روايات

رواية احببت شخصا مجهولا الفصل السابع عشر 17 بقلم نور الحياة

رواية احببت شخصا مجهولا الفصل السابع عشر 17 بقلم نور الحياة

رواية احببت شخصا مجهولا الجزء السابع عشر

رواية احببت شخصا مجهولا البارت السابع عشر

رواية احببت شخصا مجهولا
رواية احببت شخصا مجهولا

رواية احببت شخصا مجهولا الحلقة السابعة عشر

فتحت الباب لقت سليم اخوها متبهدل و مضروـ ب

فريده بخضه: مالك يا سليم مين عمل فيك كده

سليم بتعب: كنت بسلك خـ ناقه بين العيال اللي انا مصاحبهم قومت مضـ روب في وسطهم

فريده بضحك: يالهوي مش قادره منظرك فظييع

سليم بتعب: اسنديني الله يسترك ادخل جوا

فريده: تعالي و سندته لحد اوضته

و قالت: خد دُش و هعملك تاكل عبال ماما ما تيجي

سليم: طيب

طلعت فريده راحت المطبخ و حضرت الاكل لاخوها و قعدو ياكلو سوا

سليم: بقولك يا بت يا فري عايز اسألك سؤال

فريده: نعم قول

سليم: انتي تعرفي محمد قبل كده قبل ما يتقدم يعني

فريده بارتباك: ل لا

سليم بشك: قولي انتي مبتعرفيش تخبي حاجه

فريده: بص هو بصراحه و حكت ليه كل حاجه محمد كان بيعملها

سليم بضحك: اوووبا يا واد يا محمد خبيث الواد ده اتاريه كان جي عايز يكتب الكتاب علي طول الخبيث ده

فريده ضرـ بته في كتفه: وله متقولش علي جوزي كده

سليم: جووو اي يختي جوزك و طلع يجري وراها

فريده بضحك: والله فرهدتني ما هو جوزي فعلا

سليم: بت انتي متقوليش جوزي دي قدامي جوزك في بيتكم ياختي اما تروحي بيتهم

فريده قربت منه و مسكت خدوده: بتغيري عليا يا بطه من جوزي

سليم مسكها من قفاها: برضو هتقول جوزي قدامي و اه ياختي بغير

فريده حضنته: ربنا يخليك ليا يارب يا حبيبي و ميحرمنيش منك

سليم بحب: ولا يحرمني منك يا عيوني

و فضلو شويه يتكلمو لحد ما تليفونها رن كان محمد سليم اخد التليفون منها و قالها استني ارد انا

فريده: اشطا شغل الاسبيكر بالله

سليم فتح المكالمه

محمد: الوو

سليم: انت مين يا جدع انت

محمد بضحك: انا جوز اخت حضرتك

سليم: معنديش اخوات متجوزه يلا مع السلامه مترنش هنا تاني و قفل في وشه

فريده بضحك جامد: يالهوي مش قادره والله هيعمل مني شاورما

سليم: استني استني بيرن تاني

فتح عليه و قال: انا مش قولتلك مترنش هنا تاني

محمد: والله يا سليم لاوريك بتقفل في وشي انا ي حـ يوان

سليم بضحك: بهزر يا رمضان مبتهزرش

محمد: لا هزر ياخويا معلش بقا اديني مراتي اكلمها

سليم: معندناش حريـ م تكلم رجاله

محمد: والله يا سليم لاعملك وشك خريطه بس اهدي

سليم: بخوف مصتنع اهيه معاك يا باشا

فريده ضحكت و اخدت التليفون تكلمه لحد ما مامتها و باباها جُم

مامتها بصويت: يالهوي مين عمل فيك كده يا واد

سليم: خـ ناقه بين العيال يا ماما و كنت بسلك

مامتها: انت و الصـ يع بتوعك مش هتجيبوها ل بر

سليم: شكرا يا ماما

بس يلا حضري بس الاكل

مامتها:ماشي ياخويا

حضرو الاكل و كلو و كل واحد دخل اوضته

فريده اول ما دخلت لقت تليفونها بيرن و كان محمد

فريده: السلام عليكم

محمد: و عليكم السلام يا حبيبي عامله ايه

فريده: بخير الحمدلله انت عامل ايه

محمد: الحمدلله كويس بوجودك يا ست الحُسن

فريده سكتت ف محمد قال: حبيبي انا عايز اطلب منك طلب وافقتي ماشي موفقتيش خلاص انا مش زعلان والله

فريده: اتفضل

محمد:عايزك تلبسي نقاب

فريده: بتهزر صح

محمد: مش حابه براحتك

فريده بفرحه: مش حابه ايه دا انا بتذـ لل ل ماما و هي و مش راضيه و تقولي لما تتجوزي ابقي خلي جوزك يلبسهولك والله انت قرة عين عسل

محمد بضحك علي تلك المجنونه: دلوقت بقيت قرة عين عسل ماشي ماشي

فريده ضحكت و فضلت تتكلم معاه لحد ما نامت

قامت الصبح لبست و نزلت راحت الجامعه و جات جري البيت تذاكر لان فاضل اسبوع علي امتحاناتها

عدت فتره امتحاناتها و كان محمد دايما يشجعها

بعد ما خلصت اتفقو علي معاد الفرح بس حد بعت ل فريده حاجه قلبت الموازين…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت شخصا مجهولا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى