روايات

رواية احببت طفلتي المجنونه الفصل التاسع 9 بقلم ملك شكري

رواية احببت طفلتي المجنونه الفصل التاسع 9 بقلم ملك شكري

رواية احببت طفلتي المجنونه البارت التاسع

رواية احببت طفلتي المجنونه الجزء التاسع

رواية احببت طفلتي المجنونه
رواية احببت طفلتي المجنونه

رواية احببت طفلتي المجنونه الحلقة التاسعة

بص مراد ناحيتهم بعيون بتطلع نار وجري ناحيه الولد ونط عليه ونزل فيه ضرب:انت مين يالااا
صرخ الكل وجريت مليكه ناحيتهم وزقت مراد من فوق يزن وقعدت قدام يزن ولمست جرحوا:يزن انت كويس..بصت ل مراد بغضب:اييه الي انت عملتواا ددده
مراد ومحسش انه غلط بالعكس وقف بغضب اكبر وقال:عيزاني اشوفك واقفه بتحضني واحد غريب وكمان بتقوليلوا ياحبيبي وعيزاني اقف بعيد واقولك هايل يافنانه
مليكه بغضب:غريب اي يابني ادم انت ده اخويا
مراد اتصدم:اخوكي ازاي يعني…
مليكه بغضب:هما يقولولك…انا رايحه الشغل..يزن حط تلج على الجرح وحط عليه لزقه عشان ميتلوثش..خلصت كلمتها ومشيت
هنا بصت ل ابنها بغيظ:متهور
مراد بعناد:ولو..هي الي غلطانه بردو
فاتن:ياواد اتلم..ده ابن خالتها واخوها ف الرضاعه..ويلا صالحوا بعض بقا
يزن:هو احنا ف مدرسه ياماما
فاتن:ولا اتلم

 

يزن:ا احم..
مد يزن ايده ل مراد وبصله مراد بقرف بعدها سلم عليه وضغط على ايده جامد
يزن بألم:اااه اوه بقولك ياطنط ابقي قوليلي على الوصفه الي بياخدها الشحات مبروك ده يمكن اشد حيلي شويه
مراد ضحك بسخافه:هه لذيذ اوي يزن
عند مليكه كانت راكبه عربيتها وبتتكلم بعصبيه:مستفففززز وباارد بيعاندني وبيغلطني رغم ان هو الي متسرع وغلطان..طب والله ما هكلمك تاني يامراد هاا بس
وصلت الشركه وكان كل الي يقابلها تتخانق معاه لحد ما وصل مراد للشركه ودخل على مكتب مليكه على طول
مليكه ببرود:خير
مراد رمش مرتين ببرائه مزيفه:لسه زعلانه مني يابيبي
مليكه بنفاذ صبر:مراد روح على مكتبك انا مشغوله دلوقتي
مراد بعناد طفل:مش ماااشي ويولع الشغل وتولع الشركه بقا لحد ما تكلميني وتبصيلي واهو..طلع على المكتب وربع رجله وايده وقال:يلا بقا وريني هتشتغلي ازاي
دخلت السكرتيره وهي باصه للاوراق:مليكه امضي الورق د..اي ده
مراد بص بسرعه للسكرتيره وبعدها مثل بسرعه ان كان في حاجه على المكتب:يي ليكي حق تخافي الصرصار كان كبير فعلاً..ههه خايفه من الصرصار ف بشيلوا و..عايزه اي يادينا
دينا ابتسمت ببلاها:عايزه مليكه تمضي الورق ده

 

مراد مثل الجديه:ت تمام اتفضلي انتي
خرجت دينا وهي بتضحك
ورجع مراد لقعدته
مليكه:صرصار ها
مراد:هو كده…ها هتصالحيني؟!
مليكه:لأ يعني لأ يامراد
مراد بصلها ببرائه مزيفه ف عيونها:مليكه
مليكه:لا يامراد
مراد كررها تاني:مليكه
مليكه وقفت بسرعه وقالت:اقولك عايزني اصالحك عيزاك ف عز الصيف ده تنزلي تلج من السما لا ومش اي تلج تلج احمرر احمرر يامراد…لو عرفت تعملها هوافق اكلمك ضحكت بسخريه:من تاسع المستحيلات يعني
مراد بعند:ماشي يامليكه وانا موافق
جيه الليل وجت مليكه تخرج من الشركه ملقتش مراد استغربت بس خرجت وركبت عربيتها واتحركت للبيت بعد وقت وصلت للبيت ودخلت البيت ملقتش حد فضلت تنده عليهم:ماما…بابا…اياااد انتوا فين
فاتن ندهت وهي ف البلكونه بصوت حماسي:ملييكه تعالي احناا ف البلكونه واااوووو
مليكه بستغراب:واو اي ده

 

دخلت البلكونه لقت تلج احمر نازل من السما فتحت بوقها من الصدمه وبصت ناحيه الجنينه لقت مراد واقف لابس بدله سودا وقميص ابيض وببيونه سودا وماسك بوكيه ورد احمر ومبتسم وهو باصص ل مليكه بحب واتكلم بصوت عالي جدا عشان يوصلها:نفذت كلامك هاا هتكلميينيي..
ضحكت مليكه ببلاها وخجل ف نفس الوقت:يامجنون
اياد صفر وقال:يبن اللعيبه عملتها ازاي دي
كانت هنا وفريد واقفين ف البلكونه الي جمبهم مبتسمين بسعاده
مراد:هتنزلي ولا اعلي صوتي واقول بصوت عالي وافضحكوا اني بحبك
خالد:اتلم ياحيوان انا كيس جوافه واقف
دخل يزن وهو بياكل تفاحه:اي ده هو بابا نويل جيه يحقق احلامنا ولا اي
مليكه ضربتوا بضحك:اتلم ياض
مليكه بصت ل باباها:بابا ينفع انزل بعد اذنك
خالد ابتسم بحب وباس راسها:انزلي ياقلبي
جريت مليكه على برا بفرحه وفتحت باب الشقه ونزلت ل مراد

 

مراد وقف ف وشها بعيون بتلمع بعشق:هتجننيني معاكي بس مش مهم انا مبسوط كده..بعدها قال بصوت واطي..بعشقك يامليكتي
احمر وش مليكه بخجل وسعاده متتوصفش جواها
مراد بص ل فوق ناحيه بلكونه مليكه وقال ل خالد:ينفع اخد مليكه ونخرج ياعمي
خالد بتمثيل للجديه:لأ
مراد:لي طيب
خالد ضحك:عشان مش هتاخدونا معاكوا
مراد ضحك وقالت مليكه:خلاص البسوا ونخرج كلنا سوا
مراد ابتسم بصفار وهو متغاظ من مليكه:اه اه طبعا.اصبري عليا يامليكه الكلب
وبعد نص ساعه كان الكل جاهز ومن ضمنهم فريد وهنا وخرجوا كلهم خروجه عائليه مرحه جدا وكانت السهره عباره عن مشاكسه مليكه ل مراد وضحك الكل عليهم
بعد اسبوع نزلت مليكه تجيب فستان الخطوبه مع مامتها وهنا
كانت ف المول ورن مراد على مليكه:اي ياحبيبي جبتوا حاجه
مليكه:دخلنا محل معجبناش ف بندور تاني..حلوو اوي ده بصوا كده
بصوا على فستان ف فاترينا وعجبهم جدا
مليكه بفرحه زي الاطفال:لقيتواا لقيتواا..فستان س..مكملتش وقالت:مفاجأه هيعجبك اوي

 

مراد بفرحه ل فرحتها:طلامه عجبك يبقا اكيد هيعجبني
بعد تلت ايام كانت خطوبه مراد ومليكه
كانت قاعه فوق الخيال كانت زي تصميم القصور الي بتبقا ف ديزني
دخلت مليكه ومراد على اغنيه كرتون سندريلا وكانت مليكه لابسه فستان زي فستان سندريلا ومراد لابس بدله زي الامير وكان منظرهم فوق الخيال
عدا وقت وكان الكل فرحان ومبسوط وبيرقص وف لحظه الفرحه اتحولت ل اصواات صريخ وعياط بسبب طلقه مجهوله جت في مليكه الي وقعت بين احضان مراد وفستانها اتحول للون الاحمر
المجهول ضحك بسخريه:وانا الي ضحكت ف الاخر
صرخ مراد صرخه هزت جدران المكان:مليييكههههه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت طفلتي المجنونه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!