روايات

رواية احببت وكيل النائب العام الفصل الخامس عشر 15 بقلم أسماء عطاالله

رواية احببت وكيل النائب العام الفصل الخامس عشر 15 بقلم أسماء عطاالله

رواية احببت وكيل النائب العام الجزء الخامس عشر

رواية احببت وكيل النائب العام البارت الخامس عشر

رواية احببت وكيل النائب العام الحلقة الخامسة عشر

ليلي بدموع ليكي اخوكي سليم ربنا يخليكم لبعض
كانت بتردد الجمله جواها بتتمني انها تقولها الحقيقه وفي نفس الوقت مش عاوزها تعرف ان ليها اخ شبه سليم ودموعها نازله علي ابنها اللي وحشاها مهما كان دا ابنها
اسماء: روحتي فين يا ماما
ليلي بتداري دموعها:مفيش يا حبيبتي
تصبحي علي خير
اسماء وانت من اهله
طلعت ليلي لاوضتها وانهارت من العياط
محمد بحنيه في ايه يا ليلي
ليلي انا عاوزه سليم يا محمد انا ابني وحشني حرام والله اللي بيحصلي وبيحصل لعيالي ده
محمد بحنيه حضنها وقدر موقفها كأم واتكلم وقال مش لوحدك والله انا كمان نفسي اشوفه واخده في حضني
وفي نفس الوقت مش طايق سيرته ولا عاوز اشوف وشه
ليلي:طب اسماء يا محمد لو عرفت هنعمل ايه دي مبتكرهش في حياتها قد الكدب حتي لو كدبت عليا في اي حاجه بتيجي بعد كدا وتقولي
محمد بخوف عشان اسماء: احنا مش هنخلي اسماء تعرف حاجه وانت كمان يا ليلي تتأقلمي علي غيابه وان هو ميستاهلش يكون ابننا
ليلي بعياط وتهكم: اتأقلم انا ام انا ليه محدش حاسس بيا
محمد: ليلي اسماء لو عرفت هنخسرها
ليلي مسحت دموعها: خلاص يا محمد مش هتكلم في الموضوع ده تاني
محمد:اسماء نامت ولا لاء
ليلي: اه نامت
محمد:ماشي
ليلي في حاجه ولا ايه
محمد لاء
في صباح يوم جديدفي قصرسيف الانصاري
مريم دخلت اوضه احمد
احمد كان واقف قدام المرايه وبيلبس
مريم من وراءه:صباح الخير يا باشا
احمدبابتسامه صباح النور
مريم:ايه رايح فين كدا
احمد هروح الشركه
عمربيه عريس جديد يبخته
اول ما قال بحب اتجوز البنت اللي بيحبها بعد اسبوع اما انا هتخلل علي ما اجي واتجوز
مريم:هههههه طب ما تروح تتجوز ولا انت لسه هتكون نفسك
احمد:لسه شويه
مريم: قولي بقا سمسم دي تبقا بنت مين
ابوها وكيل نيابه ولا رجل اعمال ولا ايه عرفتها ازاي انا اول مره اشوفها
احمد:اسماء ابوها لا وكيل نيابه ولا رجل اعمال ولا حاجه اسماء ابوها مدرس محترم وامها بردوا
مريم بصدمه ايه
احمد في ايه
مريم بخوف:طب وهي ايه
احمد:لسه في تالته ثانوي
مريم:احمد انت وكيل نيابه وابن سيف الانصاري اكبر رجل اعمال في مصر تحب واحده زي دي
هتعمل ايه لما ابوك يقولك كدا احمد:ماما انت اكتر واحده عارفه انا ماليش في المظاهر ولا الكلام الفاضي ده انا بحبها
مريم عارفه كدا كويس
لكن ابوك يا احمد
احمد متقلقيش يا ماما
مريم بهزار:مش عيب تبقي وكيل نيابه قد الدنيا وتوقعك بنت عندها 18 سنه
احمد بضحكه: انا بقول كدا بردوا
مريم:هتيجي معانا عند عمر وياسمين
احمد انتوا هتروحوا خليكم لبكرا حتي بلاش تزعجوا الناس
مريم لا لازم نروح ونطمن عليهم
احمد خلاص ماشي هاجي عشان نسيت هديه اللي كنت جايبها لياسمين ادهلها بالمره
مريم ماشي احنا هنسبقك علي هناك وطلعت وسابته
سيف ومريم ويوسف ركبوا عربيه واحده وراحوا علي بيت عمر وياسمين
عند عمر وياسمين كان نايم وياسمين في حضنه
ياسمين بهدوء حبيبي
عمر بنوم:همممم
ياسمين:اصحي ياعمر بقا بابا وعمو سيف وطنط مريم جايين في الطريق
عمر لا مش عاوز اصحي انا عاوز افضل واخدك في حضني كدا انت متعرفيش انا كنت بتعذب في بعدك عني ازاي كنت بسافر مخصوص عشان انساكي بس مقدرتش
ياسمين انا اسفه يا عمر
عمر اتعدل من نومته وقعد قصادها ومسك ايديها انا مش عاوز اعتذار انا عاوز حب بنفس الطريقه اللي بحبك بيها وقبلها من خدها
ياسمين بخجل طبعت قبله رقيقه علي خد عمر وطلعت تجري
عمر حط ايده علي وشه وابتسم وقام غير هدومه
وطلع لقا ياسمين بتجهز اكل
عمر بتعملي ايه
ياسمين بحضر غداء عشان نتغدي كلنا سوا انهارده
عمر كلنا مين
ياسمين ما انا قولتلك بابا وعمو سيف وطنط مريم جايين
عمر هما هيقعدوا للغداء
لا طبعا احنا لسه متجوزين هيسلموا علينا ويمشواعلي طول منعاً للاحراج
ياسمين اسكت يا عمر احنا هنروح شهر عسل مش هنشوفهم خلينا نقضي يوم معاهم قبل ما نمشي
عمر:ماشي
ياسمين: شاطر حبيبي اللي بيسمع الكلام
عمر بصلها ورفع حاجبه:بسمع كلام مين يبت انت تحبي تشوفي الوش تاني انت اكتر واحده عارفه
ياسمين بدلع طب وتهون عليك ياسمين حبيبتك
عمر بصلها وقرب منها لحد ما خبطت في الحيطه وقبلها من شفايفها هتبطلي تعملي فيا كدا امتا
قاطعهم طرق الباب
ياسمين اتفضحنا يا عمر
عمر:ههههههههه انا جوزك يا عبيطه وراح يفتح الباب
مريم شافت عمر سلمت عليه وهي مبتسمه
وسيف ويوسف سلموا عليه
ودخلت ياسمين سلمت عليهم
وقعدوا كلهم مع بعض
واحمد كمان كان جيه وعمر راح يفتح
احمد سلم عليه
احمد مبروك
عمر الله يبارك فيك عقبالك
احمد رفع ايده يارب وكمل وقال ياسمين فين
ياسمين من وراء عمر انا هنا
احمد سلم عليها وطلعلها علبه
هديه جوزاك متأخره معلش
ياسمين شكرا عقبالك
احمد دخل وقعد هو كمان
واتكلم بخبث القعده عندك مريحه يا عمر سبحان الله الشقه دي برتاح فيها اكتر من القصر وشقتي
عمر وهو بيكز علي اسنانه تنور في اي وقت
احمد من قلبك ياعمر
عمر اه طبعا
ومريم اللي قاعده تضحك علي احمد
وقعدوا شويه
احمد قام وقف يلا بقا يجماعه بلاش نضايقهم
ياسمين لا والله احنا هنتغدي كلنا سوا انهارده عشان هنسافر بكرا ولا ايه يا عمر
عمر اه لازم نتغدي كلنا سوا
احمد قعد تاني لازم تحلفوا يعني
مريم وهي بتضحك يلا يا ياسمين عشان نجيب الغداء ودخلوا المطبخ
مريم: اسكتي مش شوفت حبيبه احمد
ياسمين بجد شوفتيها امتا
مريم كانت في فرحكم وشوفتها
ياسمين حلوه يا طنط مريم
مريم قمرر
ياسمين ربنا يسعدهم يارب
مريم يارب يحبيبتي يارب
مريم:طبخك حلوو يا ياسمين
ياسمين:والله عجبك
مريم اه والله
في بيت سليم
فارس:اتصرف بعقل يا سليم
سليم الرجاله جهزت
فارس ايوا مستنينك تحت
قاطعهم طرق الباب بشده
سليم في ايه
فارس مش عارف وراح يفتح الباب
ملك بعياط سليم الحقني
سليم في ايه مالك
ملك عيطت اكتر طليقي اخد مني ابني وهيسافر بيه
والنبي ياسليم رجعلي ابني والله ما هتشوف وشي تاني
سليم قلبه وجعه راح عليها واتكلم وقال اهدي متخافيش هرجعهولك
فارس بعصبيه:واحنا مالنا بالكلام الفاضي ده انت مش هتروح اسكندريه
سليم بحده انزل يا فارس استناني تحت مع الرجاله
فارس نزل وسابهم
سليم قعد ملك واتكلم وقال احكيلي اخده منك ازاي
ملك بعياط هو المفروض يشوفه مره كل اسبوع
اخده انهارده وقالي انا هخرجه
فقولتله ماشي
وبعدين لقيت ابني بيكلمني ويقولي بابا بيقول هياخدني ويسافر
سليم عنوانه فين طليقك ده
ملك قالتله علي العنوان
سليم اخد العنوان وسابها ونزل
ركب عربيته ورجالته وراءه
سليم سايق بسرعه وفارس جمبه
فارس: انا مش عارف انت مالك كنت المفروض مسافر اسكندريه دلوقتي عشان اختك
سليم بصله ومردش عليه
وبعد شويه كانوا وصلوا
سليم وفارس كسروا الباب ودخلوا
طليق ملك بعصبيه في ايه
سليم خودوا
وبعدين في اوضه صغيره كان يجلس طفل برئ في عمر سبع سنوات يبكي بشده
سليم دخل وراح عليه واتكلم
في رجاله بتعيط
الطفل انت مين
سليم بتعيط ليه
الطفل عاوز ماما
سليم شاله انا هوديك لماما هي كمان عاوزك
وكمل وقال اسمك ايه
الطفل اسمي سليم وانت اسمك ايه
سليم:انا كمان اسمي سليم
الطفل هو انت تعرف ماما منين
سليم اسألها وهي تقولك
ويلا بقا عشان هتموت عليك
سليم الصغير يلا ونزل تحت
سليم فتح الباب وركبه
وهمس لفارس هتأخد الكلب ده انت والرجاله وتروحوا علي المخزن وانا هروح لملك ابنها واجيلك
فارس ماشي
وبعد شويه سليم وصل بيته وملك كانت منهاره من العياط عشان ابنها
سليم دخل وهو شايل ابن ملك
ملك بفرحه سليم وجرت علي ابنها واخدته في حضنها
كنت خايفه عليك يحبيب ماما
وبتشم في ريحته
وبصت لسليم واتكلمت وقالت شكرا يا سليم
سليم ابتسملها وسابهم وطلع البلكونه
سليم الصغير مين ده يا ماما
ملك: عمو سليم يحبيبي قريبي
سليم الصغير: هاتي فونك يا ماما العب بيه
ملك حاضر يحبيبي وطلعت فونه لابنها
سليم اخد منها الفون وقعد بيه
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم♥️
ملك طلعت لسليم البلكونه وكان واقف بيشرب سجاره
ملك بصدمه انت بتشرب سجاير
سليم مش مدي اهتمام لكلامها اتكلم وقال في اوضه هنا نامي فيها انتي وابنك لحد ما اجبيلك شقه وسابها ومشي
ملك اخدت ابنها ودخلوا يناموا وحاضنه ابنها بكل قوه
عند سليم كان وصل المكان اللي فارس ورجاله سليم اخدوا عليه طليق ملك
دخل وقعد وحط رجل علي رجل وولع سجاره
سليم تأخد كام وتبعد عنها وعن ابنها
طليق ملك انت مين وعاوز ايه
سليم مش هكرر سؤالي تاني تاخد كام وتبعد عن ملك وابنها
طليق ملك: ما هو ابني بردوا
سليم كان ابنك
طليق ملك يعني ايه يعني
سليم اتنين مليون ايه رايك
طليق ملك سمع الرقم واتصدم واتكلم وقال موافق بس اشوف ابني كل فتره
سليم: خمسه مليون وتنسي ابنك خالص
طليق ملك في صدمه من الارقام اللي بتتعرض عليه طمع اكتر واتكلم وقال
عشر مليون و مش هتشوف وشي تاني
سليم نعععم يا روح امك انا مش عاوز اعملك حاجه عشان ابنك بس لو عاوز ابعدك عنها هبعدك بطريقه اللي يروح ميرجعش اختار بقا تاخد الخمسه مليون وطلع مسدسه وحطه علي تربيزه ولا اخلص عليك ومخسرش حاجه
طليق ملك بخوف:خلاص موافق اهو احسن من وشها ووش ابنها
سليم بصله بحده. واتكلم وقال هتسافر مكان ما انت عاوز هتوصل هتلاقي الخمسه مليون في حسابك وسابه وطلع
فارس عملت ايه
سليم هيأخد خمسه مليون ويسافر
فارس نعععم انت اتجننت يا سليم
سليم فاارس انا مش عاوز وجع دماغ
فارس: وجع دماغ خمسه مليون يا سليم حرام عليك
سليم: فارس الحيوان اللي جوا ده هتاخدوا المطار عشان يسافر معاد طيارته بكرا
فارس بضيق حاضر يا سليم اما نشوف اخرتها مع ست ملك
سليم ركب عربيته وراح علي بيته
وبعد شويه كان وصل ودخل الاوضه اللي فيها ملك وابنها
وقعد علي طرف السرير بيبص لملك وابنها لحد ما نام جمبهم
استغفر الله العظيم واتوب اليه♥️
ملك كانت صاحيه واول ما حست ان سليم نام قامت وفضلت تبص عليه
كان بيفصل بينهم سليم ابنها
ملك شدت سليم الصغير علي الطرف ونامت هي وسطهم وحطت راسها علي دراع سليم الكبير واخدت ابنها في حضنها
سليم كان صاحي وحس بكل اللي هي بتعمله
بس محبش يوترها او يزعجها
لحد ما نامت تاني
سليم شد دراعه من تحت راسها بهدوء وقام دخل اوضته
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم♥️
عند عمر وياسمين
ياسمين هتنزل دلوقتي ياعمر احنا وراءنا سفر بكرا
عمر اه يا ياسمين هقابل احمد عاوزه في موضوع مهم
ياسمين احمد كان هنا طول النهار مكتلمتوش ليه
عمر نسيت يا ياسمين
ياسمين ماشي يا عمر
عمر ركب عربيته وراح القصر كان واقف في الجنينه وكلم احمد نزله
احمد في ايه ياعمر
عمر مفيش جيت اقعد معاك لوحدنا شويه
احمد مالك انت كويس
عمر اه كويس واكمل وقال حلوه البنت اللي كانت واقفه معاك في فرحي دي
احمد بتهرب بنت مين
عمر كانت واقفه معاك انت وخالد وخطيبته
احمد اه دي قريبه خالد وخطيبته بتسأل عليها ليه
واكمل بغيره وبعدين انت مالك حلوه ولا مش حلوه لنفسها
عمر ايه بتحبها ولا ايه
احمد بكدب بحب مين لاء مبحبش حد ولو بحبها فيها ايه عيب ولا حرام
عمر مفيهاش حاجه بس مش هينفع
احمد هو ايه اللي مش هينفع
عمر بتهرب انا لازم امشي عشان ياسمين سايبها لوحدها ومشي علي طول
احمد في نفسه ياتري عمر يعرف اسماء منين وليه عاوز ييوصلي ان اسماء
استغفر الله العظيم واتوب اليه♥️
قاطعه رن اسماء
احمد بص للفون بحب ورد عليها
احمد بتصنع النوم الوو
اسماء هو انت نمت ولا ايه
احمد اممممممم في حاجه ولا ايه
اسماء بزعل وفي نفسهامعقول محدش فاكر عيد ميلاده
احمد روحتي فين
اسماء كنت عاوزه اقولك كل سنه وانت طيب عيد ميلادك انهارده
احمدبابتسامه وانت طيبه بس.من غير هديه كدا مش هينفع شوفي محدش فاكرني غيرك
اسماء وهي بتبص للهديه اللي هي جايبهاله جبيتلك هديه يارب تعجبك
احمد جيبتي ايه
اسماء هتشوفها بكرا
احمد خالد نازل رن عليه
احمد علق اسماء ورد علي خالد
خالد:الحقني يا احمد انا اتخانقت خناقه كبيره في كافيه عنوانه
احمد:ههههههه خناقه كل سنه عشان عيد ميلادي صح
خالد باستسلام :طب ايه هتيجي ولا ايه الشباب كلهم هنا
احمد طبعاً جاي وقفل مع خالد
اسماء ياتري بقا علقتني عشان مين
احمد:كنت بكلم خالد
اسماء ماشي خليه ينفعك بقا وكانت هتقفل
احمد لو قفلتي هتزعلي
اسماء بدلع هتزعلني ازاي
احمد هاجي اطلب ايدك من ابوكي دلوقتي
اسماء بفرحه ومن غير متأخد بالها وانا ايه اللي يزعلني في كدا دا انا هكون اسعد انسانه في الدنيا
احمد سمع كلامها وكان مبسوط اتكلم وقال بجد يعني انت عاوزه تتجوزيني
اسماء :اجل يا سيدي اريد ان اتزوجك ايها المدعي العام ههههههه
احمد هههههه واكمل بنبره كلها حب بحبك
اسماءكانت واقفه في البلكونه واناكمان واكملت وهي تنظر الي السماء ولتشهد ايها القمر اني اعشقه ولا اريد غيره
احمد بغيره انت واقفه في البلكونه
اسماءامممممم
احمد طب ادخلي جواا
اسماء بتغيير
احمد مردش عليها
اسماء دخلت من البلكونه واتكلمت وقالت اغنيلك
احمد راح علي كنبه في الجنينه ونام واتكلم وقال غني
اسماء اححححم اححححم اححححم
احمد بضحكه اول مره اسمعها الاغنيه دي
اسماء اسكت بقا
واكملت وقالت
حين التقيتك عاد قلبي نابضاً وجري هواك بداخلي مجري دمي وشعرت حضنك دافئا ورايتني رغم الحياء اذوب فيه وارتمي قل لي أيا رجلاً لاي قبيله ولاي عصراً او لجنس تنتمي ولمن تعود اصول عينيك التي اضحت قناديل الضياء بعالمي
احمد صوتك حلوو اوووي
اسماء شكرا
لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم♥️
قاطعهم رن خالد تاني
احمد انا لازم اقفل بقا عشان خالد نازل زن
اسماء ماشي هنتاقبل في الكافيه بكرا اديك الهديه
احمد ماشي وقفلوا مع بعض
خالد انت فين يا احمد احنا مستنينك
احمد جاي اهوو وقام وراح لصحابه
اللي كل سنه بيعملوله عيد ميلاد مفأجأه عشان هو مالوش في جو اعياد الميلاد والكلام الفاضي ده
وفي صباح يوم جديد
في بيت سليم
سليم كان في اوضته لبس وطلع ملك كانت قاعده هي وابنها في الصاله
سليم صباح الخير
ملك صباح النور
سليم مش عاوزين حاجه اجبيهلكم
سليم الصغير لا شكرا احنا مروحيين بيتنا
ملك شكرا يا سليم احنا هنروح بيتنا بقا كتر خيرك
سليم تعالي عاوزك وراحوا وقفوا في جمب
ملك نعم
سليم قولتلك هجبيلك شقه
ملك لا شكرا بيتي موجود وحلو الحمدلله
سليم طب خليكي هنا انهارده كمان
ملك ليه
سليم خليكي بس
ملك ماشي
سليم انا هنزل مش عاوزه حاجه
ملك لاء شكرا
سليم نزل وسابهم
سليم الصغير يلا يا ماما نروح
ملك هنستني انهارده كمان يحبيبي عند عمو سليم
سليم الصغير مينفعش يا ماما نعيش مع واحد غريب
ملك سليم مش غريب
سليم الصغير: ليه بقا انشاءالله كان جوزك و لا ابوكي ولا اخوكي
ملك بتصنع الخوف ايه ده بتغير عليا ولا ايه
سليم الصغير لا بخاف عليكي من كلام الناس هيقولوا واحده مطلقه عايشه مع راجل غريب
ملك اتجمع في عينها دموع من كلام سليم طفل عنده سبع سنين يقول الكلام ده
وحضنته انا بقا مش بخاف طول ما انت جمبي
سليم الصغير ماشي بصي لو دخل البيت من بابه اهلاً وسهلاً غير كدا هو حر بقا يستحمل اللي هيجراله اصلاً شكله مش عاجبني
ملك ههههههههه
سليم راح مول كبير اشتراء لبس لملك وابنها
ورجعلهم تاني
ملك ايه ده يا سليم
سليم انتوا مش معاكم هدوم هنا ومحتاجيين تغيروا هدومكم
ملك انا تعبتك معايا لسه بتحبني
سليم مردش
ملك بصت شافت الورقه اللي هي كانت سايبها لسليم لسه مفتحهاش
ملك لسه مفتحتش الورقه من ساعه ما سيبتهالك
سليم فيها ايه
ملك اللي انت بتدور عليه
سليم اللي هو ايه
ملك:عنوان

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت وكيل النائب العام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!