روايات

رواية العشق الابدي الفصل الخامس 5 بقلم بثينة فراج

رواية العشق الابدي الفصل الخامس 5 بقلم بثينة فراج

رواية العشق الابدي الجزء الخامس

رواية العشق الابدي البارت الخامس

العشق الابدي
العشق الابدي

رواية العشق الابدي الحلقة الخامسة

ابراهيم اخد دنيا مطعم فخم وراقي جدا
قعد ع طاوله وتناولوا الطعام وطلبوا قهوه
ابراهيم:دنيا ممكن اسالك سؤال…؟
دنيا :اتفضل ي ابرهيم
ابراهيم : هو انتى تعرفي ساره السيوفى
دنيا بغضب من سماع اسمها : اهه ي ابراهيم ليه فى حاجه
ابراهيم : لا يحببتى مافيش يلا عشان نروح
دنيا بإصرار: لا مش هروح قولى فيه ايه
ابراهيم : مافيش ي حببتى كنت بشوفك عارفاها ولا لاء
دنيا بغيره : طيب وانا قولتلك اه قولى بقا ليه و تعرفها منين..؟
ابراهيم لاحظ غيرتها وفرح جدا : ااا..بصراحه يع…
ملحقش يكمل دنيا قاطعته: تعرفها منين ي ابراهيم😡
ابراهيم انفجر من غيرتها فضل يضحك
دنيا غضبت جداً وقالتله بعيون دامعه : ابراهيم روحنى البيت لو سمحت
ابراهيم لاحظ دموعها : خلاص ي روحى دا انا بهزر معاكى وسمعت الاسم من البنات عند المدرسه قولت اهزر معاكى شويه
دنيا خلاص ي روحى بقا متزعليش
تجرى شويه ف الأحداث ونروح لاخر يوم امتحان لدنيا
بقلمي بثينه فراج
ابراهيم كلم دنيا ف الفون وقالها انو ف الطريق وجهزت دنيا نفسها وطل ابراهيم ونزلت دنيا سلم عليها ووصلوا ودنيا جت تنزل من العربيه وقفها صوت ابراهيم : دنيا استنى
التفتت إليه دنيا: نعم ي ابراهيم
ابراهيم فتح ايدو وكان فيها سلسله فضه على شكل عبارته حرف الDوالEوبينهم علامه إلى مالا نهايه
كانت جميله جداً دنيا فرحت بيها جداً طلب منها ابراهيم الاتلفات والبسها السلسله
دنيا كانت فرحانه جدا لدرجه أدمعت عينيها وقالت : ربنا يخليك ليا ي ابراهيم بجد مش عارفه اقولك ايه🥹
ابراهيم ابتسم لها وقال: تعرفى انى عاوزه احضنك دلوقتى
دنيا اتكسفت ونزلت م العربيه : بعد اسبوع ي حبيبي😉 وطلعت تجرى
ابراهيم اتصدم من كلمه حبيبى وقعد ينادى عليها خدى يبت سيبك من الامتحان وتعالى نتجوز احسن 😂😂
دنيا ضحكت وهى يتجرى للامتحان
كانت الفتيات يشاهدون الموقف بغيره
ساره بحقد : مبقاش بنت السيوفى أن منتقمتش منها
بعد ساعتين
خلص الامتحان وخرجت دنيا وكانت نازله على السلم وفجأه حست بحد بيزقها وملحقتش تمسك ف السور وقعتى على السلم
قبلها لحظات عند ابراهيم قرر أنه يدخل ينتظر دنيا عند السلم وشاف ساره وهى يتزق دنيا
دنيا وقعت ع السلم وغرقت المكان دم من دماغها وانفها
(طماعه السلم رخام وكان طويل ف طبيعي اللى حصل )
بقلمى بثينه فراج
جرى ابراهيم عليها بزعر وهو ينطق اسمها باعلى صوت عنده وقتها الحرس بتاعه سمع صوته وجرى داخل المدرسه أمر ابراهيم الحراس بغض أن يحضرو ساره وصديقاتها وأخذ دنيا جرى بيها على المستشفى
دخل ابراهيم بدنيا المستشفى وباين عليه الخوف وبيزعق : دكتور دكتووووور بسرعهه جيه الدكتور سليم صديق ابراهيم المقرب في ايه ي ابراهيم اهدا هاتو ترولى بسرعه جت الممرضين بالترولى وأخذوا دنيا غرفه العمليات
بعد ساعتين كانت عيله دنيا وإبراهيم جت المستشفى خرج سليم من غرفه العمليات وباين عليه الإرهاق
بقلمى بثينه فراج
ابراهيم جرى عليه : دنيا ي سليم دنيا عامله ايه
سليم بطمئنه: متقلقش ي صاحبى هى كويسه الحمد لله وكمان ساعه هتفوق وهتبقى زى الفل باذن الله الف سلامه عليها ي صاحبى
ابراهيم اطمئن قليلاً: طيب ممكن ادخلها
سليم :ممكن ي صاحبى بس خمس دقائق بس
ابراهيم: تمام يصاحبى
عند الحرس احضروا الفتيات واخذوهن إلى منزل الجبل وادخلوهن غرفه واغلقوها عليهن
ياترى إبراهيم هيعمل ايه ف البنات ؟
ودنيا هتكون كويسه فعلا ولا ممكن يحصل لها حاجه؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق الابدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى