روايات

رواية الحب كدا الفصل السابع عشر 17 بقلم سلمى ابراهيم

رواية الحب كدا الفصل السابع عشر 17 بقلم سلمى ابراهيم

رواية الحب كدا الجزء السابع عشر

رواية الحب كدا البارت السابع عشر

رواية الحب كدا الحلقة السابعة عشر

كانت نازله تجيب ميا تشرب…عدت من أدام اوضة صفيه سمعت صوت عمها عادل معاها….حطت ايديها علي بوقها بصدمه في عمها انو طلع كدا…جايه تلف ضهرها لقت صفيه بتشدها للاوضه ولسه هتدخلها لعادل لقت يوسف نازل من عالسلم وينادي علي هنا
سابتها صفيه بسرعه وقفلت الباب علي عادل…..
يوسف..في اي…مالك يا هنا
هنا بسرحان..مفيش…مفيش يا يوسف
يوسف..في اي يا صفيه….اي مخرجك من الاوضه دلوقتي
صفيه بارتباك..مفيش….تحب اعملك حاجه
يوسف حاوط هنا اللي كانت مصدومه بين دراعه ..لا شكرا..ادخلي يلا ومتخرجيش تاني…في هنا رجاله..مينفعش تخرجي من اوضتك كدا
صفيه..حاضر…..وبصت لهنا بحده…مع السلامه….ودخلت وقفلت الباب

 

يوسف..يلا يهنا
هنا ..هاا…اه…يلا يلا……
يوسف..مالك يحبيبتي….فيكي اي
هنا..مفيش ييوسف…..
يوسف..البت دي ضايقتك في حاجه..قوليلي بس
هنا..لا خالص….مفيش حاجه والله…
يوسف..طب كنتي نازله لي
هنا..كنت جايه اشرب…….هجيب ميا واجيلك
يوسف..لا يحبيبي اطلعي انتي فوق ونا هجيبلك واجي….يلا
ابتسمت هنا..حاضر يحبيبي…..وطلعت…..
يوسف كان حاسس ان في حاجه غلط….راح جاب ميه وطالع لهنا…..
هنا كانت عماله تفكر تعمل اي…معقول عمها يعمل كدا..دا مفيهوش حاجه كويسه…ولا حنين ولا راجل ولا فيه اي ميزه…..يوسف جهه
يوسف بهدوء وحنيه..اشربي يحبيبتي…شربت هنا…….

 

هنا..ماشي…..انت اي صحاك
يوسف..ونتي قايمه بس نومي قلق شويه…يلا يحبيبتي ننام
هنا..ماشي..يلا…..دخلت في حضنه بحب شديد وغمضت عيونها وحاولت تنام بصعوبه..وهو كمان نام
دخلت صفيه لعادل
عادل..اي حصل برا
صفيه..البت هنا الزفته…عرفت
عادل..ينهار اسود….طب وهنعمل اي
صفيه..انا خايفه بس تقول ليوسف…انا كنت هشدها علي هنا عشان تهددها لكن يوسف نزل
عادل..يوسف معرفش حاجه..صح
صفيه..لا معرفش حاجه..بس خايفه هنا تقولو
عادل..لا..هنا هتخاف مننا انها تقولو..ونا هكلمها بكرا
صفيه..لو حليمه عرفت..هتق”تلني
عادل بخوف خفيف من حليمه..لا..متقلقيش…مش هتعرف
عدي اليوم وصحيت هنا وعملت الفطار وكانت واقفه في المطبخ

 

يوسف صحي..صباح الخير…..
هنا بابتسامه ..صباح النور يحبيبي..
يوسف بابتسامه..اي بتعملي اي…
هنا..بحضرلك الفطار…
يوسف..امم..طيب انا هدخل بقا اتوضي واصلي علي ما تخلصي
هنا..ماشي..روح انت ونا هخلص…وراح يوسف
هنا لنفسها..في حاجات كتير مستخبيه عنك يا يوسف….مش عارفه لو عرفت اني عارفاها هتعمل اي….اقولك ولا اي…انا خايفه
صحيت حليمه الصبح هي صفيه وبداو يعملو حاجات في البيت….
صفيه..هو انتي هتسيبي هنا دي كدا علطول…دي مبقتش تشتغل خالص
حليمه..لا خلاص…انهارده هظبطها…زمن الدلع خلاص..اول ما يوسف يخرج بس
صفيه..طيب…..كنت عاوزه اقولك علي حاجه كدا

 

حليمه..قولي……
صفيه..صباح…حامل…..
حليمه بصدمه..اي….بتقولي اي…….
صفيه..زي ما بقولك كدا……
حليمه..ونتي عرفتي منين……
صفيه..من سهام امبارح..كانت قاعده معايا وقالتلي..وهي عاوزه تسقطها
حليمه..طبعا لازم تسقط…كدا لو جابت واد هيقاسمنا في الارض والورث
صفيه..سألتني تعملها ازاي..ونا بقا فيدتها وقولتلها تعمل اي
حليمه..عفارم عليكي….قوليلي قولتلها تعمل اي………..
لسه جايه تتكلم صفيه لقت هنا نازله هي ويوسف…
يوسف..صباح الخير ياما
حليمه..صباح النور يحبيبي……….
يوسف..انا رايح العياده….نزلتلك هنا اهو..بس بالله عليكي متحمليهاش كتير

 

حليمه بصت لهنا..لا متقلقش…..
يوسف..انا ماشي يحبيبتي..عاوزه حاجه
هنا..سلامتك يحبيبي..وشارتلو يقرب عليها وقرب
هنا بهمس..متتاخرش بتوحشني
يوسف بنفس الهمس..حاضر يحبيبي وبا”س راسها..سلام……
وسابهم ومشي
حليمه بحده..تعالي هنا يبت
هنا بخوف منها..نعم ياما حليمه
حليمه..عرفتي تعملي كدا فيوسف ازاي..هااا
هنا بخوف وتوتر..دا جوزي ياما حليمه….عادي يعني
حليمه..طب يختي انتي وهي تدخلو المطبخ دا شطبوه ونا هروح اجيب اللبن واجي….
وسابتهم وخرجت….هنا بصت لصفيه باحتكار شديد…..

 

صفيه..هنا…عمك عادل عاوزك…..
اترعبت هنا انو يعاقبها تاني…وصلت لحاله هيستريا وخوف شديد…..
هنا بجنون ورعب..لا…..لاء…..لااااء…..مش هاجي معاكي لااااااء
صفيه باستغراب شديد..هنا…اهدي
هنا عيطت اوي بهيستريا شديده..مليش دعوه بحاجه والله وربنا ما عملت حاجه……
شدتها صفيه بالعافيه ودخلتها الاوضه اللي فيها عادل……….
عادل بحده..بت يا هنا عارفه لو……..
هنا اتكلمت بهيستريا رهيبه وصوتها علي جدا..والله ما هقول لحد حاجه…..وعيطت جدا ونبي يا عمي…..ونبي ارحمني ارحمني و…..
يتبع……….
اسفه صغير شويه بكرا هعوضكم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب كدا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى