روايات

رواية اختيار القدر الفصل الرابع 4 بقلم جنات بدر

رواية اختيار القدر الفصل الرابع 4 بقلم جنات بدر

رواية اختيار القدر الجزء الرابع

رواية اختيار القدر البارت الرابع

اختيار القدر
اختيار القدر

رواية اختيار القدر الحلقة الرابعة

نزلت الكلمه على سمع رحاب زي الصاعقه وقالت بشهقه انت جنيتي تطلقي ايه مكصوفه الرقبه ده جوزك ابو ولادك انت نسيتي ولا ايه
ازاي تقول اطلق منه انت شكلك دارت لك حاجه في مخك بكت
نور بانهيار جوزي انت بتقولي عنه جوزي طب لما هو جوزي فين جوزي لما انا كنت بين الحياه والموت راح راح فين وسابني
مرميه الحياه والموت وما سالش عني وخلي الناس الغريبه تساعدني كان فين لما خسرت ابني بسببه اي جوز ده اي جوز يا ماما حرام عليكي
يا ماما انا استحملت كتير استحملت كثير عشان بس اكمل عشان ولادي لكن خلاص خلاص طفح الكيل طفح الكيل انا مش هعيش معاها ثانيه واحده
تقدري ترني عليها جوزي دلوقتي وتقولي هو فين وبيعمل ايه وازاي سايبني كده رن عليها بس واسمع اعذار شافها يقول لك ايه
طب طب ايوب على كتفه وقال اهدي يا بنتي اهدي اهدي كل حاجه هتتحل
يا قلب بابا بس انت ما تبكيش تاني اهدي عشان خاطر بناتك كده يا بنتي انت قويه بيهم وهما من غيرك ولا حاجه عشان كده ما تضعفيش ربنا يعوض الخير
رنه حسن ايوه يا طنط ازي حضرتك عامله ايه
ردد رحاب انا كويس انت عامل ايه يا ابني واخبارك ايه
رد حسن طب نور عندك يا حماتي عاجبك اللي بتعمله بنتك ده وتصرفاتها انا مش عارف اعمل معاها ايه انا احترت
اتكلمت رحاب باحراج وكانها بنتها فعلا انا اللي غلطانه
خلاص يا ابني اهدى وروق دمك كل حاجه هتتحل بس هي رحاب تعبانه شويه في المستشفى بتقول انك انت اللي ضاربها
يا ابني بس اكيد انت ما ضربتهاش كده ولا من طريق ونص اكيد هي غلطت
شهق حسن بصدمه وبزهول انا انا يا حماتي طب هي نور عامله ايه دلوقت طمنيني عليها هي كويسه
اتكلمت رحاب بحزن نور كويس والحمد لله بس للاسف يا ابني هي خسرت الجنين كانت حامل
اتصدم حسن قال ايه ده كل ده حصل طب انا جاي بسرعه وانت في اي مستشفى وانا جاي لكم
اتكلمت رحاب وقالت له على اسم المستشفى
وقال انا طيب جاي بسرعه مسافه السكه
اتكلمت رحاب جوزك ده يا ست هانم يا ريت تستقبليع بوش حسن كده وترجع معاه عشان اللي بتعمليه ده مش صح
ده جوزك وما لكيش غير بيت جوزك عشان كده اعثر على نفسك ليمونه يا اختي واستحملي انتي معاكي بنتين مين هيصرف عليهم ها ف حطي عقلك في رأسك واعقلي
وصل حسن على المستشفى
ودخل الغرفه على طول عند نور قرب منها وبس دماغها وقال
حبيبتي حصل ايه وايه حصل معاكي
بعدت نور من ايده من على كتفها وقالت خلاص يا حسن اللعبه بقى على المكشوف ما بقيش في تمثيل ثاني وعلاقه كويسه
وزوجين مثاليين خلاص كل شيء انتهى
انت هتطلقني ويا ريت بدون شوشره تطلقني يا حسن وبلاش فضايح ومحاكم لو كنت بنحب الفضايح انا قابله
انا خلاص مش هعيش دور البريئه تاني انا محيت شخصيتي وكياني ودوست على نفسي ودوست على كرامتي
ورخصت نفسي ليك وقلت اشتري خاطرك بس انت ما تستاهلش كل ده
حسن فرح من جواه ومش مصدق اللي بتقول انه يخلص منه بس في نفس الوقت مش عايز يظهر ان هو وحش قدام اي حد
وقال نور حبيبتي اهدي ايه اللي انت بتقوليه ده ما ينفعش كده ايه ناقصك وانا هعمله لك بس بلاش تقولي طلاق
ابتسمت نور بسخريه وقلت خلاص يا حسن خلاص ما فيش امل
هما خيارين قدامك الأول يطلقني بي الرضا والثاني
يرفع عليك القضيه بالاعتداء علي ولسه علامات ضر^به ماثر على جس^مي وهيكون محضر واثبات حاله
فالاحسن ليك انك تطلقني بدون شوشرة خلاص انا ما بقيتش عايزاك ومش عايزه اعيش معاك تاني وقالت بدموع وعيط يا اخي ارحمني ارحمني خلاص مش عايزاك طلقني احسن لك يا تختار السجن تختار
اتصدم الكل من كلام نور واولهم حسن كان مصدوم مش عارف يقول ايه وبعد صمت طويل اتكلم حسن وقال “”””

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اختيار القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى