصابك كدا
فهد بعصيبه أنا هادي اهو هو في ايه كل شويه اهدي اهدي انت كده بتوترني اكتر
احمد واتجوزت امك وسافر
فهد بعصبيه وقعد يكسر كل حاجه حوليه
احمد استني ي فهد متعملش كدا ومسكه وقاله استني لسه مكملتش فيه ايه
فهد اللهم طولك ي روح يعم كمل وبكل استفزاز فيا بقا
احمد هو اتجوز امك بالغصب بردو
الراجل دا كان صاحب ابوك الانتيم ولما لقي الحب دا ف العيله حب يفرقو عن بعض
ف جه ف مره وباباك مش موجود وهددها لو مسبتكوش هيقتلك انتي وعمي عامر
وهي رفضت ساعتها وقالتله لاء مش هعمل كدا وهقول لعامر

 

 

قالها لو قولتي لعامر اي حاجه أنا هموته وصدقيني هموتهم وساعتها هتخسري كل حاجه وفي الاخر هتجوزك بردو
امك قالته مش هتقدر تعمل حاجه وهقول لعامر ثم أكملت هو انت بتعمل كدا ليه حسبي الله ونعم الوكيل
سمير بوقا’حه مزاجي وبصراحه كدا انتي دخلتي دماغي وعاوز اتجوزك ونا معنديش الحب اللي عندكو فلازم افرقكو عن بعض .
وبس وللاسف لحد دلوقت ناس بتقول انو بيعذب ف مامتك كل يوم
فهد ببكاء كل دا حصلك كل دا ونا ظالمك اه اه الوجع اللي جوايا محدش حاسس بيه
احمد فهو اول مره يري فهد يبكي ف حياته أهذا هو المغرور
احمد اهدي ي فهد كل حاجه هتتحل وان شاء الله نرجعها
فهد قام وبكل غرور مره اخري وقال أحمد كل المعلومات عن سمير حالا
احمد تمم هتوصلك خلال يومين
ومشا فهد قبل أن يسمع الرد
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
عند كيان كانت طالعه من البيت لتتجه الي الشركه فقد تعافي والد فهد
واخدها لتشتغل معه في الشركه لأنها طبيبه ودا كان أول يوم
(شركه فهد بتوزع المستلزمات للمستشفيات ف مصر )
ذهب كيان بنشاط وكانت ترتدي ملابس العمل باللون الابيض رائعه”ف الصوره👇👇👇👇
وصلت الشركه ودخلت الي السكرتيره
كيان لوسمحت استاذ فهد هنا
السكرتيره مين حضرتك
كيان أنا كيان النشاوي
السكرتيره ايو جوه ومستني حضرتك
كيان تمم ودخلت
كيان السلام عليكم وكان فهد مديها ضهره
فهد لارد
كيان فهمت انو سرحان راحت عند المكتب وقالت السلام عليكم
فهد ايه ي اسراء مش قولت متدخليش المكتب خالص ولما كيان تيجي دخليها
كيان ما كيان اللي بتتكلم اصلا
فهد فاق من سرحانه وقال صباح الخير
كيان صباح النور
وفجاه يدير فهد كرسي المكتب لتراه كيان بهذه الحاله

 

 

عيونه حمرا اوووي ووشه باهت
كيان ايه دا ي فهد مالك وبتروح لعنده وبتحط اديها ع وشه فتتفاجاه بحراره الشديده
كيان فهد لازم تروح المستشفي حالا
فهد لاء مش هروح لمكان
كيان بخوف لا تعلم مصدره لازم حرارتك مرتفعه اوووي ودا غلط عليك
فهد بتعب وايه يعني مش ممكن اموت واستريح
ولم يكمل كلامه حتي وضعت كيان يديها ع فمه وقالت بخوف اوعك تقول كدا تاني هزعل منك بجد
فهد ليه يعني بتقولي كدا هو أنا قريبك مثلا
كيان بتوتر واضح جدا لاء بس والدك محتاجك
فهد بخبث والدي بس
كيان ايو ثواني هطلع اجيب حاجه واجي
وخرجت
وجلس فهد بضحك عليها وع توترها وجلس سارح ف جمالها
فهد ايه اللي بعمله دا
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
عند مراد قاعد مع جنه
جنه بابي ممكن نلعب
مراد معلش ي جنه بابي بعمل حاجه مهمه
جنه بزعل خلاص ي بابي ممكن اروح عند مامي وهي هتلعب معايا
مراد خلاص ي روحي تعالي نلعب
وراحو يلعبو
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
ف مكان مجهول
واحد من الرجال المراقبه لفهد كلم الباشا
الو ي باشا
الباشا عاوز ايه ي ز’فت
فهد بيه كان ف شركه الأمن عند أحمد بيه
الباشا تعرفي كان بيعمل ايه فورا
المجهول تمم حالا هيكون عندك الاخبار
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

 

 

عند فهد راح المستشفي بعد زن كيان
والدكتور قالهم مفيش اي حاجه وان الحراره دي من الغضب مش اكتر
فهد استريحتي رحنا اهو ومطلعش فيه اي حاجه شكلك مبتعرفيش حاجه مش عارف دكتوره ازاي
كيان لا والله أنا دكتوره جراحه ايه دخلني
فهد بردو مبتعرفيش حاجه
وراحو الشركه ودخلو المكتب
فهد عاوز اسألك سؤال ي كيان
كيان اتفضل
هو انتي عندك خلات
كيان ايوا خالتو نرمين بس هي مش موجوده حاليا منعرفش عنها اي حاجه
كل اللي نعرفو أنها سافرت انجلترا بالغصب مع واحد كدا
وخلاها تسيب جوزها وابنها
والله أنا نفسي اشوف جوزها وابنها دا
ي تري هما فين ي تري عارفين أن خالتو سألتهم غصب عنها
فهد ايوا ابنها عرف الحقيقه
كيان بتقول ايه ي فهد عرف ازاي يعني
فهد أنا ابنها ي كيان
كيان بصدمه ايه 😳😳
فهد وهو علي وشك البكاء
ايوا أنا ابنها أنا ابنها اللي كنت بكر.ها أنا اللي كنت بقول عليها اسو.ء ام ف العالم انا اللي ظلم.تها أنا
كيان وقفت جنبه وقالتله ف في ادينا وقت لسه ي فهد ولكن قاطعها فهد عندما احتضنها
كيان بصدمه ولسه راحه تقول فهد
تفاجأ بفتح الباب

 

 

قامت كيان بصدمه وابتعدت عنه
اسراء انا اسفه ي فندم جدا بس استاذ مراد عاوز حضرتك بره
فهد دخليه
ودخل مراد
★★★★★★★★★★★★★★★★★★
عند الجهه المجهوله
ايوا ي باشا أنا دخلت الشركه بعد ما اديت رشوه للأمن وعرفت معاد خروج السكرتيره
الباشا برافو
المجهول وقابلت السكرتيره واديتها عشر الاف جنيه
وقالتي انو استاذ فهد بيحاول يعرف الماضي كله وليه أمه سابته وكمان
قالتلي بيحاول يعرف إذا كانت كيان قريبته ولا لأ
الباشا طب عرف
المجهول هي قالتلي انو جه امبارح بس معرفش عرف ولا لاء
بس استاذ احمد كان مديله معاد شهر والشهر عدي عليه يوم بالظبط
الباشا بعصبيه هاتلي احمد دا باي طريقه وحطهولي ف المخزن وانا هجيب طياره واجي فورا
وقفل الفون

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بحر امالي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!