روايات

رواية العشق الممنوع الفصل الحادي والستون 61 بقلم مارلي إيهاب

رواية العشق الممنوع الفصل الحادي والستون 61 بقلم مارلي إيهاب

رواية العشق الممنوع الجزء الحادي والستون

رواية العشق الممنوع البارت الحادي والستون

رواية العشق الممنوع الحلقة الحادية والستون

في صباح يوم جديد في باريس استيقظ عمار علي صوت مياه وشاف حورية مش موجوده جنبه عرف انها بتاخد شاور
تلفونه رن وكان والده اللي اتصل اكتر من عشر مرات و تلفونه صامت
عمار بنعاس…. الو يا بابا
وجية بهدوء…. صباح الخير
عمار بنعاس… صباح الخير عامل اية
وجية بهدوء…. انا كويس انت كويس
عمار بنعاس… انا تمام
وجية بهدوء…. انا كلمت كدة واحد معرفة عنده جزيرة علي البحر لو مش عايز تقعد في الفندق و تقضوا مثلا كام يوم في الجزيرة علي البحر لوحدكم روحوا
عمار بابتسامة… اروح مروحش ليه
وجية بابتسامة… حورية عاملة اية
عمار بابتسامة… تمام كويسة
وجية بابتسامة… طيب انا هقفل دلوقتي ومش هرن عليك تاني هسيبك براحتك يا عريس باي
عمار بابتسامة… باي
قفل وجية المكالمة وعمار اتنهد والباب اتفتح وكانت ترتدي حورية قميص نوم حرير لونه احمر وقصير وتمسك الفوطة و تنشف شعرها الذي ينزل منه قطرات المياة علي رقبتها وتعطيها شكل مغري و جذاب
حورية بابتسامة… صباح الخير
عمار قام بابتسامة وقرب منها بحب… صباح الورد والياسمين والفل يا قلبي
حورية بابتسامة….. يلا ادخل خد شاور علي ما البس
عمار بخبث… تلبسي ليه ما كدة حلو
حورية بابتسامة خجل… احترم نفسك و بعدين علشان نخرج
عمار بابتسامة خبيثه … طيب ما الخروج يستني لاني عاوزك في موضوع خطير جدا
حورية بابتسامة… موضوع اية
عمار بابتسامة… هقولك
والتهم شفتيها بحب كبير وهي تاهت معه في قبلته المليئه بالعواطف والحب لفت يديها علي رقبته بحب وبدلته قبلته بشغف شديد
عمار تعمق في قبلته فصل قبلته بعد خمس دقايق وهو يتنفس بصعوبة
وهي كانت مغمضة عينيها بتوهان من كمية المشاعر التي تشعر بها.
عمار ابتسم وحط ايده تحت ركبتها وحملها بين ذراعيه وقرب من الفراش وحطها بمنتهي الحب علي السرير وقرب من وجهها وقال بعشق… انتي حبي الوحيد بدونه لا اقدر ان اتنفس حبكي يروي عطشي
اليوم الذي لا اراكي فيه اشعر ان القمر باهت ولا يضئ حولي والظلام يحاوطني حبكي يعشرني اني افضل رجلاً في العالم لانك احببتيني واحييتني من ظلام كنت سوف اراه اذا لم التقي بكي يا عمري كله اعشقكك
حورية عيونها دمعت من كلامه وحنيته وهي بادرت كا مكافاة له
حطت ايديها بين رقبته وقربته منها وغمضت عيونها بحب وقربت شفتيها من شفتيه وقبلته بحرارة شديد انجرف وراها وقبلها بعمق شديد.
وهنا تسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح
……………………………….
في البيت عند انجي كانت تجلس بعدما اطمئنت علي ابنتها وتحدثت معاها في الصباح الباكر.
كانت حزينة لا تقدر ان تتخطي ماعرفته في التو
لا تقدر ان تعيش سعيدة وهي تحس انها اتكسرت وانها كانت بلا قيمة عنده اصعب شئ علي المرأة ان تفني حياتها علي زوج وتقدم ما عندها في سبيل الحب و اسعاده ثم تكتشف ان ما افنت حياتها من اجله لم يهتم بها لم يحبها ولم يكتفي بذلك بل كسرها وقهرها والاصعب انه غير موجود حتي توجهه تعاتبه تصرخ بيه
فاقت من سرحانه ودموعها علي صوت جرس الباب
مسحت دموعها وقامت تفتح الباب و اتصدمت لما شافت خالد يقف امامها
انجي بهدوء… نعم
خالد بهدوء…. هتسبيني واقف علي الباب
انجي بهدوء… ميصحش تدخل وانا لوحدي اتفضل قول عايز اية
خالد بهدوء…. انا زعلت جدا لما جوزتي حورية من غير ما تعرفينا احنا المفروض اهل. و.
انجي بدموع…. اهل اهل من ناحية اية بظبط ها اهل هو انتم كنتم اهل بجد كنتم بتجوا تشوفوا بنت اخوكم نقصها اية محتاجة اية حتي مكالمة التلفون مكنتوش ببتصلوا بيها ايه جاي دلوقتي تقولي اهل ومش اهل اسمعني يا خالد ان بنتي خلاص اتجوزت وعايشة حياتها وبالعربي كدة مكنتش عايزكم تجوا الفرح بس انا مقدرتش اقول كدة قصاد الناس واكسرها قصاد نسايبها لو سمحت زي ما كنت قاطع علاقتك انت واخوك معها ياريت تفضلوا كدة وتبعدوا عننا لو سمحت
خالد بهدوء… يمكن احنا غلطنا في الماضي بس احنا حاليا في الحاضر يا انجي وعلي الاقل نبقي جنب حورية ونقف لجوزها لو عمل حاجه
انجي بسخرية…. جوزها مستحيل يعمل حاجه متشكرين لخدماتك ولو عمل انا موجوده
خالد بهدوء…. طيب يا انجي انا همشي دلوقتي بس هجي تاني و لينا كلام تاني سوا
وتركها وونزل وهي قفلت الباب ووقفت ورا الباب ودموعها تلمع في عيونها نظرت لصورة احمد بغل ودموع وقلب كسره قربت منها ومسكتها وهبدتها في الارض و داست عليها بارجليها هي تبكي بقهر وبتقول.. واطي حقير خاين غدار
وبقت كل مكان في الشقة في صورة كانت بتكسرها ثم تعبت وجلست علي الارض تبكي بقهر
……………………
في البيت عند سهر ووجية كان يجلس علي السرير سرحان و بجانبه سهر بتغل… مش هتقولي روحت فين امبارح هتفضل مش بتكلمني كدة كتير قولي كنت فين امبارح ومع انجي بتعمل اية كنت معها صح رد عليا
وجية كان يلتزم الصمت ثم رد ببرود….. اه كنت مع انجي عايزة حاجة تاني
سهر بصدمة… انت من امتي بقيت بالبجاحة دي مش همك مشاعري
وجية مسكها من شعرها بعنف وقال… لو قليتي ادبك تاني يا سهر هدفنك سامعة واه مش هممني مشاعرك ولا زفت انا رجعتك علشان خاطر نور عمار كدة كدة مكنش عايزك ولو مش عجبك نطلق ولا خلاص
سهر بدموع…. لا خلاص يا وجية اسفة بس ابعد عن الست دي مش كويسة خلت بنتها تضحك علي عمار و دلوقتي هي بتحاول تضحك عليك
وجية بسخرية… انا مايضحكش عليا ياماما فاهمة يلا غوري بقي من وشي دلوقتي
سهر قامت ببكاء. وهي بتتوعد لانجي في نفسها وجلست تبكي في البلكونة
…………………
وجية بضيق.. ياغبي مشي امورك متخلهاش تشك فيك
وقام من علي السرير ودخل البلكونة وجلس بجانبها علي الكنبة واخدها في حضنه وقال بحب مصطنع.. اسف يا سهر مكنتش اقصد صدقيني انا بس اتعصبت من اللي قولتيه امبارح انا مكنتش رايح مع انجي ولا حاجه بالعكس كان عندي عميل جاي من بره مخصص وكان لازم اقبله
سهر ببكاء.. انت مش بتحبني يا وجية انا حاسة بكدة
وجية اخدها في حضنه اكتر وقال بغل مدرية ورا ابتسامة كلها حب…. ازاي تقولي كدة انتي حبيبتي قبل ما تبقي ام ولادي.
سهر بعدت عنه ونظرت لوجهه وقالت بحزن.. امال ليه بتبعد عني ومش بترضي تقرب مني ومتقولش انك تعبان انت بتتحجج
وجية حس انه لو رفض المرة دي هتشك فيه
وجية بهدوء… انا مش بتتحجج بس انا فعلا كنت تعبان يا سهر بس حاليا انا كويس جداً وكمان انا قولت نسافر يومين السخنة انا وانتي لوحدنا ونور تفضل هنا وهما يومين وهنرجع علشان الشركة
سهر بصدمة… انت بتتكلم بجد يا وجية
وجية بابتسامة…. طبعا
وقربت بسرعه منه وقبلته علي شفتيه وهو بدلها القبله حتي لا تشك بيه
وجية بعد عنها وقال… قومي حضري شنطتك
سهر بفرح… فوريره
وذهبت سريعة تجهيز شنطتها
اما هو مسح شفتيه بغيظ وغل… ماشي يا سهر براحتك
……………..
في المستشفى كان يجلس ايهم جنب ابوه بعدما تحدثت المستشفى وقالت انه كان عنده ذبحة صدرية
اكمل بتعب……. امك طردتك يا ايهم ليه
ايهم بضيق… علشان عايزني اطلق جني
اكمل بتعب… اوعي تعمل كدة جني دي ابوها اللي هيبسطك حتي لو امك اتخلت عنك انت تكلمه و تقوله اللي حصلي وهو اكيد مش هيهون عليه حماه بنته يتبهدل في السن ده وهساعدني
ايهم بصدمة… اية اللي بتقوله ده يابابا كفاية بقي كفاية عايزين تفضحوني انا بكرهك وبكرة شاهندا وبكرهكم كلهم انتم سبب تدمير حياتي وشخصيتي انا بكرهك بكرهك بكرهك
وتركه بغضب ومشي والدموع عالقه في جفونها قال وهو يمشي في الشارع وينظر للسماء… ليه يارب مخلتنيش ابن واحد زي عصام مش اكمل و شاهندا
………………………………..
في بيت زياد كان يجلس هو ووالده والدته علي السفرة
سعاد ببرود… انا خدت معاد من ام فرحة علشان نروح نتقدم لفرحة
زياد حط المعلقة بهدوء علي التربيزه…. من غير ما تاخدي راي
سعاد ببرود… انا امك وعارفة مصلحتك فين
زياد بهدوء… تمام روحي بقي لوحدك واحضري الخطوبة لوحدك لاني مش هقبل بيها مفهوم زي ما دبستي نفسك طلعيها انا لا جاي ولا رايح في اي حتة مفهوم
سعاد بغضب… انت عايز تحرجني مع الناس
زياد ببرود… لله انا مقولتلكيش روحي اتصرفي من دماغك و مقولتلكيش اني عايز اتجوز علشان تروحي تتقدمي لواحده انتي عارفة رائي فيها كويس اوي
سعاد بغضب… ما تتكلم يا سيد
سيد بهدوء… اللي ابنك عايزه اعمليه بما انك مخدتيش راي حتي علي الاقل استحملي بقي وروحي اعتذري من الناس
زياد قام وقال… انا. كلت وهنزل مع صحابي
سيد بهدوء.. خدني معاك انا رايح المحل
زياد بهدوء… طيب يلا هدخل اغسل ايدي وجاي
زياد دخل غسل ايده هو ووالده ومشيوا الاتنين وسعاد كانت تجلس بغيظ شديد.
………………………..
في البيت جهز وجية شنطته هو سهر ونزلوا
نور بابتسامة… اه رايحيين شهر عسل زي عمار وحورية وهتسبوني لوحدي
وجية بهدوء… احنا مش هنتاخر احنا يومين بظبط وهنرجع وانتي متخرجيش من غير ما تقوليلي فاهمه
نور بابتسامة… طيب تروحوا وترجعوا بالسلامة
وجية حضنها جامد وقال… هتوحشني جدا
نور وهي بتحضن وجية… وانت كمان يا بابا متتأخرش
وجية بابتسامة.. حاضر
نور حضنت والدتها وقالت.. باي ياماما
سهر بهدوء… باي يا حبيبتي
خرجت هي وجية وركبوا العربية والحرس حطوا الشنط في العربية
وجية بهدوء.. عمر يا عمر
عمر بهدوء… امرك يا فندم
وجية بهدوء… انا مسافر نور خالي بالك منها واوعي تخرج لوحدها ولا مع حد من البنات كدة ولا كدة يعني لو حد جالها منظرها شكيت فيه اوعي تخليها تخرج معه
عمر بهدوء… متقلقش يا باشا
وجية بابتسامة.. شكرا يلا ربنا معاك
عمر لسه هيتكلم سهر قالت بتكبر… شكرا علي اية ده شغله
عمر اتكسف وقال… بعد اذنكم
عمر مشي
وجية نظر لسهر بحده… انا مش عارف ليه دايما بتحبي. تضايقني يا سهر اقولك بلاها سفرية فقر
سهر بسرعه.. لا خلاص علشان خاطري اسفة اسفة خلاص مش هتكلم ابدا
وجية بضيق طلع بالعربية هو مش طايق نفسه
………………………………..
في بريطانيا كانت مريم تلتزم غرفتها في الفندق بعد اللي قاله مهاب ولا تحضر معه اي اجتماعات
كانت تتحدث مع ابنها انس
انس بحب… وحثتيني كتيل
مريم بشوق… وانت اكتر يا حبيبي وحشتني جدا جدا جدا قد البحر والسماء كلها كام يوم وهاجي
انس بحب… اوعي تتأخري تاني اثعل منك
مريم بابتسامة…. مقدرش علي زعلك يا انس يا حبيبي المهم انت بتاكل كويس حد مضايقك من الدادات
انس بحب… لا يامامي كلهم كويسين بس غيرك انتي انتي حبيبتي
مريم بابتسامة… يا حبيبي خلاص هانت وجاية يا قلبي يلا اغسل سنانك و نام علشان تصحي بدري بكرة علشان تبقي فايق كدة نشيط
انس بحب .. حاضر يلا باي
مريم بابتسامة… باي يا قلبي
فقلت الفيديو كول وهي قلبها وجعها من بعدها عن ابنها
الباب خبط
قامت تفتح شافت مهاب
مريم قالت بضيق.. نعم
مهاب فتح الباب اكتر ودخل بدون استأذن وقفل الباب وذهب باتجاه الكرسي وجلس
مريم بضيق…. مفيش حاجه عندك اسمها استأذن
مهاب ببرود.. لا مفيش
مريم و اقفة وكان باين عليها الغضب و ضامه ايديها في بعض وقالت… عايز اية
مهاب وقف قدامها وقال وهو ينظر في عيونها بلمعه في عيونه…. تتجوزيني يامريم
مريم بصدمة… نعم بتقول اية
مهاب قرب اكتر وقال بهمس ونظرات حب…. تتجوزيني يامريم
مريم بصدمة….
…………………………..
في باريس كان عمار في شوارع باريس الجميلة يتمشون وهما يرتدوا البلطوا بسبب بروده الجو
كان يضع عمار يده علي خصرها ويقربها منه كانت تري كل شئ بنبهار وحماس لكن هو كان ينظر لاشياء بنبره عادية كونه رائها اكثر من مرة
وصلوا لمكان في نافورة وكانت منظرها جميل جدا كان عمار يصورها في كل مكان وهي ابتسامتها كانت تشق وجهها والفرح في عيونها
جلسوا علي الاماكن المخصصة للجلوس
وكان بجانبهم العشاق يقبلون بعض امام الناس وكان اغلبيه يقبلون بعضهم بدون حياء
عمار ابتسم وحط وجهها في حضنه وقال. بحب… متركزيش مع اي حد هنا خليكي في حضني وركزي معايا انا بس
حورية بابتسامة… انا فعلا مش مركزه غير معاك انت بس يا عمار دول ناس مشفوش بربع جنية تربية
عمار ابتسم… ياماما دول اجانب الحاجات دي بنسبة ليهم عادي
حورية بابتسامة…… معاك حق بكرة هنروح فين
عمار ابتسم… هنروح جزيرة هنقضي فيها الاسبوع مش هنخرج ابدا وبعد الاسبوع بقي نبقي نرجع الفندق و نتفسح براحتنا
حورية شددت من احتضانه وقالت….انا اي مكان معاك بيبسطني ويفرحني مش مهم المكان المهم انك موجود
عمار قبل اعلي راسها بحب وقال… ربنا يخليكي ليا
حورية بابتسامة…. ويخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا ياقلبي
…. …………
في الفيلا وصلوا سهر و وجية وجهزوا حاجتهم في الاوض
سهر بهدوء… حبيبي مجبتش شغاله ليه
وجية بهدوء… شغاله لايه هما يومين
سهر بضيق… ياحبيبي علشان لو عزنا حاجه
وجية قرب بابتسامة مصطنعه… انا هعمل اي حاجه حبيبتي تحبها
سهر بفرح حضنته…. انت حبيبي وجية اللي عرفته وحبيته واتجوزته
وجية بابتسامة… وهفضل كدة علي طول احنا مش هنخرج انهارده خلينا نبدا من بكرة الخروج سهر بفرح… مش. مهم الخروج تعالي نطلع فوق
وجية كتم ضيقه وقال… تعالي
طلعوا الاتنين الغرفة
سهر بحب… استني هدخل اخد شاور بسرعة وجاية
وجية بابتسامة مصطنعه… براحتك خدي وقتك
سهر اخدت هدومها ودخلت اما هو جلس علي السرير بضيق.. استحمل يا وجية كلها فترة وهتغور
سهر خرجت وكانت ترتدي قميص مكشوف كالعادة
قربت منه بحب وقالت… اية رايك فيا
وجية بابتسامة مصطنعه…. قمر يا حياتي قمر
سهر فرحت جدا وقربت منه وقالت… يعني شكلي مابنش اني كبرت
وجية قرب منها بضيق مداريه… ابدا انتي اصبي من بنتك يا قلبي
وقبلها بهدوء لا يوجد فيه عواطف او مشاعر
وهي بدلته قبلته بحرارة شديدة
وتسكت شهرازاد عن الكلام الغير مباح
……………………..
في بيت انجي كانت تجلس حتي رن الجرس بهدوء
قامت فتحت واتصدمت لما شافت اسيل
انجي بصدمة…… انتي اية اللي جابك هنا
……………………………
ياتري اسيل عايزة ايه من انجي
وهل مريم هتقبل تتزوج مهاب ولا هترفض
وهل اللي عمله ايهم وكلامه في والده صحيح ام لا

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق الممنوع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى