روايات

رواية الحور الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية الحور الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية الحور الجزء الخامس

رواية الحور البارت الخامس

رواية الحور الحلقة الخامسة

ادم : عايزك تقابل الباقين والمشروع الأحسن مش الأكبر عشان انا عارفك…. ولسه في مجموعه تانيه هنبقى نقابلها سوا وهو بيلم حاجته : وخد بالك من الطعم لحد كام يوم كدا
ياسين: رايح فين هتخطب
ادم بضحك: لا ياحلو هتفتسح شاو
ياسين : شاو ياعم وغرق في الملفات
…..
حور ويوسف وصلو
الاوتيل وحجز غرفتين
وطلع كل عند اوضته
يوسف : اعذرني بكرا هسافر … انا حجزت لك لشهر هنا وقبل الشهر هكون هتا متاخفيش
حور : يوسف شكرا لكل الي بتعمله دا …انت مش عارفه اقولك ايه
يوسف بمرح : اممم تجبلي هديه تاهدو تاحبو وغمز لها
حور : اه ياسوسوه … ماشي يا سيد
يمر الوقت على ابطلنا وحور تقعد تكب مزكراتها وتقضي يومها بين التامرين والهدوم الي بتجربها وتسريحات الشعر الكتير
وترنننن ترن فون حور
حور : الو يوسف انت الرقم الي حلتي
يوسف بضحك : عقبال ما يبقى العشرين والميه …ههه بقلك مزهقتيش ماتجي ننزل نتعشى
حور: بس في نفس مطعم امبارح
….
عند خالد في الفيلا
قاعد ماسك دماغه: مش عارف اعمل ايه يا نرمين الثفقه بتضيع
نرمين بمكر : طب ماترشي… حد كدا ولا كدا
خالد : انتي ايه الي بتقوليه دا … انا ماشي وخرج ورزع الباب

ادم وجدته شرم الشيخ وبنت خالته الصغيره عندها 15 سنه
لما دخلو الشاليه
ادم : دا مترب اوي
يارا : ما كنا نزلينا في أوتيل
الجده: لا ابدا دا مكان عمك الله يرحمه … كان بيحبه قوي
يارا قعدت على الأرض وربعت رجليها : طب شوف لكو حد ينفضف بقى ها
ادم وهو ماسك الموبايل: طب محدش منضفه غيرك يا لمضه
يارا بغيظ : ادممم
ادم: طب افكر
الجده زقهت منهم وقعدت
يارا وهيا بتزن : ادم ادم ادم ادااام
ادم : ايههه
يارا ويها ماسكه في كمه : هتجيب حد ينفصف ها هتجيب
ادم : طب سيبي الكم حاضر خلاص سيبه بقى
وقلع الجاكت وسابه لها
يارا : انت قد الحركه دي
ادم وهو بيرفع حاجب قدها
يارا : اوك وجريت با الجاكت
ادم :طب ولله ما نا جايب حد
يارا من بعيد: يبقى هتنطف معيا ياسطا
ادم : ايه يا ايه وجري ورها
ووقت التنظيف 💪🏻
يارا و ادم جابو جرادل ومقشات ووقف الاتنين في نص الصاله
الجده وهيا ماسكه المجله وخارجه : طب يا ولاد انا هقعد برا لحد ما تخلصو وفي ثانيه كانت برا
الاتنين في نفس واحد تيته
…..
حور ويوسف راحو على المطعم ودخلو
ياسين كان قاعد على التربيزه في ركن زهقان زي الاطفال
أسر: ياسين بيه
ياسين : ها
أسر : انت هتقعد كدا كتير
ياسين : اه
أسر اصل الزباين بيضحكو عليك
ياسين وقف على التربيزه وأسر تنح وكتم ضحكه
وياسين: بتضحكو على ايه ما كل واحد يخليه في نفسه في اللحظه دي شاف حور و يوسف وهما داخلين
ياسين: عنيه برقت وفي لمح البصر بقى عندهم
ياسين : انتي جايه تاني
حور رفعت حاجب وربعت ايدها : وفيها حاجه
ياسين : وهو بيشاور بيأيده فيها كتيرر ياأمي
حور وهيا بتقرب عليه وترجعه خطواط : وفيها ايه بقى ان شاءالله
ياسين وقف على التربيزه ف بقى أطول منها
ياسين : فبها انك انسانه بار* ده ومش بتحس لما تجي المحل الي اتهز.. وقبل ما تكمل كان بوكس في رقبته من حور ويوسف قاعد بيضحك
وفي لحظه بقت فوق على التربيزه ومسكته من لايقته وهيا بترج فيه : انا بار*ده يا عديم ال… وفكرت في شتايم يا راجل في البطاقه .. يا تلاجه من غير باب ويوسف وياسين متنحين وأسر من بعيد مش مصدق
يوسف : خلاص ياحور كفايه
حور : لا لسه .. يا اوتبيس من غير بوابه يا بواب من غير عماره
في لحظه دخول مها طلعت في النص وياسين وقع على يوسف ومها مسكت حور : انتي ازاي تتجرئي تمدي ايدك على خطيبي
حور: وانتي مالك
مها : يابت انتي بقلك خطيبيي قره عيني
حور وزقتها: اشبعي بيه
مها لا لا تعالي هنا….
وووو عند ادم ويارا
قعدو يكنسو
بعدها وقفو الاتنين في بدايه الصاله .. ادم شمر ودقت ساعه العمل وطش دلقو الميا وبدائو يتزحلقو
يارا بقت بتجري ب المساحه ووو ادم بينتزلج جبها وبقت في آخر الصاله
ادم بصوت عالي : يارااا وهو بيمد ايده
استني لااااااا متبعديش هههه
يارا بأكمال : ادااام الحقني
هههه وصحكو الاتنين وضلقت تاني جردل
على ضهر ادم
ادم بغيظ : يارااااا
يارا اترعبت وقعدت تجري
ادم جري وراها : تعالي هنا يابت
يارا طلعت لسانها : مش جايه ااا
ادم طيب و وقف وهيا لفت ودلق الميا في وشها يارا : اهههه طيب وبدأت تجري وراها وادم هرب عند جدته ادم قعد جبها واخد نفسه: شوفتي البت دي ياتيته
يارا: اععع بوظت الطقم
…. عند حور
بعد ما ارتاحوا وقعد الاربعه على تربيزه
حور بضحك : وانتى بقى بتختاري مكياجك ازاي
يوسف بهمس : هو ايه الي حصل مش كانت معركه حطين
ياسين : دي مها اتحولت
….
بعد شويه خلصو الصاله ودخلو التلاته المطبخ الجده في النص
الجده : بصو بقى يا ولاد دي حتيتي بقى …انتو تطلعو كل واحد يشوف اوضته
وفي ثواني كانو جريو الجده بصت لمكانهم اندال
….
بعد ما اتعشو مها وحور اخدو أرقام بعض وودعوهم ومشيو
…..
عند ادم
كل واحد دخل اوضته وبداء يرتب لبسه ..
ادم فتح الدولاب لقاه كله تراب ..اتنهد وبداء ينضفه…بعد شويه والتراب مبهدله ياريتني ما حلفت…. كان زماني دلوتي قاعد على البحر مش في التراب
عند ايه دخلت شنطتها التقيله وقعدت تاخد نفسها وللحظه استوعبت اعععع …ترااااب كتيررر🫠😭
….
في الاوتيل وصلو وكل واحد طلع اوضته
حور دخلت اوضتها وكلمت مها شويه واخدت شاور وقعد على السرير وطلعت من الشنطه نوت بوك وبدأت تكتب …اخيرا حسيت اني عايشه وفي ناس بجد بتحبني …من بعد موت ماما وانا في قسوه مرات ابويا وابويا الي مااخدنيش في حضنه 🥺من وانا صغيره … كان نفسي اعيش ايام زي دي افرح واضحك من قلبي بس انا خايفه.. خايفه اتعب ويوسف ينساني ..ويكمل حياته وانا اضيع في بلد معرفهاش …حتى معرفش بيت عمي فين ….ابستمت وقالت : لاكن انا واثقه انو ربتا هيقدملي الي فيه الخير 🤍🥹والي جاي اكيد احسن قفلت النوت بوك ونامت على السرير وبصت لسقف بحماس ولمعه الشغف الي في عينها …وقالت بقوه … انا هبداء من جديد 🤍🥹🌅😉
….
يوسف جهز شنتطه واخد شاور… ولبس تيشيرت ابيض وبنطلون اسود رياضي ونام على السرير يوسف وهو حاطط ايده تحت دماغه بتفكير :مش …عارف هسيبك بكرا ازاي ياحور واقعد شهر بيعد عنك دا انا في الكام يوم دول مبسوط بوجودك ..وخفه دمك ..لا… لا مينفعش احبها …بس ليه لا …دا حتى انت الوحيد الي تعرف سرها حتى هيا متعرفش ..غمض عينه ونام
….
تاني يوم
يوسف صحي من بدري واخد شاور وبداء يلبس لبس كاجوال
تشيرت اسود وقميص ابيض مفتوح وبنطلون اسود وكوتشي ابيض
دق دق
يوسف وهو واقف قدام المرايه بيظبط لبسه : ايوه
= الفطار
يوسف: انا هنزل اخده تحت في المطعم
حط البرفيوم بتاعه وسرح شعره وطلب الهوسكيبنج عشان ينفضو الغرفه …راح لغرفه حور الي كانت ليه نايمه
يوسف : دق دق حور..ياحور انتي لسه نايمه
دق دق وفضل 5 د يخبط واخيرا حور بنوم : اممم نعم
يوسف : انتي لسه نايمه ؟!
حور وهيا بتتقلب ..بننوم طيب طيب
يوسف بص في الساعه : تمام براحتك ياحور ..بس عشان هسافر بعد ساعتين
حور قامت بسرعه : لا استني انا كنت ناسيه
عدلت شعرها بسرعه وقامت فتحت الباب
حور ببتسامه: صباح الخير
يوسف: صباح الفل..نمتي كويس
حور وهيا بتتاثوب : اه بس في واحد قلقني
يوسف ضحك : معليش ممكن ادخل
حور بعدت تعالى واخدت فوطه وداخله الحمام .. انا هاخد شاور واجهز بسرعه
يوسف : تمام وانا هستناكي نفطر سوا تحت
حور : تمام دخلت.. الحمام ويوسف كان خارج بس لفت نظره النوت بوك البنك ..الي على الكمود راح نيحتها واتردد يفتحها اولا بس قرر ميفتحهاش
حور خرجت وهو بيحطها
حور: فتحتها ؟!!
يوسف لف .. : لا ولله..ايه دا انتي خلصتي بسرعه اوي
حور: لا دا انا نسيت الهدوم
يوسف : تمام انا هنزل وانتي براحتك بقى خرج يوسف
….
عند ادم
الجده صحيت بدري وقعدت تصلي في هدوء
ادم وهو نايم على السرير موبايله يرن بأسم ياسين
ادم رد بنوم : اممم
ياسين : ادم ..ادم
ادم كمل نوم كمل بصوت عالي ااااادم
ادم بفزع : همم عايز ايه
ياسين : قابله كتيررر وجهزت لك كام مشروع …ابقى شوفوهم
ادم: عايزين نعوض الخساره بتاع الوفد الأجنبي
ياسين: الله يسامحها بقى … تخيل بقت هيا ومها صحاب
ادم اتعدل وبضحك: ازاي
ياسين: بص ياسيدي .. جت وانا وهيا ضربنا بعض دي طلعت مفتريه … وجت مها وهيا بتتضربني ضربو بعض وبقو صحاب …وادي الحكايه
ادم لقى نفسو بيبتسم وهو بيتخيلها على مرحها وحركاته ابتسم غصبن عنه
وهذا الحب من اول نظره 🥹❤️
معني الحب كبير اوي والي حس ادم بيه دا مجرد اعجاب لانه أعجب…ب حركاتها وضحكتها …لاكن الحب اكبر واسمى من كدا …الحب سند وحنيه وتعلق وفرحه لمعه في العين ..حب كل حرف من اسمه حبه كله …حب اني اسمع اسمه …او صوته او اللمحه …ولما يقعدو كام يوم بعاد يبقى هيتجنن ويشوفها 🥹♥️✍🏻…بقلم الكاتبه الصغيره 🤍✍🏻
انه الحب ياساده ♥️

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى