روايات

رواية اخفى حبه الفصل الأول 1 بقلم جنة الرحمن

رواية اخفى حبه الفصل الأول 1 بقلم جنة الرحمن

رواية اخفى حبه الجزء الأول

رواية اخفى حبه البارت الأول

رواية اخفى حبه الحلقة الأولى

هي : انا بحبك
هو : اي
هي : انا بحبك و بحبك من زمان اوي
هو :وانا مش بحبك يا منه على طول شايفك مدلوقا عليا
هي : مدلوقا عليك
هو : انا اسف بس انا يعتبرك اختي و بنت خالتي لكن مش اكتر من كده بصراحه انا بحب هنا
منه : اختك
منه :بتحب هنا اه الف مبروك يا ابن خالتي ابقى اعزمني بقى
هو : منه انا اسف بس انا بحب البنت اللي تكون صعبه لكن انتي معايا من واحنا صغيرين و في نفس الكمبوند
منه : فعلا ماشي يا احمد اوعدك اني هنسي حاجه اسمه حبك و صدقني هتشوف منه تانيه خالص
منه : انا همشي بقى ابقى قول لخالتو اني مشيت
احمد : تمشي تروحي فين انتي لسه جايه
منه : زي بعضه مره تانيه متنساش تقولي هتروح امتى تتقدملها
احمد : بجد انتي هتيجي معايا
منه : و مشيش ليه انا بنت خالتك و زي اختك
منه : اه صحيح من الأحسن تنسى الكلمه اللي قولتها باي بقى
…………………….. °°
منه مشيت من عند خالتي و انا زعلانه و قلبي مكسور بس انا معروف عني اني قويه و عشان كده انا قرارت انسه حبه حتى لو معرفتش مبينش
روحت المكتبه اقرا روايه دي الحاجه الوحيده اللي بتفصلني تماما على كل حاجه
……………………….. °°°
احمد زعلت اوي اني قولتلها بشكل ده و ندمت جدا اني قولتلها مدلوقا
قعت افكر شويه بعدين كلمت هنا

……………………….°°°°
منه بنت طيبه جدا و بتحب احمد جدا عندها ٢١ سنه في كليه هندسه عنيه لونه زيتي و بشرته بيضه و شعرها طويل و ناعم لونه اسود في بني))
احمد ابن خالت منه عنده ٢٧ دكتور في كليه منه جسمه رياضي و طويل و بشرتو قمحاوي عنيه لونه بني فاتح شعره اسود ناعم ))
هنا بنت جميله بتغير من منه دايما عنده ٢١ في نفس كليه منه عنيه عسلي بشرتها قمحاويه سيكه شعره كيرلي مش بتحب احمد بس بتتكلمو عند في منه))
…………………….. °°
هنا : الو يا حبيبي عامل ايه
احمد : كويس انتي عامله ايه
هنا : الحمد لله اه صحيح ختلك معاد مع بابا
احمد : بجد امتى
هنا : بعد بكره الساعه ٨
احمد :ماشي يا حبيبي انا مبسوط اوي
هنا: ها وانا كمان
هنا : انا هقفل بقى عشان ماما عايزانى
احمد : اوكي باي
هنا : باي
…. … ………………… °°°
عند منه قعدت شويه في المكتبه و بعدين روحت
مي( ام منه) اي يا حبيبتي كنتي فين خالتك رنت عليا قالت انك مشيتي من عندها بسرعه و زعلانه منك
منه بحزن : عادي يا ماما ابقى اكلمها اعتزرها روحت المكتبه
مي : ماشي يا حبيبي انتي كويسه
منه : اه يا ماما كويسه انا بس عايزه انام شويه
مي :ماشي يا حبيبتي روحي ارتاحي شويه
منه : ماشي هو بابا جه
مي : لا ياحبيبتي لسه في الشغل
منه : اه ماشي هروح انام بقى
مي : ماشي يا قلبي
…………………………..°°°
احمد
قفلت مع هنا و روحت قولت لماما حسيت انها زعلت
دخلت اوضتي و انا زعلان اني قولت لمنه كده و كمان متعوده تكلمني لكن مكلمتنيش خالص مرضتش اكلمها عشان عارف انها اكيد زعلانه و قلبه مكسور
………………………….. °° منه
دخلت انام عشان مش عايزه افكر في حاجه انا طبيعتي اني بكتم الوجع جوايا
حولت انام معرفتش قومت اذاكر شويه اعمل اي حاجه عشان مفكرش
في الليل كلمت ليلى صحبتي حكتلها كل حاجه و اتفقنا ننزل نجيب حاجات لكليه و هنروح مطعم و كده لبست و طلعت
………………………….. °°°
احمد
اتفقعت اني هطلع انا و هنا
قومت لبست و بصيت على التلفون اشوف منه رنت والا لا ملقتش حتى مسج
………………………..°°°
منه : ماما يا ماما يا ماما
مي : عايزه ايه
منه : هو بابا جه.
مي : اه يختي جه و سأل عليكي
منه : ماشي هدخل اسلم عليه و اخد منه فلوس اجيب حاجات لكليه و هدوم
مي : ما ده اللي انتي فالحه في يختي
منه :اختك لا انا بنتك هروح لبابا حبيبي
مي : روحي لم نشوف اخرتها
منه و هي تدخل اوضه بابا : اخرتها مزه زيك يا روحي
عادل (ابو منه) : بس يا بت متعاكسيش مراتي
منه : الله ما هي امي برضو
عادل : ماشي يا أخرت صبري عامله ايه في كليتك
منه : ميه ميه يا قلبي
عادل : حلو قوليلي بقى عايزه ايه
منه :🫰فلوس
عادل : هتعمليبها ايه
منه : هجيب حاجات لكليه و هدوم
عادي : ماشي يختي عايزه كام
منه : يختي اي حكايه الكلمه دي معاكم بس مش مهم اللي تجيبو يا حج
عادل ادها فلوس و طلعت من البيت لحت عند عربيتها
قابلة احمد
احمد : منه هاي رايحه فين
منه بابتسامه : هاي رايحه اجيب حاجات
احمد : تعالي اوصلك طيب
منه : لا شكرا هروح بعربيتي عشان اعدي على ليلى
احمد : اوكي عايزه حاجه
منه: لا شكرا
كل واحد ركب عربيته
……………………….. °°° عند منه قابلت ليلى جابت حاجات لكليه و هدوم و راحو كافيه
………………………..°°°
احمد
بعد ما سبت منه لوحت جبت هنا و روحنا َ
قعدنا في كافيه
………………………. °°°
منه دخلت الكافيه شفت أحمد قاعد مع هنا قلبي وجعني اوي بس ابتسمت و دريت وجعي
روحت قعدت انا و ليلى بعيد عنهم بس احمد اخد بالو مني و ابتسملي جه يقوم هنا مسكت ايدو أضيفت اوي
……………………….. °°°
منه اخت بالي ان احمد كل شويه يبصلي بس عملت نفسي مش واخده بالي
بعد شويه دخل وائل معانا في الكليه جه يسلم عليا مدلي ايدو
وائل : منه ازيك عامله ايه
حطيت ايدي في ايدو و سلمت عليه
منه : كويسه وانت عامل ايه
وائل : بخير الحمد لله ازيك يا ليلي عامله ايه
ليلى : كويسه وانت اخبارك ايه
وائل : تمام الحمد لله بص لقى احمد و هنا قاعدين مع بعض
وائل : ده أحمد و هنا هناك اهو
ليلى : اه
منه : اقعد يبني
وائل قعد معاهم قعدو بهزرو و يضحكو
كل ده واحمد قاعد متغاظ و مضايق اوي و هنا مضايقه اكتر
( هنا بتحب وائل جدا لم رفض حبها ارتبطت باحمد عشان تخلي يغير)
هنا : متيجي يا احمد نقعد معاهم بدل ما قاعدين لوحدنا مش منه بنت خالتك برضو
احمد : اكيد ما الهانم قاعده معه تضحك و تهزر والا كأني ابن خالتها
احمد راح عندهم و هو متعصب
احمد : ممكن اعرف الاستاذ قاعد معاكم بإمارة ايه
منه : احمد وطي صوتك وائل زميلنا قاعد معانا عادي
احمد : لا طبعا مش عادي ولد يقعد مع بنتين و هو والا قريبهم والا نيله يقعد بصفة ايه ان شاء الله
منه : بصفته زميل
احمد : منه متنرفزنيش يعني ايه زميلك زميلك في الكليه و بس
وائل : انا اسف جدا بس انا بعتبر ليلى و منه اخواتي و زميلي مش قصدي حاجه
منه : متعتزرش انت مش غلطان في حاجه هو اللي غلطان
احمد : غلطان
منه : اه
احمد : منه على البيت و كلامي مع ابوكي.
منه : انت مالك انت انا مش بعمل حاجه غلط وانا بنفسي هروح اقول لبابا و بعدين احنا في مكان عام
ليلى : خلاص ياا جماعه حصل خير
هنا بدلع : اه يلا يا احمد نمشي احنا عشان اتاخرت
وائل جاله تلفون
وائل : عن اذنكم انا لازم امشي
ليلى و منه : اتفضل
احمد حب يضايقك منه
احمد : اه يلا بينا يا هنون اروحك
منهكانت هتموت من الغيره بس بينت ان والا همامها
منه : اه مع السلامة
احمد : انتي مش هتروحي
منه : لا
احمد : لا ايه
منه : هو ايه اللي لا ايه لا مش هروح دلوقتي انا قايله لبابا اني هقعد مع ليلى
ليلى : اه احنا قعدين شويه
هنا : براحتكم يلا بينا يا روحي نمشي احنا
احمد بغيظ : يلا
احمد و هنا مشو مفضلش غير ليلى و منه
…………………………….. °°°
منه : بصي بيعمل ايه
ليلى : زي بعضه يا قلبي انسى هتلاقي احسن منه بكتير
منه : مش بسهوله دي يا ليلي احمد حب عمري انا ببين قدامو اني مش هممني لكن انا هموت قلبي وجعني اوي يا ليلي بجد
ليلي : حاسه بيكي يا قلبي والله ربنا يريح قلبك يا قلبي يارب
منه : يارب
ليلى : مش يلا بينا بقى عشان بابا
منه : اه يلا بينا
حاسبو و مشو
…………………………. °°°
احمد
روح هنا و قعد يلف بعربيه و هو هيموت من الغيظ
احمد لنفسه : وانا مضايق ليه ما تولع
انا مالي انا لا مالي ازاي دي بنت خالتي يعني مالي و نص كمان
اكيد مضايق عشان بنت خالتي و بس
في الصبح بحبك و في الليل مع سي زفت ده و انت مالك قال
………………………..
عدي يومين و منه مبتتكلمش احمد خالص زي الاول و هو مضايق من كده
………………………..
جه اليوم اللي المفروض هيتقدم في أحمد لهنا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اخفى حبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى