روايات

رواية العاشق والبريئة الفصل الثاني عشر 12 بقلم الملاك الصامت

رواية العاشق والبريئة الفصل الثاني عشر 12 بقلم الملاك الصامت

رواية العاشق والبريئة الجزء الثاني عشر

رواية العاشق والبريئة البارت الثاني عشر

رواية العاشق والبريئة الحلقة الثانية عشر

سيف لسه هيكمل كلامه بس سمعه كلهم صوت سيلا وهي بتصرخ طلعو كلهم بسرعه يشوفه في ايه
قبل الوقت ده بدقايق كانت سيلا طالعه عند حسام تندهله ينزل بس اول مدخلت اتصدمت لما لقيته واقع على الأرض ومش بيتحرك خالص جريت عليه وحاولت تفوقه
سيلا بخوف / جدو اصحى ابوس ايدك اصحى علشان خاطري اصحى ياجدو ونبي وقعدت تصرخ والكل طلع يشوف في ايه واتصدمو كلهم لما شافو حسام على الارض بالمنظر ده وسليم وزين راحو بسرعه يشفوه وسيف طلب الاسعاف وبعد ربع ساعه الاسعاف وصلت واخدوه وراحو على المستشفى الخاصه بيهم واستقبلهم جميع الدكاترة اللي هناك واخدوه على غرفة الطوارئ وفضلو ساعتين والعيله كلها بره قلقانين جدا عليه وبعد شويه خرج دكتور وكلهم جريه عليه يطمنو حصله ايه
والدكتور طمنهم وقالهم
الدكتور بعمليه/ اهدو ياجماعه هو بقى كويس وهو حصله اغماء لانه مكانش اخد العلاج بتاعو في المعاد علشان كده
زين / طيب نقدر نشوفه دلوقتي
الدكتور / لأ حاليا مش هينفع لان أنا عطيته علاج يخليه ينام وهيفوق كمان ساعه عن اذنكم
زين /اتفضل يا دكتور
سليم / الحمدلله أنه بخير ومحصلهوش حاجه
مايا / بس هو ازاي ساب العلاج بتاعو ده هو دايما بياخدو في الميعاد ومش بينسى خالص
سليم / مش عارف بس اكيد في حاجه حصلت معاه علشان كده نسى العلاج ع العموم لما يفوق هنسأله ايه اللي حصل
سيف / طيب احنا هنقول لى ادم
سليم / لا طبعا الموضوع مش مستاهل ومش عايزين نقلقهم خليهم يرتاحو شويه ولما يجو نبقى نقولهم
سيف / تمام
وبعد شويه دخلو علشان يطمنو عليه وكان هو فاق
سيلا بلهفه / جدو انت كويس
حسام بتعب / أنا كويس ياحبيبة جدو متقلقيش
سيلا بدموع / خوفتني عليك جداً أنا كنت هموت لو حصلك حاجه
حسام بحنان / اهدي ياحبيبتي انا كويس محصليش حاجه
زين / بابا انت ازاي تنسى العلاج بتاعك ومتخدهوش انت اول مره تعمل كده
حسام وقد تذكر شئ
Flash back
حسام كان قاعد في الجناح بتاعو وفجأه فونه رن وكان رقم غريب ورد يشوف مين
حسام / الو
…../ اهلا بإمبراطور عيلة السيوفي كلها
حسام باستغراب / مين انت وعايز ايه
الشخص بخبث / معقول متعرفش انا مين تؤتؤ معقوله حفيدك مقالكش لأ بجد دي تبقى عيبه في حقه
حسام باستغراب / حفيدي مين بالظبط انت تقصد مين
الشخص بخبث /الشيط*ان أنا عايزك تبلغو ان قريب اوي هيم*وت هو وكل اللي بيحبهم
وقفل .
حسام / الو الو مين الشخص ده أنا لازم اعرفه وليه هو كان بيتكلم كده ومين الشيطان ده
في لغز كبير وانا لازم احل اللغز ده بس اعرف مين الشخص ده الاول ويقصد ايه بكلامه
Back
سليم / بابا باابا أنت كويس
حسام بغموض / ايوه كويس ومحصلش حاجه لكل ده أنا نسيت العلاج بتاعي وخلاص مافيش داعي تفتحو الموضوع ده تاني وحتى لما ادم وملاك يجو محدش يتكلم عن اللي حصل أنا مش عايزهم يقلقو مفهوم
كلهم / مفهوم
وبعد شويه الدكتور دخل يشوفه ويطمن عليه وكتبلو على خروج وراحو كلهم على القصر
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻🦋
عند ادم وملاك ♥️
آدم خد ملاك وراحو يخت شكلو حلو اوى وكبير اوي وملاك كانت مبهوره جدا من شكله وفرحان اوي وادم مبسوط انه قدر يفرحها واخدها طلعو على اليخت وكان متزين بطريقه حلوه جدا ومكتوب عليه بالنار ملاكي ملاك اول ماشافت كده عنيها دمعت تلقائي وحضنته جامد وقالتله
ملاك // شكرا شكرا على اللي بتعمله معايا أنا بحبك اوى
ادم بحب / اولا احنا الاتنين واحد ومافيش فرق بينا وثانيا كلمة شكرا دي تمسحيها خالص من دماغك ومعادتش تتقال وثالثا بقى وده الاهم أنا بعمل كل ده علشان روحي وانتي روحي وبعدين ياست ملاك لو معملتلكيش ده كله هعمل لمين يعني وأنا مصدقت انك بقيتي ليا واي حاجه اعملها دي بتبقى طريقتي اني اعبر عن عشقي ليكي ♥️.
ملاك / أنا بحبك اوى لدرجة إني لما ببعد عنك بحس احساس وحش جداً ومش عايزاك تبعد عنى خالص
واكملت باستغراب / بس انت ليه كتبت عليها كده ممكن صاحبها يزعل
ادم بضحك / بس انتي هي صاحبتها وملهاش صاحب تاني اليخت ده ملك لى ملاكي بس ومش مسموح لحد يطلع اليخت ده غيري انا وانتي بس
ملاك بدهشه / يعني اليخت العملاق ده بتاعي
ادم بضحك / اليخت ال ايه
ملاك ببراءة / العملاق يا ادم
ادم / ملاك حبيبتي انتي متأكده انك عندك 20 سنه
ملاك بسعاده / لأ انا هيبقى عندي 21 الشهر الجاى وهكون كبيره مامي قالتلي كده
ادم بحب / هتكوني احلى واحده في العالم تمت ال 21 يا ملاكي يلا بقى علشان انا جعان جدا
ملاك بابتسامة / يلا
واتعشو مع بعض فى جو رومانسي و ادم غنى لملاك اغنية هي بتحبها جدا وهي كانت مبهوره بيه جدا وبصوته وفي نفس الوقت مصدومه وهو اخدها ورقصو سوا
وبعد كده قالها
ادم / ملاك أنا مش عايز حد يعرف عن المكان ده لان ده خاص بينا احنا الاتنين بس ومحدش هيدخله غيرنا اتفقنا
ملاك / اتفقنا بس أنا عايزه افضل هنا المكان حلو أوي هنا والبحر شكله جميل
ادم بحب / انتي تؤمري وانا انفذ ايه رأيك نفضل هنا اسبوع ونرجع الجزيره اسبوع كمان وبعد كده نرجع مصر
ملاك بسعاده / وأنا موافقه جدا بس هو فيه هنا غرف نوم
آدم / طبعا فيه بس هو جناح واحد مخصص لينا هو اليخت اصلا شكل البيت بالظبط بس مفهوش غير جناح بس علشان محدش يقدر يجي هنا غير انا وانتي وبس
واه صح انا جيبت ليكي هدوم علشان كنت متأكد اننا هنفضل هنا ادخلي انتي غيري وارتاحي شويه وأنا هشيل الحاجه دي واجي وراكي
ملاك بابتسامة / Okay
ودخلت علشان تغير واتفاجأت ان كل اللبس الموجود فيه منه قصير جدا وفيه منه عري*ان
ملاك بغيظ / اووف بقى مافيش حاجه طويله خالص وادم كمان مش جاب البيجامات بتاعتي اعمل ايه بقى هلبس اي حاجه ولبست لونه ازرق قصير بحملات رفيعه جدا وده الوحيد اللي محترم فيهم ولمت شعرها لفوق واستنيت ادم يجي كتير ومجاش وراحت في النوم وهي قاعده وبعد شويه دخل ادم واول ماشافها كده بلع ريقه بصعوبه وقرب منها
ادم / ملاك ملاكي اصحي لكن لا حياة لمن تنادى اتنهد بيأس وشالها وحطها على السرير وغير هدومه ونام جنبها واخدها في حضنه
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘
عند الزعيم كان قاعد بيفكر هيوصل لى الشيط*ان ازاي ويت*خلص منه دخل عليه الشخص المجهول وهو متعصب جدا
الشخص بعصبيه / أنا مش عارف اختفى ازاي بقالنا اكتر من اسبوع بندور عليه ومش موجود خالص ايه الارض انشقت وبلعته
الزعيم / اهدى واقعد يازفت أنا عارف هنوصلو ازاي
الشخص / أنا مسبتش مكان إلا ودورت فيه وانت هتجيبه ازاي قولي
الزعيم بخبث / أنا عرفت انه مسافر ومش موجود في مصر بيقضي شهر العسل هو ومراته وعرفت انه بيعشقها مش بس بيحبها وهي دي نقطة ضعفه وهنأذيه فيها
الشخص / بس انت عارف إن ادم السيوفي مش سهل ده اكبر رئيس ماف”يا في العالم ولو عملنا اي حاجه في مراته مش هيتردد لحظه يقتلك ويقتلني أنا بقول تشوف خطه تانيه
الزعيم / هي دي اللي هتتنفذ وانت تسمع كلامي ومش عايز اي اعتراض مفهوم
الشخص برعب / مفهوم بس هو هيجع امته
الزعيم / كمان أسبوعين
الشخص /
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في مصر في قصر السيوفي تحديدا
كانت سيلا قاعده في الجنينه لوحدها وشارده في شئ ما قطع شرودها سيف وهو بيقعد قصادها
سيف / الجميل سرحان في ايه
سيلا بكسوف / هاا ولا حاجه كنت بفكر في اللي حصل النهارده
سيف / طيب انا كنت عايز اقولك حاجه أنا طلبت ايدك من عمي وهو قالي اخد رايك انتي وادم وانا معرفتش اكلمك بسبب اللي حصل النهارده
هاا ايه رأيك
سيلا كانت بتبصله وهي مش مصدقه هو بيقول
سيلا بعدم استيعاب / هو انت بتتكلم بجد
سيف بضحك / جد الجد كمان هاا ايه رأيك
سيلا بكسوف / رأيي هو رأي ادم ولسه هتقوم مسكها
سيف / ونبي ما انتي قايمه هو انا هتجوزك انتي ولا هتجوز ادم أنا عايز اسمع موافقتك أنتي قولي بقى
سيلا بكسوف / موافقه وسابته ودخلت القصر بسرع وهو ضحك عليها
سيف بضحك / مجنونه بس بحبها
ودخل هو كمان القصر كان الكل نايم وهو كمان طلع الجناح بتاعو ونام……..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ياترى الزعيم هيحاول يإذي ادم ازاي؟
وهل هينجح انه يإذيه او يإذي ملاك؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العاشق والبريئة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى