روايات

رواية الجامحه والبدوي الفصل الثامن عشر 18 بقلم ميفو السلطان

رواية الجامحه والبدوي الفصل الثامن عشر 18 بقلم ميفو السلطان

رواية الجامحه والبدوي الجزء الثامن عشر

رواية الجامحه والبدوي البارت الثامن عشر

رواية الجامحه والبدوي الحلقة الثامنة عشر

اتت لجواد فكره ليخلع قلب سهيله ويعرفها حجمها ليتصل بصديقته وسكرتيرته سالي ليهتف.. سالي كنت عايزك نتقابل.
لتهتف سالي.. بجد يا جواد وماله اجي اقبلك فين ليعطيها عنوان احد الكافيهات وينزل مسرعا ليقابلها ليمر الوقت وتحضر مسرعه ليجلس ويهتف… سالي انا عايزك في خدمه وانا مأمنش علي حد غيرك.
لتهتف… بسعاده انا تحت امرك اي وقت.
ليهتف… انا عايز اتجوز.
لتبهت هيا وتقطب جبينها.. نعم تتجوز.
ليهتف… ايوه عايز اتجوز بس صوري مش حقيقي وعارف ان اللي هقوله ما يتعقلش فلو ترضي تتجوزيني وتخدميني وانا هعوضك باللي تطلبيه.
لتنظر اليه فتره تقلب الكلام في راسها لتهتف بابتسامه… وماله نتجوز هو انا اطول كانت تمني نفسها ان تتزوجه وتلتصق به للابد وتمارس عليه حيلها الانثوي. ميفو ميفو
ليبتسم هو ويهتف… طب يا سالي عايز نتجوز في اقرب وقت وهكتبلك اللي تعوزيه ومش هتاخر عليكي وهنعمل فرح كبير يتحكي عنه.
لتنظر اليه بسعاده كانها ستجن… اللي تشوفه يا جواد انا اسعد يوم في حياتي.
ليقطب جبينه ويهتف. سالي الجواز صوري اسعد ايه انت بتعمليلي خدمه انا مش بتاع جواز فتره كده َكل واحد يروح لحاله. ميفو ميفو
لتتراجع وتهتف… اه طبعا امال دانت تؤمر يا جواد والله من ايدك دي لايدك دي.
ليهتف طيب هسيبلك بقه ترتبي الفرح والاعلانات والحجوزات عايز فرح اللي يشوفه ينجن عليه وفلوس مايهمكيش فاهمه.
لتهتف هيا… وانا هعملك فرح اسطوري يا روحي دانت تأشر بس.. لينتفخ هو وهو يظن انه سيحرق قلب تلك الحقيره حتي تندم علي فعلتها ولكنه سيحرق قلبها فعلا ويقضي علي البقيه الباقيه من حياتها ليندمجا معا يخططان في تفاصيل الفرح الذي باقامته سينهي علي قلب عشقه ولم يعشق غيره.
في الصباح استيقظت رودينه لتجد حمزه مكلبشا فيها لتتنهد وتهتف طب اعمل ايه هفضل في الغلب ده كتير هو ولا امه ايه وجع القلب ده..طب ايه اكلم جدي يعقله ولا اكلم عمي ولا اسيبه طور كده يوجعلي قلبي كل شويه هتحمل لامتي بس هموت عليك يا طور هتفضل كده لامتي هو انت مش هتحب فيا يا زفت وتدلعني بقه عبوشكلك دانا عروسه يا رب ايه القهر ده. لتتنهد طب يا حمزه اعملك ايه ارجعك ازاي لتقوم وتنتقي فستانا قصيرا ذو حماله واحده وفتحه صدر وضهر عاليه ينسدل علي جسدها بجمال وتترك شعرها لتخرج وتجلس تفكر كيف تحنن قلبه عليها لتاتي في بالها فكره لتقوم وتذهب للمطبخ وتمسك احد المجات الكبيره وتنظر بغلب الي نفسها.. يلا عشان تكمل مانا هبله وعارفه هتيجي علي دماغي بس والله يا حمزه لو ماحنيتش لاطين عشتك واهجم عليك اقتلك يا رب انا خايفه َمجنونه اعملها ازاي دي لتملا المج باللبن وتتجلد وترفعه وتدفعه ليسقط علي قدمها لتصرخ بشده من الالم لينزل المج علي قدمها من الجنب لتنزل دموعها. يخربيتك يخربيتك كسرتي رجلك يا حزينه عشان سي زفت رجلي بتوجعني منك لله يا حمزه انا مجنونه واستاهل حد يعمل كده وسي زفت ماصحاش ليه مانا صرخت لتنزل دموعها لتصرخ مره اخري عله يسمعها لتنزل دموعها اكثر ماصحاش َانا رجلي بتوجعني انا اتجننت حد يعمل كده انا مش عارفه احرك رجلي اتكسرت عملت في نفسي انا مجنونه الله يخربيتك يا حمزه لتصرخ مره اخري.. عااااا رجلي بتوجعني يا بهيمه انت بهيمه ان شالله ما حن عبوشكله تكسري رجلك يا زفته لتصرخ مره اخري ليفيق حمزه علي صوتها ليقوم مسرعا ليجدها تقف باكيه ليقترب مسرعا اليها ويهتف مالك فيكي ايه
لتنظر اليه بغلب وتنفجر في البكاء وتهتف مفيش روح نام مفيش
ليهتف.. اروح ايه انت هبله ليقترب منها ويشدها لتصرخ رجلي بتوجعني لينظر اليها بحنان ليحملها ويذهب بها الي السرير ويضعها بهدوء ويجلس بجوارها يتاملها وعيونه تاكلها من جمالها ليهتف… بتوجعك
لتهمس وتمسح دموعها.. اوي والله هيا اتكسرت
ليمسك قدمها لتان ليهتف لا شكلها كدمه بصي هكلم حمدي يجي يشوفها لتهز راسها ليكلم صديقه ليقفل الخط ويهتف هيجي دلوقتي.. لتضع يدها علي قدمها تدلكها وتهتف طب يا رب مايتاخر رجلي هتموتني كنت عايزه يجيب حاجه يدلكهالي.
ليقطب جبينه… نعم ياختي هو مين اللي يدلكهالي.
لتهتف… حمدي مش دكتور هو
ليهتف…. اه دكتور ياختي اسيبه يلمسك بطلي هبد ال يدلك ال وشوفي حاجه البسها.
لتهتف… هات الشال اللي هناك ده احطه علي كتفي.
ليرفع حاجبيه… لا والله يعني نقفل فوق ونسيب تحت مفتح وحمدي يهيص ويدلك دا بقت مسخره
لتهتف… ايه كلامك ده حمدي دكتور محترم.
ليهتف…. اه محترم بس لو دخل مش هيبقي محترم ماحدش يشوفك كده ويفضل محترم
لتنظر اليه بدلال… مالي يعني عادي اهوه وبعدين هيسيب رجلي االي بتوجعني ويقعد يبص عليا.
ليهتف ويسيبك كلك ياختي ويقعد يبص لما عنيه تبظ اتلمي في ليلتك وذهب ليحضر روبا ويلبسها اياه وظل ينظر اليها ويهتف دا حاجه زفت شكلك بيبرق يا زفته الطين لمي شعرك ده لتلم شعرها بغضب ليظل ينظر اليها غاضبا والغيره تنهش قلبه طب تخبيها ازاي وهيا قمر كده ليذهب مجبرا ليفتح الباب ليدخل صديقه ويكشف عليه ليخبره انها كدمه ويجب الراحه التامه وكتب علي مراهم لها لتهتف رودينه بدلع يعني هيعوز تدليك يا حمدي.
ليرتبك حمدي ويهتف… اه يا رودينه الصبح وبالليل
لتهمس… طب معلش تعبناك والله بس اعمل ايه انا اللي خايبه مش بعرف احافظ علي نفسي
ليهتف.. معلش ابقي خدي بالك
ليهتف حمزه… يلا يا حمدي بلا خدي بلا هاتي هوينا شكرا يا سيدى لينصرف حمدي ويهتف انت عيل قليل الذوق كسفتني قدامها يا سي زفت
ليهتف حمزه… وانت مالك بيها يا طور انت تتكسف والا تولع يلا غور
ليتنهد حمدي… تصدق انك مابيطمرش فيك.. ايه ما تتلم ياخويا وابقي سحسح لما اتنيل امشي ايه مش صابر
ليهتف حمزه.. طب روح بقه بدل ما اطبق وشك ده
ليغمز حمدي… لا الحب بهدله ليدفعه حمزه للخارج ويغلق الباب ويعود اليها غاضبا ليهتف تاني مره تكلميه كده هقطم رقبتك.
لتتنهد وتحرك رجلها لتتأوه ليقترب مسرعا ليهتف… بتوجعك
لتهمس بحب.. اوي اوي بتوجعني بموت والله
ليهتف بهيام… طب ايه اعملك ايه
لتهمس دلكهملي.
ليهتف… طيب الصيدليه جايه في السكه.
لتهمس… طب علي ما تيجي
ليقترب منها وقلبه يرجف ويمسك قدمها ويضعها علي رجله لتميل عليه وتهتف وتشير هنا يا حمزه ليبدا هو في تدليكها واصابعه تتلمس قدمها ويمسد عليها يمينا ويسار لتهمس.. اه بتخف اهيه ليظل يتلمسها بحنان بالغ وهيا تتماي بنظراتها ليسمع صوت الباب ليهب هاربا من مشاعره مبتعدا عنها فهيا اكلت قلبه ومشاعره ليذهب ويحضر الدواء ليهتف دا ايه الغلب ده انا لسه هدهن.. ليتجلد ويستدير كانت هيا قد تحركت انزلت قدمها ليهتف ايه نزلتي ليه
لتهتف مفيش عايزه اطلع بره زهقانه اقعد اتفرج علي حاجه..
لتهتف… اسندني بس لهناك والنبي
ليهتف بغلب… اسندك.. ليقترب منها ويحملها لتضع يدها حوله وتهتف… هتعبك كده يا حمزه سندني احسن.
كانت قريبه من وجهه تهمس وانفاسها الحاره تحرقه ليذهب بها الي الكنبه ويجلسها بهدوء ويدها حول رقبته لينحني بها ليلمس شفتيها بخده ليشتعل ويتشنج جسده لتهمس بوله.. ايه تعبتك معلش والنبي.
ليضعها ويهب بعيدا لتهمس… ايه مش هتدهنلي المرهم ليجلس مرغما وجسده مشتعلا من همسها وقربها ليبدا في تدليك قدميا ويداه تتلمسها بهيام وترسل لجسده شرارات تحرقه وبدا من انفعاله يضغط علي قدمها لتتأوه لتهتف.. براحه يا ميزو والنبي بتوجعني
لينظر اليها ببلاهه ليهتف هاه.. اه معلش معلش ويحاول ان يستعيد نفسه ليمر الوقت ويقوم يحضر لها شيئا تاكله لتشكره وهو لا ينظر اليها يكفيه حرقه قلبه لتهمس ماتجيب فيلم حلو يا ميزو هنقعد كده.
ليقوم ويهتف… عايزه ايه.
لتهتف… انت عارف اني بحب الرومانسي.
ليتنهد ويحضر فيلما ويجلس بعيدا والقهر ياكله وقلبه سينجر.
لتهتف انت قاعد بعيد ليه كده مش هتشوف تعالي جنبي لتنزاح قليلا لياتي ويجلس بجوارها وهيا تنظر اليه بخبث ليبدا الفيلم وتبدا المشاهد تتوالي وترسل كما من المشاعر الي قلبيهما وكل منهم يأن ببعده عن الاخر لتركن هيا علي ذراعه بعد فتره ليرفع ذراعه ويحاوطها لتبدا في الاسترخاء والاستكانه اكثر بين ذراعيه ليشدها اليه اكثر لتنام في احضانه ويحاوطها بيديه وشفتيه تتلمس راسها ليمر الوقت لتميل هيا وتحرك راسها تتمتع بقبلاته علي شعرها لينساب مشاعره ويبدا في تحريك راسه وينزل عليها بهيام وهيا مغيبه والمشاهد امامهم تدخلهم في دنيا الرومانسيه كانت شفتاه تجولها بهيام ويداه تحتضناها وهيا ممدده لتصدح كلمات الحب امامهم لترفع عيونها اليه ليظلا يهيمان ببعضهما لفتره ليديرها ويريحها علي الاريكه ويستدير ويضمها اليه وعيونهما معلقه ببعضهما ليظل يتلمسها بحب ويبدا بتمرير اصابعه علي وجهها وشفتيها وهيا تائهه بين يديه جميله محبه وعيونها ترسل اليه شرارات تلهب قلبه ليقترب ليهمس بحب.. حمزه بيحب القمر َهيموت عليه لترتعش بين يديه ليحس بصدره سيهرب من مكانه ليهم ان يغوص معها في دوامه عشق ولكن الزمن اب ان ياخذا قسطا من السعاده ليسمعا جرس الباب يرن بقوه ( الجوازة دى مبصوص فيها 🤣 ) لتنتفض رودينه ليشدها هو الي احضانه ليسيطر علي نفسه ويغرز اصابعه في جسدها والجرس لا يكف ابدا.. ليبعدها بهدوء ويقبل راسها ليقوم وهو في حاله سكر ليذهب ليفتح الباب ليجد امه واخته بالباب لتهتف امه.. ايه ياخويا ساعه علي ماتفتح لتدخل لتجد رودينه جالسه جميله لتغتاظ وتهتف طب لما سيادتك قاعده في الصاله مابتفتحيش ليه ميفو ميفو
لتهتف هاله… ايه يا ماما براحه الله.
ليهتف حمزه.. رجليها وقع عليها المج يا ماما اهدي شويه.
لتهتف.. اه بدانا التكسير ياخويا ايه الدلع ده
لتذهب اليها هاله.. الف سلامه يا رودي مش تخلي بالك حبيبتي.
لتهتف رودينه.. غصب عني والله ومش عارفه اعمل حاجه.
لتهتف ام حمزه… خلاص هقعد معاكو واعملكو اللي تعوزوه
ليتصنم حمزه… لا يا ماما ماتتعبيش نفسك انا هاخد بالي منها
لتهتف… لا انت ماتعرفش انا هقوم اعملكو لقمه وانت يا هاله اقعدي معاهم ليجلس حمزه مقهورا ليمر الوقت وهاله ورودينه يتسامران وحمزه الغيظ ياكله فصورتها بين يديه لا تذهب من باله لتقترب هاله من رودينه الواد هيطرشق يا بت ايه الحب ولع في الدره
لتذغدها رودينه حب ايه هتقري دا اخوكي بومه.
لتهتف هاله… لا والله دا بومه دا دا الواد ناقص يرشق فينا اي حاجه عشان قاعدين علي قلبكو لا وماما ماتتوصاش ربنا يهديها..
لتهتف.. اعمل ايه انا يعني امك صعبه اوي يا هاله ربنا يهديها بجد… ليمر الوقت لتاتي امينه. وسهيله كانت سهيله تبدو عليها الحزن والارهاق لتحتضنها رودينه مالك يا قلبي شكلك عامل كده ليه
لتتنهد سهيله… مفيش حبيبتي تعبانه بس شويه ارهاق انت عارفه الشغل اهم حاجه انت حبيبتي كويسه ومبسوطه..
لتتنهد رودينه مبسوطه.. اه اه مبسوطه امال ايه ميفو ميفو
لتقطب سهيله جبينها لتهتف… انت مخبيه عليا ايه انطقي الواد ده عملك حاجه.
لتسمع حمزه يجلس بجواره… وهعمل ايه يا ست سهيله اتنين عرسان هنلحق لتطرق رودينه لتحس سهيله ان بها شئ لتهتف… انا حفظاكي فيه ايه انطقو
ليسرع حمزه خوفا من سهيله ويحتضن رودينه ويقبل خدها هيكون فيه ايه انت عايزه يكون فيه بالعافيه.
لتاتي أم حمزه.. هيكون فيه ايه يا ست سهيله اختك المدلعه عملت رجلها واديني اهه واقفه اخدمها وشايلنها علي كفوف الراحه من الصبح حد بيعمل كده.
لتنظر اليها سهيله.. لا كتر خيرك والله والله اختي تدلع براحتها بيتها وجوزها يدلعها وكتر خيرك يا طنط بس يصح يعني نقعد علي قلبهم من الصبح جوزها يخدمها. والا ياخدها يرميها مثلا ويتجبي عليها ميفو ميفو
ليهتف حمزه… فيه ايه ماتهدو انا مش عايز حاجه انا اقدر اخدم مراتي مالكو هتتخانقو كتر خيرك يا امي وانت يا سهيله اهدي
لتنظر اليهم بسخط وتهتف.. مش مرتحالك يا حمزه بس اقول ايه مسيري هعرف ليظلا فتره جالسون يتسامرون
لتاخذ ام حمزه حمزه جانبا وتهتف.. ايه يا زفت خلصت.
ليهتف حمزه ساخطا… يادي السواد اللي اتحط علي هو انا هلاقيها منك والا من سهيله امي ابوس ايدك خليكي في حالك مش ناقصك الله.
لتهتف… مش ناقص ايه يا واد البت دي عملتلك ايه مزعلاك اروح اجبهالك من شعرها انطق.
ليهتف ساخطا… ماتبس بقه كان حد قالك اني اكتع تجيبي مين من شعرها فيه ايه يا امي مراتي مابتعملش حاجه ومن فضلك بطلي كلامك ده بيزعلني مابستعملوش.
لتمصمص شفتيها.. اه يا اخويا مابتستحملش عالننوسه حاجه ماشي ادي اخرتها تقول لامك كده وهيا طالقها مابتجيش جنبها وتقعد تحب وتسحسح.
ليهتف… يا امي احب ايه بس هيا نطقت ماهي قاعده ساكته مابتنطقش رودينه طيبه مش زي سهيله يا امي وعشان كده مش بستحمل تتكلمي كده لانها ماتستاهلش كده.
لتهتف…. لا والنبي ايه طب يا اخويا ابلعها كلها اما اقوم اغور دي اخرتها لتتركه وتذهب وتاخذ ابنتها َتنزل.
ليقف ساخطا.. اكلها اه والله هموت واكلها انا عارف اني فقر ولا هطول البت ابدا شويه امي وشويه سهيله بتحرب عايزه تعرف ماختها هبله ومفقوسه ولو عرفت هتسخمط عيشتي وشويه دماغي اللي موديني في داهيه.. ماتحن عالبت يخربيت عيشتك شوف غلبانه ازاي ورقيقه وقمر والله قمر طب ايه هنفضل كده ماتتعدل بقه بدل مالبت تقول لاختها وامها وتجي امنا الغوله تطبق في رقبتك تاخدها منك.. ليهتف يادي المصيبه يا حزنك يا حمزه لو سهيله عرفت اللي حصل هتشقك نصين ماهي مستنيالك غلطه منك لله يا كريم حولتها بقت غوله بتعض في خلق الله.. دا حبيبي قمر وغلبان يتاكل اكل اهمد بقه ولم نفسك وبطل تاكل فيها انت عايزها وهيا اتوجعت.. طب ايه اعمل ايه اقرب واثق فيها والا اهبب ايه هيا صحيح اتصرفت زباله وتستحق قطم رقبتها بس لجأتلك كانت عملتك راجلها وانت هنتها وسودت عيشتها هتكمل كده يا حمزه هتعرف.. ليتنهد ويقوم ليجلس معهم ليمر الوقت وسهيلة قلقانه علي رودينه وحمزه يبذل جهده لكي يدلع رودينه امامهم كاي زوجين سعيدين لينصرفا اخيرا ويعود حمزه ويجلس معها لتهتف ممكن يا حمزه تدخلني جوا.
ليهتف… ليه بدري كده لسه ماتقعدي شويه نسهر.
لتهتف… لا انا تعبتك انهارده اريحك مني شويه
ليقترب منها ويهتف بحنان… انا مابتعبش منك يا رودي انا لو اخدمك العمر كله
لتنظر اليه بحب لتهتف.. كتر خيرك يا حَمزه بس مش عايزه اضايقك ولا حد يكلمك كلمه وحشه.
ليتنهد… قصدك امي انا عارف انها مابتعرفش تسكت وانا مابسكتلهاش يا رودينه والله
لتهتف بخجل… لا ماتسكتلهاش ايه عيب دي مامتك.
ليمسك يدها…. انت ازاي طيبه كده
لتخجل َتهتف.. ماهي امك فعلا لازم نتحملها لتطرق َتتنهد و َمسيرها ترتاح قريب ميفو ميفو
ليقطب جبينه…. ترتاح ازاي مش فاهم
لتهمس بحزن.. لما تسيبني يا حمزه مانا عارفه انك هتسيبني.. لترفع عيونها وتنظر اليه بشوق وتهتف… مش انت هتسيبني برضه
ليقترب منها ويهمس…. اسيبك اروح فين بس
لتهتف….. ماهو يا حمزه انت مش عايزني وانا مش هجبرك تكمل معايا حتي لو بح…. قصدي قصدي
ليبتسم ويشدها اليه…. حتي لو ايه يا رودي كملي.
لترتبك وتهتف.. سهيله هتعرف كل حاجه ومش هتسكت وانا مش عايزه اعملك مشكله
لينفعل َو يهتف…. رودينه اياكي تقوليلها حاجه عارفك هبلك وهتخري بكل حاجه عشان ماتصدق هيا.
لتهمس…. طب انت زعلان ليه اما تعرف ماتعرف مش دي الحقيقه.
ليهتف…. انت عايزاها تعرف اللي بينا عشان لو عرفت هتاخدك مني انا عارف.
لتنظر اليه بحب وتضع يدها علي صدره وتهتف وانت هتسيبني ليها مش كده يا حمزه.
ليظل ينظر اليها بحب ليهز راسه اخيرا ويقوم ويبتعد ولا يرد ويقول.. طب ايه بقه اقوم احضر حاجه ناكلها نسهر عشان من الصبح دماغي وشت منهم نقعد علي رواقه وقام واحضر بعض المقرمشات والعصائر ويقترب منها ويجلسان معا ويظلا فتره معا ليقترب منها ويظل يداعب كتفها ويقبل راسها حتي يبدا النوم يتسلل الي عيونها لترفع راسها وتهمس حمزه عايزه انام
ليقترب اكثر ويهمس… وتسيبيني لوحدي اهون عليكي لتظل تنظر اليه ليقترب منها بهدوء وهيا قد اصابها الخدر من مشاعرها وتسلل النوم اليها ليهمس حبيبي قمر بين ايديا وانا ماعتش قادر والله ماعت قادر ليشدها اليه ويقبلها ويتوه معها وهو يتعمق في قبلاته وهيا تستجيب بهيام وتحاوطه ليريحها وهو معها يلهبها بعشقه فقلبه كل من بعدها وهيا امامه بعد سنين وشوقه اليها ياكله لتذوب وتذوب وهو يتعمق في قبلاته ليمر فتره لتان بين يديه وتحاول ان تبعده وهو لا يستجيب لتهمس حمزه بس والنبي بس ليتجلد اخيرا ويشدها اليه لتحاول ان تبتعد ليشدد عليها ويهمس ماتتحركيش لتستسلم وتندس في احضانه وتستسلم للنوم الذي غزاها بسعاده بعد ان اخذت جرعه حب جعلتها تحس انه قريبا سيكون لها حبيبا وزوجا ليمر الوقت ليلاحظ انها انسابت بين ذراعيه ليتنهد ويهتف.. نمتي وولعتي فيا بجمالك طب اروح فين لا كدا كتير عليا كفايه يا حمزه واعقل بقه انت عايزها وهتموت عليها اعقل يا زفت انت البت هتموتك محصور وجسمك هيشيط ويدخن ليحملها وينظر اليها كل يوم كده ولعه الصبح وولعه بالليل ليذهب بها ويريحها ويستلقي بجوارها وياخذها في احضانه لينام بعد عناء.
مرت الايام هكذا وهيا تتدلل عليه صباحا وتنام في احضانه ليلا حتي وصل الي اخر صبره وقرر ان يسامحها لانه لم يعد يقوي ان يبتعد عنها انشا واحدا وهيا مشتعله بحبه تنتظره وتفعل المستحيل كي يقربها وكلها خوف ان يظل هكذا مبتعدا عنها معاقبا اياها.
اما سهيله فكانت تموت حيه وامها بجانبها تصبرها وتعطيها الامل انه ما ان يهدا حتي يعود اليها ويدرك خطأه وانها مظلومه لتصحو علي خبر ذبحها من الوريد الي الوريد كانت تتصفح موقعه كالعاده لتجد خبر موتها لتجد صوره جواد وبجواره سالي تلبس فستان العرس وتحت الخبر تم زواج رجل الاعمال جواد الترك علي الانسه سالي في حفل مهيب حضره نخبه من رجال الاعمال والصفوه وكان الحفل اسطوريا لا مثيل له وقد سافر الاثنان لقضاء شهر العسل بالخارج ليسقط التليفون من يدها وتضع يدها علي قلبها وبدات انفاسها تتمزق.. جواد اتجوز اتجوز عليا.. جواد حبيبي اتجوز وسافر يقضي شهر العسل.. جواد.. ظلت جالسه مشلوله قلبها يأن ودموعها تنساب وتنهمر.. لتسحب تليفونها وترسل له رساله الي تليفونها الاخر وتبدا في النحيب.. هونت عليك يا قلب سهيله خلاص كرهتني خلاص موتني بالحيا خلاص قتلت سهيله وهيا بتعشقك ليه يا قلبي دانا قلت هستناك العمر كله دانا قلت هيجي يوم وترجعلي خلاص قفلتها عليا وخرجتني بره حياتك رمتني اوي كده وصدقت قلبي حرام عليك ليه دانا كنت في حالي وانت سقتني عشقك بالغصب وقلت خلاص لقيت الدنيا وهبقي زي البنات خلاص يا جواد بقيت لوحده تانيه تنام في حضنها وتبقي بتاعتك وانت بتاعها.. طب.. طب و انا يا جواد كنت بحلم البسلك فستان اه زي البنات كنت بحلم زي البنات عمري مافكرت اني ابقي بنت او احلم. نزع من قلبي اي احلام وجيت انت حطيت في قلبي احلي حلم. اروح فين اعمل ايه انا بموت والله بموت.. كنت مستنياك اعمل ايه في وجعي ده اعمل ايه قلبي هيموتني يا قلب سهيله.. انا طلعت ضعيفه اوي َمحتجالك انا ادمرت ومت علي ايدك سحبت روحي ورحت سهيله قوتها راحت.. اتجوزت خلاص للدرجادي انا خلاص. طب لمستها وبقت مراتك ازاي امال حبتني ازاي انا استحاله اسيب مخلوق يلمسني غيرك عايشه علي حضنك لما كنا هناك انا بتاعتك بس انت ما بقتش بتاعي لتجهش بالبكاء والله مظلومه يا قلبى مظلومه يا رب ارحمني من َوجعي يا رب خدني.. لتظل تبكي فتره.. لتهتف اخيرا.. خلاص يا قلب سهيله روح. افرح وانساني خلاص انا كده مت هدور علي ايه والا مستنيه ايه خلاص انسعد بعيد عني وانسي اللي كان يوم ليك حبيب.. هتفضل حبيبي العمر كله هتفضل في قلبي العمر كله. وهحافظ علي روحي جايز لما اموت َاكون ليك.. اكيد هبقي ليك مانا ماكنش ليا في الدنيا نصيب يا رب اسعده وعيشه الحلو اللي ماعيشتهوش بدعيلك يا نور عيني تاخد نصيبك في الدنيا اللي انا ماخدتهاش ومستنيه نصيبي لما اموت جايز تكون ليا اه مانا ماعملتش حاجه والله ماعملت غير اني ضعفت وحبيت. حبيت بس دانا عشقت.. جواد حبك جوايا مالي قلبي وخلاص هزهد الدنيا وهعيش علي ذكري وامنيه ماتحققت روح افرح واعمل عيله احلي عيله وهفضل ادور عليك حتي لو خرجت من حياتي بس اشوفك واملي عيني منك فرحتك عندي يا قلب سهيله دنيا لوحدها حتي لو مش انا فيها.. انسعد وانسي انسعد وافرح ولا يوم تتوجع الحمد لله يا رب انه هينسعد وينسي. بس ولا عمري هنسي لأنك نفسي االي بتنفسه يا روح سهيله لتغلق الرساله وتنتحب لتدخل امها وتحتضنها.
لتتنهد امها بتعب معلش يا قلب امك معلش هتنحل يوم صدقيني انا عارفه هيجي يوم وتنسعد انت تستحقي وهو هيرجع.
لتنتحب سهيله.. بحبه اوي يا ماما هموت وموجوعه مش قادره.
لتحتضنها امها.. معلش يا قلب امك اقول ايه منه لله البعيد مايعرف يكسب ولا يفرح كريم ابن عاصم.. لتظل تهدئها حتي سمعت جرس الباب لتربت عليها وتقوم وتغلق الباب وتذهب لتفتح الباب لتجد كريم يقف عالباب ليهتف ازيك يا طنط امينه.
لتهتف… بخير طول مانت بعيد يابن عاصم
ليقطب كريم جبينه.. ايه يا طنط فيه ايه
لترفع امينه يدها وتصفعه بقوه علي وجهه ليرتد قليلا ويهتف انت جرالك حاجه بتضربيني
لتهتف واديك بالجزمه كمان يازباله ياللي بتنهش في لحمك وما كفكش اللي عملته زمان يابن عاصم.
ليبهت ويعرف ان سهيله حكت لها ليغتاظ ويهتف… هيا الهانم قالتلك طب مش تتكسف
لتهتف امينه… تتكسف من ايه بنتي انضف منك و َمن صنفك.
ليضحك ويهتف… ايه هيا لفتك انت كمان الهانم انا قافشها في العربيه البيه نازل تحضين وتفعيص والكل بيقول انها ضاربه عرفي.
لتبهت امينه وتحس بوجع في قلبها لتصرخ اخرس يا زباله بنتي انا.
ليصرخ هو… ايوه بنتك والبيه لما شافنا مع بعض ضربني وقال كتير قال انها بتاعته يعني ايه بتاعته يا مرات عمي ماتشوفي تربيتك الزباله بتتحضن في العربيات حتي انا كت هسترها الله اعلم البيه كان هيعمل ايه.
لتصرخ هيا وتتهالك اسكت منك لله اسكت. ليصرخ… لا مش هسكت وهفضحها مش انا اللي تعمل عليا شريفه والبيه يفعص براحته مش انا اللي حفيت سنين تسامحني وهيا مدوراها كان صراخه قد وصل لسهيله لتخرج وتندفع لتجد امها تمسك قلبها ومتهالكه وهو يصرخ بقذاراته لتنظر اليه بغل ولك عين يا زباله تيجي لتنقض عليه وهو يتفاداها وبدا يتشاجران وهو يسبها في شرفها وهيا تهجم عليه ليسمعا صرخه مدويه لتستدير لتتفجأة مما رات ويهوي قلبها في مكانها عندما…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الجامحه والبدوي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى