روايات

رواية البريئة والشيطان الفصل السادس 6 بقلم سلمى أحمد

رواية البريئة والشيطان الفصل السادس 6 بقلم سلمى أحمد

رواية البريئة والشيطان الجزء السادس

رواية البريئة والشيطان البارت السادس

رواية البريئة والشيطان
رواية البريئة والشيطان

رواية البريئة والشيطان الحلقة السادسة

استيقظت ف الصباح الباكر نظرت بجنبها اليه وجدته ساكن الملامح نائم بهدوء كانت تتمنى أن ترسمه بتلك الوضعيه وضعت يديها على وجتنيه تحسست لحيته برقه شديدة و قالت
تاج)***تعرف أنك و انت نائم بتبقا حلو اوى و جميل جدا لكن لما بتقوم من النوم بتكون زى الغوريلا اللى عاوزة يقتل كل اللى قدامها نينينيني
و فجأة يفتح عينيه و ينظر لها بشراسة و بعد الغضب
لوسيفر)****قال نا شبه الغوريلا هااا. شيء جميل لا بجد شىء جميل
ابتعد عنها رجعت هى للخلف
تاج)***ل لوسيفر أنا مكنش قصدى و أكملت بضحك هه كنت بهزر معاك مش اكتر يعنى هو القمر ده بردو شبه الغوريلا ده انت سكرة
لوسيفر)****حضري الفطار و الحمام و هدومى
تاج)**بخوف حاضر ممكن اسالك سؤال
لوسيفر)***قولى
تاج)***مفيش حد اسمو لوسيفر ممكن اعرف اسمك الحقيقى اى
لوسيفر)***بغضب متفتحيش الموضوع دههه تانى انتى فاهمة ولا لااااا
تاج)**** بدموع فاهمة فاهمة
و ذهبت أحضرت المرحاض و الملابس و أحضرت الطعام
تاج)***انا خلصت حاجة تانية
لوسيفر)***حضري نفسك و هدومك و هدومى هنسافر انهاردة بليل عندى شغل
ذهبت و جلس و أنتها من الطعام و ارتدي ملابسه و تذكر ما قلته الصباح و ابتسم على لطفتها و خوفها و كلامها فهو خائف أن يقع أن يقع بحبها و أن ينكسر مجددا نفد كل تلك الأفكار من رأسه و ذهب لمقر عمله جلس على مكتبه

 

 

و استدعى السكرتيرة
السكرتيرة)***قالت ب مياعة اومرة يا فندم
لوسيفر)***هاتيلى ملف اخر صفقة علشان ادرسها
السكرتيرة)****حاضر ذهبت و عادت مرة أخرى وقفت بجانبه
السكرتيرة)*** بمياعة اتفضل يا فندم
لوسيفر)****بعد أن مضي على الأوراق و اكمل
تمم ف حاجة تانى
اقتربت منه أكثر و وضعت يدها على صدره و قالت تامؤر بحاجة تانية يا فندم
لوسيفر)****و هو يمسك شعرها و يقول لو فكرتى تق*ربي منى تاني هزعلك فاهمة ولا لا الشركة ديه شركة محترمة مش كبا*رية يروح*مك انتى مطروتة فاهمة ولا لا اطلعى بره بدل ما اطلبلك الأمن يرموكى برة الشركة
اتصال على كمال
لوسيفر)****تشوفلى سكرتيرة جديدة يا كمال
كمال)****حاضر
عاد للبيت و ذهب لغرفتها وجدها نائمة جلس بجانبها و امسد على شعرها و قال
لوسيفر)***انتى عسولة اوى يا تاج و رقيقة خايف احبك و انكسر بس مش مهمة احبك أو تحبينى الاهم انك معايا
قام بهزها حتى استيقظت
تاج)****و هى تنفزع و تحتضنه و تبكي متسبنيش متسبنيش ل لوحدى ارجوك بلاش تقتلنى
لوسيفر)***بحنان اهدي اهدي يا تاج مفيش حاجة ف اى

 

 

تاج)****حلمت أنك كنت هتقتلنى بس بعدها طمنتني انك هتحمينى و مش هتاذينى
لوسيفر)***انا مش هعمل حاجة جهزتى الشنط
تاج)****ايوا جهزتهم
لوسيفر)***يلا علشان عندنا طائر
و بعد أن مرة الوقت و صلو للمطار و ركبو الطائرة كانت خائفة بشدة فهذاه المرة الاولى التي تركب بهاء طائرة خافت وامسكت يدها و أغمضت عيونها بشدة نظر لها بابتسامة صغيرة و قال
لوسيفر)***متخفيش
تاج)***حاضر أبعدت يدها انا اسفة و بعدها نامت بعمق و وقعت رأسها على كتفه و بعد عددة ساعات وصلو للمطار
لوسيفر)***تاج تاج قومى وصلنا
تاج)***سيبنى يا حبيبى انام شوية
لوسيفر)****حبيبك مين
تاج)****لوسيفر حبيبى سبني انام بقا
لوسيفر)****بزعيق حتى تستيقظ تأجج وصلنااا
استيقظت أخيرة
تاج)***ها وصلنا ايوا
لوسيفر)***كنتي بتقولى اى بقا
تاج)****انا قولت اى
لوسيفر)****حبيبى بمناسبة حبيبى ديه هقولك على حاجة
تاج)***ببراءة اى
اقترب منها بشده و كان سوف يقبلها لكن دخل فجأة إحدى حراسه و قال يا باشا العربيه مستنيه برا
لوسيفر)***بغضب طب يلا بينا
ذهبو للسيارة و جلست و ظلت تنظر للطريق

 

 

بسعادة كبيرة ف هى أول مرة تسافر للخارج و صلو بعد وقت للفندق و دخل ليحاجزو الغرفة
لوسيفر)****يلا نطلع
تاج)***هو احنا هنقعد بردو ف اوضة واحدة
لوسيفر)*** ايوا
دخلت للغرفة لوسيفر انا نازل شوية وجاي
اومات برأسها له و دخلت للمرحاض لتاخد حماما ساخن خرجت من المرحاض و هى تلف تلك المنشفة على جسدها ذهبت بتجاه الخزانة وفجأة سمعت صوت أحد من الخلف
التفت بخوف وقالت
تاج)****انت مين
الكسندر)***اكون الكسندر ايتها المثيرة أن زوجك محظوظ بكى لكن اعدك سوف اخذك منه و اقتله بيدي إلا أن أبتعد عن طريقي و اقترب منها
تاج)*** ابتعد لا تقترب انا أحذرك هل تفهم
الكسندر)***لا تقلقي انا سوف اذهب الان لكن أن علمت أن علم هو بشيء سوف اقتلك بيدي هل فهمتى
و ذهب و تركها
خافت و ابدلت ملابسها و ذهبت ف سبات عميق و ف اليوم التالى استيقظت و وجدته بجانبها ذهبت و ابدلت ملابسها و خرجت وجدته استيقظ و بعد قليل اخذها حتى يفطرون و بعد و هم جالسون على الإفطار
لوسيفر)***اعملى حسابك عندنا حفله انهاردة مش عاوز اى غلطة و مش عاوزك تتكلمى مع حد و متتحركيش من جنبي فاهمة ولا لا
تاج)****حاضر
و عندما حل الليل جاء هو و أعطها ذلك الفستان
لوسيفر)***البسي الفستان ده

 

 

و ذهب و ارتدت الفستان كان اسود اللون بدون اكمام ينزل بضيق من عند الصدر و الخصر و بعدها بتساع قصير من الامام لفوق الركبه و طويل من الخلف و تركت شعرها على ظهرها و موجته قليلا و وضعت احمر شفاه غامق و بعض من مكثف الرموش و وضعت عطرها المفضل و ارتدت حذاء عالى الكعب و نظرت أمامها وجدته ينظر لها بدهشة
تاج)***شكلى حلو
لوسيفر)****بسرحان شكلك تحفة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية البريئة والشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى