روايات

رواية الزهرة المفترسة الفصل الثالث 3 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الفصل الثالث 3 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة البارت الثالث

رواية الزهرة المفترسة الجزء الثالث

رواية الزهرة المفترسة
رواية الزهرة المفترسة

رواية الزهرة المفترسة الحلقة الثالثة

عاد كاظم من المزرعة بعد يومان وعندما علم بما حدث..
وبخ كاظم لين بشدة لخسارتها الصفقة امام جمال ..
كاظم بغضب: هو ده اللي قولتي انك مش هتخسريها ..
لا اطمن ياجدي مش هتروح مني..وفي الاخر يلطشها منك جمال..
لين بغيظ: وانا يعني اعمل ايه.. ما لولا
ابن الكلب حسان وتسريبه المعلومات مكنش خدها..
كاظم بسخريه: ماهو من خيبتك ياختي..
مش عارفة بتشغلي مين معاكي..
كوثر بشماته: اهدي ياكاظم يجرالك حاجة..
وبتعوج ماهو اصل الشغل الكبير ده مش لعب عيال..
لين بغضب: ماتلمي نفسك يابنت ال… انتي اش دخلك في الكلام..
كوثر بتهكم: الله.. انتي هتتشطري عليا..
وبشماته..كنتي وفرتي ده.. للي اخد منك الصفقة..
لين بغضب وهي تتجه اليها: يابنت ال…
شكلك عايزاني ارنك علقة زي كل مرة..
كاظم بحدة: لين.. اسكتي..وانتي
ياكوثر اطلعي فوق..متدخليش في الشغل..
كوثر بغل وتعوج: ماشي علي كيفك..وللين.. فالحة
لسان عليا وانتي بتتسكي علي قفاكي في الشغل..
لين بعيون مشتعله: يابنت ال….. ياتربيه الموالد.. وربنا لاربيكي..
لتمسكها لين وتضربها ويبعدها كاظم عنها بمعاناه..
كاظم بحزم: كفايه بقي.. ولكوثر
غوري انتي التانية علي اوضتك جاتك الهم..
كوثر بغل وهي تمشي لغرفتها: ماشي.. ليكي يوم يالين..
كاظم بغضب: بطلي بقي عفرتك ديه.. وبتحذير شوفي
يالين هتتصرفي ازاي في الموضوع ده والا هسحب منك الشغل..
لين بغيظ: انا ميهمنيش الشغل يتحرق..
وبغل.. بس انا هوريه جمال الكلب ده ازاي يلعب معايا انا..
ولجدها خلاص يا جدي ومتقلقش هعوض الخسارة ديه..
كاظم وهو يغادر المكان: لما نشوف ياست لين
اخرة عمايلك ديه..وبتحزير بلاش تهور سامعة..
لين وهي تجذ علي اسنانها: حاضر.. صبرك عليا ياجمال الكلب..
في غرفتها اتصلت بسامي…
لين بغل: بص ياسامي انا عايزاك(……….)..
سامي بتفكير: طيب دلوقتي يالين..
لين بهدوء وشر: لأ..اتقل شويه..انا هقولك علي الميعاد..
سامي: طيب انا تحت امرك..بس جدك عارف..
لين بحدة: لأ..واوعي تقوله..سامع..ده بيني وبينك..
سامي بقلق: طيب ربنا يستر من اللي بتعمليه
واللي ناويه عليه..انا عارف نهايتي علي ايدك..
لين بملل: اتنيل كل مرة تقولي كدة..ده انت زي القطط بسبع تراواح..
سامي بضحكة: هههههه مفاضلش منهم غير اربعة
يالين.. وقريب اتش هياخد واحدة منهم بسببك..
ليكفهر وجه لين بغضب وتكمل: تصدق انك ابن…. علشان
تفكرني بيه كل شوية.. انا مش عارفة خايف منه علي ايه..
سامي بإنزعاج: يالين طب ليه الغلط ده كل شويه..
احترمي اللي خلفوني..لو حد من رجالتي سمعك
وانتي بتشتميني وتهزئيني كدة..هيقولوا عليا ايه..
لين: بقولك ايه غور.. وبتذكير متنساش نور ياسامي..
سامي: قولتلك متقلقيش انا معاها خطوة بخطوة..
لين: طيب سلام يا… وبإستهزاء يا جناب الكومانده المهم..
سامي وهو يزفر في ضيق: ماشي..ولنفسه فعلا صدق لما قال لسانك زفر…
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بعد عدة ايام دق باب فيلا كاظم المغربي لتفتح الخادمه..
الخادمه:ايوة يابيه عايز حاجة..
الزائر بضحكه:ههههه..عايز حاجة..
معلش شكلك جديدة..امال فين اصحاب البيت..
الخادمه:البيه الكبير والست هانم مش هنا..مفيش غير ست كوثر..
الزائر بتساؤل:كوثر..كوثر مين..
الخادمه:ست كوثر مرات كاظم بيه..
الزائر بضحكة:لاهو كاظم بيه اتجوز تاني..
لتأتي كوثر مستفهمه :خير يا سحر مين اللي جه..
سحر:واحد معرفهوش ياست هانم ..وبيسأل ع البيه..
كوثر:طيب روحي انتي..لتنظر اليه كوثر بعيون
متفحصه جريئه..وتسأله..انت مين..وعايز ايه..
ليبتسم لها ويكمل وهو يدلف الي داخل الفيلا ويغلق الباب..
و بابتسامه ساحرة:محسبوبك يا حلوة هشام..
وهو يتفحص كوثر بجراءة..وبيقلولي اتش..
كوثر وهي تنظرله بعيون معجبه:اها..انت
حفيد كاظم..بس مكنتش اعرف انك كده..
(هشام شاب في الثانيه والثلاثون من عمره ذو جسد ممشوق
رياضي عريض..يظهر من اسفل قميصه عضلاته البارزة..
وشعره الاسود الناعم الغزير..وعيناه السوداء القاتمه التي تشبه عيني لين..
لتعطيه وسامه زائده عندما تنظر اليه تظنه عارض ازياء
خرج من مجله برائحة عطره المميزة التي تذيب اي امرأه كانت )
هشام بمكر:ايه معجبش..
كوثر بشرود:معقوله..ده انت تعجب الباشا..
هشام بجراءة:تشكري ياقمر..وكاظم باشا
برضو زوقه اتحسن في الستات كتير..
لتضحك كوثر ضحكة رقيعة وتكمل:هههههههه..دمك شربات..
هشام بضحكة:اوعي وشك..ده احنا هنشوف ايام عسل..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في الشركه طلب كاظم لين..
لين:نعم يا جدي خير..
كاظم:لين..هشام رجع..
لين بتأفف:وبعدين ايه الجديد انا مال اهلي..ماهو بيروح ويجي..
كاظم:لا المرادي راجع علي طول..وهيقعد في الفيلا..
لين بغضب:ايه..وده من ايه ان شاء الله..ايه اللي رجعه..
كاظم:ايه اللي ليه..رجع..انا قلت
اعرفك..علشان متتفاجئيش بيه هناك..
لين بعصبيه:اتفاجئ بيه..انا اصلا مش عايزة اشوف خلقة اهله..
كاظم بتحذير:لين..مش عايز مشاكل..وعفرته..
لين بحده:طول ماهو بعيد عني ..خلاص مليش
دعوة بيه..لكن لو قربلي هولع في اللي جابوه..
كاظم بغضب:انتي ايه..ماتتهدي بقي شويه..هتبتدي من اولها..
لين بتحذير:من اولها ياجدي..تقوله ملهوش دعوة بيا..
والا هو الجاني علي نفسه..وتخرج من مكتبه بغضب..
كاظم بضيق:ماشي يالين..انا تعبت منكم انتوا الاتنين..اصطفلي انتي وهو..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في المطبخ..
ام جميل:مين اللي جه ياسحر..
سحر:معرفش يام جميل..سمعته بيقول ان اسمه هشام..وبهيام..
بس ايه مقلكيش جمال ايه..طول بعرض يالهووووي..ولا بتوع السيما..
ام جميل بعدم تصديق:هشام بيه رجع..مش ممكن..
سحر:ايوة..وبفضول..مين ده يام جميل..
ام جميل:ده يبقي حفيد الباشا..وبقلق.. ربنا يستر..
سحربتساؤل:مالك وشك جاب الوان كده ليه..ماله يعني..
ام جميل بصرامه: ملكيش دعوة…يلا علي شغلك..
ولنفسها بتنهيده.. رجعنا للغلب والمرار والخناق من تاني..ربنا يستر..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في المزرعة..
دعاء:نور..يانور..
نور:ايوة ياماما..فيه ايه..
دعاء:انتي بتعملي ايه الوقتي..
نور:ابدا قاعدة في اوضتي..
دعاء:طيب تعالي عايزاكي في موضوع..
نور بضحكة: خير يادودو..موضوع ايه..
دعاء بجدية:بصي بقي من غير لف ولا دوران..جايلك عريس..
نور:ههههههه..عريس..وده مين ده ان شاء الله..
دعاء:سليمان ابن خالتك..
لتنفجر نور في الضحك:ههههه..سوليمان..ابن خالتي..
ههههه..حرام عليكي ياماما..بقي انتي عايزاني اتجوز سوليمان..
دعاء بإستنكار:وماله ان شاء الله ميعجبش..راجل وملو هدومه وكويس..
نور بضحكة:بس والنبي ياماما..ده اهبل..
دعاء بحزم:احترمي نفسك يانور..عيب كده..
نور بضحكه:خلاص يادودو متزعليش..مش اهبل..وبهمس ده ابن هبله كمان..
دعاء:هااااا..قولتي ايه يانور..ارد عليه اقوله يجي يقابل ابوكي امته..
نور:في المشمش يا ماما..انا مش موافقة..
دعاء بحدة:يعني ايه ..انتي كل عريس يجي ترفضيه..حرام عليكي بقي..
نور لانهاء الحوار:خلصنا بقي يادودو..قلت لأ..يلا انا داخله انام..
ده يوم اجازتي..ولنفسها وهي تدلف لغرفتها..قال سليمان قال..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
منذ عوده هشام لم تره لين حتي في الفيلا ولم تحتك به..
ولكن كوثر كانت معجبه به كثيرا وكانت تودد له..
ذهبت الي غرفته ووجدته يرتدي ملابسه استعدادا
للخروج للخروج.. ولكنه لم يكن قد ارتدي قميصه..
كوثر بدلع وهي تتفحص جسده العاري باعجاب شديد:
ايه يا اتش..محدش شايفك يعني..من ساعة ما جيت
وانت علي طول خروج..ايه للدرجة ديه مش طايقنا..
هشام وهو يقترب منها بمكر:مين قال كده ياعسل..
كل الموضوع اني مشغول شويه..اظبط شغلي وهتلاقيني هنا علي طول..
لتقترب منه كوثر:طيب بس بسرعة يا اتش..انت متعرفش
انا بقيت بتشوق اشوفك قد ايه.. وتحاول تقبيله برغبه..
هشام وقد وضع اصبعه علي شفتيها:تؤتؤ..ياكوكي..
مينفعش..كاظم في مقام جدي برضو..اصبري..
كوثر بانفاس لاهثه وغيظ:عارفة يا اتش..وبهمس..
يتكل الكوهنه ده.. وانا وانت نبقي مع بعض..
هشام بانصات:بتقولي حاجة ياكوكي..
كوثر بدلع:لا يااتش..بس انت هتتاخر النهارده..
هشام وهو يكمل ارتداء ملابسه:مش عارف ..حسب ظروفي..
بالحق امال لين فين مش شايفها من ساعة ما جيت..
كوثر بكره:متشوفش وحش..تلاقيها في الشركه..ولا بتتسرمح في حته..
هشام وهو يقهقه بشده ويرش عطره النفاذ:
ههههههه…شكلك بتحبيها اوي يا كوكي..
كوثر بحقد وهي تجذ علي اسنانها:اووووي..ديه حبيبيتي..
هشام بابتسامه سخريه:ماهو واضح..سلام بقي ..
واشوفك بعدين..وهو يقترب منها لتظنه سيقبلها..
ثم يهمس في اذنها.. يامرات جدي..
ويخرج ويتركها تعض اناملها رغبة فيه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اتصلت نور بلين..
نور بصوت عالي:الووووو..لينو حبيبتي..
لين بإنزعاج:ايه يابنتي..ودني اتخرمت..فيه ايه..انتي هتفضلي كدة..
نور بضحكة:ايه يا جميل مالك بس..
لين:ابدا يا نور..بس الشغل مانتي عارفة..
وبضحكة..خير يا نونو شكلك عامله مصيبة..
نور بضحكة:ابدا..بس جايلي عريس..ومش هتصدقي مين..
لين بترقب:مين يانور..اصل انا عارفة اللي بيتقدمولك اشكالهم ايه في البلد..
لتنفجر نور ضاحكة:ههههه..لااااا..المرادي غير..
احم احم.. العريس يبقي وبدلع ورقة..سوليمان..
لين بعدم تصديق:سليمان ابن خالتك..لتنفجر هي
الاخري في الضحك..ههههه..مش ممكن..سليمان الاهبل..
نور:ههههه..اه وربنا..ماما لسه قايلالي..وزعلت لما قولتلها انه اهبل..
لين:ههههه..مش ممكن..سليمان اللي بعد ما اتعرض
مسلسل حريم السلطان فكر نفسه السلطان
وكان عايش الدور..ولبس العباية ومرضيش يقلعها..
نور:ههههه..ايوة..من اول جزء..لا وفاكرة لما كان بيقول
انه هيعمل زيه ويتجوز اربعة ويلبسهم لبس الجواري..
لين:ههههه..لأ بجد يا نور انتي محظوظه..بيجيلك عاهات..
الله يكون في عونك الصراحة..وبعدين سليمان ده الدغ ..
كفايه لما بينطق اسمك..يانوي..
نور:هههه..ولا اسمك يا يين..انا فاكرة لما قالي..
اعمييي ادد ع الميي..هههه..لا وربنا مسخرة..
لين:هههههه..بس يابنتي..اقولك اسحبيه لشكري
وخليه يبيته ليلتين في التخشيبه..علشان يتعدل..
نور:حرام يالين..
لين:والله اللي جايبلك الكافيه وبيلم عليكي العاهات..طيبه
قلبك ديه يانور..انشفي ياحبيبتي شويه..امال ظابطة ازاي..
نور:هههه..ظابطه نفسي..هههه..بقولك ايه انا هسيبك
الوقتي واشوف دودو..لحسن تكلم بابا..ههه..ويتخانق معاها..
لين بضيق:بابا..طيب..سلام يا نور الوقتي..
نور:سلام يالين..ولنفسها بإستغراب.. مالها كل
مااكلمها واجيب سيرة بابا تتضايق..يلا اروح الحق ماما..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في فيلا المغربي..
هشام بابتسامه: اهلا اهلا بلين هانم.. عاش من شافك..
لين بقرف: اديني شفت الوحش كله.. خير اي عاصفة سودا رمتك علينا..
هشام وهو يقهقه: هههه لسه زي مانتي يا لين
مش هتتغيري.. وليقترب منها بس تصدقي وحشتيني..
لتبتعد عنه لين بضيق: وانت لأ.. بقولك ايه
انا ماشيه من هنا لحسن الجو كله بقي خنقة..
هشام بضحكة: ماشي.. هتروحي مني فين يا لين…
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!