روايات

رواية القاتل والمختلة الفصل السادس 6 بقلم سمارة يونس

رواية القاتل والمختلة الفصل السادس 6 بقلم سمارة يونس

رواية القاتل والمختلة الجزء السادس

رواية القاتل والمختلة البارت السادس

رواية القاتل والمختلة الحلقة السادسة

: يا ترى ملك هتعمل ايه لما تعرف انك قا’تل
ياسر بصدمة : م..مين
أيمن بخبث : لحقت تنسى صوتي بسرعة دي ؟؟؟ امم فاكر كدا معايا يا ياسر يا ترى ملك هتعمل اي لما تكتشف انك قا’تل وكنت بتخدعها
ياسر:امم طب بص بقى يا أيمن ، زي ما انت قولت أنا قا’تل ..ورحمة امي ما هتردد لحظة غير ما ادفنك وانت في مكانك ..ولو عندك الجرأة انك تقول لملك قولها ، لاكن متلومش الا نفسك
..قفل السكة في وشه ورمى التليفون في الارض بعصبية شديدة وفضل يفكر في أنه ممكن فعلا يقول لملك حاول ينام معرفش قام راح ديسكو وفضل يشرب كاس ورا التاني..وقام من المكان بأكمله وراح لبيت ملك
..رن جرس البيت ولحسن الحظ كانو اهلها نايمين وهيا بس يلي صاحية فا قامت تفتح الباب واتصدمت من المنظر يلي شافته كان دايخ ومش قادر يقف ، وقع عليها وشالته بالعافية لحد اوضتها وقفلت الباب
ملك بغضب : انت ازاي تشرب الق’رف ده هوا م انت دكتور يا سليم وعارف أنو غلط ، وانت ليه جيت هنا اصلا
ياسر بسكر: جيت عشان أشوفك
ملك باستغراب: جيت عشان تشوفني انا ، سليم انت مش في وعيك

ياسر : لا انا في وعييي ، انا بحبك يا ملك ، أنتِ سكنتي عقلي وقلبي وروحي ومش عارف اطلعك منهم
وقرب منها وحط خصلة من شعرها ورا ودنها وبصلها بحب : انا قلبي كان مكسور وانتي يلي عالجتيه وخلتيه يدق ليكي انتي وبس
كانت مصدومة من يلي قاله اتكلمت : كان مكسور من اي يا سليم ؟
ياسر بدموع : من الدنيا كلها ، كله الناس كسرتني ، حولوني لإنسان مبقاش عنده مشاعر ..لحد ما جيتي أنتِ هزمتيني ببرائتك وطفولتك ، بقيت ناسي انا جاي هنا ليه اصلا ، كنت عايز اخبيكي جوا قلبي واحميكي من كل حد بيأذيكي …
…قلبها دق من كلامه ، بصتله ومسحت دموعه يلي نزلت اتكلمت قاطعها
ياسر : شششششش ، انا مش عايزك تتكلمي انا عايزك تسمعيني بس ، انا مستحيل اسيبك ولا هقبل انك تسبيني انتي ملكي ، ملكي انا بس فاهمة يعني اي ،
“حتى يملك لو كان مصيري المـ ـوت انا همـ ـوت وانا في حضنك ”
…قرب منها وحضنها واتكلم بهمس : بحبك
….بعدته عنها لما حست أنه نام ، بصت لملامحه : انا مش فاهمه حاجة مش قادره افهم حاجة من يلي بيقوله ، بس واضح أنه عدى بأيام صعبة اوي انا لازم اكون جمبه ، انا عارفة اني بحبه بس ..بس انا خايفة مش مطمنة حاسة بحاجة غلط في الموضوع
…استسلمت ونامت جنبه على الأرض ..لاكن صحيت على صوت تليفونها وكان من ايمن
ملك : الو
ايمن بشر :………
بعد ساعتين

ملك : ياس….. سليم ، سليم
ياسر بنوم : اممم
ملك بقلق : يلا يا سليم قوم ، اهلي هيصحو يلا قوم بقى
ياسر بصدمة : انا .. انا ازاي جت هوا ازاي يا ملك
ملك بغضب : جيت وانت سكران يا سليم وقعدت تقول كلام مش مفهوم
ياسر : بس انا فاكر انا قولت اي
ملك بتوتر : ها
ياسر بخبث : قولتلك انا فاكر ، انا عارف اني قولتلك بحبك
ملك بخجل : لا انت مقولتش…
ياسر بحب: ملك
ملك بخجل : اممم
ياسر وهيا بيمسك وشها بين ايديه : انا بحبك بجد يا ملك ، انا كنت واعي وعارف انا بقولك اي ، انتي في الفترة الصغيرة دي اتملكتي من قلبي .. وانا عارف انك انتي كمان بتحبيني
ملك بحزن: انا بحبك بس ..بس انا خايفة ، خايفه اتوجع ..اوعدني انك هتفضل حنين وكويس معايا حتى بعد الجواز
ياسر بحب : اوعدك يا عيوني ، هفضل احبك حتى لو اخر نفس في عمري
..حضنها وهيا بصت قدامها بشرود بتفكر في الكلام يلي قاله ايمن وخايفة يكون كلامه صح ، بس بتقول في نفسها انه اكيد بيعمل كدا بهدف الانتقام مش اكتر
..بعدت عنه اتكلمت بقلق وتوتر : يلا يا سليم قوم بقى قبل ما حد من اهلي يشوفك
ياسر : حاضر

ملك بحب : خلي بالك على نفسك
..نزل من الشباك ولحسن الحظ كانت المسافة بين الشباك والارض مش كبيرة ، نزل من الشباك وعملها باي بابتسامة ومشي
………………..
ياسر بابتسامة: انا يشرفني يعمي اني اطلب ايد بنتك الآنسة ملك
ابو ايمن بابتسامة : وانا مش هلاقي احسن منك يكون زوج لبنتي على خير الله
ام ايمن بفرحة :لولولولولولي
بص ياسر لملك بابتسامة حب وبادتله ملك نفس الابتسامة لاكن للاسف الفرحة مش بتكمل …
” بارك الله لكما وجمع بينكما في خير “

…قرب منها وحضنها بقوة رفعت ايديها وبادلته بفرحة وخجل ” ما هوا حضن الحلال طعمه احلى برضو ”
وفجأة اتكسر الباب ودخل ايمن وعزيز ورجالته ومسكو اهله ، رفع عزيز المسـ دس على ياسر وقت.له
ملك بصراخ : يااااااااااسر
وقع على الارض وحضنته بتمنع الطـ ـلقات تيجي فيه ، اتصابو هما الاتنين قدام عيون اهل ملك
ياسر بتقطع : قولتلك ..قبل ..كدا ..حتى..لو..مصيري..المـ ـوت..هم.وت..وانا..في..حضنك
ملك بابتسامه وهيا بتاخد نفسها بصعوبة : بحبك.. يا ياسر
ياسر : وانا ..اكتر.. يا ..قلب ..ياسر

تمت..

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية القاتل والمختلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى