روايات

رواية احببت منتقمة الفصل الأول 1 بقلم أسماء صالح

رواية احببت منتقمة الفصل الأول 1 بقلم أسماء صالح

رواية احببت منتقمة الجزء الأول

رواية احببت منتقمة البارت الأول

رواية احببت منتقمة
رواية احببت منتقمة

رواية احببت منتقمة الحلقة الأولى

_اييه انتي عامية مش بتشوفي

ليلي : ولزمتها ايه قلة الأ*دب دي اسفة ماخدتش بالي

سليم بعصبية: اسفة ع ايه انتي بهدلتي الجاكيت..ابقي فتحي وانتي بتشتغلي.

ليلي بتزعق: ما قلتلك اسفة الاااه

سليم بعيون حادة: انتي بتزعقي انتي عارفه أنا مين انا سليم الهلالي.

ليلي: واي يعني.اعملك بطاقة يعني ولا إيه.

قرب منها بغضب: شكلك عايزة اللي يسكتك..

شريف(صاحب مطعم..50سنة) : ايه في ايه؟… سليم بيه أهلا وسهلا بحضرتك يباشا..

سليم بعصبية: بلا باشا بلا زفت مش تبقوا تشغلوا

ناس بتفهم في المطعم هنا.

شريف بأدب: بعتذر لحضرتك يابيه إحنا اسفين هي عملت ايه لحضرتك.

ليلي بلوي شفتا*ها: يعني هكون عملت ايه..هو ماشي سريع خبط فيه ووقعت العصير ع جاكتته مش قصة يعني.

سليم(32سنة): انتي كمان بتتكلمي..

شريف بنفاذ صبر: ادخلي جوه يا آنسة ليلي

ليلي(20سنة) : بس يا مستر شريف مكنش قصد..

قاطعها شريف بجدية : ادخلي جوه بقولك .

تمر أمامه بصوت عالي: اووووف حاضر ..واحد بارد

سليم بصدمة: اووف و واحد بارد ..مع بعض.

شريف: انا آسف يا سليم بيه بعتذر بسبب الخطأ

ده بالنيابة عنها..

سليم بهدوء؛ لا مفيش حاجه يا شريف..انا بس اتعصبت من طريقتها ..دي مجنونة

شريف بمرح: هههه والله انت زي ابني يا سليم بيه وزبون قديم عندنا من زمان

اتفضل هناك طربيزة بعيد عن الدوشة.

أما بالنسبة للجاكيت ممكن اخدو منك عشان يتنضف وابعته المغسلة

سليم : لااا ولا مغسلة ولا حاجه انا معايا اجتماع بعد شويه ومفيش مشكلة اتفضل انت.

شريف: طيب يا فندم ع راحتك بعد اذنك.

ليلي في المطبخ داخلة بتزعق: شايف نفسه مين

واكملت بتقليد صوت سليم: قال انتي عارفه أنا مين انا سليم الهواري. ط__ُ_ظ فيك اي يعني بيخوفني واحد رخم .

دخلت لها صحبتها مها: ايه مالك بتكلمي نفسك بتزعقي لمين.

ليلي بغضب: لواحد متخلف بره…فيها ايه لما أوقع العصير عليه بالغلط. مغرور وشايف نفسه

مها : اااه هو انتي عملتي كده . ربنا يستر بقي من اللي هيحصلك من خالك.

اتنهدت بقلق وخلصت شفت عملها وذهبت للمنزل.

دخلت المنزل بتعب ودموع وجلست على الكنبة :

وحشتني اوي يبابا .

سلمي (اختها..19)

: حمدالله على السلامه يا لولاا .اتأخرتي ليه ..ومال عنيكي.

ليلي بتمسح دموعها: ها لا مفيش..بس افتكرت بابا الله يرحمه.هي ماما نامت

سلمي بهدوء: الله يرحمه….ااه ماما نامت من بدري .

ليلي بابتسامة: طيب روحي نامي وكفاية مذاكرة عشان محاضرتك بكرة.

سلمي: حاضر..تصبحي ع خير.

*بمكان آخر.

عزت بالهاتف: جهزت الأعض*اء. يا كرم.

كرم : تمام يا باشا والكبير في انتظارك..

عزت : لا روحله انت ابعتله البضاعة وخد منه الفلوس

كرم : ماشي يا باشا انت تؤمر.

بيعم الليل..

بتخرج ليلي من منزلها وهي مرتدية ملابس غريبة .

لتوصل إلي مكان مظلم.

وتقترب من المكان ده .. وفجأة تلاقي أشخاص واقفين ومعهم شنط وبيتم التسليم ما بينهم.

لتخرج من شنطتها تلفيونها وبتفضل تصور بهذه الأشخاص وما يدور بينهم..

وفجأة حد بيقرب منها وبي*حط أيده ع كتفها: انتي مين وبتعملي ايه هنا.ووو..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت منتقمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!